Spring naar bijdragen

dinsdag 18 maart


orleando

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Anna,

Ik gebruikte Guarana om te voorkomen dat m'n ogen dichtvielen bij saaie vergaderingen. Dat is een natuurmiddel en te verkrijgen bij de Tuinen..
Wel een keer uitproberen van te voren want de eerste keer dat ik het gebruikte werd ik nogal hyper en kon moeilijk stil zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, succes met je sollicitatie morgen Spud. Ik zal een kaarsje voor je aandoen.

En nu ga ik het hondje uitlaten en daarna mezelf opbergen. Morgen wordt ook een drukke dag. 's Morgens eerst therapie, en 's middags wordt een nieuw meubel bezorgd, dus dat betekent dat er opgeruimd en plaats gemaakt moet worden. En vooral gewacht totdat ze komen. En gesjouwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip Spud. Behoefte om hyper te worden heb ik niet, en ook geen behoefte aan slechter slapen, maar het is de moeite waard het een keer te proberen bij een belangrijke vergadering waarbij ik niet in slaap wil vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

zo, ben er ook eventjes.
Vanmorgen na het werken opgepast, lag half 2 op bed, tot nu een half uurtje geleden.
Ga zo weer terug, morgenochtend weer oppassen van 7-2:wacko:
En ws donderdag de hele dag, ik doe het met liefde hoor, maar krijg zo wel het gevoel dat ik geleefd word.
Maar gelukkig doen we het droog, en daar gaat het om!
Heerlijk, tot volgende week vrijdag vrij...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst: hallo iedereen.

Ik wil zelf heel duidelijk stellen dat ik vier dagen in de week werk en geen tijd heb om alles bij te lezen. Probeer wel wat te volgen, maar ook gezin wil graag aandacht en de huishouding ook.

Toch ben ik blij als ik weer tijd heb voor het forum, of misschien liever gezegd: voor mezelf.

Corinne, mijn grote vraag aan jou is de volgende: ik heb voor mijn plezier eens een dag gelezen in het begin van april vorig jaar. Het was vlak voor dat jij gestopt was. Dat was mij overigens wel duidelijk toen ik dat door ging lezen. Het was de dag dat jij van jouw begeleider van tactus 5 kantjes kreeg met zijn/haar conclusie over jou daar in. Die conclusie zelf heb ik trouwens niet gezien - niet lang genoeg gelezen misschien maar dat was ook niet van belang. Het lezen hoe mensen op mij leken voordat ze gestopt waren. Geeft mij het gevoel dat ik over een jaar ook zo sterk kan zijn.

Corinne, jij bent straks een heel jaar gestopt met alle alcohol. Wanneer heb jij die knop omgezet? Hoe begon voor jou dag nummer 1 waar nog bijna 365 op zouden volgen? Je was al in behandeling. In welk gedeelte van de behandeling gebeurd dit met je?

Corinne, ik vertrouw er op dat je weet dat deze vragen met alle respect gesteld zijn. Ik zou het zo graag willen weten!

Mocht je niet willen antwoorden, dan begrijp ik dat. Nogmaals: alle respect voor jou!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben Corinne wel niet maar ja hoe zit het met die knop omzetten? 2 jaar geleden was het een noodsprong, ik kotste gewoon echt van mezelf en elke keer weer die katers en dat gezuip. Al bleef ik wel een tijd roepen dat ik morgen zou stoppen, maar toen ik weer eens dronken aan het chatten was en jankend vertelde dat ik aan het drinken was en het niet wilde was de wijze raad van chatvriend: Nu stoppen en de rest weggooien, jankend heb ik dat toen gedaan... zo heb ik een paar weken drooggestaan of minimaal gedronken en ben ik daarna in de valkuil getrapt dat het wel weer kon want ik had het nu onder controle (ja hoor, echt niet) Daarna heb ik dus weer zeker nog een anderhalf jaar weer gedronken tot vorig jaar juni... Ik voelde me al een tijd vervlakken, depressiever worden, en dronk dit weg en was me dit ook bewust en ik merkte dat ik het echt niet meer wilde maar wist ook niet meer hoe ik dat aan moest pakken. Na weer eens een verschrikkelijke katerdag schoot me opeens het forum weer in mijn hoofd.. daar was ik al een jaar niet meer geweest en eigenlijk durfde ik dat ook niet meer omdat ik steeds weer de fout in ging. Heel voorzichtig echt met hartkloppingen heb ik me hier weer gemeld, veel onbekenden maar gelukkig ook nog bekenden uit mijn eerste stoptijd.

Dit keer wist ik dat ik er echt voor moest gaan, wilde ik uit mijn "niks-gevoel" komen. Eigenlijk al driekwart jaar had ik zoiets van.. is dit mijn leven, hoe nu verder, wordt het ooit nog wat? alles voelde vlak en niks. Werk liep niet meer lekker, niks liep meer lekker en ik werd er nogal radeloos van. Ik heb toen inderdaad de knop omgezet, om mezelf de kans te geven op een beter en prettiger leven.. ik moest weer in beweging komen van mezelf...

en dat is gelukt, ik voel me niet meer zo vlak en 'niets', allesbehalve, ik ben weer meer gaan voelen en ik ben weer meer in beweging gekomen en heel langzaamaan komen er weer nieuwe uitdagingen op mijn pad. Ik ontwikkel me weer en daar smachtte ik ook vaak naar. Ik ben blij dat ik de ontdekkingsreis naar mezelf weer hervat heb.

Met Kareltje de oppashond is het gelukkig niet echt ernstig, ze is wel goed ziek en heeft flink overgegeven dus waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, gelukkig trilde ze niet meer zo toen het baasje weer thuis was. Ik heb me er erg rot over gevoeld en ben blij dat het allemaal mee viel. Wel zielig voor Kareltje maar ze komt er wel weer overheen. Ik weet dat zij en Tapas allebei hebben staan schooien ergens, Kareltje is er ziek van geworden, Tapas heeft er niks van... sterke zwerfhondenmaag he!

Ik ga verstandig doen, beestjes zijn uit geweest en ik duik zo mijn bed in.. ben moe!
Iedereen alvast weltrusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky, sterkte met alles vrouwtje. In het bijzonder op deze voor jou onaangename dag!
Je drinkt niet en daarmee is een hoop gewonnen. Helder met de problemen omgaan, is niet leuk, maar wel beter, en wie weet dat beter dan Blacky!!

En volgende keer gaan we het op z'n Noors doen.;)

Salud y buenas noches. Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
Ik zit nu mijn gesprek met de psychiater voor te bereiden. Morgen moet ik aangeven wat ik wil bereiken, wat ik onder handen wil nemen en welke aanpak mijn voorkeur heeft. Dat gaat dus voor en of ik morgen na dat gesprek in staat ben tot enige discussie hier weet ik niet. Twee weken geleden, na het eerste gesprek, was ik behoorlijk ondersteboven.
Ik ben i.i.g. gestopt voordat ik in de therapie moest kiezen voor minderen of stoppen. Op het forum vertelde men me steeds dat het makkelijker is om gelijk te stoppen, i.p.v. eerst te minderen. En ze hadden wel gelijk, dat minderen lukte me toch voor geen meter. Ik kon me al niet beperken tot 5 glazen per dag. 't Is wel zo dat de internettherapie de 2de keer was dat ik in behandeling ging.
Ik kom hier nog wel op terug.


Eerst de vaatwasser starten en een pafke.


Degenen die gaan slapen: welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corrinne, aangepast omdat ik nu pas goed leer lezen:

Ik geef je groot gelijkdat je tijd neemt voor jezelf. Ik doe mezelf ook veel te kort in dit leven.

Mij wordt ook steeds verteld dat stoppen makkelijker is dan minderen. Ik durf daar nog niet helemaal aan!!

Natuurlijk wil ik iedereen geloven. Ik zou het zo graag willen. Heb echter het idee dat het met mezelf niet vooruit gaat. Ik heb overigens nog niet dat punt gehad in de behandeling dat ik echt iets zou moeten. We zijn vooral nu aan het kijken wat mijn drankgedrag is.

Tja teveel .......... uuuuuuuuuuuuuh dat wist ik al!! :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk Floortje, ja. Ondoenlijk Floortje, nee! De knop moet om, dat heeft mij ook even tijd gekost.
Dus, ons kent ons. Je moet het echt willen. Niet doen of je iets ontnomen wordt. Maar de wens een "normaal" leven te leiden. Ik wil niet, inplaats van ik mag niet.
Het is een soort rouwproces. Je verliest een vriend, maar is het een vriend wiens gezelschap je op prijs stelt! Die vraag moet je jezelf stellen. Als het antwoord nee is, dan probeer je hem de deur uit te werken.
Doe je best Floortje, ook jij kan het!!
Groet en trusten! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje: het is een heel proces. Zo eerlijk mogelijk tegen jezelf zijn en heel, heel diep nadenken wat je nu eigenlijk wilt met je leven............. WAT WIL JE..... hoe zie je de toekomst...... WAT zou je nog graag willen. Maak je groot en sterk en zeg... hier is Floor... en Floor heeft een plan...een geweldig plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb veel gewerkt en ben bekaf. Het hoort erbij. Geluk valt je niet zomaar in de schoot. Je moet ervoor gaan. Maar een verslaving is een raar iets. Het feit dat ik op dit late uur zit te schrijven op een ADB forum zegt al genoeg. Ik weet uit ervaring dat de drang, de zucht in de loop der tijd afneemt. Tegelijkertijd mag je geen dag verslappen, altijd maar alert blijven. Dat vind ik wel moeilijk.
Vanavond had ik ook zoiets van , ach een paar biertjes. Maar tegelijkertijd dacht ik, wat geeft het me nu eigenlijk. Helemaal nul, nada, niks. Ach ik zie wel verder. Morgen weer een nieuwe dag, een nieuwe kans. Morgen gaat wel weer lukken en zo leef ik van dag tot dag.

En NU ga ik slapen! Morgen weer een hele lange, drukke en zware dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
De 10de april (dinsdag) had ik 's morgens mijn 'weten en metenlijst' ingevuld en vragen beantwoord. Ik zat dus vlak voordat mijn begeleidster zou beslissen of ik al dan niet naar deel 2 van de behandeling kon doorstromen.
Daarna heb ik nog flink wijn en jenever ingeslagen en ben dat allemaal in mijn keel gaan gieten.
Die avond heb ik besloten om middernacht alles weg te kiepen wat nog over bleef. Mijn dochter had een nogal boze reactie op het white board in de WC geschreven. Die boodschap is hard aangekomen en ik heb toen met haar afgesproken om te middernacht te stoppen met drinken, maar niet met het roken. Eerst maar het ergste aanpakken.
Dat is dus gebeurd en ben sindsdien droog.
Een aantal dagen daarvoor had ik ook alles weggekiept, maar stopte ook meteen met roken en dat op Paaszondag (een risicodag, want dan is mijn hele familie samen). Slechts 2 dagen hield ik het vol.
Ik hoop dat ik je vraag zo goed beantwoord heb, zo niet, vraag maar gerust.

Mensen,
Nu is het hoogtijd voor me om te gaan slapen. Ik heb morgen een drukke en zware dag.
's Morgens mijn werk (druk) en 's middags gesprek met de psychiater (zwaar).
Maar maak je niet ongerust als ik niet verschijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...