Spring naar bijdragen

maandag 22 december


An

Aanbevolen berichten

Hallo en goeie middag allemaal,

Eindelijk kan ik even aan mijn compu. Vanochtend lekker doorgewerkt en vanmiddag toen ik thuiskwam, zat zoon te werken aan mijn compu. Ben eerst koffie drinken en boterhammetje eten. Nog niet klaar en toen ben ik hem maar gaan opjagen.

Ik ga zo mijn mailboxen checken en dan is het weer tijd om naar de relpeut te gaan.


Har, ik lees hier op de laatste bladzijde dat je aan het drinken bent geslagen. Dat verbaast me helemaal niets, want ik had zelfs de laatste twee dagen ernstige twijfels aan de nuchterheid van je postings.
Jongeman, kap daarmee en ga naar de huisarts of de Novadic (daar was je toch bij), daar is altijd wel iemand van dienst.

Zo, tot later lieve mensen. Ik ga mail kijken en me dan klaarmaken om weg te gaan.

Vandaag drink ik niet en iedereen die met me mee wil doen, is van harte welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har, om nu met een drankjank bij A om steun te vragen lijkt me niet handig.
Wel kontakt opnemen met de mensen van de crisisopvang misschien, die kennen je van de laatste keer.

maar wees even eerlijk Har, heb je de afgelopen dagen ook gedronken? zonder oordeel wil ik dat toch graag weten zodat ik en anderen het een volgende keer kunnen herkennen en we je daarbij kunnen helpen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har: ik ben blij dat je het tenminste zegt. Het is gewoon harstikke stom waar je mee bezig bent.
Ja warmte voelen, doei, je verslaving zit te zeuren. Gooi weg die zooi, zoek hulp, maar drink please niet verder. Ik kan je niet tegen houden niemand niet. Alleen jij zelf moet het willen.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe ik marieke , drink water met vitamienen in , heb ik tenmiste een keer naar mijn maatje geluisterd .
voel mij niet echt lekker in mijn vel , want ik besef dat ik veel mensen gekwetst heb door mijn drinken en dat doet nog het meeste pijn .
har mijn werken gaat nog niet al te best , moet meer rusten als ik anders maar ben blij dat ik geen drank in huis heb , want de verleiding is soms groot ,
an blacky kan men nu eens zien tot wat het kan leiden terug drinken na x maanden nuchter geweest te zijn , dat van de tiqs is dus een volle waarheid .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, stop alsjeblieft met u te schamen, dat hoeft echt niet. Als je perfect was geweest had je nooit op dit forum geschreven ;)
wees niet zo streng voor jezelf en weet dat je je morgen al weer een stuk beter voelt. Gun jezelf wat rust en wees mild naar jezelf.
Het gaat weer gewoon goed komen, dat weet ik en jij ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky als ik jou was zou ik de poes naar een dierenarts brengen of de dierenambulance vragen, zo komen ze er ook achter of ie misschien van iemand was en of ie vermist werd.

Har natuurlijk wil je warmte, iedereen heeft warmte nodig, maar zoek dat niet bij A of M, maar begin eens in jezelf... door de allerbeste hulp te vragen en het met open armen te ontvangen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das beter Marieke, ik had gisteren een soort kadoruil-gebeuren, 10 mensen 10 kadootjes en we gaven ze door en als de muziek ophield, had je het goede kadootje... er zat duidelijk 1 fles wijn tussen en je raadt natuurlijk al wie em kreeg... dat vind ik nou humor van het leven, een vette knipoog van God, of zoiets. Ik heb em geruild met een man die niet zo blij was met z'n spa-line van de bodyshop :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen.
Hier weer even een berichtje van mij. Met mij gaat het goed. Vandaag op de kop af weer een maand droog en het voelt goed.
Een half jaar geleden bij de Aa terecht gekomen en nee bij mij was niet ineens de knop om. Maar met nog een keer of drie kleine terugvalletjes wordt ik steeds sterker. In het begin verzette ik mij nog heftig en wilde ik niet tot acceptatie komen. Langzaam maar zeker voel ik het echter groeien. Im slik trouw dagelijks mijn refusalletje, zonder durf ik het niet aan, maar dat geeft niet, als ik er zo ook kom.
Gister wel een moeilijke dag. Wat mot in huis met mijn man, niet heel heftig( dat was wel eens anders) maar niet fijn.
De behoefte om met manlief te vrijen is bij mij flink verminderd. Angezien dat voor hem toch een belangrijk iets is binnen de relatie is dit een moeilijk iets. Ik heb gezegd dat ik nu ff geen oplossing zie en mijn energie wil steken in het nuchter blijven werd hij wel wat pissig. Hij stak toch ook energie in mijn probleem?
We hebben het onderwerp verder laten rusten. Ik wil niets forceren en zie wel wat de tijd brengt, wil niet zeggen dat ik er niet over na denk hoor! Wel maakt het mij angstig, hou ik nog genoeg van hem? Het laat een beetje mijn grondvesten schudden. Maar ik ga niet drinken, daar ben ik eerder geweest en was niet bevordelijk voor de relatie! Ik heb vertrouwen dat het goed komt en bid hiervoor om kraht moed en wijsheid!
Ik ga mijn eerste nuchtere feestdagen beleven, komt goed, zie er niet tegenop. Pff als ik aan mijn vorige kerst denk....:wacko:
Ik wens iedereen gezegende feestdagen en laat de eerste staan, dan komt het goed.

@ Blacky, hou je taai meissie, ik,heb je twee keer mogen omtmoeten. Je bent een lieve krachtige vrouw, zoek dit weer op! Je bent een waardig leven waard, ondanks alle trubbels, je bent het waard. denk aan je!
@ Har: voor jou geldt eigenlijk hetzelfde als voor Blacky. Zoek de warmte en liefde in jezelf, als je dit gevonden hebt kan je dit ook uitstralen aan een ander en ontvangen. Sterkte

Ik ben ff weg nu, wat verplichtingen, lees jullie straks nog even. leifs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, ik vind het heel knap dat je nu eerst voor jezelf kiest. Ook ik kan wel een mini-cursus "houden van mezelf" gebruiken. Moet wel snel, morgen ben ik jarig en is het weer grote drukte bij ons.

Tapas, bedankt voor je berichtje. Ik zal er aan denken: eerst Refusal en dan ............ in bad dan maar? ;):D

Thuis is alles ok. Vriend kan gelukkig nooit lang boos blijven. Ik wil ook nuchter door de feestdagen heen. Eerste kerstdag wordt gevierd bij schoonfamilie, tweede met mijn familie. Mijn moeder weet van mijn probleem, dus dat is een extra motivatie om niet te drinken.

Als ik tegenwoordig wel drink, dan drink ik veel te veel. Ga ik helemaal los. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza: strak blauwe lucht met :rose:netje, graadje of 8, vast heeeeeel anders dan bij jou...

Visje gefeliciteerd met je maand, de aanhouder wint en met z'n allen komen we die kerst en oud&nieuw-toestanden ook wel weer door: dry, stirred not shaken!

Pippi wat een lief bericht, hier nog een vb: ... die gewoon zegt wat ze denkt en zo gegroeid is :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 2
Morge allemaal, ben net uurtje waker, kon pas slapen na mijn 2e valdispert en dat was dan ook pas na 8en vanochtend.
Voel me dus wel erg moe maar al beter dan gisteren, nog geen gezeur in me hoofd dus vandaag zal het ook lukken, morgen is weer een andere dag. Hopelijk vanavond eerder en beter in slaap komen, dit is wel zonde van mijn dag natuurlijk.
Heb me voorgenomen om vandaag toch nog paar nuttige dingen te doen, maar ook rustig aan en lekker eten vanaaf.
Verheug me nu alweer op de thee en frisdrank,
Ik twijfel wel of ik wat weed zal gaan halen, kan dat of kan ik dat ook als een terugval zien?, veel blow ik niet, met een grammetje kom ik makkelijk een week uit, maar heb wel het gevoel dat het mijn zucht laat afnemen en dat ik er beter door slaap, wat vinden jullie?
Idd heerlijk zo'n bakje koffie en een peukje nety na het opstaan als je smaakpapillen weer een beetje beginnen te werken.
Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonio:

Je probeert van een verslaving af te komen. Maak je jezelf afhankelijk van weed. Zou ik niet doen. Wacht de dagen rustig af. Vaak is het grootste probleem binnen een week verdwenen. ;)

Waarom zou je de rest van jouw toekomst niet een weekje gunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was wat aan het mijmeren over ons allemaal eigenlijk.
En dan vooral degene die schrijven weer gedronken te hebben.

Ik probeer mijn niet helpende gedachten op te schrijven:

Eigenlijk ook een onmogelijke toestand dat niet drinken, wanneer val ik terug?
Eigenlijk ook wel eens prettig helemaal onder te duiken, met een kater toe, na ja dat hebben we er dan maar voor over.
Eigenlijk kan ik maar niet meer lezen wat er zoal speelt het triggert me.
Iemand ondersteunen heeft eigenlijk weinig zin, want als je wilt drinken ga je toch drinken (so me).

resultaat:
Ik werd in de loop van de dag saggerijnig en pissig tegen mijn man, die overigens harstikke zijn best doet i.v.m. de alcohol en dus totaal niet verdient.

Dus helpende gedachten formuleren, wat net zo moeilijk is.

Eigenlijk is het goed te doen dat niet drinken, er komt zoveel voor terug en waarom zou ik dan terugvallen?
Waarom zou ik willen onderduiken en waarvoor, het is de verslaving die spreekt. De leugen van de drank, alsof het me iets zou opleveren. En die kater is vreselijk, want daar blijft het dus niet bij.
Iemand ondersteunen heeft wel degelijk zin, al is het maar voor jezelf, de helpende gedachten voor de ander formuleren. Iemand onvoorwaardelijk steunen, dat is pas echte forum vriendschap.

Zo, ik ben er weer uit.

Verslaving is de grootste leugenaar die er is. Vriendje alcohol weet altijd wel iets te verzinnen: 'ha ik heb vakantie, feest met drank, jemig ik ben moe, opfleuren met drank, Hemel ik heb stress ff ontspannen met drank' !!!!!!!!!!!!!

Wat een mega leugens zitten we onszelf te vertellen.

Hoe we onszelf voor de gek kunnen houden, niet te geloven.

Vandaag drink ik niet.

Visje: harstikke goed gaat je.

Wingchun: dikke pluim, je doet het maar mooi.

Floor: die gewoon weer door gaat!

Pippi: die weer vol goede moed is.

Corinne: die ook de draad weer heeft opgepakt.

Blacky: die weer lekker gedouched heeft.

Ko: die zomaar even de boel kwam steunen

Antonio: dag 2, de dag is bijna om joh...... je verdient beter.

Kaia: de ferme.

Ziza: de eeuwige optimist en doorzetter, die alles doet voor zijn gezin.

Marieke: de kanjer

Har: die hopelijk, eindelijk echt goede hulp gaat zoeken. Je kan het, dat heb je eerder laten zien, je stond zeven maanden droog!!!!!!!!!!!!!!!! Har ik mis je.

Tapas: de heldere

Marjo: de vechtlustige

Soothe en Anna: pa en ma van het forum, hihi

Antonia: de gezellige nieuwe noot hier.

Trees: die zien we wel weer

Slofje: die ik wel mis hier

Carolien: die ons toch wel een beetje mist.

Tine: die gaat als een trein.

Ferry: die ook goed gaat

Orleando: mag ik je de twijfelaar noemen, weten wat je werkelijk wilt.

Spud: ook altijd vol goede moed.

Hoi Lianne!!

En voor iedereen die ik niet noem zowiezo een :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: wat ben jij voor een domme moeder zeg. Als puber zijnde weet je toch alles en heb je het totale overzicht. Moeders zijn zowiezo gek en gestoord, middeleeuws en achterlijk. Ze hebben ons echt niet nodig hoor ;) Ja herkenbaar dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...