albertina Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 @An,Wat jammer, ben blij te lezen dat je de draad weer oppakt.Een:present:voor jou.Sterkte.@RV,Nee hoor ik vertel ook niet op mijn werk dat ik alcoholist ben,de mensen die het moeten weten zijn op de hoogte en daar hoort mijn werk niet bij.Ik heb ook geen kinderen helaas, ik heb hier op het forum lieve reacties gehad hierover.Inmiddels ben ik al een tijd zover dat ik mijn kinderloosheid heb geaccepteerd.Daar is veel verdriet aan vooraf gegaan aan deze acceptatie, en het neemt niet weg dat ik het wel jammer blijf vinden.Ik begrijp ook jouw verdriet hierover, maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik je heel ergverbitterd vind, jammer want ik vermoed dat er achter je pantser een heel lieve vrouw schuilgaat.Ik hoop dat je hulp zal accepteren om van je medicijnverslaving af te komen, want alleen lijkthet mij onmogelijk.Ik wens je sterkte en hoop dat je ook een héél klein beetje van mensen leert houden,je ontneemt jezelf erg veel in het leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Gem,Ik zie veel schitterend mooie slingers en ballonnen! Dank je.Mijn moeder is nu dik 7 weken rookvrij. Met Pasen zien we mekaar weer. Wat zou ik als cadeautje mee kunnen nemen? Bloemen krijgt ze sowieso, net als mijn grootmoeder. Pralines? Die lust ze graag bij het ontbijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Rv, jammer om te horen dat je niet zulke prettige ervaringen hebt.Ik ben hulpverlener en mijn clienten gaan me wel aan mn hart. Maar t'' is ook waar, het is mn werk en als het mn tijd is ga ik naar huis. Dat wil niet zeggen dat het me niet interesseert.Ik zit zelf momenteel ook in de molen en heb soms moeite met labels. Toch ben ik depressief en is het goed dat die diagnose gesteld is. Er wordt nog aanvullend onderzoek gedaan. Ik snap nu pas hoezeer de drank altijd een functie voor me gehad heeft. En nu begin ik ook pas te begrijpen wat men bedoeld als men zegt dat stoppen met drinken slechts stap 1 is. Drinken was een manier om mn gevoelens te dempen en ik voel me nu vaak onthand omdat ik soms niet goed weet hoe ik verder moet. Tevens schiet ik snel in de slachtofferrol en blijf ik op mn plek. En dat is niet goed dus daar probeer ik dagelijks aan te werken. Door het stoppen met drinken kan ik hier mee aan het werk.Ben het een beetje met je eens dat er soms snel ' gelabeld'wordt. Toch heb je labels ook nodig voor een juiste behandeling, maar goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Corinne,een lekkere bodylotion of doucheschuim? tenslotte kan je beter ruiken als je niet meer rookt (zegt men).Een merk dat ze voor zichzelf niet koopt? Heeft ze een tuin/balkon? Wellicht een bloeiende plant voor buiten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 RV,Ik denk toch nog altijd dat ook een mens kiest om psychiater te worden vanuit het idee mensen te kunnen helpen. En natuurlijk is het hun beroep en verdienen ze er het brood mee op de plank. Mooi toch!En ze geven niet zomaar iemand een etiket op of schrijven medicatie voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Corinne, een pakje chocoladesigaretten:o:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Ik ben vooral benieuwd of je uit eigen ervaring over hulpverlening spreekt RV en welke wegen je daar in bewandeld hebt. Mocht het zo zijn dat je alleen maar medicatie voorgeschreven hebt gekregen zonder verdere begeleiding dan heb je ongetwijfeld gelijk; een pilletje alleen lost niets op. Maar mijn ervaring is dat werkelijk aan je problemen werken ook mogelijk is zonder direct met je alcoholverslaving bezig te zijn. Je geeft immers aan dat dit niet je grootste probleem is.Heb je de onderliggende zaken als eens goed aangepakt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Niet zo snel op je teentjes getrapt RV. Lighting up. Heb je gelezen wat ik schreef?En ik ben het met je eens, laat mede forummers ajb schrijven vanuit hun EIGEN ervaring. Dat werkt, voor mij dan toch, het best. Ik weet niet waarom therapeuten of pscyhiaters kiezen voor het berope wat ze uitoefenen, ik kan alleen mijn ervaring met je delen.En RV, therapie is niet zaligmakend. Voor mij werkt het zo: ik heb soms therapie, heb daar veel aan en dan stop ik. Na een paar jaar bleek dat ik nog niet klaar was en ben ik weer begonnen. Volgens mij ben ik nooit klaar en raak ik nooit uitgeleerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Hoe doe jij dat Har? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Gem,Mijn moeder heeft een zeer onderontwikkeld reuk- en smaakvermogen.Ze houdt wel van Channel no 5. 't Is een idee. Dank je.Ouderlijk huis heeft een ruime tuin en ze hebben een buitenverblijf met veel grond. Alles is al voorzien.Mijn grootmoeder heeft haar ogen laten laseren en heeft nu geen bril meer. Dat zal wennen worden!BamBam,Wat voor soort hulpverlener ben jij? Verpleegkundige, MW'er, SMW'er, OW'er, SPW'er, ...?Chocoladesigaretten lijkt me geen optie :)RV,Ik blijf hier op het forum schrijven, omdat ik hier 1. leuke contacten heb, 2. mensen die begrijpen waar ik het over heb, 3. alert kan blijven (een verslaving heb je nu eenmaal voor het leven).Je moet niet denken dat ik de hele dag aan alcohol zit te denken! Verre van dat! Gelukkig.Har,Gelijk heb je. Zelfs bij lichamelijke klachten heb je meestal meer nodig dan alleen een pilletje. Dikwijls genoeg niet eens een pilletje, maar verandering van leefwijze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Ik snapte altijd wel wat men bedoelde mij te laten zien, in therapie.Maar ik kon er niet naar handelen en vond uiteindelijk dat ik het zélf beter kon.Het had bij mij ook te maken met acceptatie, maar dat kan soms moeilijk zijn... Want wie of wat moet je accepteren als je niet weet wie je bent?Nu doe ik het al een tijdje zonder drank, zonder pillen.of ik er beter van word? Ja! Totnutoe wel.Maar dat dacht ik ook altijd na psychische begeleiding. We blijven in beweging, op en neer.En uiteindelijk maken we een keus. Wat niet wil zeggen dat je daarna weer een andere keus kunt maken...Welke keus je ook maakt, je maakt hem zelf!Je kan het alleen maar zelf.Maar een beetje hulp kan volgens mij geen kwaad!Soms alleen om je een steuntje te geven, een duwtje in de goede richting.Allemaal, RV even in het bijzonder; veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 RV, ik ben wel degelijk opgeknapt van therapie. En ik sta droog. Ik voel me happy.Er zijn er meer hier. Zie je alleen de afwezigheid of zie je ook aanwezigheid.effe tandenpoetsen.Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Dank je wel Marjo, mooi geschreven.Corinne, ik ben een zeer betrokken hulpverlener;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 quote: Originally posted by: RVIk log uit, ik ben werkelijk de enige die zo denkt. Je beroepen op deskundigen... Waarom zijn er hier dan zovelen na hun therapie nog zo ziekelijk/alcoholgerelateer/depressief bezig? Leve de therapie! Je bent alleen maar negatief bezig; een werkelijke motivatie om verder te komen heb ik nog niet van je vernomen, je kraakt alleen maar alles af omdat wij je niet zouden begrijpen. Vergis je niet...hier zijn heel wat mensen aanwezig die wel hulp hebben gezocht en daar mee verder gekomen zijn. Ik heb iig wel positieve ervaringen over mijn therapeutisch verleden, de AA en het forum.Je bent niet de enige die anders denkt, je wilt momenteel geen aansluiting. Jouw keus, oke.Niet vreemd dat je hierin alleen blijft staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 11 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Beste RV,Ik denk, dat het verstandiger is, dat je uitlogt. Je hebt niet gedronken,m aar bent onder invloed van pillen. En dat is voor mij het zelfde, als onder invloed van alcohol.Sterkte en kom morgen maar fris en fruitig terug.groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 BamBam, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Haha RV, ja, zo kun je het ook bekijken. Hihi.Maar wel een hulpverlener die al 18 maanden droog staat en eindelijk het gevoel begint te krijgen dat ze invloed uit kan oefenen op haar leven. Twee stappen vooruit en 1 achteruit weliswaar maar toch.Maar goed, dat heeft mij jaren gekost en ik was een ontzettende zwartkijker. Ben ik nog vaak maar zo nu en dan begint de zon te schijnen.Kate, ik dacht al; wat ruik ik nou toch...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Ha fruitdruifje van me, hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 11 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Hoi BB,Ik denk, dat je mij bedoelt. Nou met mij gaat het prima, de dag dat ik stopte met drinken. Is tot nu toe, de beste dag van mijn leven;) En van jou ook, dat weet ik zeker.Ferry, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 quote: Originally posted by: Harquote: Originally posted by: RVIk log uit, ik ben werkelijk de enige die zo denkt. Je beroepen op deskundigen... Waarom zijn er hier dan zovelen na hun therapie nog zo ziekelijk/alcoholgerelateer/depressief bezig? Leve de therapie! Je bent alleen maar negatief bezig; een werkelijke motivatie om verder te komen heb ik nog niet van je vernomen, je kraakt alleen maar alles af omdat wij je niet zouden begrijpen. Vergis je niet...hier zijn heel wat mensen aanwezig die wel hulp hebben gezocht en daar mee verder gekomen zijn. Ik heb iig wel positieve ervaringen over mijn therapeutisch verleden, de AA en het forum.Je bent niet de enige die anders denkt, je wilt momenteel geen aansluiting. Jouw keus, oke.Niet vreemd dat je hierin alleen blijft staan. Mn beste Har, waarom meteen zo 'bozig' met je jouw keus, oke. Misschien heeft een ander werkelijk geen enkele goede ervaring met hulpverlening.Ik kan een ander niet overtuigen. Ik kan alleen mijn ervaring delen. En een ieder kan pas zaken of een kijk op iets veranderen als iemand er aan toe is.Ik wil graag iets horen over jouw goede ervaringen en wat het je heeft opgeleverd. Daar haal ik dan ook weer iets uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 RV, jammer dat alle HV'ers triest zijn en jij alles voor elkaar hebt.jij komt er namelijk wel hoor!de groeten.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Fer:DGood for you!!!!!! En ja, ook voor mij. Niet drinken is fijn. Ik moet soms zo lachen om mezelf. Zit ik hier 's avonds met een kopje thee en een(verantwoord) koekje. En ik vind het fijn!Het is nu 20.00, toen ik nog dronk was ik al zeker 3 biertjes en een fles wijn verder. BURP. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 Kate, ben je nou eindelijk es klaar met die bijtspijkers van je?Ik weet weer waarom ik goed moet poetsen. Zit nog met een bolle wang van de verdoving, van iddag gaatje laten vullen. YAK, tandarts, brrrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 11 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2008 quote: Originally posted by: RVDoor een familielid ooit in aanraking geweest met de psychiatrie. Wat kunnen die psychiaters praten zonder iets te zeggen. Door het slikken van pijnmedicatie en door het teveel slikken daarvan (om van de pijn af te zijn) in aanraking gekomen met de verslavingszorg. Ik prik zo door die lui heen. Een chirurg is oprecht geïnteresseerd in hoe het met je gaat. Zijn vakwerk. Tsja, ik prik ook zo door jouw monoloog heen. Alles en iedereen krijgt de schuld en je blijft zelf buiten schot. Je zult ook zelf je schouders eronder moeten zetten en dat hoor ik niet terug in je verhaal. Wat heb je zelf gedaan om verder te komen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden