Spring naar bijdragen

dinsdag 18 maart


orleando

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

vrijdag had ik gedronken en sindsdien niet meer. Het voelt raar, eng en haast beangstigend het zonder bier te gaan doen. Maar ik moet. Van mezelf, voor mezelf en voor mijn gezin. Voor mijn vader en voor mijn moeder, zodat ze postuum toch nog een beetje trots op me kunnen zijn. Voor mijn kinderen, die ik zo innig liefheb, dat het soms bijna pijn doet als ik eraan denk, wat zou kunnen gebeuren als ik blijf doordrinken en het straks echt misgaat. Wil ik het ze aandoen hun moeder kwijt te raken? NEE!!!
Ik moet stoppen voor mijn man, die volgens mij harde pogingen doet om erachter te komen hoe ik hier op het forum heet en gelukkig het wachtwoord ook niet weet. Niet dat ik het allemaal geheim wil jouden, maar toch...Ik wil zijn vertrouwen in mij weer terugwinnen, hoe meoizaam dat ook zal gaan...
Ik moet stoppen, zodat ik ooit weer boodschappen kan gaan doen, zonder om me heen te moeten kijken of ik bekenden zie en zo niet, dan heel snel bier in de kar te mieteren, als de bliksem langs de kassa en zo snel mogelijk naar huis om maar niet ontdekt te worden.
Ik moet stoppen, ik wil stoppen en ik ga stoppen. Omdat ik dat wil!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve forumgenoten!
Voor mij een wat andere dag... ik ga (fijn?) een cursus doen, niet zover bij mijn woonplaats vandaan.
Dus later opstaan in ieder geval! Mag ik even weer het spitsuur hier in huis meemaken! Ik hoop dat ik geen last heb van het spitsuur in het verkeer.

Pip,
dat was een kort nachtje voor je... Kruip je nog even terug als de kinders naar school zijn?
In ieder geval succes en sterkte vandaag!

Orleando,
fijn dat je het vandaag droog houdt! Het is investeren, maar je komt er beter uit!

Allemaal een goede dag vandaag en sterkte voor wie het nodig heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,
Hier doet de zon haar stinkende best om er door te komen.
Ben benieuwd.

Pippi,
Geef je arm eens een volledige dag rust en kijk of het dan beter gaat.
Dat heb ik ook gedaan met mijn arm eergisteren en hij is er echt beter van geworden.

Orleando,
Sterkte vandaag.

Gem,
Succes met de cursus.

Ik heb een publiek geheim: ik drink niet vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Heftige berichten hier de afgelopen dagen.
Ik omarm iedereen die het moeilijk heeft en wens alle moeders een gouden hart toe om onder jullie riem te steken. Wat een moeilijke situaties allemaal, ik wordt er stil van.

Hier gaat alles zijn gangetje weer, ik kan weer lopen en de blauwe plek is nog zo groot als een galameloen maar begint een aardig kleurrijk plaatje te worden.
We werden hier al uit ons zelf wakker om 7.15 dus de biologische klok doet zijn werk hier ook weer.
Er staat niets spannends op mijn agenda maar ik ga eens duidelijk voor mezelf op papier zetten of mijn angst voor een burn-out een gegronde angst is. Vaak blijkt het dan helemaal niet zo te zijn.

Fijne cursus wie op cursus gaat!
Een :present: voor wie een mijlpaal behaald heeft!
En een:rose:-nnetje voor wie het moeilijk heeft!

Ik laat de eerste staan vandaag...gelukkig, moet er niet aan denken....buuuuh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Its a beautiful day
The sun is shining :rose:
I feel good
And no-ones gonna stop me now, oh yeah

Its a beautiful day
I feel good, I feel right
And no-one, no-ones gonna stop me now
Mama

Sometimes I feel so sad, so sad, so bad
But no-ones gonna stop me now, no-one
Its hopeless - so hopeless to even try

Goedemorgen iedereen!
Voor iedereen een hele fijne dag met veel kracht, wijsheid, moed, sterkte, positiviteit en al het goeds wat ik jullie nog meer kan wensen! :rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kids naar school gebracht, boodschappen gedaan en m'n tong naar de drank uitgestoken, lekker puh!
Voelt goed:P
Pippi, ik laat het niet van iedereen afhangen, zo bedoelde ik het niet. Ik doe het voor hen ja, maar toch vooral ook voor mezelf.

Blacky, veel sterkte vandaag en ook van mij een:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge allemaal, thu sun is schaining :rose: Ga zo eens de huisman uithangen, naar de kapper, flink eind wandelen en de admi doen. Alle werkenden, thuiszitters, stoeiers en zieken een fijne dag. Ik hou het droog, zekers te weten! Latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne als je dit leest...

Om terug te komen op het draadje van gisteren..
Ik ben ook een kind waarvan het riagg zei dat ik m'n ouders haatte.. Nooit geweten dat ik dat dus gedaan had totdat ik mijn dossier mocht lezen toen ik 18 was.
Ik vind dat ze er compleet naast zaten en niet goed naar mij geluisterd hebben als kind. Het was namelijk niet zo dat ik mijn ouders haatte maar door de heftige scheiding in mijn eerste levensjaren, mijn overgevoeligheid en het in die tijd opgevangen moeten worden door vreemden was voor mij de realiteit dat ik nòòit volledig op mijn ouders kon bouwen/vertrouwen en het zelf moest doen. Ik had immers gezien dat ondanks ze er wel voor me wilde zijn het dus uiteindelijk onmogelijk is om dat altijd voor elkaar te krijgen.
Natuurlijk dat ik ze wel eens haatte als ik op m'n donder kreeg (welk kind voelt dat niet zo) maar die gedachtes heb ik alleen mijn dagboeken toevertrouwd.. Want daar hadden die stomme mensen van het Riagg niks mee te maken vond ik. Ik heb die mensen eigenlijk vrijweinig gezegd omdat ik ze niet vertrouwde dus hoe ze er dan bij kwamen mag Joost weten.. Waarschijnlijk heb ik ooit eens een "ja" op het verkeerde moment gezegd ofzo.. Want zo'n "vervelend" kind was ik nou ook weer wel, ik beantwoorden de vragen alleen maar met "ja" en "nee" zodat ze niet meer vragen konden gaan stellen en ik sneller naar de speelkamer kon. ;)
Na het lezen van het dossier heb ik het er ook met mijn ouders over gehad en dat heeft een heleboel goed gemaakt. Zowel voor hun als voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik maar afwijzingen spaarder word in toekomst, heb er alweer 2 te pakken! :D

Ik zal wat zon jou richting opsturen Soothe, hij schijnt hier volop in Brabant! :D:rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit stukje gisterenavond als reply op Ziza geplaatst maar nu achteraf meen ik er goed aan te doen het nogmaals te plaatsen omdat ik vaak merk dat mannen over het algemeen sterker het rationele standpunt innemen dan vrouwen. Ik ondervind dat ook elke keer in de AA groep en hier op het forum.
Ik wil alleen maar aangeven dat beide standpunten (het emotionele en rationele) niet zonder elkaar kunnen:

Ziza, ik waardeer je bijdragen zeer. Ze zijn voor mij geen onbekend leesvoer omdat ik wekelijks de AA meetingen bijwoon, maar 1 ding valt me toch op: je hebt in mijn ogen de neiging om emotionaliteit en rationaliteit op 1 lijn te stellen terwijl het 2 verschillende invalshoeken zijn waarvanuit je gedrag kunt verklaren.
Je kunt bijvoorbeeld gevoelens wel beredeneren maar daar neem je de lading niet mee weg. Zo kunnen bepaalde gevoelens je overvallen terwijl je dacht ze al verwerkt te hebben. Gevoelens liegen niet, ze laten een imprint achter die mede door je karakter bepaald wordt.

Om gevoelens met leugens te vergelijken of van listig gedrag te beschuldigen gaat alleen op als je vlucht in de drank om maar niet te voelen. Een gevoel dient zich niet zomaar aan en ik zie het dan ook als mijn taak om juist in dat gevoel te gaan om te leren er (nuchter) emotioneel mee om te gaan.
Juist de oude pijn herleven die in ons ieder aanwezig is hoort bij het herstelproces, zo leer je met de "nieuwe" pijn omgaan. Wie is een mens zonder emoties? Zo blijft ook de vraag over wat was er eerder? Het probleem of de alcohol?
Ik kan voor mezelf met alle duidelijkheid stellen dat mijn heftige emoties er eerder waren dan de alcohol; ze hadden namelijk met onderliggende gedragspatronen te maken waar LOS van mijn alcoholprobleem naar gekeken moest worden; ze waren namelijk al in de kindheid ontstaan.

Voor de duidelijkheid; natuurlijk heeft alcoholmisbruik aan het verergeren van die problemen bijgedragen maar dat neemt niet weg dat ze qua oorzaak zuiver waren...ze verdienen nog steeds mijn aandacht!
Alcohol heeft er alleen maar angst en boosheid en alles wat niet deugt aan toegevoegd, maar in de kern blijft over wie ik ben (karakter en persoonlijkheid).
Jww is de dempende factor en idd de leugenaar die je de deur moet wijzen, maar Ziza veroordeel je gedrag niet tot in de kern want daarin ben jij aanwezig.


Uit het rationele ontstaat toch vooral de wilskracht, uit het emotionele de diepgang. Wat vinden jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stuur die regen maar door naar Zeeland, daar zit een stelletje naarstig te wachten op heel veel regen!
Zodat manlief zich ook met de kraamtijd kan bemoeien...
Ik maak er vandaag een alcoholvrije dag van want helemaal zonder vocht lukt me niet denk ik.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaaglied



Ik klaag, want alles wat zo mooi begon

ging langzaamaan naar de verdoemenis,

wat immers niet meer te verbloemen is

hoewel ik soms gedaan heb wat ik kon.



Wel hebben wij elkander op het laatst

bedonderd en constant te veel gezopen,

dus dat het heel ellendig af zou lopen

lag voor de hand en heeft geen mens verbaasd.



Het leed is niet van gister of vandaag

en dit verhaal misschien niet zo bijzonder,

maar toch ben ik er reuze treurig onder

en vind het juist en passend dat ik klaag.


J.P Rawie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...