Spring naar bijdragen

dinsdag 18 maart


orleando

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hier schijnt de zon ook, alleen vanmorgen een fikse hagelbui.
Ga straks met de jongste het centrum in, kadootjes kopen. Veel kinderverjaardagen deze week, dus dat wordt shoppen. Iemand nog suggesties voor een kadootje voor een meisje die 6 wordt? De ouders weten zelf niks en ik vind het al moeilijk om voor m'n eigen kinderen iets leuks te vinden, laat staan voor het kind van een vriendin...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog een vraagje;
dit wordt m'n 4e droge dag achter elkaar, maar nu krijg ik allerlei klachten. Zwaar gevoel in mi'n hoofd, zweten, nachtmerries, trillende handen, hartkloppingen en ik ga zelfs stotteren...Hoort dat erbij en zo ja, hoe lang duurt dit? De vorige keer toen ik gestopt was had ik alleen last van zweten en nachtmerries...
Het voelt niet prettig en met name het zware gevoel in mijn hoofd en die hartkloppingen maken me een beetje bang..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heet ontwenning, Orleando, en daar zul je even doorheen moeten! Veel water drinken wil nog wel helpen. Maar denk eraan, iedere keer als je erugvalt zul je hier ook weer doorheen moeten! Reden te meer om het vol te houden!
En bij mij hielp verse jus dórange! Veel vitamine C! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, Trees heeft gelijk. Niet te veel aan denken!!! En wanneer je steeds weer begint, zal het bij iedere stoppoging heftiger worden. Mocht je je te bezorgd maken, dan kan je altijd om een check-up vragen.
Ga lekker fietsen en vergeet die drank! Dat hart kan wel tegen een stootje.
Al met al geen reden om te drinken. Vind je ook niet?
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, water lust ik wel en een sapje ook, dus dat gaat goedkomen. Ik vind die klachten eng, maar wil niet gaan wegdrinken. Dus vecht ik me er wel doorheen!
Ik ga onze jongste van de peuterschool halen en als de middagpauze voorbij is en ik kadootjes heb gehaald, meld ik me hier wel weer..
Oh ja, Trees, ik vind mezelf helemaal niet sterk....mar heb van ADB inmiddels begrepen, dat ik geen terugval heb maar een uitglijder. Dat geeft weer een extra zetje om door te vechten, toch?
Tot later!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie brand er morgen allemaal een kaarsje voor me?
Na 2 afwijzingen vandaag word ik spontaan gebeld n.a.v. mijn cv die ik gisteren op monsterboard heb gezet!! Morgen een sollicitatie! :D:D:D

@Orleando, zorg je ook dat je wat rust krijgt? Dat drinken is een flinke aanslag op je lichaam geweest dus het is niet zo gek dat het nu zo heftig reageert op al die "gezondheid".
Van dat stotteren had ik ook last blijkbaar heb ik dat met het drinken onderdrukt ofzo want ik doe het nu ook nog regelmatig.
Volhouden jòh! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmorgens, ik ben er ook weer, alles bijgelezen gisteren.
Ik had het nogal druk afgelopen weekend, positief druk hoor, maar nu ik vandaag vrij ben merk ik dat ik eerst vandaag eens alle emoties die bij de afgelopen dagen gehoord hebben voorbij moet laten komen.

Het droogstaan gaat eigenlijk vrij probleemloos momenteel, vorige week had ik nog wel mijn momenten dat ik dacht .. ach...ik kan wel weer, maar van het weekend is drank sowieso niet in mijn gedachten geweest en dat vind ik toch wel bijzonder. Dat het niet meer op de voorgrond staat. Al is dat wel per dag weer anders. Waar ik nog blijer mee ben is dat ik al vanaf vrijdag niet meer toegegeven heb aan vreetbuien dus nu al 4 dagen normaal eet, weer een vluchtroute die ik afsluit momenteel. Hopelijk ga ik dat een tijd volhouden zodat ik weer redelijk op mijn normale gewicht ga komen. Niet lijnen, niet sonjabakkeren, niet puntentellen maar gewoon alleen maar niet toegeven aan die vreetmomenten en daarbuiten gewoon normaal eten...

Nou, ik ga me maar eens aankleden, heb schandelijk lang uitgeslapen en maak er maar een lekker luierdagje van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: had je voorheen ook van die vreetbuien? Ik ben vanaf augustus aan het bunkeren en nu gaat het dus echt te gek worden. Nee lijnen doe ik ook niet, werkelijk nonsens. Gewoon geen vreetbuien. Ik ga er vanaf vandaag ook maar eens op letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu ook vreetbuien maar voor mij is dat niet zo gek omdat ik met de drank tevens mijn honger stilde.. Hoefde ik tenminste niet te denken wat ik nou weer klaar moest maken. Had meer te maken met luiheid dan met gewicht..
Mijn koffie gebruik is nu ook omhoog gegaan, rede zie boven... Soms ben ik zo klaar met al dat bedenken van eten en snaaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga wat doen want ik vlieg bijna tegen het plafond van enthousiasme!

Fijne dag nog allemaal en sterkte voor degene die het nodig hebben..

Oh ja, om de trek tegen het snaaien te stillen werkt veel water drinken.. Lauw water helemaal. En die lekkere theepunch van Safi ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, ik ga zeker voor je duimen morgen!! Moet lukken!! Je bent zo gemotiveerd, en ik vind het trouwens knap dat je het bij je huidige werkgever zo goed volhoud, ik zou allang weggeweest zijn!

An, ik heb altijd wel vreetbuien gehad maar sinds ik niet meer drink zijn ze erger. 2 jaar geleden toen ik me hier aanmeldde op de site woog ik 96 kilo, ik ben maar 1.68 groot dus dat was een beetje veel. Toen heb ik in 1 keer zowel het drinken als het eten aangepakt en ben uiteindelijk 18 kilo afgevallen. kwam niet meer onder de 78 maar dat was prima. Het gezond eten ging dus goed, het stoppen met drinken niet zo. Mijn gewicht heeft eigenlijk tot vorige zomer goed standgehouden maar ik ben wel weer vrij snel na die minderpoging meer gaan drinken toen. Vanaf juni heb ik mijn drinkgedrag aangepakt maar ben dus daardoor weer meer gaan eten en weeg inmiddels alweer 85 kilo... oraal typje denk ik hihi, drinken, roken, (vr)eten.

Obsessie met eten heb ik altijd gehad al vanaf mijn pubertijd, diëten, proppen, ooit woog ik in grote stress 62 kilo en ooit dus 96 en nu ik weer richting de 86 ga wil ik erg graag ingrijpen voordat ik weer op die 96 zit, want dat was niet fijn! Eigenlijk heeft dat eten toch een beetje vergelijkbare functie als drinken.. dempen en troosten.. maar ik voel dat ik weer redelijk op de goede weg zit en wil dat graag weer in stand houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik blijf hangen in oud gedrag. Alcoholistengedrag.
Ben al een flinke stap voorwaarts, nl. ik drink niet meer, ik hoef niet meer, ik wil niet meer.
Mooi.
Dan komt het erop aan, want dat is niet genoeg. Juist het begin. Daar sta ik ook ergens. Aan het begin.
Heb de afgelopen weken weer flink lopen malen, en zie.. niet drinken en gewoon doorgaan levert weer iets op.
Dat besef van terugval, elke dag opnieuw. Wegkruipen, geen verantwoordelijkheid durven nemen, slachtofferrol. Allemaal zeer aanwezig hier. Ik wil anders en ik zál ook anders, anders was deze periode voor niets. Dat wil ik niet.
Ik ben klaar voor een volgende stap.
Ik erken dat ik ziek ben, al heel lang.
Ik begin te accepteren dat ik dat de rest van mijn leven zal meedragen, deze ziekte.
Daarnaast treedt er een bewustwording in, dat je zelfs mét deze ziekte nog een heel aangenaam (en zelfs misschien wel lang) leven nog kunt hebben.
Tsjonge.
Ha!
Maar dat vraagt om gedragsverandering. En daar ben ik hartstikke bang voor, ook al weet ik dat het nodig is om verder te gaan. Eigenlijk wil ik dat oude gedrag ook niet meer. Het is een soort automatisme geworden.
Mijn volgende stap zou wel eens de gang naar de AA kunnen zijn. Maar...
Ik ben bang! (ze is bang...)
Ik geloof niet in god, ook niet in een hogere macht. Hoe moet dat nou?
Ik geloof wel dat je dmv stappen en bepaalde regels je leven een andere kant op kan sturen.
Een leven met gedrag wat beter past bij een (op weg naar) gezonde mens.
Ik zou wel eens met mensen willen praten, die ook hun leven omgooien. Want ik wil niet blijven hangen in het oude. Ik wil verder. Dus zal het een plek moeten krijgen waar het veilig is en geaccepteerd.
Dus ik dacht; nou kan ik opnieuw het wiel uitvinden...
Ik wil de tijd ook wel loslaten. De tijd van onze klok dan. Volgens mij is dat de echte tijd niet.
Hij jaagt me op en mat me af. Het maakt me dat ik weg wil kruipen, want ik voldoe niet aan het ideaalbeeld om binnen een bepaalde tijd een ander mens te zijn. Nou ja, ik hoef geen ander mens te worden. Eigenlijk wil ik gewoon mezelf zijn. Mét de bagae die ik heb, mét nog nieuwe erbij die ik wil gaan verzamelen. Eigenlijk wil ik dus mensen die samen met mij die rugzak uitpakken, weggooien wat echt niet meer nodig is, en dan op een zo economisch mogelijke manier de boel weer inpakken, vastsjorren en even een duwtje in de goede richting graag. Dan kan ik weer door, want er valt nog zoveel te beleven dacht ik opeens. Daar wil ik bijzijn. Daar móet ik gewoon naar toe! En het huppelt wat makkelijker met een evenwichtig rugzakje..
Nou... dus ik ga maar eens bellen vanmiddag, denk ik. Bang voor de volgende stap. En hier waar ik nu ben achter me laten... Dit niet meer drinken was een tussenstation. ik word nieuwsgierig naar de rest.
Bovendien ben ik een beter mens dan ik nu laat zien. Al die frustraties reflecteer ik op dichtbij, wie kan ik het hardst raken? Man, kinderen, ouders. Dat doet veel te veel pijn. Dat ben ik niet, dat wil ik niet. Dat is mijn stupid alcoholische gedrag. Ik ben het zat. Ik ga op zoek naar hulp. Even niet van psychologen en andere hulpverleners, maar van mensen die uit hetzelfde moeras komen, en al wel de weg hebben gevonden.. Ze hebben vast wel wat kruimeltjes voor me neergelegd hier en daar.

Dit moest ik even kwijt.
De rest heb ik nog niet gelezen, dat ga ik nu doen.
Om 12.00 ben ik weg, dan komen de nozems uit school. En ik heb nog wat goed te maken..
Zonder jullie was ik niet zover.
Ik ben alweer blij dat ik hier ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, ook een kaars voor jou van mij; succes!!
Soothe, ik bedrijp niet wat je schrijft. Ik heb dat duiveltje juist een klap op z'n koppie gegeven en ga keihard terugvechten. Ik voel me niet sterk, maar zeker niet meer zo zwak als afgelopen vrijdag. Met drank was alles echt niet beter, want vaak genoeg stond ik de volgende dag op met een gat in m'n geheugen en soms zelfs niet eens in mijn eigen bed maar op de grond, stoel of waar dan ook.
En wat eten betreft, ik eet als een bootwerker als ik niet drink. Op drinkdagen eet ik niks, maar nu dus wel. Maar het smaakt allemaal ook veel beter:D!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: heel helder verhaal. Als je al weet wat je wilt ben je er al bijna. Als je mensen om je heen hebt, kan je ook beter daar naar toe gaan. Ze kennen je, ze weten waar je het over hebt. Rugzakje uitpakken en inpakken... of gewoon zonder rugzak door het leven, nog lichter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Orlando, way to go!! ;
Ik krijg het ook niet voor niets. Ik steek een beetje de helpende hand uit, zonder in diepgaande analyses te vervallen over het hoe en waarom. Dus naar de toekomst kijken! En ook dat is, zoals alles, verre van zeker!
Ga je goed Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, veel dingen zijn ook voor mij herkenbaar in jouw verhaal. IK vind het ook moeilijk het automatische drinken los te laten. Het is niet leuk of lekker meer, het is gewoon verstand op nul en zuipen. En dat wil ik ook niet meer. Ik ben een controlefreak en met drank op heb ik totaal geen controle meer. En dit wordt mijn 4e droge dag en met de feestdagen heb ik het nog veel langer volgehouden, maar mijn humeur liet/ laat dan wel te wensen over. Of moe en niet vooruit te branden of chaherijnig of depressief of hyper. En er zit geen logica in mijn stemming, het is op en af.
Maar ik ga ervoor knokken weer terug te komen. Weer te genieten van de dingen die ik leuk vond voordat de drank mij in z'n greep kreeg. Ik ga me uit die greep worstelen. En dat het met vallen en opstaan gaat, daar ben ik al achter. Maar het gaat me lukken.

Tapas, met slechte periodes en veel te veel drank woog ik krap 50 kilo en ik ben net zo groot als jij...Dus manlief vind het niet erg, dat ik mezelf wat zwaarder eet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moet wat gebeuren!

Orleando, de afgelopen maanden heb ik alleen gedaan wat persé moest. Dat wat echt moest gebeuren.
De kinderen, de hond. Tussendoor heb ik veel geslapen. Ook gigantisch veel gesnoept. Het lichaam vraagt tijd. Neem de tijd. Het kan niet anders!
Nu merk ik dat ik niet meer snoep, althans niet dagelijks en de proporties zijn ook wat meer hanteerbaar. Slapen, nog steeds als ik het nodig heb.
Drink niet, overhaast niets. Alleen als je echt stopt, kun je veranderen.
Dwars door de bagger heen. De ontwenning stopt. Daarna krijgt je lichaamweer kans op herstel. Neem het zoals het komt. daarna kun je wel verder. Alles op z'n tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...