Spring naar bijdragen

je bent niet mislukt als iets niet lukt maar een winnaar omdat je het probeert

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 336
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb zo'n zin om te drinken dat ik vanavond al een pilletje refusal heb ingenomen. En als ik het nodig acht, dan neem ik er morgenochtend nog één in.

Ik ben nu "Lord of the rings" aan het kijken. We nemen die film ook op. Misschien ga ik straks nog een uurtje in bad met een damesromannetje :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, mijn gevoel voor humor leeft nog.
Het is een grappig versje, maar na wie refereerde je vader met "die smeerlap"
Ik durf het haast niet te vragen: doelde hij op een grappige manier op zichzelf? Of je oom?
Ik kan "die smeerlap" niet goed plaatsen!

Als we het even naar onze Anna overzetten, zou ik de smeerlap kunnen zijn. Anna hoeft in ieder geval
geen hulp van de Heer te verwachten, want ze zal nooit en te nimmer tot de Heer bidden! Dus een beetje afzien is haar deel! :D

Overigens is dat onbestemde hunkeren met vreet aanvallen ook bij mij.
Ik denk bewust of semi-bewust, misschien toch iets van een leegte opvullen.
We hebben in hoge mate onze honger naar "iets" gestild met een drankje.
Dus, wat nu? Zo is Anna een fervent dropjes eter!

Beter snaaien dan drinken, en hier komt ook geen gram aan behalve het buikje!!

Groet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne je bent heel erg cool.
Vandaag voel ik me niet zo cool, eerder een domkop, maar dat kan je zo hebben.

Fish, vorig jaar toen ik pas was gestopt met drinken, heb ik in de ogen van sommigen wat gekke dingen gedaan, zoals een motor kopen en een kruisboog. Ook ben ik getrouwd. Een paar mensen vonden dat allemaal gek, en toen was er even herrie of ik nou wel of niet echt was. En iemand zit daar blijkbaar nog steeds mee.
Maakt niet uit.

Want wat we hier volgens mij gemeen hebben is: we willen adb zijn, elk op onze eigen manier.

Dommel, je kan me wat met je glas rosé. Weet je wat ik naast mijn pc heb staan? Een groot glas cranberrysap met ijsblokjes. (Tinkel tinkel.....)
Wat zou ik hier moeten doen op dit forum als ik aan de wijn zat?
Dan zou ik mijn mond gaan spoelen met zeep.

Het leuke er van is, dat hele glas rosé spreekt me niet aan.
Soms voel ik me verdrietig, of depressief, of ik snap er niks meer van of ik ben kwaad of een andere emotie, maar drank hoeft niet meer! Het kan en mag zonder!

En mede door jullie, medestrijders, heb ik dat geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tijn: Lekker he dat je je zo fijn gaat voelen. Op zich heb dat ook hoor. En ik begin nu ook weer wat uitgebreider te koken en dat is ook leuk.

@ allemaal, Vanavond was de keus aan mijn dochter, die wilde een zalm pasta. Dus aan de slag ermee. Normaal doe ik er altijd een een scheutje "piep" in. Maar toch maar niet gedaan. Na alle verhalen dat een beetje alcohol toch wat met je hersentjes doet hebben mij doen besluiten het niet te doen. Maar het lag wel op de loer.

Ik las gister bij heel over het afvallen. Ik hoop dat ik dat ook mag meemaken, vooralsnog krijg ik toch best wel (lees: best wel veel) last van zoete aanvallen. Blijf ik van het een af, moet ik knokken om ook nog van het ander af te blijven. :)

Ik mag helaas best wel wat kilo'tjes minder. Dus wie weet.

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, dat weet ik ook niet wat mijn vader met die smeerlap bedoelde. Gewoon een herinnering, zo ben ik de laatste tijd een beetje aan het denken.

Maar weet je wat? Vorig jaar schreef jij dat je altijd kookte met drank er in (heel lekker) en dat dat jou niks uitmaakte. Doe je dat nog steeds?
Bijvoorbeeld, morgen kook ik mosselen in witte wijn. Dan ga ik niet aan die fles zitten lurken, maar de mosselen zijn gewoon lekker op die manier gekookt.
Ik kook dus wel met drank, af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vie: Wat goed dat je het al zover geschopt hebt. Ik hoop dat ik dat over een tijdje ook kan zeggen. Ik ben erg gemotiveerd, maar toch is het alsof het duiveltje op de loer ligt. Ben best bang om terug te vallen. Zeker nadat ik mijn vriend een aantal weken geleden beloofd had te stoppen en 3 weken later vervolgens toch betrapt ben.

Ik ga nu ff voor van dag tot dag.

Over 1 1/2 week ga ik naar een verslavingstherapeut. ik hoop daar al te kunnen zeggen dat ik het al een poos zonder doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Pem Ik weet bijna zeker dat je gaat afvallen. Ik was na 8 maanden 15 kilo kwijt, zoals gezegd. Alleen 'snachts, die vreetbuien, vreselijk: hompen kaas, toastjes, een halve pot pindakaas, allemaal dingen waar ik overdag niet naar taal. Ik denk dat het te maken heeft met 'gaten vullen gaten die eerst met alcohol gevuld werden. Ik ben bang dat uit de hand gaat lopen heb vroeger boulimia gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha Soothe! Met wijnazijn kan het dus ook.
PEM ik heb niks ergens ver geschopt, ben alleen gestopt met drinken. En mijn duiveltje komt ook regelmatig aankloppen.
Het enige dat ik kan zeggen is: zonder drank gaat het gewoon beter. Je krijgt meer zelfrespect, je ziet er beter uit, en je kan beter met jezelf door de deur. Zo is dat gewoon, zonder drank gaat alles beter.
Trouwens ik ben ook een dropjes-addict.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommiogen van jullie hebben in een kliniek gezeten. Hoe was dat?
Mijn beste vriend zat drie maanden in een kliniek van de Bouwmannstichting, na veel jaar heftig drinken. Daarna heeft hij zich doodgedronken.
Ik vond die kliniek ook nogal saai, als ik bij hem op bezoek ging. Ze zaten daar maar tv te kijken en te roken. Er werd eigenlijk niets gedaan aan het opbouwen van een nieuw en eigen leven, of een inzicht in het drankgedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik wil even laten weten, dat ik sinds vanmiddag een enorme trek heb en dat dit me nog niet eerder is overkomen. Maar ik heb nog steeds er niet aan toegegeven, want dat wil ik niet. Ik denk dat ik maar onder de wol kruip, dan zal het morgen wel weer over zijn.

Ik zie dat we jarigen hebben, Safi en Calimero beiden van harte en een prettige avond nog.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, wat nu? Ik hoor net van Soothe dat je trek hebt, en lees tot mijn verbazing dat het inderdaad zo is. Niet dat het mij moet verbazen, want van ons trio was ik geloof ik degene met de meeste, en ook het langste trek.

Zo zie je, dat het een duivel is, die op de meest onverwachte momenten ineens toe kan slaan. Onder de wol kruipen lijkt me een goed idee. En denk morgen, als er geen trek meer is, eens rustig na over waar het vandaan gekomen kan zijn. In mijn ervaring is trek iets, dat altijd ergens door getriggerd wordt. En als je weet waar je trek vandaan kwam ben je er een volgende keer beter tegen bestand.

Denk erom, dat je Rufus en mij nu niet in de steek laat hoor! We zijn een team, laat ons dat blijven!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...