Spring naar bijdragen

dinsdag 18 maart


orleando

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

was ik weer...hagelt hier als de gekke en ik zou net doggy uitlaten...maar even wachten dus...
Had even terug een triggermoment en ben er bewust bij blijven stilstaan. Zal ik drinken of zal ik niet? Heb allemaal mooie, lieve en leuke herinneringen naar boven gehaald en daarna gedacht aan de ochtenden wanneer ik weet ik veel waar weet ik het hoe wakker werd na het drinken. Welke gedachte heeft gewonnen is niet zo moeilijk...Ik zit nu te wachten tot de hagelbui over is en ga dan een flinke wandeling met doggy maken; heerlijk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

De dag op het werk zit er weer op, alles is anders gelopen dan gepland, en raad,
ik vind het allemaal best, ik zat in de vergadering en dacht, goh, ik raak niet in de stress!
Dat is toch wel anders geweest, dus weer mooi meegenomen.
Een vet pak werk liggen voor de komende week, iedere dag wat, zonder het lijntje
te breken.
Helaas kon ik door de uitgelopen vergadering niet naar de crursus, nu dus
morgen, er worden altij 4 sessies gepland i.v.m. de wisseliensten.
Nu ga ik toch echt even iets in huis doen, heb niet veel zin maar het moet gebeuren.
Ben niet bijgelezen dat ga ik ook niet doen vandaag,
ik merk dat het bijlezen mij soms teveel tijd kost, dus sorry,
vandaag reageer ik even niet persoonlijk op een ieder.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doggy is uitgeweest en ik ga nu aan het avondeten beginnen. Ik heb geen trek (dus geen eten en geen drank) want ik mis ineens m'n ouders enorm...het doet pijn dit gemis..maar maak een lekkere maaltijd klaar voor ons gezin en ervaar deze pijn. Ik mis m'n ouders en juist daarom wil ik er zijn voor mijn kinderen. Puur, dus zonder rotzooi. Ik vind het eng, maar ik ervaar het..En als ze straks met goed gevulde buikjes lekker in hun nestjes liggen, ga ik aan de thee!!
Weer een droge dag vandaag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal op het forum!
Het gaat momenteel goed met mij, ik plak er weer een droog dagje aan vast! Voel me erg gestimuleerd door de internettherapie en hoop eea vast te kunnen houden. Ik ben alleen moeoeoe sinds ik niet meer drink, niet normaal meer.
Op advies van hier op het forum heb ik gisteren vitamine B1 pillen gekocht in combinatie met een vitamine B complex. Alleen staat op de bijsluiter van de vitamine B1 pillen geen dosering; het gaat om pillen van 25 mg; voor degene die deze pillen ook slikt; in welke dosering doe je dat??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groot gelijk hoor Tina, dat bijlezen kost echt veel tijd, ik ben gelukkig wel weer bij, tja heb anders toch het gevoel dat ik iets mis.
Ik heb vanmiddag mijn oppashond gehad en heb weer met 2 honden hardgelopen, Kareltje, de oppashond houd er nogal van in haar bal in het water te laten vallen en dan eruit te vissen, dus die is zeiknat na zo'n rondje, gelukkig is het hier al de hele dag droog en zelfs regelmatig zonnig. Na het hardlopen heb ik haar afgedroogd en de balcondeuren opengezet zodat de hondjes nog even in het zonnetje konden liggen en ik kon douchen.. Toen ik beneden kwam was Kareltje erg aan het rillen.. koud nam ik aan... dus kachel wat hoger en haar beetje opwarmen... maar ze bleef trillen en nu ik haar net naar huis bracht was ze enorm aan het trillen.. en ze blijft maar trillen.. bah, voelt niet fijn. Ik heb haar maar flink ondergestopt thuis en de kachel hoger gezet en ga zo het baasje bellen. Ben dan toch bang dat het een epileptische aanval is ofzo.. kan er dan wel naast blijven zitten maar denk dat hond nu meer heeft aan een uurtje rust tot het baasje thuiskomt. Maar voelt niet fijn en ik maak me zorgen. pfft..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik denk niet dat je bij Kareltje meteen aan een epileptische aanval moet denken, aan je verhaal te horen is het eerder kou, maar mogelijk onderkoeling agv het op de tocht liggen. Er was wel een flauw zonnetje vandaag, maar het was kouououd en dan al helemaal vlak aan de grond....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
ik had mijn vraag gisteravond aan Ziza gesteld en het fijn gevonden als Ziza zelf had geantwoord.
Je reactie deed me een beetje pijn. Je afwijzende woorden over therapie en God, persoonlijke dingen waar ik me bloot mee geef. Niet om anderen te vertellen hoe het zou moeten, maar om over mezelf te vertellen. Maar ik ben een grote meid. Ik kom er wel!

lieve groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,
Leuk dat je je weer extra gestimuleerd voelt.

Soothe,
(Dek)bed verschonen vind ik ook niet leuk. Maar de grote beloning is natuurlijk een fris bed.

Dory,
Hier geen schoonmaakwoede.

Orleando,
Ja, er kleven meer positieve dingen aan nuchterheid.

Albertina,
:)

Rosan,
Moe? Wat dacht je dat je door het drinken je lichaam hebt aangedaan? Je hebt het uitgeleefd.
Nu begint het herstel en moeheid is een van de symptomen. Geef voorzover dat mogelijk is maar toe aan die moeheid. Gun je lijf de rust. Ik deed het in het begin met een middagdut van dik een uur, nu kom ik gewoonlijklijk met een half uur rust.
Ik moest 2x daags 25 mg Thiamine (B1) slikken. Sommigen moeten zelfs 100 mg per dag slikken. Als nu mijn thiamine op is, hoef ik niet meer te slikken.

Tapas,
:)

Kate,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosan,

je schrijft dat je, sinds je niet meer drinkt, zo moe bent. Dit is vrij normaal. In alcohol zit veel suiker dus geeft directe energie. Daardoor voel je minder dat je moe bent en overschrijdt je snel je grenzen. Een logisch gevolg van het niet drinken is dat je meer voelt en dus nu eigenlijk pas echt goed voelt hoe je ervoor staat. Geef het tijd, veel tijd. Een makke van alcoholisten is vaak dat ze erg ongeduldig zijn. Maar ik heb m'n lijf eigenlijk jaren 'mishandelt' dus dat is niet zo gek dat ik moe ben.
Geef het vooral de tijd, mettertijd wordt het beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel An, Har en Orleando voor jullie reacties! Ik zal er nog eens over nadenken..
Houtje, herkenning in je beleving van en op zoek zijn naar authenticiteit. Dat gevoel, ja.
Ik wilde een stapje te snel, pik er een weg uit en duik er volop in! Heb met de mevr. van de AA gebeld. Ik hou het in mijn achterhoofd.
BamBam, bedankt, en wie weet!

Mooie klaagzang Soothe! En ik vond het stiekum wel heel erg grappig om te lezen hoe je in je dekbedhoes duikt! Het gaat goed met je! Super man!

Tijd, tijd, tijd veel tijd, heb ik volgens de klok nodig. Nou, dat moet dan maar!
Als er steeds meer van die dagen als vandaag komen, zit ik wat minder bij de pakken neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, leuke afwisseling een cursusdag. Als je het tenminste als zinvol hebt ervaren en het gepaard is gegaan met gezelligheid. In elk geval heb je niets gemist in de spits, ik had zoals de NS het betaamd, weer eens flinke vertraging.

Saf, niet té stil worden hé! Je angsten onderzoeken.....zal veel duidelijkheid voor jezelf geven, sterkte.

Blacky, je dag begon wat moeilijk. Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat.

Spud, je straalt. Geen wonder, positivo!

Tapas, het heeft mij in het verleden wel geholpen om een weekje echt álles op te schrijven wat ik via mijn voorklep naar binnenschoof op een dag. En dan bleek, alles of niets.

Bammetje, dus ook jij hebt flink ingenomen op de conventie!
Rustig laten zakken hé!

Kate, ben wat later maar alsnog gefeliciteerd met 3 maanden ADB!

Thil, zal voor je duimen hoor!

Marjo en anderen. Ik plaats dit nogmaals i.v.m. rugtasjes problematiek.



De trein van het leven.
Het leven is als een treinreis.

Mensen stappen op en mensen stappen af. Er zijn haltes met een gelukkig weerzien, en haltes met een droevig afscheid.

Als we geboren worden stappen we op de trein, en ontmoeten onze ouders. En we denken dat ze de hele reis bij ons zullen blijven.

De realiteit is echter anders.
Ze stappen uit op een station. Ze laten ons achter in de trein, zonder hun gezelschap, liefde en genegenheid.

Maar er stappen andere mensen in. Mensen die tijdens de verdere reis voor ons heel belangrijk zullen zijn.

Het zijn onze broers en zussen, onze vrienden en al de andere mooie mensen die van ons houden.

Voor sommigen is de reis een leuke uitstap.

Voor anderen is het een droevige reis met zware bagage.
Anderen staan klaar om te helpen.

Sommigen laten een grote heimwee achter......
Anderen stappen in en onmiddellijk weer uit en geven ons enkel de tijd om hen slechts vluchtig te kennen.

Soms zijn we verrast dat bepaalde medereizigers waarvan we houden in een ander rijtuig gaan zitten en ons verder alleen laten reizen.
Natuurlijk houdt niemand ons tegen om hen in het andere rijtuig te gaan opzoeken.

Soms kunnen we echter niet naast hen gaan zitten, als die plaats al is ingenomen

Dat is niet erg, zo is de reis nu eenmaal: vol dromen en verrassingen, vol ontmoetingen en afscheid nemen, mee- en tegenvallers......
Maar er is geen terugreis.
Laat ons de reis zo aangenaam mogelijk maken.

Laten we proberen onze reisgenoten te begrijpen, en laten we zoeken naar de mooiste kanten van elk van hen.

Weet dat er op elk moment van de reis één van onze reis gezellen ons begrip nodig kan hebben.

Ook wij kunnen op een bepaald moment behoefte hebben aan iemand die ons begrijpt.

Het grote mysterie van de reis is dat we niet weten wanneer we moeite uitstappen.
We weten ook niet wanneer onze reis gezellen uitstappen.
Zelfs niet degene die naast ons zit.

Ikzelf denk dat ik heel droevig zal zijn als ik moet uitstappen.
Het afscheid van alle mensen die ik ontmoet heb zal pijnlijk zijn.
Maar ik ben er zeker van dat ik zal aankomen in het Centraal Station, en dat ik hen daar zal terugzien, met veel meer bagage dan waarmee ze vertrokken zijn.

Ik zal gelukkig zijn dat ik ze meer bagage bezorgd heb.

Vrienden laat ons er een mooie reis van maken!
Laat ons ervoor zorgen dat we mooie herinneringen achterlaten op het moment dat we uitstappen.

Aan allen die in mijn trein zitten wens ik: een goede reis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moe, ook hier nog steeds. Maar hou vol Rosan, het gaat steed een stukje beter!

Potverdorie, en ik maar denken dat ik de thiamine met zo'n vit.B-complex wel binnen krijg. Morgen maar weer 'ns naar de apotheek dan :D
Moet toch naar de stad om de hardloopschoenen te ruilen, ze zitten écht niet goed! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,
Hm hm ik ben helemaal niet ongeduldig, het kan allemaal alleen niet snel genoeg. ;)

Marjo,
Wanneer ga je naar je eerste bijeenkomst?
Ik hoop dat je er veel aan hebt.

Stien,
Ik ben zo blij dat ik lopend naar mijn werk kan.
Geen gestress op heen of terugweg en de functie kent wel drukke periodes, maar geen stress.
Voor mij in mijn situatie een ideale baan.
Mocht ik weer op mijn oude niveau willen gaan werken (als ik die geestelijke conditie terug krijg, nodig voor een managementsecretaresse), dan ben ik wel steeds in het arbeidsproces gebleven.
Ik heb ook nog eens leuke collega's.
Maar eerst ga ik die vrije uren goed besteden aan herstel en studie. Als ik die af heb gemaakt (over +/- 1,5 jaar) heb ik een diploma met meer kansen op financieel-administratieve banen. Eerlijk gezegd ben ik wel uitgekeken op secretariaten.

Nu ga ik naar mijn yogales.
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, bedankt voor je treinreis. Mooi. heb 'm gekopieerd.
En Kate, ja, ik ben ook heel benieuwd hoe het was!

Corinne, als het allemaal doorgaat óf deze donderdag of over twee weken. Maar als echte twijfelaar... tja, we zullen zien.
Ik zal jouw berichtjes aangaande AA er nog eens op na lezen. Jij was toch ook geweest?

Klinkt als leuk druk, je leven, met baan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi!
Ik ben er ook weer! Even vergeten dat zo'n dagje cursus er vreselijk inhakt qua concentratie!!!
Die is nog niet helemaal op peil, alhoewel het veel beter is dan een paar maanden geleden.
Ben dus erg moe, heb al veel geleerd en volgende week nog een dagje.
23 km met de auto, 50 minuten over gedaan, maar helaas was het openbaar vervoer geen optie.
Terugreis net zo!

Spud,
ik ga erg voor je duimen morgen!! Goed gevoel dat je uitgenodigd bent!!

Marjo,
Ik ben nog steeds erg vermoeid, alhoewel het sporten helpt . Mijn man zegt dat ik al een stuk fitter ben dan 1 jaar geleden, voor mijn gevoel is het niet zo! Wellicht dat jij ook fitter bent, maar dat je dat zelf niet zo voelt?

Safi,
een gekleurde galiameloen op je been! Fijn dat jullie weer een ritme hebben! Ikzelf leef ook zoveel regelmatiger dan een jaar terug! Ik merk ook dat ik het nodig heb. Dat nachtbraken (met drank), ik moet er niet meer aan denken. Vooral de dag erop volgend!

Stien,
ik vind dat verhaal van die treinreis erg mooi!

Tina,
had jij maar 1 dagje cursus of volgen er meer?

Water,
succes met de "oudjes". Ik hoop dat het familiefeest gezellig is, al hou jij er niet van!

Soothe,
de strijd met het dekbed gewonnen?

An,
je bent heel moedig, knap dat je de moed er zo in houdt! :present:

Pip,
gaat ie weer?

Alle anderen ik lees en leef mee!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...