Spring naar bijdragen

Donderdag 18 december 2008


Har

Aanbevolen berichten

Ik voel me kwetsbaar. Al mijn hele leven lang. Is zelfs een rechtvaardiging geworden om maar te drinken, dacht de zogenaamde onkwetsbaren om mij heen te zien en voelde me bedreigt.
Zie nu hoe het werkelijk is, de maatschappij is kwetsbaar en gelukkig ben ik een buitenstaander geworden.
Heb ik niet aan drank te danken, maar mag wel zien dat het mij vleugels heeft gegeven...weg van die harde realiteit. Het waren vleugels van papier, die ik gelukkig heb opgebrand.

Sta nu hier, voel me soms naakt...precies zoals ik geboren ben. Maar toch voel ik me overgeleverd aan de wereld, een bol die maar doordraait. Ik draai (toch) mee, 24 uur per dag.
Ben deel van het spel en tevens is dat de reden waarom ik geboren ben. Koester wel mijn kwetsbaarheid omdat de meesten hun kwetsbaarheid niet zien.
Ik mag verdwalen, maar stel de verkeerde vragen als ik dronken ben. Ben dan zo klein en onbeholpen, oftewel terug dat kleine kind.
Wil mezelf vergeven, maar vooral leren waarom ik dat kind niet meer hoef te zijn.

Het leven is hard, maar alcohol maakt het nog harder! Inzichten kun je maar beter nuchter verkrijgen.
Iedereen is al op de vlucht en daardoor kwetsbaar...helaas leidt dat tot de eigenschappen die ik al jaren verfoeid heb...het vluchten!
Ik verfoei het vluchten want ik wil me graag thuisvoelen. Wie niet?
Alcoholmisbruik leidde mij de weg. Mag er eigenlijk wel dankbaar voor zijn, dat ik nuchter door het leven wil stappen. De uitzondering haast van de regel dat je maar beter verdoofd kunt zijn.

Deze maatschappij verdooft immers. Heeft daar zelfs stelregels voor ontworpen; want tegenwoordig heeft de ander 'het' verpest :wacko:
Ik maak me dus minder kwetsbaar in deze maatschappij door niet te drinken en laat de rest aan verslavingen ook maar aan de rest over. Ben alleen maar blij dat voor mij inzichtelijk wordt hoe zonder verslavingen te leven, moet ik eerlijk gezegd wel haast voor op een hutje in de hei gaan wonen.

Zoek toch maar de korte wandeling op, omdat ik ook besef dat diezelfde maatschappij mijn hoeder is....ben daarom niet ondankbaar maar wil wel kritisch zijn. Ik word er tenslotte voor betaald...dus toon ik mijn kwetsbaarheid ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen lieve ADB 'ers!

Mijn hoesten e.d. zet denk ik niet door dus vandaag een dagje werken en ja .... dan vakantie!
Mijn plan om niet te drinken deze maand gaat nog steeds goed.
Het gaat goed doordat:
- ik toegeef aan moeheid, verplicht niks doen. De boel de boel laten. Het loopt niet weg.
- toch maar mijn slaap en kalmeringsmedicatie voor de avonden.
- niet helpende gedachten zien op te sporen en omzetten in helpende gedachten.
- bij het idee van 'trek, zin, of EEN kan wel', direct STOP zeggen en mezelf streng toespreken.
- elke dag forummen.
- ik mag me down, ellendig en ziek voelen. Vervelend maar het is niet anders.
- mijn angsten in de ogen zien. Zoals de tandarts gisteren. Was zeer onaardig tegen de tandarts. Normaal doe ik heel aardig tegen die man, terwijl ik hem niet kan uitstaan. Niet als mens, ik ken hem niet maar gewoon omdat het een TANDARTS is. Hij wilde fotos maken, en ik vroeg hem of dat wel nodig was. Het hoeft niet hoor zei hij een beetje kribbig terug. Nou toch maar gedaan. Ik met een saggarijnige kop. Maar... ik heb niks aan mijn tanden, dus mocht zo weer naar huis. Kon de man wel zoenen.
Gevierd door bij de oliebollenbakker dikke oliebollen te kopen!


Marjo: ik hou je even vast.

Tina: gaat het een beetje met je? wanneer moet je weer werken. Of 'mag' je weer?

Carolien: ik zie dat je er bent, schrijf gewoon gezellig mee joh. Mis je hier hoor. :heart:

Corinne: goed om te lezen dat je met je man hebt gesproken. Leerzaam voor mij ook. Hij wil niet.. en jij wilt niet... en dan zeggen we maar niks. Goed dat je nu refusal neemt. Wat de een wat teveel heeft, heeft de ander weer te weinig... het kwetsbaar opstellen. Ik herken me gedeeltelijk in je ... je komt over als DE sterke vrouw. Maar soms moeten we een stukje van die kwetsbaarheid durven te laten zien.

Survivor: proficiat, je gaat goed!
Idem Bako en Rapilos.

Har: je hebt je belichting wat 'overbelicht', dat heb je zelf niet door. Pas goed op jezelf en neem op tijd rust.

Blacky: heb je iemand als je weer thuis komt in dit koude kikkerland?

Pippi: leuk hakkeschoentjes voor je dochter, ja ze worden groot. Ik was gister ook met de jongste kleding kopen. Nou ja, een jas, en dan zie wat een kerel het al is. Mijn oudste zoon wordt vandaag 21. De jongste ook jarig, drie dagen feest hier.

Voor iedereen....... moed houden .... en die eerste drankduvel weigeren!

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen An,

fijn dat je je wat beter voelt.
Ook ik ga vandaag weer een paar uurtjes werken,
op zich gaat het redelijk, ik werk met een leuke collega
en het werk(After Sales) en allerlei andere klusjes vind ik best leuk om te doen.
Het is veel rustiger, geen stress, dat is momenteel best genoeg voor mij zo.
Eerlijk gezegd vind ik het ook prettig om weer een beetje een vast ritme te hebben

Zojuist heb ik 2 A viertjes vol getypt aan therapie huiswerk.
Dus dat zit er ook al weer op voor vandaag.
Ik liep er de hele week maar over te piekeren hoe alles te omschrijven.
Uiteindelijk toch gelukt.

Best wel gezellig zo op de vroege morgen, kerstboom, kaarsje aan.
Ja ik voel me best redelijk de laatse paar dagen.
Qua drank gaat het ook goed, geen behoefte.
Dus zo ga ik stillekes voort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon::moon: goedemorgen allemaal :moon::moon:

hier is alles druk, druk, druk en nog eens druk; afspraakje hier, koffie ochtend daar.

na veel dubben heb ik dan maar besloten dat de kerstboom zilver moest worden (daar had ik de meeste ballen van) nog wat kransen en een kerstster op tafel en de kerstsfeer is compleet!
ik zit nu in het donker met de lichtjes aan en dat geeft best een warm en prettig gevoel.
het is alleen jammer dat ik de deur uitmoet, veel te koud!!

zo voor iedereen een warme knuffel op de ochtend zodat de dag wat makkelijker zal verlopen!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: fijn van je te horen. En knap van je om naar de zonzijde van het heel het gebeure aan te kijken.
Want dat is toch de enige manier om weer tevoorschijn te komen. Mij doet het uiteindelijk ook goed om tussen de mensen te komen, mijn werk te doen. Wat minder stress is dan al helemaal geweldig.
Ik wens je een hele goede dag toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan nog een boze puberdochter die stampvoetend het pand verlaat..
Schiet mij maar lek.

Ok, diep ademhalen. Nog een kop koffie en gaan..

Misschien als ik op m,n mountainbike door de vrieskou rijd, dat de
boel even stilstaat hieboven. Daar gok ik maar op.
Ik vind het moeilijk om nu even het goede te zien.
Voor mezelf kiezen? Was het maar zo gemakkelijk.

Drank heeft veel kapot gemaakt. Ik stond erbij en keek ernaar..
Heb het laten gebeuren. Heb het zelf naar binnen gekiept.

Ben bang dat afgelopen jaar een eitje blijkt te zijn.
Achteraf.

Laten we er wat van maken vandaag...
Maar laten we vooral niet drinken, hoezeer we ook verlangen naar de roes.
It's a fake world! Puur is harder, maar uiteindelijk beter...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 juni Tasseke! :D
Mogen we nog even moe zijn :wacko:

Wing: Waar bemoei ik me mee?
Sorry voor mijn onbeholpen vraag gisteravond!

Ik draai het om. Doe wat ik moet doen.
Het wordt een spannend jaar. Daar kan ik ook naar uitkijken!
Let's go voor 2009! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik denk maar zo: over 3 dagen hebben we de kortste dag en wordt het weer langer licht!

Maar ik wens jullie voor vandaag allemaal een :rose:nige dag vooral in je hart en natuurlijk, zon gaat niet samen met jww dus we houden het droog.

Gisteren de aan mijzelf beloofde acties gedaan: naar de winkel gefietst en vitamines gehaald, en..... een uur gesport (au). Dat moet heel voorzichtig om mijn nek niet te belasten maar toch te werken aan een zo gezond mogelijk lijf er omheen.
Dat helpt ook voor de nek natuurlijk.

Ik vind het géén verkeerd weer, dat droge en zonnige, beter als regen en zo.

Hoezo lastige pubers? Ik kreeg gisterenavond om 22.30 uur van mijn puber (ik lag al in bed) plotseling een kopje thee naast mijn bed en een biskwietje. Nou, dat doet zoooooooooo goed. Heerlijk. En we hebben vreselijk gelachen gisteravond, ook zo belangrijk.

Nou snel douchen, Puber heeft proefwerkweek dus slaapt uit, en ik ga wandelend naar het huis van A. zijn post ophalen uit de groene bus en even wegwerken.

Dochter heeft vanmiddag Kerstdiner op school. De laatste keer, groep 8. Dus ff foto's maken (ik mag niet komen van haar maar ik kom toch nanah).

Zet hem op vandaag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, Marjo en iedereen, welnee, nog 2 dagen en dan gaan de dagen weer lengen, nog 13 dagen en die rottige feestdagen (confrontatie met familie en drank en verplichte 'gezelligheid') zitten er weer op en dan kunnen we vast onze rust wel weer terugvinden. Mooier zou zijn als we ook wat rust kunnen bewaren die komende 13 dagen door ons te realiseren dat het niet rustig zal zijn.

Ik doe ook mijn best ;) zometeen vergadering op mijn werk, geen zin maar ik moet er wel bij zijn vind ik en wil ik ook want ik moet namelijk de boel een beetje redden (vind ik hahahahaha)
Alle vrijwilligers worden vertegenwoordigd door 4 mensen waar ik er 1 van ben en vandaag gaan we met de betaalde krachten om tafel. Mijn kracht in het geheel is dat ik van een afstand toe kan kijken en de grote lijnen in de gaten kan houden en daar is op dit moment wel behoefte aan. Na de vergadering ga ik lekker weer naar huis om bij te komen van al het gedoe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,


Kopje koffie, Classic FM aanstaan. ook deze hebben het idee de kerstgedachte te moeten uitdragen.
Teveel kerstliederen etc, maar wel rustig aan het hoofd!
Hier geen drama's of toestanden.

Men zou haast gaan denken, dat niet drinken totale verwarring teweeg brengt.
Ook ik ben altijd verdoofd geweest,en er doet zich een andere realiteit voor!
Hoort erbij denk ik!!

Hier geen zelfanalyses en uiteenrafelen van de geest.
Het zal een beetje mijn levensphilosofie zijn.
Het leven is geen feest, het komt als het komt, en gaat als het gaat!
Bij deze instelling is er ook minder hunkeren.
Hunkeren en begeerte, houden het lijden in stand!

Probeer wat genoegen aan de kleine dingen te beleven!
Zoek een hobby, doe iets zinnigs.

En... niet drinken wordt een gewone zaak!

Groet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Corinne,

Hier nog een late reactie van mij...

Ik moet zeggen dat ik erg geschrokken was dat je weer gedronken had! Ik had het helemaal niet zien aankomen, maar ik houd het forum ook niet meer zo goed bij. Ik dacht eerst dat het de dip na het optreden was, omdat ik uit ervaring weet dat je daarna toch in een soort put kunt vallen. Eerst repeteren en dan de spanning en dan de euforie als het goed gegaan is. En daarna ineens niks meer. Ik ging ook altijd extra aan de zuip na optredens... Maar ik las dat er andere redenen speelden.

Ik ben in ieder geval blij dat je het bij twee keer gelaten hebt en nu Refusal slikt! Ik kan me voorstellen dat het nu extra moeilijk voor je is, want ik kreeg al dorst van een stuk taart met rum erin! Ik vind het ook moedig van je dat je het toch verteld hebt thuis! Ik kan me je angst levendig voorstellen! Dus chapeau daarvoor!

En nu dus maar weer flandriengewijs de bek op het stuur en trappen maar! En loskoppelen! Zuipen helpt geen zier, maar dat weet je wel...

Groetjes,
Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen beste mensen,

Ik heb een vraagje!

Dit weekend gaf ik een feestje (kind was jarig).
Nu weet mijn moeder van mijn drankprobleem en ik had dus geen wijn gekocht voor de visite.
Die fles staart me dan zo aan.
Ik had haar gevraagd om een fles zelf mee te nemen en daarna weer mee te nemen.
Dat vind zij helemaal niet vervelend ofzo hoor.

Maar nu komt het, dan is het feestje afgelopen en ik vertel haar dat ze de fles weer meekan nemen...dan wilt ze hem gewoon laten staan en zegt ;äch dan neem je vanavond toch nog en glaasje".
Ik zei tegen haar dat het nu zo goed gaat (het niet drinken).Maar dan nog loopt ze naar de voordeur.
Ik heb vlug die fles in een tas gedaan en meegegeven.

Ik snap niet waarom ze me het toch opdrngt.
Ik denk dat zij niet snapt dat 1 glaasje niet voldoende is voor mij.Terwijl ik haar toch echt heb gezegd dat ik nooit kan stoppen na 1 glas.
Uit die fles was maar 1 glaasje uit.....

Zomaar even een gebeurtenis.

Doeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...