Spring naar bijdragen

zaterdag 19 april


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

OK, díe sleur................ik dacht de sleur van elke dag hetzelfde doen, opstaan, wassen, eten, huishouden, boodschappen ed!!! En s'avonds altijd gezapig op de bank zitten. Kijk, dát hoeft voor mij niet, heb ik tegenwoordig ook lekker onderbroken, doe gewoon waar ik op dat moment zin in heb:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik begrijp heel goed wat je schrijft en besef dat er voor mij nog veel werk ligt. Wat anderen zeggen kan me idd niet schelen, heb ook nooit moeite gedaan om anderen van mijn gelijk te overtuigen.

Wil nog heel veel hierover schrijven, maar ik besef dat ik woorden tekort kom. Ik ben nog aan het denken en het werkelijke "voelen" van die woorden moet nog ontwikkeld worden.


Safi, jammer dat het niet klikte met het hondje. Wel een goede tip van het "zoeken naar Charlie". Ga ik zeker gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is sleur? Voor jullie?
Ik weet niet goed wat sleur is. Toen ik nog elke dag drank ging halen vond ik het op den duur wel sleur. Toen stopte ik met drank halen en ontdekte ik het forum, waar gevochten werd voor nuchter zijn. Dat vond ik een opwindende ontdekking, mensen die ook voor zichzelf vochten.
Ik vind het nu al opwindend genoeg als er mezen in de tuin zijn die een nestje bouwen, of de ouwe fazant die weer eens langs komt, of 's morgens eitjes rapen van de kippen. Of een heel opwindend gerecht koken. Maar ik vergeet niet dat ik flink aan de drank ben geweest, veel te lange jaren lang! En dat ik daar niet meer naar terug wil. En daar helpen jullie me nog steeds heel veel mee. En natuurluijk hoop ik een ander ook wel eens te helpen.
Safi geweldig dat het boek er door komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne
& iedereen natuurlijk.

Zat net even bij te lezen, maar las weinig schokkends (gelukkig).

Alleen dat Corinne al de 9e dag niet rookt, klopt dat? Mens, wat een mega prestatie. Geweldig !!!!!

:musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present:

Lief dat je naar me vraagt. Ik ben hier maar weinig. Het kost me bovenmatig veel energie de "gewone" dingen van het hh gedaan te krijgen als eten maken, boodschappen doen, enz. De dagelijkse zorg is eigenlijk al teveel.

Heb nu gelukkig wat minder pijn, maar ga al de hele week na het eten naar bed dat geeft een beetje rust. De kids zijn naar Ex, ik zit gzd niet op die feestboot, want ik zit hier onbedaarlijk te geeuwen, schandalig.

De fysio vermoedt dat het in mijn schouder zit, maar uit mijn nek KOMT. Zo ja, dan moet ik naar de HA en naar de neuroloog. Woensdag weer therapie.

Ik mis jullie allemaal wel heel erg! En heb het ook best wel moeilijk voel met zo rot met zoveel pijn maar neeeeeeeeeee, ik wijs alle Gremlins resoluut de deur.

XXX

Houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar ook dat af en toe moet wel af en toe en met mate blijven Visje
De gewoonte sluipt er maar zo weer in en dat moeten we niet hebben.
Ben wel erg aan het vreten om het te vervangen...GRRR.
Vandaar de lange dag in de natuur vandaag...lekker veel gelopen...weg van de koelkast en keukekasten.
maar wel een dik stuk appeltaart gegeten....hmmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kohtje,

Ik ben heel blij voor je, dat het nu weer gesmeerd met je gaat. En ik hoop voor je, dat je het nu weer volhoudt. Maar met de 12 stappen moet dat goed gaan.

Alleen kan ik het niet rijmen, wat je liefdes betreft. Maar dat gaat me niets aan. Ik hoop dat degene die je rg hebt gekwetst, er weer goed uit komt.

succes, met de ingeslagen weg,

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Houtje, het zou best kunnen dat het uit je nek komt. Heb je ook uitstraling naar je onderarm of hand? Het kan wel een tijdje duren voordat therapie aanslaat, anders een injectie? Bij een slijmbeursontsteking kan dit nog weleens goed aanslaan, maar ik kan zo niet beoordelen of jij dat hebt.
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sleur betekent voor mij verveling.. en verveling is een enorme valkuil.. zeg maar een zekere valkuil, een valkuil waar ik met open ogen instap. Als ik me echt verveel, niet weet wat te doen, dan ga ik drinken.. ik weet wat dat betekent.. altijd beter dan niks doen en niks weten te doen...

Ik heb nu in elk geval een "vluchtschilderij" klaar staan.. Als ik het even niet weet of even totaal geen zin heb, dan ga ik hoe dan ook naar m'n ateliertje en begin te klooien aan dat doek.. maakt niet uit wat het wordt.. het is gewoon mijn klooidoek... Als ik ooit besluit dat het klaar is heet het dan ook "Klooidoek I". Hierna zal "Klooidoek II" volgen..
Als ik zelfs in het Klooidoek geen zin zal hebben dan ga ik naar buiten met de fiets... al weet ik nog niet eens waar ik heen ga.. met die fiets onderweg komt er wel een ideetje... Feit is in elk geval dat ik steeds weer thuis kom en dat de verveling weg is..en dus ook de valkuil.

Ik volg mijn ingevingen.. toeval???????? Ja, ze vallen me toe, zoals het hele leven me toevalt.. inclusief mijn verslaving met als z'n gevolgen.....ook hier kom ik weer uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Jij geniet van het leven. Lekker doorgaan daarmee.

Houtje,
Ik begrijp dat je hier nu maar weinig tijd kunt doorbrengen. De computerhoek is nu niet bepaald een goede plek om met een pijnlijke schouder te zitten.
Ga dadelijk maar lekker liggen, je arm/schouder goed gestut. Ik voel met je mee.
Ja, ik zit op mijn 9de niet roken dag. Vandaag kwamen Nico en Tine Koning Alcohol's gremlins kietelen. Dat vond ik nu echt gemeen. Ik heb ze ook allemaal op hun donder gegeven. Verder word ik gewoon hoteldebotel van dat stoppen. Dan ben ik helemaal in de jubelsfeer om een uur later diep in de modder te zakken. Dat stemmingmeten zal, zo vrees ik, niet zoveel nuttigs opleveren. Maar ja, ik ga maar door en door en door. En mijn kinderen snappen er helemaal niets van dat ik elke avond zeg dat ik het toch maar weer gehaald heb. Ja, voor hun is het gezeur, dat begrijp ik wel.
Ik heb weer de meeste steun aan mijn vriendin.
Als je toch last hebt van gremlins en niet aan je compu kunt, bel me dan gerust.
{{{{{{{}}}}}}}

Visje,
Dag aan dag kijken, ja! Dat doe ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferrie, nee mijn liefdes rijmen niet.. in alle opzichten. En kwetsen ken en kan ik als verslaafde maar al te goed.. zowel direkt als indirekt.. mezelf incluis..

Nu ik mijn leven wil reorganiseren ontkom ik niet aan kwetsende akties naar buiten toe.. ik kan wel mijn schuld en fouten bekennen en erkennen.. Dit zal een pleister op de wonde zijn maar nog altijd beter dan de wonden open te houden en te laten etteren..

Wie het mes der waarheid goed hanteerd maakt schone wonden die goed kunnen genezen.. ik doe mijn best (en ik kan niet goed tegen bloed en word bij het woord mes al een beetje week in de knieën, maar knijp mijn ogen maar even toe..dit moet gebeuren...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...