Spring naar bijdragen

Donderdag 18 december 2008


Har

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jaja Geer, ook nog de hond, en dan naar bed! Soms neem ik een dag afstand, dan laat ik de PC uit!
Ben je eenmaal bezig, ja wat dan.
Het is niet egoïstisch, ik steun mensen, maar het helpt mij ook.
Het laat me triggers en valkuilen zien.

Nu een jaar verder, is het hier soms ook een ietsie pietsie lastig! Geen trek, beetje labiel!!
Dus waakzaamheid is en blijft geboden. Het komt allemaal goed, als ik de eerste laat staan!

Trusten en houd je bijeen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge zeg! Wat nieuwe uitvindingen al niet met een mens kan doen in de nacht. :huh:
Nou stoppen ze ook al groene thee in drank!!!
Tja en nieuwe smaken daar ben ik gevoelig voor.. Normaal lukt het me wel een smaak in m'n hoofd te visualiseren zodat ik niet meer nieuwsgierig hoef te zijn en that's it. Maar bij deze krijg ik dus echt niks in m'n hoofd gebrouwen. En dat houdt me wakker. :angry:
Zekerheid is dat ik deze i.i.g. niet ga proeven want dan kan ik al die andere brouwsels waar ik niks van kan maken ook gaan proeven zekers?
Gewoon back to basic.. Thee gewoon thee laten zijn. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Geer

Even iets HEEL positiefs door het niet meer drinken heb ik geen paniekaanvallen meer, mist is uit mn hoofd en minder depri, mag ook weleens getikt worden de voordelen van het niet drinken.




Met alle respect, lees sommige die gestopt zijn al heel lang en zich toch nog zo rot voelen, dat zal niet opgaan voor iedereen! Heb hoop en geloof me, was een alcoholist die veels teveel zoop, het gaat leuker worden als je stopt. Evenwichtiger, overzichtelijker, zelfvertrouwen etc Het is het waard!



Ja daar sluit ik me bij aan. Alleen oppassen voor de momenten dat het TE goed gaat en je denkt ik kan zo af en toe weer. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Ik ben heel kwetsbaar. Ik heb echter al van kindsaf een gigantisch dikke en slecht gefundeerde muur om mij heen gebouwd. Alle in- en uitgaande emoties worden daardoor flink verknipt ontvangen en gestuurd. Ik heb ze een flinke tijd ook nog eens opgelost in alcohol. Har heeft het over zichzelf naakt voelen door kwetsbaarheid. Ik voel me nu eigenlijk als een baby die zich moet gaan ontwikkelen, maar ik heb moeite, veel moeite om alle ballast overboord te gooien.

Albertina,
Het werken aan jezelf voor de therapie is best wel zwaar (vind ik), maar wel heel belangrijk, want dan sta je tenminste echt stil bij jezelf. En heerlijk om zonder stress te kunnen werken.
100 TULPEN en ik heb maar 1 :present: voor je. ;)

Houtje,
Lekkere pubers, he. Maar goed dat we ze niet en passant achter het behang hebben geplakt. ;)

Tapas,
Fijn dat je vrij bent tot volgend jaar. Even tot rust komen samen met Tapas en Kaatje.

Soothe,
Sinds de Paasperiode heb ik geen Classic FM meer geluisterd. Ze blijven mij toch teveel in het populair klassieke gerne hangen en met de paasperiode wordt de ene passie na de andere gedraaid en met kerst dus, zo begrijp ik, het standaard kerstconcertje.

Francesca,
Moet wel terug in mijn cadans raken na mijn val. De kaseikes laat ik voorlopig maar links liggen.

Tine,
Voor niet verslaafden is het onbegrijpelijk dat wij na eentje niet kunnen stoppen, maar door willen gaan tot we erbij neerzijgen.

Marjo,
Nooit zomaar met AD stoppen. Dit kun je alleen in goed overleg met je arts doen. Zelfs met langzaam afbouwen kunnen nog allerlei verschijnselen optreden. Ik zou liever ook geen AD slikken, maar ik ben er toch wel blij mee. 't Is een veel beter medicijn dan de alcohol. Heb jij geen therapie? Het is wel de therapie (mits die aansluit bij je behoeften) die er voor moet zorgen dat je anders leert denken en tegen de dingen aankijken. En ja, doordat vanalles en nog wat wordt losgeweekt, maakt dat je je ontzettend rot kunt voelen. Rottigheid hoort bij het leven. En we moeten (ik moet) ermee leren omgaan. Accepteren, veranderen, jezelf over je irreële angsten heentillen. Neem morgen eens contact met je arts of therapeut om op korte termijn een afspraak te maken. Heb je je plannen t.a.v. AD ook met Klaas besproken?

BamBam,
Heel veel sterkte!
Het kostte me ook heel veel moeite om mezelf over die angst heen te tillen en ik ben blij dat ik het eindelijk kon. 'k Wou dat ik geleerd had met emoties om te gaan i.p.v. hoe ze te onderdrukken.

Wingchun,
Zet je over je angst heen en stop. Sinds je hier bent, ben je met dat afbouwschema bezig en iedere keer als de dag nadert, raak je zowat in paniek. Heel goed dat je nu alles weggekiept hebt. Ik heb er zelfs een fles voor opengemaakt. Klok klok klok zei de gootsteen en alles was weg. Eenmaal de drempel over gaat het echt beter. En niets is zo duidelijk dat je ook meteen een soort van weldadige rust over je heen krijgt. Nee, het is niet makkelijk om die stap te nemen, maar wel veel minder kwellend dan de tantaluskwelling die je jezelf met het minderen oplegt. Ik spreek hier uit eigen ervaring. GO GO GO en niet overhaasten, niet verder kijken dan 1 dag. Dat is goed te behappen en als het moeilijk is: per uur of per minuut. Gebruik de kookwekkermethode van Houtje.

Sammy,
Ik heb het nog steeds niet geleerd, nee. Jij wel? Ik heb echt veel steun nodig en die pak ik hier. Ik hou ervan mijn hulpwieltjes zo bij de hand te hebben.

Trees,
Slaap lekker!


Mensen, het was eigenlijk geen doen om alles te lezen en om overal op te reageren. Ik heb ook andere dingen zitten doen vanavond.
Het forum (jullie allemaal dus) heeft een belangrijke plek in mijn leven om steun te zoeken, vinden en krijgen. Echter, het is in het echte leven dat ik moet leren leven.


Slaap lekker allemaal. Dit mensenkind gaat weer veel te laat naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en daarom snap ik dus niet dat ze groene thee in drank verwerken. :huh:
Hierin denk ik heel zwart/wit
Wit = groene thee is gezond
Zwart = drank is ongezond

:huh: hoe kun je dat dan bedenken?? Een alcoholist die nog in de ontkenningsfase zit???

(mengen moest bedenken zijn :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, als je iets hoort ratelen dan zijn dat mijn hersenen. :D Met je opmerking heb je ze op een ander filosofeer level gebracht ver weg van de groene thee. Thanks. :D
Ik ga hierover nadenken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...