Spring naar bijdragen

je bent niet mislukt als iets niet lukt maar een winnaar omdat je het probeert


Vie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, en Safi, van harte.

Vandaag verwacht ik een pakketje, dat zich volgens Track 'n Trace nu in Dordrecht bevindt.

Ik was vannacht de meeste tijd wakker omdat ik aan mijn jeugd lag te denken. De laatste jaren dacht ik daar liever niet aan, of ik verdronk het. Als je de dingen niet meer verdrin(g)kt, moet je er wat mee.
Dus ik heb een brief aan mijn ouders geschreven, ook al leven ze beiden niet meer.
Dat luchtte wel op, al zal het tijd nodig hebben om alles te verwerken.
Ik denk dat ze op hun manier hun best hebben gedaan, zoals ik me op mijn weg zo goed mogelijk staande probeer te houden. Geen succesverhaal, maar wel met de beste intenties.

Wens iedereen een heel goede, nuchtere dag, en ga voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 336
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

een goeden morgen doña vie ,
en straks andere wakkere adb,ers ,
mooi vie dat je een brief aan je ouders schrijft , onze ouders zijn ook maar vruchten van hun eigen opvoeding .
zo laatse werkendag voor mij , ben zodanig moe dat ik hoop dat ik mij bij mijn klant niet tussen het behang plak , ja inderdaad behangen vandaag
ik laat vandaag de eerste staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Plakseltje. ik heb juist van de week behang afgehaald, getver wat een kleefkarwei is dat. Behang afweken, schrappen, enzovoort.
Jij bent wel een multifunctietje, zo zit je te poetsen en dan ga je weer behangen.
Heb je nou al een geitje aangeschaft voor het gras? Verse geitenmelk is trouwens HEEL erg lekker.
Voor mij ook de laatste werkdag, dit weekend doe ik lekker niets. Tenminste dat heb ik me voorgenomen, kan best zijn dat de gekte toeslaat en dat ik aan de pc zit te tikken. Maar je moet af en toe ook rekening houden met je huisgenoten, die wel eens aandacht willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zeker hondenweer Tientje, het giet. Maar een hond in huis is wel gezellig, en juist leuk om er dan vroeg uit te moeten. Tenminste, ik ben er altijd vroeg uit, maar nu heb ik tenminste een reden om vroeg eruit te zijn.
Kijkt de hond je al iets minder vals aan?
Koffie heb ik niet, vergeten te halen. Winterthee wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kind, Blacky, ik dacht dat je allang aan de vrouw was, je bent toch zeker zelf een vrouw? Wat wil je nog meer?
Er zijn mensen die wensen dat ze een man waren. Dat begrijp ik nooit. Ik vind mannen best aardig meestal, maar er zelf een zijn, no never!
Geef mij maar mijn imperfecte vrouwenlijf van 48 jaar, daar voel ik me prima in thuis nu ik niet meer drink.
Hebben jullie dat ook, dat je je meer thuis voelt in je lijf als je niet meer drinkt, of is dat iets persoonlijks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Blacky is al aan het plakken geloof ik.

Tina: hihi moet jij vroeg naar buiten, brrr.... en dat je nu dat hondje hebt. Volgens mij is dat helemaal nieuw voor je!

SAFI PROFICIAT: ik hoop je wel even hier te zien vandaag.

Carolien: ja mooie slinger hard aan geknipt en geplakt, dus je hebt het nog gezien.
Wilde toch even extra laten weten dat ik je echt niet laat vallen hoor. Ik zou echt niet weten waarom.

Houtje: hoi hoi

Vie: je spreekt in raadsels deze ochtend ......ik zal het nog eens lezen, misschien ben ik nog niet goed wakker.

Lekker dagje vandaag. Straks naar de kapper. Het regent lekker dus lekker binnen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allen!

voor mij een iets mindere ochtend want ik heb hoofdpijn, maar dat is eigen schuld dus ga ik niet over zeuren,

ik weet niet wat in mij vaarde gisteren, ik ben zo verschrikkelijk moe (voornamelijk van mezelf denk ik) loop ook een beetje met de ziel onder de armen.
maar goed, niet getreurd we gaan vandaag weer vrolijk verder.

voor alle jarigen;

:moon::moon: gefeliciteerd :moon::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke: ik dacht gister 'als ik Tasseke zie dan MOET ik haar spreken'.
En hier ben je dan. Je had het behoorlijk zwaar gister. Wat doen we onszelf toch aan he?
Vandaag koppijn. Je moet ook van die zooi afblijven Tasseke @#$#@ Ik geef je even een klap op je billen!!! Lieve meid, vandaag echt niet drinken hoor. Kom op, we gaan ervoor. Je bent niet voor niks hier op het forum. Kom schrijven, mijn part kalk je hier heel het forum vol!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

auuuwww!

wees gerust, hoe ik me nu voel staat zeker garant voor twee weken geen gremlins in de buurt.

het stomste is eigenlijk dat ik helemaal geen trek had, niks geen gedachte van ik moet! ik was alleen zo moe en ik moest nog wat ophalen en voordat ik het wist zat ik te lebberen aan een glas. ik zit me de hele ochtend al af te vragen waarom?
natuurlijk kan ik het smoezenboek opentrekken maar eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet!
mooi inkoppertje voor therapie vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoeh Vie, zou geen vrouw willen zijn..Pms, opvliegers, jengelende kinders, mannen die maar niet volwassen willen worden, én werken én het huishouden bijhouden...nee, laat mij maar gewoon man zijn, kom ik er goed vanaf :D
Meer thuisvoelen in je lijf als je niet meer drinkt...? Uuh ja, kun je wel stellen, geldt dus ook voor een man.
Mooie manier van verwerken, die brief geschreven aan je ouders...

Morguh allemaal :) Ben gammel, snotverkouden en rillerig, ga niet werken vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Safi en calimero gefeliciteerd. Iedereen ook bedankt voor de felicitaties voor mij van gisteren.
Wat had ik een rot dag bah.

Vandaag gelukkig weer wat optimistischer, kwam zeker omdat ik jarig was en het niet gezellig was in huis anders heb ik er ook geen uitleg voor.

Gisteren avond alleen de woensdag gelezen had geen puf meer voor de donderdag dat ga ik nu maar even doen.

Hi Carolien fijn dat je er weer bent niet meer weggaan hoor is helemaal niet nodig.

An je gaat toch vandaag naar de kapper grote metamorfose, lekker joh.

Kom op tas hoofd omhoog neus in de wind en die is hier genoeg ik storm zowat weg. Ze hebben ook nog sneeuw voorspeld dat gaat wat worden vanmiddag.

Dochterlief wilde vanmorgen niet naar school want het regende zo hard, normaal had ik gezegd, blijf maar lekker thuis hoor je hoeft niet te fietsen in dit rot weer. Maar vanmorgen zei ik, dan heb je pech
je hoeft maar 1 ding te doen in je leven en dat is gewoon naar school dus fietsen (ze moeten wel meer maar ze doen niets meer) Ik ben geloof ik voor alles uitgescholden wat in het bargoense woordenboek staat maar ik heb mijn poot strak gehouden.
Ben ik net door school gebeld dat ze er helemaal nog niet is dat word dus weer een discussie vanmiddag.
Ik weet niet wat de jeugd, mijn jeugd, mankeert hoor. Word er doodmoe van en Anjo schreef gisteren, ik houd van mijn dochters maar ik vind ze niet aardig. Die opmerking is heel herkenbaar voor mij.
Ze denken alleen aan zich zelf en leven totaal in een andere wereld, niet leuk. Maar genoeg gezeurd want gisteren heb ik mijn dag door ze laten verzieken en wilde graag diep in het glaasje kijken maar ik heb het niet gedaan. Want dan voel ik mij nog beroerder en vandaag laat ik mijn dag niet verzieken.

knuffels antonias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke: dat is nu juist wat ik hier op het forum heb ontdekt. Ik ben heel impulsief met drank.
Hersens staan stil en ik zit te lebberen..... Dit proberen te doorbreken. Bijvoorbeeld door eerst op het forum te schrijven. Of iemand te bellen. Proberen toch iets te denken..... alles wat je hebt geleerd.
Belangrijkste voor mij is dat ik geen drank in huis heb. Want ik loop als een zombie naar die ijskast en hop daar is de fles. Dat gaat te snel. Nu zou ik moeite moeten doen en eerst naar de winkel gaan.
In die tijd moet ik echt wel nadenken of ik dat dan wil.
Nee daar is geen excuus voor. Natuurlijk wanneer er dingen gebeuren, zoals erg moe zijn, dan duikt de gewoonte weer op.... drinken... en dan voel ik me beter. Dat denkpatroon doorbreken.
Ik schrijf het hier zo mooi op hahaha, ik lach om mezelf, want kijk wie het schrijft.
Nu zit ik hier en voel wat ik voel. Een helder hoofd , voel me happy en weet je waar ik aan zat te denken. AAn de dag na kerstmis. Wat zou het heerlijk zijn wanneer ik de dag na kerstmis ook zo wakker wordt om dan aan de volgende dag te beginnen. Lekker ontbijtje, vers sapje....
Dit probeer ik nu in mijn hersens te planten. Want voor mij moet het afgelopen zijn, heel dat drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi pip je hebt woord gehouden je hebt voor me gezongen en ik vond het heel mooi, dank je wel hoor.
Gaat het vandaag weer een beetje beters met je. Ik las bij de woensdag dat je appelflappen aan het bakken was,toch niet al voor oudjaar he (kan je er mee gooien zo hard ze zijn hahaha)

Tasseke gefeliciteerd met je prijs, enig gewoon. Kan je toch nagaan dat alcohol gebruik zo gewoon is in de maatschappij he, je krijgt het zelfs kado. Ga je heen???????? (haha geintje hoor, niet doen)

Ga weer verder lezen ben al bijna onderaan blz 1, schiet lekker op. Ben bang dat ik vandaag helegaar niet van mijn type stoel afkom en ik ga proberen niet op al die berichten te schrijven anders zit ik hier morgen en overmorgen nog.

ciao ciao fijne dag ieders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, craving An en Tasseke, heb er totaal geen last van sinds 15-10. Maar owee als ik mezelf voorbijloop, niet meer kan focussen, 1001 dingen tegelijk ga doen, me terugtrek op mijn flatje, dan is het droogdrinken eigenlijk al begonnen. Zal die triggers goed in de gaten moeten houden! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ahh heel herkenbaar antonia,

ik heb een dochter en ook ik vindt die niet lief, soms denk ik wel eens dat ze verwisseld is. we lopen van de ene ellende naar de andere toe, school gaat matig terwijl ze uitstekend kan leren, van het vwo naar mbo doet de hele dag niets, slapen, hangen, uitschelden en eisen. soms heeft ze zomaar een gezellighumeur maar betrap mijzelf er dan op dat ik denk "wat wil je van me? ' en raar maar waar, meestal heeft ze dan ook iets nodig.
het laatste jaar leven wij dan ook een beetje in een patstelling, zij gaat naar school, ik verzorg het eten en de was en voor de rest laten we elkaar met rust!
ik heb zelf al veel moeite om positief te zijn, dingen te ondernemen het is elke dag een strijd tegen de donkerte en dan kan ik echt niet die donderwolk van haar handelen.
voorheen was ik ook geneigd om en borrel te nemen om die donderwolk een beetje te hanteren maar nu heb ik een gevoel van.... dat ga jij niet voor elkaar krijgen bij mij! lekker puh!

maar goed, het zal allemaal wel veranderen naarmate ze ouder worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har: fijn joh hoe jij het doet nu. Voel me toch met je verbonden in de strijd .

Antonia: goed van je dat je niet hebt gedronken. Denk je niet dat je zelf saggerijnig (stom woord) was omdat je jarig was en niet 'mocht' drinken?
Joh kinderen. Ze moeten wel zo egoistisch zijn troost ik mezelf. Ze moeten wel hun grenzen zoeken.
Ze willen graag weten of ma dit wel of niet goed vindt en dan moet je super vervelend worden en gaan jengelen want dat vindt ma niet leuk en soms lukt het ze als ze maar flink zeuren.
Ik zeg dan wel eens 'knap van je hoe jij dit volhoudt, je bent nu echt op je ergst en.... ik blijf nee zeggen. Ga maar in de garage tegen de fietsen staan zeuren'. Het zijn kinderen joh. We hoeven er alleen maar van te houden.

Tasseke: dan zit je hier heel de dag, als het je van de drank houdt, so what. Ik doe zoveel mogelijk dingen die me goed doen. Al heel lang ben ik hiermee bezig. Ik kom nu uit dat enorme dal. Voor de zomer zat ik erin. In de zomervakantie dacht ik dat ik eruit was. De vakantie is voorbij en ik schiet er weer in. Niet op kunnen staan. Doodmoe etc. En nu merk ik zomaar dat ik een helder hoofd heb.
Hiep hoi. Geduld en volhouden.

Tasseke: het zijn puber en die hebben zoveel liefde en aandacht nodig. Terwijl ze je zo afwijzen, is het net alsof ze willen zeggen 'en houdt je evengoed van me nu ik zo'n kreng ben'.

De oudste van mij zegt nu: 'mam ik was toch wel moeilijk toen ik die leeftijd had he? ' en dan zeg ik : 'ach kind het viel wel mee hoor'. (uhhum)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen, have a nice day!!!

Safi, ouwe dwarsligster van harte met je verjaardag. :heart::present::heart:
Het betaamt niet naar een vrouw haar leeftijd te vragen. ( beetje de oude school)
Je bent een jonge blom, en nu je in control bent, lijk je mij"as fresh as a daisy"!!

Safi, MANY HAPPY RETURNS OF THE DAY!!




Calimero, ik weet niet wat je doet of waar je nu uithangt. Wel hoop ik, dat je de drank hanteert.
Ook jij van harte, en een dagje ouder, een dag je wijzer. Ga goed Cal. :heart::present::heart:

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...