Spring naar bijdragen

dinsdag 18 maart


orleando

Aanbevolen berichten

Marjo,

Ik ben nu ook weer naar de AA, ik ben er 2 jaar weggebleven en daarvoor
8 jaar lang bijna wekelijks (soms 2 x per week) naar groepen gegaan.
Na mijn terugval vond ik het heel erg moeilijk om
weer terug te gaan.
Het is mij allemaal meegevallen, nu ga ik weer elke week(als mijn werk het toelaat)
en ik ben blij dat ik de stap weer genomen heb.
Ben reuze benieuwd, als je gaat, hoe je het zal ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gem,

Ik heb elke maand wel 1 of twee cursussen, de branche waarin ik werk
eist dat je up to date blijft.
Ik vind het altijd erg leuk, een welkome afwisseling op het dagelijks werk.
Ook moet ik binnenkort weer op herhaling voor BHV, dat vind ik minder,
maar ook dat hoort erbij.
Ik ben ook altijd erg moe als ik een cursus heb gehad, vooral in mijn hoofd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas ben ik nog niet zo ver dat ik bij een cursusdag een hele dag kan zitten.
Er moet beweging in zitten!

Ik ben al een aantal keren uitgelachen en lach dan maar mee. Maar ik moet bekennen
dat ik van alles verzin om er onderuit te komen.
Na 14.00uur moet je mij niet in een stoel laten zitten, de luikjes vallen dan dicht.
Vergadering, bijeenkomst het maakt voor mijn lichaam niet uit.
En het is geen desinteresse maar leg dat maar eens uit aan een ander!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb,ers
voor 9 uur naar brussel vertrokken en om 16 uur was ik terug , apostilles zijn in orde ppf 10 € per apostille en ik had r 12 te doen .
heb smsje moeten sturen naar iemand want de drank vloog mij op zeker ogenblik echt rond de ogen en de brein .
nadien een beetje in brussel rond gelopen met een verloren gevoel .
cadeau voor mijn vriendin gekocht een handsfree voor in de wagen , grgrgr erg als er geen bleu tooth op haar gsm zit dus morgen weer naar brussel want gooi geen 90 € in de vuilbak .:devil:
de berichten vlug over gevlogen , maar voor soothie noren in spanje hebben mij geleerd dat indien met het dekbed laken binneste buiten draait het dekbed er beter ingaat en ja ik doe het ook altijd zo .
ivm AA hier in belgie zie ik het regelmatig dat mensen gewoon hun drank verleden inruilen voor een AA heden , wat bedoel ik daarmee vroeger zaten ze iedere dag op cafe , nu zitten ze iedere dag bij AA of dien iets voor AA , en vrouw of man zit nog altijd alleen thuis nu ja er is een verschil wantt ze drinken niet meer , en ik breek AA hier niet mee af maar het zet mij soms wel serieuz aan het denken .
hum hum zo dit bvb niet op een van mijn AA gerelateerde sites durven schrijven .
voor diegene die interesse hebben er is een AA bezinning te drongen op 5 en 6 april heel mooie bosrijke omgeving .
en nu lieve mensen perdoname maar moet eventjes siestke doen
ben blij dat deze dag bijna voorbij is , ik wou dater nooit geen 18 ste maart meer kwam
ps ga dadelijk iets heel lang doormailen lezen wie het gebruiken kan en anders scrollen maar ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speciaal voor Til,

Heel veel sterkte morgen en zoals je hebt gevraagd, er brandt een kaarsje.

Nou Pip breien vind ik toch meer voor de winter:o, die komt er
trouwens nog een beetje aan de komende dagen.
Als ik pech heb moet ik morgen krabben, 0.600 beginnen:angry:

Dus mensen ik ga vroeg slapen om 04.00 gaat de wekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een uurtje aan het bjoetiekeesen en douchen, bakje koffie,
sigaretje, eten en voordat ik op mijn werk ben duurt drie kwartier.
En ik kan absoluut niet opschieten s"morgens, erg maar waar.
Als ik om 6 uur begin ben ik 1/2 2 klaar, dus valt mee, heb je nog de hele middag.
In de zomer is dat erg lekker in de winter wat minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal!

Ik lees hier net de verhalen over vermoeidheid, en vooral jouw verhaal Stien doet me deugd. Vanmorgen had ik een verschrikkelijk genante ervaring. Er was een werkoverleg, en als extra "attractie" kwam een financieel zeer onderlegde collega een zeer financiële uitleg geven.
Nu ben tijdens dat werkoverleg, dat altijd rond 9.00 uur begint, al nooit op mijn best, maar vanmorgen was het helemaal dramatisch. Ik was zo vreselijk moe dat mijn ogen alsmaar vanzelf dichtvielen. Het was zo erg dat meerdere collega's het gemerkt hebben, ik heb er diverse lacherige opmerkingen en mailtjes over gekregen.
Ik schaam me dood, vooral omdat ik aanvankelijk het idee had dat het niet zo opviel zolang ik maar niet geeuwde. Ik heb nog als excuus verteld dat ik geïrriteerde ogen heb, als gevolg van hooikoorts (wat waar is), maar ik denk dat iedereen toch gezien heeft dat ik gewoon omviel van de slaap. Het was helemaal geen kwestie van ongeïnteresseerd zijn, maar zo moet het wel overgekomen zijn.

In ieder geval weet ik nu dat ik niet de enige ben met deze kwaal, en daar ben ik blij om. Toch zou ik willen weten wat ik er aan kan doen, want ik vind het niet leuk zo'n rotindruk te maken.

Ik drink nu 19 maanden niet, en in die tijd heb ik me vaak afgevraagd wanneer ik me nu eens eindelijk wat minder moe zal gaan voelen. O, ik heb best wel momenten dat ik de energie heb om van alles te doen hoor, maar toch blijf ik het gevoel houden dat ik té vaak té moe ben.
Inmiddels ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen, dat mijn huidige vermoeidheid niet meer het gevolg van stoppen met drinken kan zijn. Dat betekent dat het ofwel bij mijn leeftijd hoort, of ik ben nog steeds niet hersteld van mijn burn-out en depressie, of ik heb gewoon te veel te doen. Waarschijnlijk is het de combinatie van die oorzaken, en geen mens of arts kan me vertellen of het ooit over gaat en wanneer. Frustrerend hoor!

Hiermee wil ik mensen die net gestopt zijn met drinken en zich moe voelen niet ontmoedigen. Ieder mens is anders, dus dat ik moe ben hoeft niet te betekenen dat iedereen die gedronken heeft altijd moe zal blijven.
Wat ik wel duidelijk wil maken is dat we ons goed moeten realiseren dat alcohol een verdovend middel is. Het verdooft gevoelens, pijn en óók vermoeidheid, en stelde ons daardoor in staat door te gaan op momenten dat ons lichaam aan de rem trok, met oververmoeidheid als gevolg. De eerste maanden na het stoppen met drinken voelen we niet alleen onze werkelijke vermoeidheid, maar moeten we ook herstellen van de overbelasting die het gevolg is van het alcoholgebruik. Dat kost tijd, en vergt rust. Geef je lichaam daarom die rust.
In de fase waarin ik me nu bevind denk ik dat ik een balans moet vinden tussen het ondernemen van actie om te voorkomen dat ik wegzak in niets doen (niets doen is funest, want dan verandert er ook niets), en het zorgvuldig doseren van die actie om overbelasting te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

apostille is het dacht ik mogelijk franse woord of spaanse benaming voor legaliseren ??
het wettig maken van documenten zoals bvb overlijdings aktes , trouw , echtscheiding en noem maar op
deze documenten gaan nu naar spanje en daar worden ze naar het spaans vertaald door een door wet erkende vertaler .
de apostille zelf doet met in het kantoor van de buitenlandse zaken
trees ik was vandaag een beetje uit mijn doen heb ik altijd met speciale dagen , ben dan meer uit mijn doen , vandaag was het de verjaardag van mijn ma .
pippi ik ga al sinds september 2005 niet wekelijks maar wel af en toe toen ik mijn snuitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Pip, wat is normaal? Zelf vind ik het toch niet helemaal normaal dat ik 's morgens om half tien mijn ogen nauwelijks open kan houden. En het zal door mijn werkgever ook zeker niet gewaardeerd worden. :P
En ook onze onvolprezen regering :wacko: vindt dat de combinatie van (bijna) fulltime werk met een huishouden goed te doen moet zijn. Dus dan zal het toch wel aan mij liggen? :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat een apostille de stempel van een handtekening van 1 of ander belangrijk persoon was... Die je dan moet hebben om papieren officieel te maken... Tenminste dat hebben ze mij toen wijs gemaakt toen ik er 1 moest halen bij het gerechtshof om m'n Belgische paspoort te kunnen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben terug van mijn yogales. Het was lekker.
Aansluitend heb ik een klein stukje gerend. Het zal nog wel even duren voor ik conditie en ritme weer te pakken krijg. Iig: het begin is er.
Nu ben ik moe.

Marjo,
De loopschoenen die ik gekocht heb, zitten lekker om te lopen.
Als ik jou was, zou ik gelijk komende donderdag gaan. Krijg je eerst een gesprekje vooraf? Had ik wel en dat ervoer ik toch als prettig. Dan zit je niet meteen met een hele groep mensen. Deze groep heeft trouwens alle hogere macht en god e.d. uit de teksten gezeefd. Je doet het zelf en de groep helpt en steunt je. Ik had echt gehoopt dat ik er iets kon vinden, maar dat was niet het geval. Laat je daardoor echter niet afschrikken. Ik vind koor echt leuker om naar toe te gaan.
Mijn eerste stappen om van drank los te komen en dichter naar een sociaal leven te gaan waren yoga en koor. Die dingen ruil ik niet in voor iets waardoor ik juist wel met drank bezig ben. Bij yoga en koor ben ik helemaal vrij van die gedachten en dat is wel zo prettig.
Als de aa-groep op een andere avond bijeen zou komen, dan zou ik wel gaan.
En dan zullen er mensen zijn die zeggen: ga dan naar een andere groep. Nee, ik heb geen zin om 's avonds laat door NL te zwerven.

Gem,
Met mijn concentratie gaat het vrij goed, anders was ik niet aan die cursus begonnen.

Stien,
Heb jij tegenwoordig ook behoefte aan een middagdut.
Voel je nu niet alleen staan. De meeste mensen zakken even door hun energie in het begin van de middag. Ik heb altijd middagdutjes gedaan als ik vrij had en er de ruimte voor was in tijd en plaats.
Nu laat ik er dingen voor staan. Ik heb het gewoon nodig, anders presteer ik niets meer en slaap allerbelabberd tijdens de nacht.

Blacky,
Dat van de dekbedovertrek binnenste buiten keren had ik al eens gehoord en geprobeerd. Eerlijk: ik zit dan nog veel meer te sukkelen. Mss is dat omdat vrijwel al mijn hoezen een smalle ingang hebben. Met kopkussenslopen werkt de methode fantastisch.
Die apostilles zijn echt een keiharde eis in België. Wees nog blij dat jouw documenten van Spaanse origine zijn. Voor Britse documenten betaal je € 12,5 per apostille.
En dan te weten dat die documenten niet altijd zo grondig geverifieerd worden. 't Is echt pure geldklopperij van overheidswege.

Pippi,
Ik hou niet zo van breien. Dat gaat mij te langzaam.
Leuke sollicitatiebrieven :D.

Albertina,
Slaap ze!


Spud,
Voor jou zal ik duimen morgen.

Thil,
Voor je zoon zal ik ook duimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, dat was even een dure!

Anna, jij bent wel erg schandalig om je oogkleppen om 9.00uur 's ochtends al neer te laten. ;)

Aktie heeft naar mijn mening functie maar rust heeft ook zijn eigen functie.
Beide moet je naar mate in het gereel houden. Wat eigenlijk niet?

Bij mij was het duidelijk eerst het herstel waar mijn lichaam mee bezig was. Maar tijdens dat
herstel heb ik mij wel wat dutjes op de dag eigen gemaakt de eerste maanden. Tja en toen
werkte ik niet dus kon ik daar gemakkelijk aan toegeven.
En zoals met alles, zegt 's middags mijn lichaam nu dus, rust! Gewenning. Dus zodra ik ga zitten en dan bedoel ik écht zitten om alleen te moeten luisteren zak ik weg. Het erge is dat tegenwoordig de beamer gebruik nogal in is. Hup lichten uit, ik onderuitzakken en dan ben ik al weg.
De gene die naast mij komt zitten vraag ik nu vaak om mij regelmatig te porren en als het kan
doe ik boter-kaas-eieren op papier om bezig te blijven. Ook vrijwillig notuleren is een optie maar
eigenlijk heb ik daar weer een hekel aan, zit weer werk aan vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,
Met een zo druk leven als jij hebt, zou ik ook moe zijn. Naast je voltijdse baan run je een druk huishouden. Tijd voor jezelf heb je nauwelijks. Misschien moet je ergens een tandje terug zien te nemen.

Blacky,
Apostille is iets vergelijkbaars met legaliseren. In onze ogen hetzelfde, maar de Belgische overheid stelt keihard de apostille-eis. En mensen, in het algemeen hier, de eis om apostille geldt in de hele EU.
Als je de hele wettelijke uitleg wil, google dan even op het woord apostille, de derde treffer legt het in redelijk normaal NL uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het ff meezit dan kan ik nog kiezen ook! Morgen een sollicitatie, overmorgen een gesprek met een bureau die ook interesse hadden en vrijdag een keuringsronde bij een andere optie :D

Ik voelde me vandaag behoorlijk Popie met continue een rinkelende telefoon :D Vond m'n baas alleen niet zo fijn ;)

Over die vermoeidheid... Is het ook niet de overgevoeligheid voor prikkels? Ik ben mijn hele leven eigenlijk al moe. Wanneer ik elke dag zorg dat ik i.i.g. een uur echt tijd aan mezelf besteed merk ik dat ik m'n dag veel beter door kom. Zou ik èn moeten werken, èn een gezin moeten verzorgen èn het huishouden èn nog veel meer. Nou dan kun je me echt opdweilen hoor! 2 dingen per dag zijn vaak al teveel. Samenwonen en full-time werken heeft me al bijna de kop gekost ;)
Hoewel ik toch nog vaak m'n middag/avond etc dutje nodig heb, merk ik wèl dat ik sinds dat ik gestopt ben met drinken juist wat meer energie heb.. Dat stoned en afwezig gevoel zo halverwege de dag overkomt me minder vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi, als ik even de tijd heb, en de beschikking over een computer, probeer ik wel bij te lezen. Dat lukt niet altijd, maar dan zeg ik altijd even dat ik niet het hele draadje gelezen heb. Toen vorige week mijn computer het niet deed ben ik niet meer alle draadjes van de hele week bij gaan lezen, dat was veel te veel.
Je kunt je afvragen waarom ik hier af en toe zo'n lang bericht plaats, als ik zo weinig gelegenheid heb om hier nog veel te zijn. De reden is stomweg dat ik me nog steeds betrokken voel bij dit forum, en bij de mensen die hun best doen van de drank af te komen. Ik herken waar ze mee bezig zijn, zie de fases waar iedereen doorheen gaat. Er zijn heel veel overeenkomsten tussen ons allemaal, ondanks alle verschillen.
En daarnaast heb ik soms behoefte iets van me af te schrijven. Die situatie van vanmorgen was erg genant, en ik heb het er de hele dag moeilijk mee gehad. Ik weet gewoon niet hoe ik moet voorkomen dat zoiets gebeurt. En als ik dan 's avonds het forum lees, en ik lees dat meerdere mensen zo moe zijn, net als ik, en dat Stien tijdens een dag zitten ook haar ogen niet open kan houden, dan vind ik mezelf weer ietsjes normaler en kan ik er weer een beetje mee lachen.
Dat ik zulke lange verhalen plaats komt gewoon doordat ik een verschrikkelijke kletskoud ben. Ik ben nooit kort van stof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...