Spring naar bijdragen

Donderdag 18 december 2008


Har

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allen hier....

Moet toch zeggen dat sinds ik de beslissing heb genomen dat alcohol in dit leven niet meer samen gaat met mij er veel meer rust is gekomen.
Al die keren dat ik dacht: nu voorlopig even niet, later kan het wel weer brachten onrust en totale focus op bij het volgende feestje kan ik weer drinken.
Het heeft me jaren (20 om precies te zijn) gekost om in te zien dat voor altijd zonder veel beter is.
Nu geen twijfel, nu geen uitkijken naar, maar dit is het en hier moet ik het mee doen.
't Is niet makkelijk, zeker niet, maar het is gewoon nee.
Ik heb de thee ontdekt, dronk ik nooit, maar nu wel 's avonds.... zorgt er onbewust toch voor dat ik iets heb om te drinken (zal de "gewoonte" handeling wel zijn.)
Ik ga maar eens opruimen, vanmiddag half dagje werken en vanavond weer salsadansen.

Iedereen werk ze, voor de thuisblijvers kracht en rust.
Voor de kerstboomzetters: hoop dat de lampjes niet al te veel in de klit zitten (vind het toch steeds weer een wonder als ik ze uit de doos haal.... ze 1 bos kluwen zijn.... en ze dan toch vrij makkelijk weer ontraffeld zijn. Gelukkig maar, anders gingen ze met bosjes mijn raam uit, geduld is niet mijn sterkste kant!!!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, dat heb ik ook vaak, wat jij beschrijft. Niet met mijn moeder want die heb ik niet meer, maar wel met andere mensen. Zeg altijd, als ze komen eten ofzo: als je er wijn bij wil drinken, neem dan zelf mee, en na afloop ook weer mee terug wat er over is.
Dan doen ze vrijwel nooit, vinden ze maar gek. Ik denk niet dat het een kwestie van opdringen is, maar gewoon niet begrijpen wat alcoholisme betekent.
Kan me herinneren - van heel lang geleden - uit een tijd dat ik ook nog "normaal" dronk, dat ik een verslaving ook totaal niet begreep. Dat iemand nou niet gewoon een paar glaasjes mee wilde drinken, raar toch?
Mijn nederige raad is dan maar, neem het je moeder maar niet kwalijk en giet de rest uit die fles meteen leeg zodra ze de deur uit is.

Ik dacht dat ik vandaag vanwege de schilder in huis, de hele dag aan huis geklonken zou zitten. Maar die vent kwam om zeven uur en was twee uur later al klaar! En netjes. Ik zou willen dat ik dat zo kon.
Bovendien ben ik jaloers op ambachtslieden. Volgens mij voelen die zich nooit nutteloos, en ze zijn het ook niet!

Een heel goeie dag voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Langs deze weg wil ik iedereen veel sterkte en kracht toewensen in deze moeilijke periode van het jaar. Feestje hier, hapje daar.
Ik merk dat ik overdag heel sterk sta, zorg dat ik een schema heb wat ik die dag gedaan wil hebben, zowel thuis als op het werk. Maar 's avonds dan krijg ik het moeilijk en heb ik wel trekmomenten. Soms ben ik sterk genoeg en neem ik de rust die m'n lichaam dan vraagt en het andere moment ga ik door totdat de trek te groot wordt en ga ik alsnog overstag. Gisteren er ook aan toegegeven, maar het is uiteindelijk bij 2 biertjes gebleven, dus best keurig vind ik zelf.

Vanavond ook hectisch. Jongste blijft (moet van mijzelf) blijven eten bij de gastouder. De oudste heeft kerstviering van 17-19 uur dus stop met werken om 16.00 uur. Morgen is er kerstviering bij ons op het werk van 16-20 uur en heb geregeld dat ik hier ook bij ben. Kinderen gaan naar oma.
Met dit soort dingen drink ik uit principe niet. Alcohol op de werkvloer past niet bij mij en ben mijn eigen BOB :)

Zal vanavond dit draadje eens doorlezen zodat ik me wat beter in ieder kan verplaatsen.

Tot mails,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine
tja wij vragen dit ook wel eens aan visite hoor, gewoonweg omdat we niet voor iedereen drank in huis halen. Er wordt niet raar opgekeken. Zo hebben we 2e kerstdag ook een etentje en is het gewenst dat een ieder zijn/haar eigen alchol meeneemt als men dit wenst te drinken. Moet kunnen toch.
Tja en dat je moeder het dan niet goed begrijpt is spijtig, volgende keer gewoon door de gootsteen, dan had ze het maar gewoon mee moeten nemen. Goed van je dat je bij je standpunt bent gebleven.
groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, om mij geen zorgen!
Ik heb even wat forummoeheid, ik merk dat het vele meelezen mij ook teveel aan alcohol doet denken...en denken aan is verlangen naar! In dit geval dan toch!

Maar ik weet jullie te vinden, en ik blijf ook langskomen, alleen even minder frequent dan voorheen!

In ieder geval liefs aan iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier begint de Kerststress. Dochter en vriendinnetje hebben besloten de boom op te zetten , 11 en 12 jaar. Ze mogen het doen, maar dan he-le-maal zelf dus ook de dozen sjouwen.

Ze zijn begonnen zo te horen..... ik laat ze gewoon gaan en vertrouw dat het goed komt.

Alleen...... waar???? te zetten?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Het gaat weer iets beter.
Ik dreigde weg te zakken.

Vanochtend geknuffeld en gehuild met mijn vriendin.
Dat heeft me opgelucht.

Ik weet niet hoe het komt allemaal.
Maar ik heb mezelf beloofd om niet te ver vooruit te kijken.
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Het komt zoals het komt.
Dan is het altijd goed. Hoe raar het ook gaat.

Gisteravond tijdens het gesprek met vriend.
Wat leer je van een dip. Dat je er elke keer weer sterker uitkomt.
Maar dat is lastig te zien als je er middenin zit.
Ik ga proberen weer een beetje trots te zijn op mezelf.

Ben in ieder geval keitrots op mijn kinderen!
Stampvoetende pubers blijken tussen de middag goed geluimd aan tafel..

Natuurlijk ben ik vreselijk moe, en heb hoofdpijn.
Het hindert niet. Ik zie weer een lichtpuntje ergens. Ik heb altijd mezelf!
Straks naar fysio. Ik ga hem vragen zijn mond te houden... :huh: Just massage!

Verder, ik heb niemand ongerust willen maken met mijn postings gisteren.
Ik had alleen zo'n enorme behoefte om het kwijt en wat virtuele warmte.
Dat heb ik alwéér gehad! Ik ben een bofkont en hou van jullie! :heart:

Slik mijn AD nog even door. Stond gisteren natuurlijk op het punt om het weg te flikkeren.
Maar ik stop er wel mee, komend voorjaar. Ik weet wat ik wil.
Werken aan mijn blokkades zodat ik verder kan. Niet onderdrukken, maar aanpakken
bij de basis. Iets minder bang. Beetje lef terug gevonden. Ik ga ervoor!

Dikke tút, knuffel en alles wat ik geven kan! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, op het scherp van de snede!
Het verleden is voorbij, is niet meer te veranderen!
De toekomst is onzeker (ook voor mij) waarschijnlijk leg ik zelfs eerder het loodje!!

Een statistich gegeven. Kan om me heen schoppen, maar het staat te gebeuren.

Wat rest is het nu! Blijf in het nu!!
Stop met dat zelfonderzoek, daar koop je geen r**t voor!

Alles is reeds uitgestippeld, met een sprongetje naar links en naar rechts volgen we ons pad!
Gepieker, getob, slaat op je terug! Een boemerang effect.

Geniet van de kleine dingen. De rest is fake!!!

Groet!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag deze middag :D

Zo nu heb ik tot maandag morgen de tijd om me een beetje druk te gaan maken over wat de dokter mij wil vertellen. :huh: Heb dat nog nooit meegemaakt dat er een assistente belt met het verzoek dat de dokter mij terug wil zien. :huh:
Blijkbaar niet heel belangrijk want anders laten ze me lijkt me niet tot maandag wachten. ;) Ik ga me er dus niet druk over maken. Ik voel me hartstikke gezond ben alleen m'n hele leven al hartstikke snel moe, nou als ze daar een oplossing voor weet dan kan het alleen nog maar beter met dit krieltje gaan. :D

Fijne dag vandaag allemaal! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ik denk maar effe hardop.... Wanneer jij dingen te doen hebt, gaat het altijd goed met je tenminste zo lijkt het. Nu zo met je tandjes laat je je vrijwilligerswerk een beetje varen en zit je weer thuis. Maakt dat het ook niet dat je je wat minder voelt? Of extra kwetsbaar? Of overgevoelig? Teveel op jezelf aangewezen zeg maar en dus veel ruimte voor eigen gedachtes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft Soothe, die altijd zo"kort door de bocht is" dan helemaal niets? Geen problemen? Niets?

Laten we zeggen, hij wordt rijkellijk bedeeld, ook hier is het knokken en knokken.
Een aantal physieke klachten, door de drank ontstaan. Een fluittoon in de kop!

Een geestelijke instabiliteit (paniekaanvallen, niet mis!)
Agitatie!
Moet ik doorgaan? Nee ik ga niet door! Ik moet niet omzien, maar vooruit!

Ik drink niet, en daardoor ben ik weerbaarder. De shit krijgt me er niet onder!
Labiel zal ik wel blijven. Maar ik kan in veel ook de schoonheid zien.

De grootste overwinning is de overwinning op jezelf. De rest is bijzaak.
Ik laat me steeds minder gek maken.

Dus niet drinken is echt beter!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de vraag van de fysio of ik 10 min. later kon komen...
Denk ik meteen dat ik weer zeeën van tijd heb :D

Soothe, ik wou dat ik daar wat meer van had als nuchtere Fries..
Fijn dat je er bent! Hou je taai ouwe, misschien overleef je mij! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marjo, ik ben niet van plan om me er druk over te maken. Heeft ook totaal geen zin. Ik kan me beter druk maken als er echt iets is om me druk over te maken. Maar verbaasd ben ik wel, ik heb namelijk niet zo'n geweldige band met dokters en dit is de eerste keer dat ze me zelf uitnodigen. :D Hihihi, misschien heeft ze m'n dosier gelezen en dacht "laat ik haar maar eens op de koffie uitnodigen om het ijs wat te breken" :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook weer wat doen. Want voordat ik het weet zit ik hier weer de hele dag te tikken. Wel leuk, maar ergens stel ik er dan ook weer iets mee uit voor mezelf.
Zo makkelijk om met anderen bezig te zijn, hoef je effe niet met jezelf aan de gang. Hoezo vluchtgedrag. ;)

Fijne dag vandaag! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...