Spring naar bijdragen

Zondag 2 maart 2008

charlie

Aanbevolen berichten

Flootje: klussen in huis vind ik ook het allerergste wat er is en als je het allebei niet graag doet dan kan er inderdaad nogal snel onenigheid ontstaan. Goed van je dat je het weer relativeerd! Gaat wel lukken joh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hee RV, wie heeft jou verteld dat het beter wordt als je niet drinkt? Natuurlijk komt je echte gevoel dan naar boven. En als dat de reden was waarom je in de eerste plaats bent gaan drinken, komt het nu natuurlijk extra hard aan! Als je er iets over kan of wil vertellen? Het helpt vaak als je dingen van je afschrijft.
Het voordeel van niet drinken vind ik zelf voornamelijk zitten in:
geen kater;
het kost stukken minder geld;
ik hoef me de volgende dag niet te verantwoorden voor dingen waarvan ik niet meer weet dat ik ze heb gedaan;
ik hou me aan mijn eigen afspraken.
Maar of ik me daarmee beter voel?
Het geeft je hooguit een kans om nuchter aan de slag te gaan met de pijn waar je eerder van ging drinken. En die kans vind ik zelf niet niks. En jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV: zo'n probleem had ik nu helemaal niet verwacht. Ik weet natuurlijk niet of het reeel is wat je zegt, maar jij vindt het zelf wel dus. Ik weet dat ik een tijd had dat ik dronk omdat ik mezelf afzichtelijk vond. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. Nu, kan ik zeggen, dat ik toen een vertekend beeld had, want WAT is nu eigenlijk lelijk en wat is mooi? Dat heel je lijf pijn doet, hoort dat bij het lelijk voelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer geheel bijgelezen. Altijd jammer dat als je zoveel informatie krijgt je altijd vergeet om te reageren naar sommige mensen. Wat natuurlijk niet betekent dat die mensen niet bij me binnenkomen.
Zoveel mensen in verschillende levensfases, veel verdriet, spijt maar ook hoop. Een heleboel geknok en gevechten met zichzelf en ervaringen.

Zelf vind het juist wel heel prettig dat hier sommige mensen te lezen die al lang droog staan. Het kan dus wel. Ik heb er ook veel aan om te lezen hoe zij het doen en ervaren, ook al is het niet mijn manier om met dingen om te gaan. Ik merk dat sommige ervaringen doorsudderen in mijn hoofd gedurende de dag.
Bijna iedereen die ik heb leren kennen op het forum heeft mij wat geleerd of hebben een indruk achter gelaten. Het is vreemd om je te realiseren dat mensen die je niet zou herkennen op straat toch een blijvende betekenis voor je hebben. Je hebt iets gedeeld en vaak zijn ze dan ineens weer weg uit je leven. Dat vind ik soms ook erg moeilijk. Terwijl het ook iets heel troostrijks heeft. Als je eigen leven ineens heel erg zwart is of verdrietig kan het je troost geven dat het leven doorgaat. Dat mensen na een verdrietige of moeilijke periodes weer uit het dal klimmen, dat er kindjes geboren worden of een nieuwe partner vinden. Het heet mij geleerd wat een kracht een mens heeft.
Het geeft mij kracht dat er tenminste een persoon op dit forum is die precies weet waar ik doorheen ga, die ook in mijn realiteit zit. En hoe sommige mensen met dingen omgaan die ik weet dat mij te wachten staan en ik echt nog niet onder ogen wil zien.
Het geeft ook een graadmeter van eigen groei in sommige dingen. Je gaat dingen wat beter begrijpen
of juist niet en kan er dan ook vrede mee hebben dat je iets niet begrijpt.

Dus als ik niet op je reageer betekent het niet dat ik niet aan je denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, voor jou is het een verschrikkelijk probleem, voor een ander waarschijnlijk helemaal niet.
Moet ik al mijn lelijkheden op gaan noemen? Ik heb een verschrikkelijk lange neus, plus idioot lange tenen, mijn schouders zijn te breed en mijn heupen te smal en ik wil nooit mooi bruin worden in de zon, alleen maar knalrood. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar serieus, BEN je nou echt zo lelijk of is dat je eigen interpretatie?
Ik ken veel mensen, vooral mensen die echt niet knap zijn volgens de normen, maar ik ken niemand die lelijk is. Het klinkt als een cliché, maar het is toch wat je uitstraalt en wat je van binnen voelt. Als ik me aan de normen meet van jong, langharig en goudlokkig, flitsend, succesvol en geliefd, dan kan ik me wel gaan ophangen. En toch voel ik me wel waardevol.
Heb jij in je uiterlijk niets waarvan jij zegt: dat vind ik nou leuk, dat drukt nou uit wat ik zelf ben.
Nou, een heel verhaal, maar misschien wil je er nog op antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes bijvoorbeeld: die zegt van zichzelf dat hij knap is en hij onderbouwd dat door te zeggen 'men zegt dat'. RV, zeggen mensen van jou dat je 'lelijk' bent? Volgens mij niet dus.
Misschien is Mercedes wel een lelijkerd en jij een knappert?! (sorry Mercedes dat ik jou even 'gebruik') :D
Het is een mega gremlin die het jou in je hoofd zet, waarschijnlijk je zwakke punt. Gremlinnetje is weer eens jaloers en hop.... we gaan RV maar zeggen dat ze lelijk is dan gaat ze wel drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV,

goed van je dat je bent ingelogt.

Mijn ervaring met het vluchten in drank is dat het inderdaad beter is om het niet te doen. Het is beter in die zin dat ik niet meer problemen maak dan ik al had. Is hier niemand die onder invloed ooit aan de telefoon is gaan hangen? Grote ruzie is gaan maken, dingen is gaan zeggen die je beter niet kunt zeggen? Met een schaap is wakker geworden of de wet heeft gebroken?
Als het niet de moeite waard is om te stoppen met drinken waarom zouden we het dan proberen?
Dus natuurlijk heeft het meerwaarden ook al besef je je dat niet op dat moment omdat je juist iets niet of wel hebt gedaan. Al weet je natuurlijk niet wat dat op dat moment is. Kan iemand mij nog volgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, dan denk ik dat jij veel mensen tekort doet door ze de kans te ontnemen jou te leren kennen.
En je doet jezelf tekort door je zo op je uiterlijk te concentreren.

En nu ga ik mezelf concentreren op mijn tomatenschotel, want er moet vanavond ook nog iets gegeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, heel erg duidelijk wordt het me nog niet. Het is toch juist leuk als de klm je vraagt voor hun te komen werken in een TOONBAAR beroep?

Als dat kort geleden is geweest word je overigens veel jonger ingeschat dan je bent.

RV, bedenk wel dat vrolijke en lieve mensen veel mooier worden gevonden dan mensen die nukkig zijn en niet aanspreekbaar.

Hoezeer zou jij het uiterlijk belangrijk vinden in het bepalen van of je wel of niet met iemand om wil gaan, c.q. iemand als vriend(in) zou willen hebben? Is dat de mooie blom met een sjagereinig (sorry, weet niet hoe ik dit schrijven moet) karakter of is dat een doorsnee-doordeweeks mens die wat leuks te vertellen heeft???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn post heb ik nu allemaal gelezen en voorzover mogelijk beantwoord.
Ik zal vandaag nog niet echt meedoen hier op het forum. Er zijn veel andere dingen die aandacht moeten krijgen en helaas voorgaan op het forum.

Anjo,
Zulke bijwerkingen heb ik niet gehad van de Refusal. Alleen een slechte smaak en adem (waarvoor ik dan van de huisarts maagzuurremmer kreeg), een week +/- concentratieverlies en hoofdpijn (maar dat kan ook aan de afkick te wijten zijn).
Misschien is het goed dit even te bespreken met je arts. Als je minder dan 2 dagen voor het beginnen met de refusal had gedronken, kan het wel de reactie met alcohol geweest zijn.

Mensen, blijf vooral lief voor jezelf in doen en denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV,

Ik weet hier niets zinnigs op te zeggen. Mijn dochter is een bloedmooie meid maar ziet dat zelf niet, zij vind zichzelf lelijk. Ze is echt mooi, ik zie knullen regelmatig tegen palen op lopen.
Ik heb geleerd dat ik haar niet serieus neem als ik haar realiteit niet serieus neem. Er is niets dat ik haar kan zeggen behalve dat ik haar mooi vind maar dat niet haar gevoel niet weg.
Het is ook niet puberaal als je daar mee zit, in deze wereld blijft het plaatje toch belangrijk ook al geven we dat niet toe. En als jij het als een probleem ervaart is het ook een probleem.
Ik hoop wel dat je wel tevreden bent met de mens die je bent.
Ik ben altijd heel blij dat ik mijzelf niet hoef te bekijken terwijl ik wel met mijzelf moet leven.
Weet je ook waarom je je zo voelt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, mijn motivatie was afgelopen dagen ff beneden alle peil, vandaar mijn uitglijder dit weekend. Vannacht ook nog over eea zitten nadenken. Ik ga a.s. dinsdag natuurlijk niet aan een internettherapie beginnen en er tegelijkertijd een puinhoop van maken....Heb vandaag weer veel gelezen op het forum en mijn schouders staan weer recht, echt reken maar dat ik er voor ga. Heb me voorgenomen vals terug te grijnzen naar al die gremlins die op mijn pad komen....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

ik heb geen bijwerkingen van Refusal, maar volgens mij loop iedereen op het forum met een katerachtig, grieperig gevoel rond. Ik heb dat de afgelopen dagen ook, ik heb hem zelfs gisteren geloof ik nog op het forun gezet. Misschien een idee om de refusal op een ander moment("s avonds, of ná het eten) in te nemen? Maar ik slik het al een tijdje, en heb geen bijwerkingen gehad, ook niet in het begin!

Wél goed van je, hoor! Het geeft mij zo'n rust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan: het is jouw leven , jouw gezondheid, jouw toekomst welk je nu in de hand hebt. Het is dus je eigen keuze en je moet alleen aan jezelf verantwoordelijkheid afleggen.
Ik vroeg om je motivatie, omdat ik er niet veel meer van merkte, terwijl je een tijdje terug wel heel duidelijk aangaf te willen stoppen. Ik wens je sterkte toe Rosan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV: sommige mensen zijn heel ijdel. Daarvan ben ik er ook een, dus ik mag al helemaal niks zeggen.
Maar, ..... ik ben dan wel weer ZO ijdel dat ik denk: als ik niet drink zal ik er op een dag beter uitzien dan dat ik door blijf drinken!
Als je drinkt word ik nog lelijker, dus wat heb ik eraan mijn kop in het zand te duwen, om vervolgens morgen vroeg in de spiegel te kijken, me helemaal kapot schrik en van die enorme schrik moet bijkomen om wel direct aan de fles te hangen. (is me wel gebeurd hoor en helemaal niet grappig of zo).

Moed om te veranderen wat ik kan veranderen.... wat kan je veranderen ????????? Lekker maskertje op je gezicht.. mooi opmaken.... haar in model laten knippen...
en van binnen uit ....... andere mensen gaan helpen... helpt je om jezelf van binnen uit weer mooier te voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, Corinne.

Ik had al begrepen dat hoofdpijn en vermoeidheid een bijwerking zouden kunnen zijn en voor mijn maag neem ik nu ook zuurremmers. Ik neem ze nu 3 weken? heb het niet bijgehouden, maar dit was extreem.
In natte toestand had ik de huisarts gebeld dan had ik gedacht aan alcoholvergiftiging.
Zelf zat ik te denken dat het misschien aan de virus lag die ik heb gedeeld met half Nederland deze week.
Met een beetje geluk heb jij die gemist door je vakantie. Enfin, dinsdag de volgende slikdag. Gebeurd het dan weer dan zal ik de huisarts bellen.

Jammer want voor de rest bevalt het mij heel goed. Wat een rust! Geen strijd in mijn hoofd of zo.
Fijn, dat het zo goed met je gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...