Spring naar bijdragen

Paaszaterdag 22 maart


Houtje

Aanbevolen berichten

Allemaal een goeie zaterdag gewenst.
Helaas is die bij de meesten druk met boodschappen doen e.d. Als we dan ook maar twee mooie rustige dagen terugkrijgen.....

en de eerste laten we staan.

Gisteren was weer eens vrijdag, en dat heb ik weer eens geweten. Niet dat ik het vre-se-lijk moeilijk had, maar toch, ik liep te tja, hoe zal ik het zeggen, ik liep te trekken naar iets, weet niet wat, en opeens dacht ik o jaaaaaaaaaaa tuurlijk het is vrijdag, dan mag het. En niet gedaan hoor.

Ik ga aankleden en de laatste boodschappen doen.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

een goeden morgen adb,ers,
gisteren naar zee vertrokken en 3 uren later was ik er , files files en nog eens ........
was wel op tijd op de vergaderin en zoals altijd was het weer heel leerzaam .
ik heb echt wat men noemt een haat -liefde verhouding met AA .
de dag van de 14 jaar samen in een beetje in mineur geeindigd , hiermee bedoel ik woorden gelukkg is het ondertussen aan de telefoon uit gesproken , ik weet dat ik ook een klein aandeeltje heb ik die ruzie/misverstand .
gisteren vroeg iemand mij mijn nuchterheids data om et bij te houden in de groep wat beetje bij beetje ookmijn groep mijn antwoord was sinds deze morgen , ik houdt momeneel geen datas bij en blijf alleen vandaag nuchter .
heel veel zal ik nog niet schrijven of lezen zolang ik het juist verbruik van internet mobiel niet weet maar ben wel blij at ik het heb en niet meer naar de internet cafe moet ;)
geniet van pasen en van de eitjes :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, Houtje, Blacky en alle andere ADBers.

Gister heb ik een geweldige avond gehad, wat een prachtige omgeving voor
de Mathaus, zelfs af en toe een traantje weggepinkt.
Werkelijk ik heb genoten.
Vandaag voel ik me alweer met een glimlach van binnen(gepikt van Corinne;))
Deze momenten van echt goed voelen, overheersen, en dat is fijn.
Het niet drinken wordt eindelijk weer beloond, het gaat gewoon goed met mij!
Mensen ik ben echt blij niet meer te hoeven drinken, en ook mede dankzij jullie is
mij dat gelukt!

Ik gun iedereen weer een droge en fijne dag!
En ik doe weer mee, ik drink niet vandaag.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen!

De koudste pasen in 40 jaar... hoezo klimaat-opwarming? :D

Dan maar lekker binnen blijven bij de warme kachel en af en toe een frisse neus halen met de woef.
Er is Formule-1, de belasting moet de deur nog uit, ik moet nog horren maken zodat de muggen de komende zomer een beetje buiten blijven, er ligt nog een gitaar te wachten op wat TLC... ik vermaak me wel. Zonder drank, want daar heb ik dus echt geen zin meer in.

Ik wens iedereen een fijne dag toe, en als je een gremlin tegenkomt, sla je maar mooi een paasei op z'n kop kapot (wel een rauw ei he... ;) ).

En nu ga ik eerst boodschappen doen want het is nu nog een soort van vroeg.

Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Brrrr, wat is het koud, Lente??

Ook ik ben weer van plan, om vandaag die eerste laten staan. En weten jullie wat? Het bevalt me steeds beter. Er wordt altijd gezegd Vrolijk Pasen en zo voel ik me ook.

Mensen, maak er wat van.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Kaia wat fijn om wat van je te horen.
Ja ik ken de apres skie en daar wordt inderdaad veel gezopen.
Goed van je dat je bij jezelf kon blijven, ik neem mijn petje voor je af.
En je besluit om alleen mensen om je heen te zoeken die niet plezier willen maken met drank is een wijs besluit die ook ik jaren geleden heb moeten maken. Bij mij hangen er nog wat 'die-hard's' rond maar die hebben wel de behoefte te stoppen/minderen.
De rest heb ik helaas en soms met pijn in mijn hard moeten afwijzen/ontlopen/deur niet binnen laten.
Dat heeft me jaren van schuldgevoelens gekost terwijl ik toch alleen maar voor mezelf koos.
Nu kijk ik heel goed eerst de kat uit de boom en als alcohol al in het eerste gesprek/meeting een punt is dan hoeft het voor mij niet...TE gevaarlijk.

Je zou kunnen denken dat ik nog niet stevig in mijn schoenen sta maar zo voelt het niet.
Ik vind mensen die alcohol nog verheerlijken gewoon niet meer interessant en vaak willen ze ook nooit wat anders doen, gezond leven/eten bijvoorbeeld, wandelen, fietsen, naar zee gaan etc.

Ik doe die dingen graag en zoek nu andere lotgenoten...niet makkelijk maar haalbaar.

Ik wens iedereen een fijne dag toe, druk boodschappen doen doe ik niet aan mee, voor mij is pasen een dag dat ik naar mijn moeder ga met een bosje bloemen en chocola.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje de dagen dat het mag hebben blijkbaar diepere groeven nagelaten dan de dagen dat het niet mag.

Ik kan me voorstellen dat na een week hard werken daar iets tegen over moet staan.
En dan komt de "beloning" weer om de hoek kijken.
Ik kon nergens anders mijn beloning halen dan uit de fles.

Ik ben naar mijn "beloning"gaan kijken.
Heb hem uitgepakt en aan een nader onderzoek onderworpen.
Bleek het gebakken lucht te zijn.

Er komt een vrijdag dat je zaterdag zegt, hoe is het mogelijk dat de vrijdag aan me voorbij is gegaan zonder er last van te hebben.
Dat hoort bij nuchter worden.

Allemaal fijne paasdagen gewenst.
Ik ga mijn eieren kleuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Rudy, mijn donderdagen gaan steeds makkelijker voorbij, afgelopen donderdag op mijn meestal fatale avond zelfs met collega's in de kroeg gezeten en aan de cola... en trots natuurlijk!
Blacky, volgens mij betaal je een vast bedrag voor internet mobiel.. maar pin me er niet op vast. dus kan je er gebruik van maken zovaak en zoveel je wilt. Veel plezier aan zee!!

Okee ik ren naar de kapper en de bieb en nog wat van die zaken, tot later weer!

Gem gefeliciteerd met 10 maanden AdB of in jouw geval DROOG!!!
mijzelf feliciteer ik met 9 maanden AdB, ongelovelijk!! dat had ik een jaar geleden echt niet kunnen bedenken!!

okee, zoef, ik ben weg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!
Ook ik ken nog steeds de momenten dat ik denk"een glaasje zou nu toch wel heerlijk zijn!".
Uiteraard de beroemde momenten na het werk en de vrijdag na-middag (Houtje).
Het zijn vaak niet meer dan momenten, ze gaan voorbij. Dat is heel belangrijk om te ervaren. Iedere keer opnieuw.
Regelmatig op het forum lezen is ook van nut voor mij. Iedere keer kom ik tot de conclusie "ik wil niet meer terug"!!!!
Van de week zag ik een afschuwelijk kitscherig programma op TV van celebritis die afkickten van drank en drugs. Zo herkenbaar! De smoezen die mensen verzinnen om weer te beginnen, dat heb ik ook allemaal gedaan. Dit houd je alert. Dat is de reden waarom ik nog steeds mee lees en (nu wat minder) schrijf.
Drinken was fijn, toen ik nog niet verslaafd was. Daarna was het niet fijn meer, maar had ik het nodig. Een heel vervelend gevoel dat je zoiets nodig hebt om nog een beetje normaal voor je gevoel te kunnen functioneren.
Terwijl ik dit schrijf en de datum zie realiseer ik mij dat ik vandaag 10 maanden droog sta. Het lijkt heel lang maar is op de periode dat ik gedronken heb nog zo kort.
Weet je, ik plak er nog maar een dagje aan vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
voor jou een hele bos :present::present::present::present::present::present::present::present::present:, die staan mooi bij de tulpen!
Je doet het zo goed! Lastig om weer na zo lange periode in een ander ritme te geraken en dat je man weer werk heeft. Ik moet vaak aan je denken nadat je dat geschreven hebt, omdat ik me er veel bij kan voorstellen.
Gelukkig kan je genieten van de mooie dingen om je heen!

Aangepast: typen kan ik nog staads niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,
Ik heb geslapen tot 8.45, maar ben niet uitgeslapen.
Ik kon maar moeilijk inslapen en dan had ik ook nog eens een nachtmerrie.
Zo meteen ga ik maar eerst een lekker ontbijt maken en lezen wat jullie geschreven hebben op deze ochtend. Dan word ik mss wakker.
Trees, dank je voor je berichtje gisteravond laat en jij, Pippi, voor dat van vanochtend op het andere draadje.

Gem,
Gefeliciteerd met 10 maanden! :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Tapas,
Idem met 9 maanden (het kindje is geboren!): :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Jani,
Jij bent al 4 maanden goed op gang: :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Chinagirl: 20 maanden: uit de kunst! :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge allemaal :)

@Spud Gefeliciteerd met je nieuwe baan, heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen door je 100% in te zetten. Ik wens je veel succes en voldoening met je nieuwe job :present:

@Kohtje Fijn dat je die stap naar de AA hebt kunnen zetten en er een goed gevoel aan over hebt gehouden. De 12 stappen geven inzicht dat je moet onderhouden anders is de verleiding groot om het allemaal weer te "vergeten". De ervaringsdeskundigheid van anderen in de groep zal je zeker helpen.
En nee hoor ik ben niet boos over die theepotreactie van jou, wel jaloers op jouw theepot ;) hahaa..grappig, een theepot in de vorm van een lelijk eendje :D

@Fruitvlieg Pak de draad weer op joh. Je geeft zelf al aan dat je drinken stress gerelateerd is en idd. in de zakenwereld is wijntje hier, wiskeytje daar heeeel gewoon. Geniet van je successen zonder drank want met drank loop je het grote risico dat het door je hand gaat glippen vooral als de werkdruk groot is; ik kan erover meepraten...

Verder iedereen een fijn paasweekeinde :)

Gisteren goed nieuws gekregen van Tactus. Ik word als een goede kandidaat gezien om de 2e ronde succesvol door te komen, daar ga ik dus een start mee maken. Voelt goed, dat ik allerlei handvatten heb (AA, forum en de behandeling) om het niet alleen te hoeven doen. Die neiging heb ik wel eens eigenwijs en koppig als ik ben.
Nou, ik spring zo op de fiets ga het weekend naar mijn vriendin. Ze heeft (nog) geen computer dus ik zal hier niet aanwezig zijn.
Groetjes Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem en Tapas, allebei gefeliciteerd met jullie mijlpaal. Klasse! :present:

En aangezien ik het voor iedereen niet zo precies bijhoud, alle andere ook veel gelukwensen met alle bereikte mijlpalen. Als ik zo naar buiten kijk lijkt het er niet op, maar toch is het mijn vaste voornemen het ook vandaag droog te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!!!
Ik hoop dat deze baan je brengt wat je ervan verwacht!!

:musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present:

Corinne,
dat je nog maar heel veel mag (glim)lachen!!:rose:

Vanavond ga ik naar een optreden van Fish (voor geinteresseerden: de ex-lead zanger van Marillion) in Paradiso. Soothe, pas op!, ik kom bij je in de buurt, tenzij je naar Anna vlucht....;)
Mijn alcoholische vriendin gaat mee en blijft slapen.... als ze zich vanavond weer volgiet dan ga ik me in het contact afhoudender opstellen. Ze heeft het moeilijk (gehad) maar is weer aan het opkrabbelen. Ik zal er voor haar zijn als ze het moeilijk heeft, maar heb geen zin (meer) in die dronken buien van haar.
Ik voel me er trots op dat ik dat besloten heb, maar moet ook aan mezelf denken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...