Spring naar bijdragen

maandag 22 december


An

Aanbevolen berichten

Pizza is op, kinderen liggen fris gewassen (warm bad) en rozig in bed en de laatste restjes huishouden zijn gedaan. Tijd voor mezelf ! Koppie thee, hier ook kaarsjes en straks tegen manlief aankruipen.
Ik las hier wat over de humor erin houden. Dat doe ik dus eigenlijk altijd. Kan beter om mezelf lachen, dan dat een ander de spot met me gaat drijven. En het is en blijft ook een masker ja, waarachter ik m'n verdriet kan verschuilen. Degenen die me echt kennen en die ik toelaat achter de dikke muur weten wel hoe ik echt in elkaar steek, maar een gewone dosis zelfspot en humor houd me op de been. Tijdens de opname ging het ook met een lach en een traan. Dat moet ik trouwens wel toegeven; hoewel ik het eng vond en er als en berg tegenop zag zo lang van huis te zijn en je lief en leed met volkomen vreemden te delen, was je nog altijd in staat zelf te bepalen wat je wilde delen en in welke mate en het voelde best wel goed over alles te praten met mensen, die in hetzelfde schuitje zaten. En of het nou alcohol, drugs of medicijnen waren waar je niet vanaf kon blijven, het is en blijft een verslaving en het voelt goed je gevoelens te delen met iemand, waar je niet eerst alles aan moet uitleggen. En ja, soms waren we gewoon lekker gek. Het schepte een band en sommigen mis ik tot op de dag van vandaag. Vraag me af of hij/ zij het nu nog redt, hoe het met hen gaat enz. Want ik heb geen contact meer met de meesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En de computer lag er weer uit.
Klaas brengt de kinderen naar bed.
Zo nog een kusje brengen.
Er zit al een halve os in. Straks nog één.
Blijf nog een beetje hangen hier.
Misschien heb ik teveel gezegd. misschien ook niet.
Ik ben kapot. Morgen geen wekker. dat beslis ik nu.

Hoe zou het met Har zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trees, ik zie dat jij hier ook bent. Gaat alles goed met je? Hier gaat het prima. Niet te snel in jubbelstemming raken, maar voel me wel goed nu.
Ga met een zakje nootjes tegen manlief aankrullen en NCIS enz. kijken. Morgen met kids de hort op. Gek, nu de Campral niet meer hoeft (Refusal slik ik nog wel elke ochtend) is mijn trek weg. Daar slikte ik die pillen dus voor, maar werd er doodziek van. Nou ja, ga me er niet druk om maken, zolang het zo gaat zoals nu mag ik niet klagen!
Har, ik hoop dat je inmiddels hulp hebt. Maak me zorgen om je.
Volgende week naar de psycholoog. Ga deze week er eens goed voor zitten wat ik zoal met haar bespreken wil. Drankprobleem komt voort uit onderliggende problemen. Die samen met haar eerst aanpakken, dan volgt de rest ook wel.
Voor iedereen een fijne avond, goede nachtrust en morgen weer een droge dag!
Tot morgen, slaap lekker straks :lips::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen zijn ik en de buurvrouw jarig. Ik vind haar heel aardig. Ik heb nog nooit een echte vriendin gehad. Morgen wil ik met een heeele mooie bos bloemen naar haar toegaan.

Ik weet van vorig jaar dat ze geen bezoek krijgt van familie. Ook iets wat ik heel goed begrijp. Als mensen de kans krijgen om niet op verjaardag te gaan dan is dat deze tijd wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Pippi: wat ben jij voor een domme moeder zeg. Als puber zijnde weet je toch alles en heb je het totale overzicht. Moeders zijn zowiezo gek en gestoord, middeleeuws en achterlijk. Ze hebben ons echt niet nodig hoor
;)
Ja herkenbaar dus.



ze hebben ons wel nodig want wie moet anders die tijdschriften en oorbellen betalen

;) Pip zo herkenbaar, hier ook regelmatig zo een tafereel maar ik doe het anders, eerst een klusje en dan pas de centjes anders kan ik er ook naar fluiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond allemaal,

Kheb vandaag deze forum leren kennen en heb vooral veel gelezen. De dingetjes eruit gehaald die voor mij van toepassing kunnen zijn en die ik zal gebruiken om mijn strijd tegen de alcohol aan te gaan.
Het is een steun geweest waardoor ik me iets beter voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, 't zit er vandaag niet in dat ik hier een woord kan lezen. Nu is het eigenlijk al veel te laat om nog te beginnen. Ik zal maar nooit meer komen zeggen dat ik zo ga lezen. Er komt steeds maar wat tussen en dan kan ik die belofte niet waarmaken.
Ik moet nog altijd een paar kerstkaartjes schrijven en verjaardagskaarten. Dat zet ik toch maar als eerste op de prioriteitenlijst. De ene verjaardagskaart komt natuurlijk te laat (is morgen jarig en is een oud-collega uit België) en de andere kan nog net op tijd komen als zowel de Nederlandse als de Belgische Posterijen hun werk goed doen. De kerstkaartjes zijn ook allemaal voor het buitenland. Nu zit ik er over te twijfelen of ik die niet beter kan laten liggen voor volgend jaar. :wacko:

Verder gaat het hier wel zijn gangetje. Het heeft wel iets deze kerstvakantie: we hebben rustig de tijd voor een gezamenlijk avondmaal en we kunnen gewoon meer samen aan tafel zitten met zijn viertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...