Spring naar bijdragen

Paaszaterdag 22 maart

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Floortje: Yessssssss.......... gaat goed! Eigenlijk niet zo moeilijk he? Als er geen drank is in huis, hoef je alleen nog maar tegen jezelf te zeggen 'ik mag zelf GEEN drank kopen'. Net zoals je dus geen sigaretten gaat kopen. Dus jou is dat stoppen van roken ook goed gelukt, nou kijk eens aan, ik hoorde alleen maar van die ellendige misluk verhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste fruitvlieg.. ik wil geen moralist zijn... je wekte bij mij niet de indruk dat je er erg mee zat, dat je aan je 2e fles wijn bezig was... Maakt niet uit, zei je, want je had deze maand al een week niet gedronken... Nou ja.. ach, wat maakt het ook uit... ik heb gisteren niet gedronken, dus ik kan vandaag wel 2 liter wodka achteroverslaan... zo komt het op mij over.. geen moralist... alleen maar ervaring.. ik weet hoe ik zelf heb geredeneerd naar mezelf en indirect ook naar mijn omgeving..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ooit met roken gestopt via Take it Easy, kreeg je een soort magneetje in je oor, wat je moest activeren als je trek kreeg.
Dat ging hartstikke goed...Tot ik ruzie kreeg met mn man , toen ben ik willens en wetens shag wezen halen en weer begonnen...........lijkt wel drank, haha.
Ooit ga ik weer een poging doen, maar wil eerst even deze verslaving een beetje (veel) de baas worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik had VIER NIEUWE pakjes, had juist flink ingeslagen, wel met het idee dat dit het laatste was.
Heb alles in een plastic zak gedaan en mijn man heeft het verstopt totdat ik zeg dat hij het aan een vriendin kan geven die hetzelfde merk rookt. Eerder gooide ik alles weg, maar na een uur had ik dan alweer spijt, haha en ging dan naar de winkel. Als ik sig. wil hebben zal ik het aan mijn man vragen hij zal me proberen te overtuigen en zo pakken we het dus aan. Een heel goed plan volgens mij.
Dus Koh geef je sig in bewaring met je buren of zo???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi..An ik ken mijn buren niet.. maar mijn vrouw is ondertussen een jaar van het roken af.. misschien kan ik ze bij haar in bewaring geven... of is dat de kat op het spek binden... Hoe dan ook, welterusten An.. en hou het droog en rookvrij... ik doe met je mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Koh, je vraag was niet aan mij gericht en een oudere zus ben ik niet, noch een raadgeefster en ik heb een hekel aan kleine zogenaamd volwassen jongetjes, maar met sigaretten gaat het net als met drank: je gooit ze weg zodra je die verslaving niet meer wil. Dus is de vraag aan jou: wat wil je met je verslaving aan wat dan ook? Je mag ook best wel volwassen worden hoor. Daar is niets tegen. Een volwassen, zelfstandige man die iets kan betekenen voor zichzelf en voor anderen. Zou dat jou iets lijken, of niet? Of wil je liever het schattige jongetje blijven dat altijd en overal vergeven wordt?
Ik schrijf dit omdat ik zelf zo vaak in die fout ben vervallen, Vie die altijd grappig en lief was, iedereen vergaf haar wel, het kleine zusje, ik kon overal mee weg komen. Op die manier heb ik me bijna doodgedronken, want er was toch niemand die me terugriep? Altijd lief en klein en grappig en so cute!
Hou op, het wordt echt tijd om verantwoording te nemen. Je bent niet meer lief en cute. Ik weet niet hoe oud je bent Koh, maar vast wel over de veertig, en dan wordt het wel eens tijd om te bedenken dat er niet meer voor je wordt gezorgd maar dat je het zelf moet doen. En dat, wat je ook aan een ander te bieden hebt, niet bestaat uit je schattige voorkomen.

Zo, het bad staat klaar, ik ga er in. Morgen lees ik de verdere draad wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach fruitvlieg toch.. ik kan je redenering nog volgen ook.. puur zelfbescherming en jezelf verexcuseren.. maar als jij probeert van je nederlaag te genieten dan ben je niet echt bezig met proberen te overwinnen.. dan zit je wel heel erg het slachtoffer te spelen... We zitten hier op een forum met mensen die proberen Alcohol de Baas te zijn.. Jij laat alcohol wel erg de baas over jou zijn... je geniet er ook nog van. Sorry, dit heeft niks met moralist zijn te maken.. ik word hier alleen maar heel verdrietig van.. Fruitvlieg, kom op.. vlieg van deze heerlijk ruikende rottende massa weg en laat het echte leven je omarmen... een leven zonder alcohol.. je moet alleen wel een stukje vliegen.. het komt niet naar je toe..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
Slim van je om dezelfde weg als met het stoppen met roken te volgen.

Charlie,
Toen ik hier kwam, dronk ik nog. Ik probeerde te minderen wat niet lukte en dankzij het forum ben ik gestopt. Er staat nergens dat je niet onder invloed mag schrijven. Het gaat om wat je schrijft.

Vie,
quote J.C., (dat is netjes voor jeses kristes) ik heb vanavond meer zakdoeken nodig gehad dan in alle maanden hiervoor. Echt zeg, door het lint. Niemand heeft het gezien, gelukkig.
unquote
Dat gedrag moet ik dus gaan afleren: me verstoppen met mijn gevoelens. Daar zal ik een hele kluif aan hebben.

An,
:)

Kohtje,
Doen als met de rest van drank in huis: wegkiepen. Gootsteen kan niet, maar alle sigaretten vergruizelen kan wel.
Het plan van An is ook wel aardig.

Soothe,

Trees,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

het gaat er hier in mijn ogen heftig aan toe. Maar ik pik er wel weer wat uit. Op de keeper beschouwt, zijn alle verslavingen gelijk, en dienen ze ook op eenzelfde manier uit ons brein te worden gezet. Als men wil stoppen, dan houdt men er gewoon mee op.

De paastafel wordt hier morgenochtend gedekt. We gaan vast wel even een paar eitjes bekliederen en ach, verstoppen vind ik altijd al leuk :D. Dan verstop ik morgen de eitjes, want mezelf verstoppen, daar kom ik toch niet verder mee!
Het wordt wellicht niet zo'n prachtige tafel zoals die van An (wow). Een beetje meer low profile maar met de beste intenties. Meer kan ik niet doen, dus doe ik dat ook niet.
Voor de rest een drukke dag, eten bij mijn ouders en 's avonds nog een concert. Mijn eerste vuurdoop in het échte openbaar, laat ik eens gaan observeren... en ondertussen op mijn eigen manier genieten, kijken of dat nog lukt!

Ik probeer er zo in te duiken, onderdeel van een nieuw begin. Het lichaam is op na een inspannende dag, ik luister...

Soothe, weer ok?

Fruitvlieg, op een gegeven moment wordt het tijd om uit het moeras te kruipen, en jezelf niet telkens weer in het ootje te nemen. Als je wilt stoppen, sluit ik me aan bij het advies van anderen; LEEGKIEPEN!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,

Ik quote hieronder je eerste bericht bij de Wie is Wie.
Ik ben inmiddels een man van 30 en kan me niet meer verschuilen achter puberaalachtig drink gedrag al voel ik het nog steeds zo. Ik ben twee keer gestopt met drinken, één keer heb ik het acht maanden volgehouden de andere keer 3 maanden. Alles bij elkaar ben ik toch de afgelopen tien jaar bijna een jaar lang nuchter geweest. De rede dat ik steeds weer begin is voor mezelf iets onbegrijpelijks, ik wil het niet maar toch doe ik het. Ik hou me voor dat ik er mee om kan gaan maar weet dat het niet zo is.

Vorige week heb ik drie dagen niet gedronken om het daarna weer ruimschoots in te halen. Het niet drinken werkt vaak als een elastiek, het niet drinken beloon ik na afloop met veel drank.

Helaas wordt ik er duizelig en labiel van en weet heel goed dat ik zo niet door kan gaan. Ik wil nog veel met mijn leven doen en dat lukt niet als ik zo door ga. Gelukkig weet ik dat wel, nu er alleen nog wat mee doen. Misschien is zo'n forum als dit een mooie houvast.
unquote
Lees je eigen woorden nog eens goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laat die kluts maar even liggen, Soothe.
Die vind je vanzelf eens terug!
Bonedry! Goed!
Ik doelde idd op je verkoudheid, fijn dat het beter gaat.
Bedankt voor het roosje :present:

Kohtje, An, een fantastisch initiatief!
Helaas kan ik nog niet zeggen; ik doe mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi...fruitvlieg.. je doet het vast niet expres.. maar ik was vanmiddag wel zo'n vermoeide man op de bank... en vanmorgen toen ik nog fris en fruitig was (oei... dat trekt fruitvliegjes.. hahaha..) heb ik gewoon boodschapjes gedaan en gestofzuigd... zo spannend kan het leven dus zijn als je de veertig bent gepasseerd...

Soothe, beste man.. niet te bonedry worden hè?? voor je het in de gaten hebt word je weggeblazen als beendermeel......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik begin in te zien dat het is als Water al eens heeft gezegd:

Als we stoppen met drinken hoeven we geen flessen wijn te kopen, deze op te drinken en achteraf weer ritjes te maken naar de glasbak toe.

Is hetzelfde als met roken: ik hoef geen sigaretten meer te kopen (toendertijd meer dan een pakje per dag), hoef geen aansteker te zoeken, hoef geen sigaret te roken, hoef niet asbakken te legen en hoef mijn huis niet onmatig te luchten.

An wat je zegt: (en ik geef je groot gelijk) je hoeft eigenlijk alleen maar een beetje te slapen.

Tegenwoordig kan ik zelfs aan de wang van vriend ruiken dat hij bij rokers in de buurt is geweest. (rooklucht; hij rookt zelf ook niet).

Hij gaat wel eens uit terwijl ik niet mee ga, deels voor dochter en deels omdat ik die optredens niet altijd even leuk vind.

Ik bedoel niemand te beledigen; ben met mijn eigen verwerking/bewerking bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik in mijn twentys zat, zag ik eigenlijk al aankomen dat het zo niet goed zou gaan.
Ik riep altijd; op mijn dertigste wil ik helemaal clean zijn! Van mijn 30ste tot mijn bijna 40ste brulde ik zo nu en dan ook nog wat in die richting, maar vaak genoeg dacht ik ook; het is nu toch al te laat....
Nu laat ik de drank staan, en het was bepaald niet gemakkelijk. Maar eindelijk heb ik voor mezelf een win-win situatie gecreëerd. Ondanks alles voelt het beter, en dat ondanks blijft toch wel komen, wat ik ook doe, of niet.
Wat ben ik al vaak gestopt, weken achtereen, maanden ... Maar nu hoef ik niet meer.
Blijf alleen zo nu en dan alert voor die stem diep in het moeras. Wordt steeds meer een vaag geborrel op de achtergrond (vergeef me mijn woordkeus).
Ben blij met mijn geren, vandaag weer een paar minuutjes erbij. De eerste stap is het moeilijkst, maar daarna. Het is tótaal iets anders wat ik gewend was te doen. En zo heb ik nog vele plannen voor de rest van mijn leven. Maar stap voor stap, behapbaar dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...