Spring naar bijdragen

Paaszaterdag 22 maart


Houtje

Aanbevolen berichten

Spud, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik heb het draadje van gisteren niet gelezen, maar wel het een en ander opgepikt van Soothe. Ik wens je een heel goede start.

Kohtje, ik ben erg blij te vernemen dat het goed met je gaat. Fijn dat je je eindelijk hebt overgegeven, en in zo'n warm bedje terecht gekomen bent. Ik vond het erg verdrietig om jou, die ik al zo lang ken en die een voorbeeld voor mij was, terug te zien vallen en maar niet de benen er weer onder te zien krijgen. En het is heerlijk te zien dat dat nu weer wel lukt, omdat je open staat voor de hulp die je krijgen kunt. Ga vooral verder op de weg die je nu bent ingeslagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

We zijn vanavond allebei in Amsterdam Gem, maar als we uit moeten kijken blijven we wel uit de buurt van Parardiso. :D
Goed van je, dat je besloten hebt je terughoudender op te stellen als je vriendin blijft drinken. Je hebt gelijk, je moet in de eerste plaats aan jezelf denken. Een avond op stap met iemand die beschonken is, is helemaal niet leuk, en dat kun je haar best vertellen.

Zo, wij gaan even met de hondjes uit, en dan Paasboodschappen doen. Eens kijken of de winkels nog niet leeg gekocht zijn, want gisteren was het een gekkenhuis hoorde ik van mijn zoon (die heeft de voorboodschappen gedaan). Nou, ik ga niet gek doen hoor. Gewoon gezond en lekker eten, al die opgeklopte toestanden hoeven niet van mij.

Fijne zaterdag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, van harte gefeliciteerd met de afgelopen 10 maanden verrukkelijkheid!

:rose::):present::moon::heart::musicnote:B);):rose::):present::moon::heart::musicnote:B);)

Tapas, Van harte gefeliciteerd met je nieuwe leven!

sun;:):present::moon::heart::musicnote:B);):rose::):present::moon::heart::musicnote:B);)

Jani, van harte gefeliciteerd met je mijlpaal!

sun;:):present::moon::heart::musicnote:B);):rose::):present::moon::heart::musicnote:B);)

Chinagirl, proficiat!

sun;:):present::moon::heart::musicnote:B);):rose::):present::moon::heart::musicnote:B);):rose::rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik wel of zal ik niet schrijven naar jullie?
Besluit het wel te doen, omdat ik de hoop blijf houden, dat het met ooit nog eens lukt van die zooi af te blijven.
Ik was weer zoooooooooo goed bezig, gister nog op forum. En ik was stellig dat ik niet zou drinken.
Nu is het huis weer volgezet met drank, daar begint het mee.
Heb me een bult gestudeerd en gisteravond kon ik een deel afronden en opsturen.
Een keer raden.... ik durf het niet te schrijven.... maar ik dacht 'nu heb ik wel wat verdiend en ik wil mijn hoofd leeg hebben'. Wat een super NIET helpende gedachte. Zo gedacht en zo gedaan. En nu kan ik weer nadenken hoe het komt dat ik weer in de megakuil ben gedonderd. Heb ik nog hersens of een wil, waar ben ik mee bezig.
Nog een rede waarom ik perse NU schrijf is dat ik niet weer terug wil vallen in een drankgelag van een aantal dagen. DAT MAG gewoon niet gebeuren.
Onderhand kom ik niet meer geloofwaardig over hier op het forum. Dat besef ik, maar als ik hier niet schrijf, mijn schrift niet invul ben ik bang dat ik ga wegzakken in die eeuwig durende afgrond.

Proficiat voor Tapas, Gem en iedereen die het wel lukt, jullie zijn kanjers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb heerlijk gelopen, ondanks de kou. Het is een goede manier om mijn hoofd te bevrijden van spinsels!
Zo eerst even lekker douchen en wat eten, dan door naar de wedstrijden, koffie schenken enzo!

Vrolijk pasen allemaal, niet teveel maar hopelijk wel lekker eten!
Zonder die vermaledijde drank erbij, ik ben blij dat ik niet meer hoef.
Op de meeste dagen is het echt uit mijn systeem, dat hou ik vandaag iig even zo!
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potverdorie An!
Je ging zo goed..
Probeer eens iets totaal anders om jezelf na je studie mee te belonen.
Goed, dat je hier komt. Maar wat nu..
Bek op het stuur An, en kappen met die zooi!
Ik gun je een beter leven, gun het alsjeblieft jezelf ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik na mijn terugval het klokje rond dronk, heb ik geen vaste tijd of dag waarop 'het mocht'.
Wel zo makkelijk, eigenlijk. Alleen maakt dit wel dat ik altijd op mijn hoede moet zijn voor prikkels.
Gelukkig hoef ik niet meer te drinken en komen die prikkels nog maar sporadisch voorbij en zijn ze meestal makkelijk aan te pakken.
Ik ben vastbesloten om op de ingeslagen weg verder te gaan: lief zijn voor mijzelf.
Er is nog veel te doen, maar ik blijf werken aan mijn toekomst.
En wat mooi is meegenomen is het feit dat ik door lief te zijn voor mezelf ik als gevolg daarvan lief ben voor mijn omgeving.
Prettig voor mezelf is dat mijn (kleine) vriendenkring uit matige en niet drinkende mensen bestaat.

Blacky,
Geen idee wat mobiel internetten kost. Dat zal wel verschillen van provider tot provider.

Albertina,
Leuk dat je gisteren hebt genoten.

Gem,
Ik wens jou vanavond veel plezier toe en sterkte mocht je vriendin het op een zuipen zetten.

An,
quote Een keer raden.... ik durf het niet te schrijven.... maar ik dacht 'nu heb ik wel wat verdiend en ik wil mijn hoofd leeg hebben'. Wat een super NIET helpende gedachte. Zo gedacht en zo gedaan. En nu kan ik weer nadenken hoe het komt dat ik weer in de megakuil ben gedonderd. Heb ik nog hersens of een wil, waar ben ik mee bezig.
unquote
Plak deze regels maar ergens waar je ze kunt zien als je weer in feeststemming geraakt.
Ben blij dat je vandaag weer meedoet.
Die !@#$%^&* rotverslaving.

En waarom ik hier nog dagelijks te vinden ben: verslaving ;).
Nee, niet alleen, jullie behoren tot mijn lieve sociale contacten.

Voor iedereen een bos :present: :present: :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem bedankt voor de :present::present::present::present::present::present::present::present:.
Ik stuur je een bosje :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: terug:heart:
Veel plezier vanavond met je vriendin en goed dat je je grenzen aan gaat geven.
Het zal moeilijk voelen maar voor jezelf is het beter.

An
Ik vind het jammer voor je dat je er nu zo'n schuldgevoel over hebt.
Blijkbaar wilde je gisteren niet naar je helpenden gedachten luisteren.
Ik herken daar veel in want ik doe hetzelfde als jij.
Ook ik heb gisteren gedronken, een paar biertjes maar, met als reden dat ik me wat futloos, eenzaam en depri voelde en daar met drank verandering wilde brengen.
Het was voor mij dus geen beloning maar meer afstraffen want ik voel me nu niet beter wel vermoeider.
Ik ben dus nog steeds emoties aan het wegdrinken maar ga net als jij niet terugglijden.
Het blijft bij gisteravond en het heeft weer eens helemaal NIET geholpen.
Hebben we er iets van geleerd?
Voor mijn gevoel wel, namelijk dat we nog harder moeten werken aan ontspanning/beloning ergens anders zoeken.
Meid.hou het droog vandaag dan is er toch geen hek van de dam (?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem en Tapas,

Van Harte kanjers!!!!!!!!!!!!
:heart::present::musicnote::light::heart::present::musicnote::light::heart::present:

Rudy,
Dank je wel, zo voelt het ook.

Soothe,
Volgende keer mag je mee, wel eerst even aan Anna vragen;).

Har,
Fijne dagen bij je vriendin, zonder Pc kan ook heel prettig zijn.

Marjo,
Goed dat je aan het sporten bent geslagen, goed voor de serotenine huishouding.

Pippi,
AAAchhh, als ik het geweten had, had ik op jouw draadje geantwoord. :).

An,
Eerlijk gezegd weet ik niets anders tegen je te zeggen dan,
PAK JEZELF BEET EN LAAT STAAN DIE EERSTE!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gelukkig voor jou is het niet uit de hand gelopen, en goed dat je schrijft.
Ik gun je zo dat het je wel zal lukken, aan de andere kant moet
je nu niet in een schaamte gevoel wegzakken, dat is ook geen helpende
gedachte.
Lieve An, sterkte vandaag en ik denk aan je.
En op mij kom je wel geloofwaardig over, ik weet dat je je stinkende best doet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Fijn voelt dat toch, lief zijn voor jezelf :heart:,
het gaat mij ook steeds beter af.
Ik heb ook geen grote vriendenkring, maar wel hele lieve vrienden,
en nee zij hebben helemaal niets met alcohol.
Eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit als er wordt gedronken,
mijn familie drinkt ook, hetzij met mate.
Morgen bij de paasbrunch zal er wel een glaasje genuttigd worden,
of niet, geen idee, maar van mij mogen ze.
Ze moeten het alleen zelf meenemen, ik heb het niet in huis ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè wat jammer An!
Maaruh, op mij blijf je nog steeds geloofwaardig overkomen! Je doet elke keer weer je stinkende best om er vanaf te blijven dat straalt gewoon van je postings af. Balen dat steeds de drank er een stokje voor steekt...
Hé kun je de carnaval niet voor de geest halen als je weer zo'n trek moment hebt? Toen had je het ook moeilijk en zwaar maar kwam steeds hier praten om jezelf van de drank te houden. Die methode heeft toch goed gewerkt tot je uitglijder toch? Kom op jòh! Ga die methode gewoon weer opnieuw gebruiken en kom hier schrijven voordat gaat pakken. Je bent het waard om niet te drinken! Maar het is ozo moeilijk om niet te vervallen dat weet iedereen. Sterkte en hou vòl! Uiteindelijk vind je vanzelf de juiste methode om op jou manier ADB te worden. De wil is er al en dat is een goed begin..

JEL JEL, EN AN LUKT HET LEKKER WEL!!! :present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
als je hier niet kunt schrijven dat je weer gedronken hebt, waar kan dat dan wel???
Het is wel heel vermoeiend, een paar dagen niet drinken, dan een keer wel en jezelf weer bijeenpakken.
Zo blijf je erin hangen en maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf.
Ik vind het naar om te lezen dat het weer is gebeurd, maar veroordelen kan ik het niet, want ik heb het immers zelf gedaan????
Ik hoop dat je nu weer een stapje dichter bent gekomen op het punt dat je heeeeeel diep van binnen ook niet meer wilt drinken, want ergens zit dat gevoel van ik wil drinken er nog!! Bij mij overigens ook, maar dat stemmetje wordt stiller en stiller. Jij hebt hehetzelfde meegemaakt en een hele lange tijd niet gedronken (wat ik NIET kan zeggen!). Verlang je daar niet naar?
Zet hem op meid! En kom als je behoefte hebt om te drinken eerst hier!!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee: de tranen staan in mijn ogen. Zou ik nu verwachten dat jullie me gaan negeren. Nee helemaal niet, maar toch die enorme schaamte. Bedankt voor jullie begrip.

Safi: het was na de eerste slok al geen beloning. Er was helemaal niets aan. Dus jij had die ervaring ook, raar eigenlijk.

Marjo: ja ik ging zo goed, dit werkt zo niet.

Corinne: misschien is dat een idee, die zin groot uitprinten en ergens ophangen.

Tina: eigenlijk wel een overwinning, dat ik nu besluit de goede weg weer verder te gaan. Bij mij loert het gevaar om weer een aantal dagen door te gaan. Ik beloof mezelf om echt goed na te denken en het niet te doen.

Pippi: een andere beloning! ja natuurlijk een andere beloning. Daar heb ik het natuurlijk uitgebreid bij mijn behandeling over gehad. Maar weet je, ik zou het eerlijk niet weten waarmee ik mezelf kan belonen'. Ergens valt er een kwartje.

Spud: eigenlijk ben ik echt niet stom of zo. Ik bedoel, de rest van mijn leven heb ik aardig in de hand. En functioneer goed. Maar wat betreft drank heb ik een blinde vlek zitten. Zoals jij zegt: kom hier schrijven. Ja dat moet ik dus doen, waarom vergeet ik dat dan, of wil ik dat vergeten? weet ik veel.


Gem: ja ik heb ruim vijf jaar geen druppel aangeraakt. Ik had het daar net nog met mijn man over. Hoe heb ik dat toen gedaan??!!!! zo nu genoeg gezeurd. Ik ga gewoon verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Goed dat je het hebt opgeschreven en dat je er weer bent.
Voor mij werkte zelfkennis niet en ook wilskracht is voor mij ook niet de oplossing.
Ik kon altijd urenlang mensen "vervelen" met mijn goede intenties en plannen om te stoppen en mijn leven te veranderen...maar ik had twee problemen...ten eerste wist ik niet HOE...en ten tweede MISTE ik de KRACHT om het te doen...en ik meende echt als ik zei dat ik wilde stoppen en mijn leven anders wilde...

Ik kan zo goed identificeren met je gedachten... ik kan mij herinneren dat ik keer op keer terugviel zelfs als ik het Big Book aan het lezen was... ik heb zelfs vanaf de kaft van dat boek mijn lijntjes cocaine gesnoven...mijn gedachte was dat ik "wel goed bezig was" want ik lees toch over verslaving ?
Hoe is het nu mogelijk dat terwijl je niet wilt gebruiken en drinken en je bent op jouw manier aktief bezig om verslaving te overkomen en een goede dag hebt toch opppakt ? Voor mij was omdat ik geloofde in de leugen die mijn hoofd mij vertelde..."je hebt het wel verdiend"...wat een onzin!!...zoals Rudy al schreef...gebakken lucht...en ik neem het voor waar aan ... ik dacht bijvoorbeeld "goede dag gehad , overdag niet gebruikt dus kan het s'avonds" ... totale onzin en waanzin als je het in het licht bekijkt van de realiteit... ik verwaarloosde mijn partner en de kids , kon amper werken en ik vertelde mijzelf dat ik wel een goede dag had gehad en dus kon gebruiken en drinken...dit is een mooi voorbeeld van mijn verwrongen kijk op de realiteit...en meer had ik ook niet...

Alcoholisme/verslaving is een ziekte die standhoud door middel van de leugen... de leugen die mij iedere keer weer dreef naar alcohol en drugs... de oplossing voor mij is rigoreuze eerlijkheid , niet naar anderen toe , maar naar mijzelf toe... en zolang ik dat niet kon of wilde proberen bleef ik keer op keer terugvallen...

"We had to concede to our innermost selves that we were alcoholics. This is the first step. The delusion that we were like other people (normale drinkers) had to smashed"

En voor mij is het nu heel makkelijk om te zien dat mijn manier van drinken en gebruiken heel wat anders is dan de gemiddelde kroegganger... en het is oke... het hoeft niet meer....

Vandaag heb ik geen conversaties meer met mijzelf over wel of niet drinken of gebruiken...die zijn weg...

Normale mensen zijn op vrijdagavond niet twee uur bezig om te beslissen of ze wel of niet gaan drinken... ze drinken gewoon een paar biertjes of wijntjes hebben een leuke avond en gaan naar bed... tja dat klinkt vreemd he hahahaha....voor mij shocking want ik was altijd bezig met "shit het is zo op en dan wat? ... "ik wil snuiven balen dat er weer mensen bijzitten die daar zo moeilijk over doen!"
Etcetc....

Ik wil benadrukken dat dat mijn ervaring is...

Iedereen een fijne dag gewenst :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An,
Je had het laatst erover (toen het hier er zo heftig aantoe ging) dat je je belemmerd voelde om hier te komen schrijven omdat het niet veilig voor je voelde.. Speelt dat gevoel nog steeds een beetje mee misschien?
En wat dat betreft wanneer ik iets in m'n kop heb, heb ik het niet in m'n k*nt... Dus voor mij zou het ook best moeilijk zijn om eerst eraan te denken om hier te schrijven voordat ik er 1 neem wanneer er een stemmetje zegt dat ik het verdient heb.
Volgens mij geldt dat ook wel voor jou of heb ik het mis? Als de toon eenmaal gezet is, is het moeilijk om die om te buigen.. Briefjes, memo's, bandjes etc zijn dan goede reminders in dit soort situaties.
Bovendien heeft het samen stoppen met Animal me ook goed geholpen. Op trek momenten gaf dat nog eens een extra boost om de eerste te laten staan. Je weet immers dat er iemand is die hetzelfde gevecht leverd. Misschien ook voor jou iets om een stopmaatje te hebben? Ik wil er best nog een maatje bij hebben hoor! ;)

@Gem, thanks voor de tip! Helaas heb ik vanavond een andere afspraak anders was ik meteen naar Amsterdam geknart.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een aandacht, krijg er rode wangen van. Was net een beetje aan het opruimen en dacht bij mezelf. Jij gaat dus niet drinken deze dagen. Jij gaat op het forum schrijven. Als ik vandaag niet was gekomen, dan had het weer een aantal dagen doorgesudderd.
Spud: ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik er nog geen halve seconde aan heb gedacht op het forum te schrijven. Wat stom. Ik zat heel de dag achter de computer gisteren en heb hier ook nog meegeschreven en tot dusver waren mijn hersens helder. Heb ook de gedachte niet gehad, vanavond wil ik of ga ik drinken.

Ziza: bedankt voor je verhaal. Ik weet heel goed dat ik een alcoholiste ben. Ik weet het allemaal en ik denk dat ik daarin heel eerlijk ben naar mezelf. Ik erken dat ik er machteloos tegenover sta en dat ik het af moet geven. Loslaten.

Marieke: wat knap van je dat je dan hier naar toe komt. Je drinkt niet, dat is geweldig, ondanks alle problemen waar je in zit. Je hebt het echt zwaar zoals ik lees. Ik geef je hierbij een virtuele knuffel (((((((((((()))))))))))))))))))))))))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: ja, ik vind het ook altijd zo druk die dagen. Toch proberen te genieten. Ik ga zo maar eens eieren schilderen, het enige wat ik kan schilderen haha.

Tina: :present:

Nogmaals iedereen enorm bedankt voor de ondersteuning, adviezen etc. etc. Het heeft me dus ECHT geholpen en ik ga NIET drinken wat voor mij een overwinning is, want na een avondje drank heb ik minstens een paar , ja niet lachen, zo noem ik dat, afkickdagen nodig. Dus ik zie het maar als weer een stapje dichterbij de algehele nuchterheid.

Ik ga de datum van vandaag als stopdatum noteren en dan hoop ik volgende maand een echte megaslinger te krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve luitjes

Allereerst Gem en Tapas, gefeliciteerd!!!!:present: Heel goed van jullie!!
Ook andere mijlpalers van harte!!
Ben net de rest van de shops wezen halen, jeetje, het lijkt wel oorlog, iedereen lijkt wel aan het hamsteren en dan wedstrijdje wie het eerste zn auto kwijt kan. Gelukkig had ik zo een plekje, haha.

He An, wat is dat nou, we gingen toch samen????
Maar is begrijp je wel hoor, met drank in huis is de verleiding zowiezo groter.
Hier is ook wel wat in huis, maar tot nog toe wil ik gewoon niet en voel me daar goed bij en plak er nog maar een dagje aan vast.
Ach, je hebt nu weer kunnen ervaren hoe het is, weer te drinken, hopelijk is het je niet bevallen en gaan we gewoon door met samen stoppen.
Ik geef je een virtueel :musicnote: en vraag je om gewoon weer met me mee te doen.
Je kunt het!!!

Afijn, nu moet ik echt wat in huis gaan doen, mn "enige" vrije dag nog voor ik vrijdag weer moet gaan werken.
Maar niets of niemand kan me uit mn humeur brengen, ozo!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve An.. ik trek elke dag een inzichtkaartje en die van vandaag bevatte de tekst: zie overal wat meer de humor van in...

Dit kaartje brengt mij ertoe jou dit berichtje te sturen... je stampt je hoofd vol door de hele dag nuttig te studeren.. en dan wil je ineens je hoofd leegmaken met behulp van alcoholconsumptie... is het niet beter om maar niet meer te studeren??? Een leeg hoofd hoef je niet meer leeg te maken..

Sorry, meis.. ik bedoel het niet kwaad.. ik waardeer je eerlijkheid hier op het forum. en ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Ik ben blij dat ik weer nuchter op dit forum kan verschijnen.. maandenlang was mijn schaamte sterker dan mijn levenslust. Ik denk dat ik de voor mij goede weg gevonden heb. In elk geval leer ik de laatste dagen wel enorm om eerlijk naar mezelf te kijken zonder een beeld naar de buitenwereld te hoeven creëren.. Ik ben gewoon zoals ik ben, en niet mooier of lelijker. Deze Ik deel ik met anderen, en anderen delen hun Ik met mij... en dat is wat me warmte geeft: Geven Ontvangen en Delen.. G O D.... zoals ik hem interpreteer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...