tapas Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 goh, na een depri week bij velen gaan we nu massaal in de tegenaanval! En ook nog vrouwendag vandaag!! Meiden, we maken er vandaag een positieve dag van.. YIHAAAAAAA!
Houtje Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Leuk hè die pauw in de stamgasten? Daar kan ik de hele dag om blijven grinniken.
Houtje Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Tapas, YYYYYIIIIHHHHHAAAAUUUUUWWWWWWWWWW !!!!!!!!!!!!!!
tapas Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Houtje, Marjo en Pip YIHAAAAAAAAJAJAJAJAJJAJAJAJAJAhelaas kan ik de stamgasten niet openen... zal je wel lid van de krant voor moeten zijn? en juist dat wat je niet kan zien wil je natuurlijk zo graag zien hihihi... ik wil de pauw!!
Houtje Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Okee, je klikt op de link, had ik net ook, en dan nog een keer op EnTER in de browser, probeer eens?
Tatum Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Hoi allemaal.Ik ben net even wezen kijken op de moestuin, hoe erg het er mee gesteld is na de winter. Valt gelukkig mee, iets te veel groen dat ik in korte tijd wel kan verwijderen. Daarna laat ik de tuin frezen en kan ik beginnen met het zaaien van doperwten en tuinbonen.Maar daar wilde ik het eigenlijk niet over hebben. Heb daar ook een goed gesprek gehad. Een man - die ik al langer ken van de tuin (tuin ligt op een groot moestuincomplex, deze man is een leidend figuur op deze tuinen) - leek me emotioneel bijna uit te kleden, vertelde me bijna precies waar het aan schortte.En dit - precies op het moment dat ik met tactus bezig ben en al zo hard aan het nadenken ben geslagen! Toeval bestaat niet - zal nog harder na moeten gaan denken!
Tatum Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Ik dacht altijd dat geluk saai was, je dingen doen die je moet doen zoals: 4 dagen werken, dochter opvoeden, huis schoonmaken, alle dagen eten koken, etc. etc. etc.vooral als je tegenkomt dat je door ziekte, een ongeluk etc. etc. dat niet meer kunt doen, dan word je ongelukkig, wil je weer strijden om alle dagelijkse zaken wel weer uit te kunnen voeren.toch heeft deze man beweerd - en ik voel dat hij goed zit - dat geluk vooral is: "het jezelf kunnen zijn".Maar waar in het rijtje hoort "het jezelf kunnen zijn" dan thuis? Wat is dat jezelf zijn?
Tatum Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Ha, ha, ha Houtje!!!! Is gelukt en is leuk!!
tapas Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Die man heeft dus wel gelijk Floortje. Ik zou heel ongelukkig moeten zijn in jouw theorie, geen betaalde baan, geen carriere, geen partner, geen kids, te dik ...allesbehalve het plaatje van hoe je leven er zou moeten uitzien op je 44e. maar wat ik wel mag zijn is mezelf zijn. Precies wie ik ben, met mijn manier van reageren en omgaan met situaties, met mijn gevoelens die voor anderen soms onbegrijpelijk kunnen zijn, ik mag doen wat ik leuk en prettig vind en hoef niet altijd te doen wat zo zou moeten horen. Het kan een hele klus zijn om uit te vinden wat je met je leven wilt en hoe je met je talenten en beperkingen kan leren omgaan. Maar het is de moeite waard om dat te onderzoeken. Met of zonder hulp.Hoemeer je jezelf mag zijn des te 'makkelijker' het leven wordt. Dan heb je de regie over je leven in eigen handen en wordt dat niet meer bepaald door je omgeving. Dat is een groot geschenk!Die man op de tuin heeft bij jou de juiste snaar geraakt. Probeer er iets mee te doen!
Tatum Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Tapas, dank je voor je antwoord.Ik weet dat hij - en jij - gelijk hebben.Het werken hoort bij mijn gevoel "onafhankelijk" te willen/moeten zijn. Ik wil hier overigens wel bij zeggen dat ik de eerste vier jaren van het bestaan van mijn dochter wel heb gekozen voor de bijstand; ik wilde bij haar zijn. Ik wilde haar meemaken en tijd met haar doorbrengen. Een hele mooie tijd. en ook ik was toen zonder partner.
Tatum Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Ik weet het: "ditjes en datjes".Hij heeft ook benoemd dat alle problemen met vriend (vooral zijn geleun op mij) bespreekbaar zijn.ga ik doen: ik ga het steeds met vriend bespreken als hij mij dwingt tot (vooral negatieve) aandacht en ga hem vertellen dat ik daar niet tegen op kan. Dat is echt bij mezelf blijven. Ik ben niet iemand die veel aandacht geven kan en die gaat eigenlijk vooral naar dochter. Dochter gaat heel goed op school.
Tatum Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 "Waarom heb je je vriend eigenlijk?""tjah, hij is eigenlijk nooit meer weggegaan!!" Ps: is wel heel lief voor dochter en dochter is dolblij met een vader!!
Gem Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Floortje,mij niet hoor! Spud,hoe gaat het met je?
tapas Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Nee hoor, je jaagt niemand weg, ik denk dat iedereen zaterdagse dingen aan het doen is.Het klinkt alsof je niet meer verliefd op je vriend bent.. ben je dat wel geweest? lijkt me moeilijk! en op dat gebied kan ik als alleengaander ook niet echt raad geven.ik denk dat hoe langer je niet drinkt, hoe meer je weer gaat voelen en zien wat je wilt en niet wilt. Dan pas kun je dingen in je leven 'veranderen'.sterkte vandaag, je hebt veel om over na te denken. Ik ga nu ook op stap anders zijn zometeen de winkels dicht.tot later weer!
Gem Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Sinds ik niet meer drink, ben ik minder afgevlakt. Dat lijkt een open deur intrappen, maar het kan maar gezegd!Ik ben blijer, bozer, gevoeliger, zelfstandiger, meer onzeker..... Zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat zal bij jou ook zijn Floortje. Je gaat de dingen meer zien zoals ze echt zijn, omdat je meer met beide benen op de grond staat. Stoppen met drinken maakt dat je ook verandert (in jezelf?).Mezelf ken ik niet goed 9meer), omdat ik zolang gedronken heb. Ik ga wel dingen herkennen van lang geleden. Dingen waar ik al veel eerder wat mee had moeten doen, maar waar ik toen geen tijd en energie voor had (lees: drinken).Nu moet ik wel, wil ik het hoofd boven water houden. dat klinkt overigens ernstiger dan het is!Tapas, jouw zin:ik denk dat hoe langer je niet drinkt, hoe meer je weer gaat voelen en zien wat je wilt en niet wilt. Dan pas kun je dingen in je leven 'veranderen'. is mij dan ook uit het hart gegrepen!
Gem Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Spud,welkom terug in het land der levenden zal ik dan maar zeggen! Doe kalm aan!Met mij gaat het prima! Nog wat wijzer geworden in je baan of was je alleen maar bezig met overleven?
Vie Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Nogmaals dank voor de felicitaties. Chum is nu naar sport, ik heb net nog even naar de gaap van het wurm gekeken. Ja Gem, dat is onvergelijkbaar lief om te zien. Ik hoop dat het kind zonder pijn opgroeit en een krachtige vrouw wordt die goed voor zichzelf kan zorgen. Maar dat kan bijna niet anders als je op vrouwendag wordt geboren.Houtjetouwtje, ik geef jou hier een . Over relaties: ik besef dat ik mazzel heb dat ik de man van wie ik al sinds mijn veertiende veel hou, vier jaar geleden weer ben tegengekomen. Eerst was dat voor mij geen reden om te stoppen met drinken. Vorig jaar werd het wat serieuzer. Dus die hernieuwde kennismaking heeft mij ook geholpen om te stoppen met drinken. Samen met jullie, het forum. Hij snapt niets van mijn drankproblemen want zelf drinkt hij hooguit een glas wijn op een feestje, en dan voelt hij zich de volgende dag al niet erg lekker. Wel accepteert hij zonder vragen dat ik er wel problemen mee heb. Ook lijkt hij te accepteren dat ik last heb van depressieve gevoelens. Hij vraagt nergens naar, maar geeft me gewoon een knuffel. Voor hem ben ik goed zoals ik ben. Hij weet dat ik een gemene kip kan zijn en soms fel. Maar hij weet ook wat er achter zit. En hij kan zelf soms ook hard overkomen, wat ik dan weer gewoon accepteer, omdat ik weet wat er achter zit.Tapas ik ben sinds mijn vreetbui van gisteren waarschijnlijk twee kilo aangekomen. Man begon vanmorgen te schelden, omdat er een M&M aan zijn slaap-t-shirt zat geplakt. Ik zeg nog, ja hallo, wie heeft er M&M's in bed liggen eten? Want daar is hij zelf ook niet wars van. Maar het was waar: deze keer was het mijn schuld.Ik op mijn beurt feliciteer alle mensen die het vandaag weer zonder alcohol doen.
charlie Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 En ik wil ook Oma Vie feliciteren en haar hushband natuurlijk en Joan welkom terug wensen!!Je hebt het moeilijk gehad meid, succes.Ook ik doe weer mee, na mezelf een fikde schop onder mn hol te hebben gegeven (mn voet is er blauw van, oeii) én me gelukkig wat beter te voelen, dat scheelt ook enorm!Verder zal ik niet meer proberen te zeuren over mn leven maar ga lekker aan mezelf denken. Punt, Uit!
Tatum Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Tapas en Gem (en de rest ...................)Ja ik heb en hou nog steeds van mijn vriend. gelukkig wel. Wij hebben 9 jaar boven elkaar gewoond en toen we allebei tegelijk gingen verhuizen, is de vonk overgeslagen. Je kan je voorstellen dat flirten tussen ons van mijn balcon naar zijn tuin (en visa versa) ook regelmatig gebeurde.Hij kreeg een koophuis, die we achteraf (we gaan nu 4 jaar met elkaar) weer hebben verkocht. Ik kreeg een huurhuis waar hij toen bij introk. Zijn spullen werden direct opgeslagen op zolder omdat daar geen plek voor was. Wel was het plaatje "samen kopen we nog een huis" wel steeds aanwezig, vooral bij hem. Beide huizen waren werkelijk te klein voor ons gezin met mijn dochter. Ik ben heel blij met het huidige huis, moet alleen heel veel emotioneel huiswerk doen. Moet daarnaast nog veel klussen en dat valt ook niet mee. Het huis wordt echter wel heel mooi!!Gem, helaas ik ben nog neit gestopt met de drank; ben nog heel veel aan het nadenken. Ik weet het zelf wel: nadenken is nog geen stoppen!! Ben begonnen met tactus en denk vooral na wanneer ik iets gebruik en dat ik het gebruik. Daarom was het gesprek met die man vna de tuin ook zo nuttig: nadenken over wat je doet!!
Tatum Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Vriend kom t thuis, log nu uit.Vie en Charlie, beiden gefeliciteeerd.Tot laters!
druppeltje Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Laat zien oma die foto's. Wat dubel allemaal he want morgen ben je de piesang. G\2vd het leven kan zio raar lopen he?. Soms denk ik ook laat maar zitten de hele..........ahum circus zal ik maar zeggen. Pokke wat een verdriet hier allemaal en ik kan niets andes doen als een lam kaarsje branden. Bah voel me falen als lotgenoot. Pak doggy en de trein want heb nog een tante aan zee. Ff zeiken tegen haar en wandelen aan de kust. Ja dat ga ik doen en schop mijn schoenen uit en laat het water over me pootjes stromen. Me gezicht naar de zon en doe een mailtje aan julle zenden met de groetjes uit Amsterdam die nu haar kloffie heeft gepakt naar de zee.
Houtje Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Geplaatst 8 maart 2008 Wat denk je Pippi? Ik leef geheel zonder regels, ik vind een vrije opvoeding het beste de ruimte geven aan hun ontwikkelende karaktertjes, wwwwoooooeeeeeaaaaahhhhhhh!!!!Wat voor regels wil je weten?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden