Spring naar bijdragen

vrijdag 15 mei


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een verhaaltje:

Ik wilde iets belangrijks schrijven
Maar ik had het gister beter op een rij
in mijn hoofd.

Eerst maar eens wat eten

Het kwam er iig op neer dat ik gisteren,
net als andere dagen een keus had
Fles wijn halen of hardlopen...

Het heeft te maken met andersom denken
Maar vooral DOEN! Het was fijn. Errug fijn!!!

Na een kilometertje of 3, brak de lach op mijn gezicht
al door. En bleef. Yihaaa!!! en Tsàtsà Hush!

Volgende keer meer
over achterliggende gedachten
over het donker en het licht

Morgen de radslag. Hee!!!

Toedels!



:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat bedoel ik Lianne, anonieme alcoholisten die openbaar bij elkaar komen, met plaats en tijd te vinden..... .
Altijd goed voor een zakcentje voor reporter of amateur.

-------------------------
Wie met beide benen op de grond staat, zal geen meter vooruit komen.

Denk niet aan wat je níét wilt....
maar denk aan wat je wél wilt!

Als het stormt kun je beter windmolens bouwen dan schuilen

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Carolien je doet paranoide en je hebt er totaal geen ervaring mee.
Het zit alleen maar in je hoofd. Denk denk ...
Wat als de dit , wat als dat blablablabla....

Kap eens met mensen ongerust maken op NIKS af.

Hetgeen jij zegt (denkt zonder ervaring) strookt totaal NIET met wat ik ervaren heb op tientallen evenementen met alcoholisten en verslaafden.

Trouwens heeft een van jullie ooit in een blad iets gelezen wat Carolien denkt dat er ZOU kunnen gebeuren ? Nou ik niet in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o soothe, bedoel je dat, ja jij hebt je ware liefde toch gevonden (of ben ik nu abuis?)
geweldig toch?
ik heb mijn liefde al hoor, dit is een vriendinnetje.
zo raar, we mailen al vrij lang en weten alles van elkaar en nu pas een ontmoeting irl.
hou je op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag,

Ik heb het ook gelezen in de krant. Nu weet ik tenminste zeker dat het doorgaat (hoop ik):D. Ik heb er wel zin in, heb er ook al rekening mee gehouden met eten in huis halen voor het weekend. Dus wat mij betreft: tot morgen.

Ik ga trouwens van de zomer naar een Wereld Confentie in Barcelona. Is ook van alles over te vinden op internet. Ik verbeeld me niet dat ik met naam en toenaam in de kranten zal verschijnen. Ik heb één keer in de krant gestaan, zonder naam overigens, en dat was toen ik was aangehouden in de auto met teveel drank op. Toen dacht ik dat de hele wereld wel zou weten dat het om mij ging. Maar dat was dus niet zo. Kranten liggen over het algemeen 's avonds al weer bij het oud papier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Adam.

Trouwens alvast gefeliciteerd met het dak dat zijn hoogste punt krijgt. Volgende week, toch?
Ik mis wel eens wat:$

Suusje,

hallo meid. Ik zag je wel, hoor.;)

Ik snap alles vandaag, geloof ik. Op het forum dan IRL ligt het wat moeilijker.
Ik ben ook vrij open, in het verleden waarschuwde ik mensen zelfs als de band vriendschappelijk werd.
Toch is het niet iets wat je op je cv schrijft. En ik kan mij voorstellen dat mensen ervoor kiezen om anoniem te blijven.

Ik weet niet meer wie het adres veranderd heeft maar ik had het dus niet opgeschreven. Kan iemand het even pben? Zoon heeft mijn telefoon dus als er morgen iets fout gaat dan ben ik zonder telefoon mooi in de aap gelogeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Adam, daarvoor alleen zou ik naar een meeting komen. Ga je dan ook streaken?

Ik ben er voor mezelf nog niet aan toe. Eén op één gesprekken met nieuwe mensen vind ik momenteel al inspannend genoeg. Laat staan een hele groep.

Ha leuk, het idee om met een krantje voor Centraal Station te gaan staan. Juist daar vind je de meeste drinkers. Want daar zitten 24-uurswinkels, voor degene die echt niet meer zonder kan.

Nee hoor, laat mij maar een beetje sudderen, samen met het forum. Ik ben trots dat ik niet meer drink, maar heb nog wel mijn eigen kleine sociale angsten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm, wat een consternatie.
:$
Om in de trant van Soothe te spreken,
mijn mening over het kranten bericht is ambivalent.
Aan de éne kant begrijpelijk om Tactive te promoten,
aan de andere kant is het toch wat minder anoniem.
Ach, voor mij maakt het niet zoveel uit,
ik was toch al van mening veranderd door niet te komen.

Zo op mijn werk was het ook één en al consternatie,
geen werk wat ik kon gaan doen, dus daar moest ik zelf achteraan.
Wat een miscommunicatie allemaal.
Kom ik net thuis, belt mijn leidinggevende, dat het niet allemaal zo
goed geregeld was.
Pfffff, ik werd er een klein beetje moedeloos van.
Nu raap ik mezelf bij elkaar, ik ben lekker 2 dagen vrij,
eigenlijk erg, dat ik dat al moet denken als ik pas 2 keer gewerkt heb.
Nou ja, we laten de moed niet zakken,
dat zou de weg van de minste weerstand zijn.
Dus, loslaten en zien wat er volgende week weer van komt.
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet niet meer wie het gister vroeg maar ik heb gister niks gedronken.
had trouwens wel wijn in huis maar heb het zo lang uitgesteld dat het te laat was om nog wat te drinken.
zojuist de kindjes weggebracht en vandaag en vanavond ben ik alleen. morgenavond bij iemand slapen en zondag de kindjes weer terug.
normaal gezien is het dan feest feest feest,hele weekend zuipen als ze weg zijn. dan zou ik nu al einde van de middag beginnen.
maar ben nu lekker aan het opruimen en schoonmaken,straks boodschappen doen.

wat lees ik? een meeting morgen in enschede? jammer dat het zover weg is anders had ik best wel willen komen.

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren had ik een bruiloft van een collega.

We zaten natuurlijk met een groep collega's bij elkaar. En het begon mensen op te vallen dat ik niet drink. "Drink je helemaal niet?" was de vraag, en de hele groep keek me aan.

"Nee", zei ik. En toen hoorde ik mezelf gewoon eerlijk, zonder omwegen, vertellen hoe het zit, inclusief mijn recente bewustwordingsproces waarin ik heb ontdekt dat ik dronk om iemand te zijn die ik niet ben, en dat ik me nu vaak erg onzeker voel maar dat het wel een heel bewuste keuze is en dat het proces nog volop gaande is. Ik voelde geen schaamte, maar juist heel oprecht kontakt met mezelf, vooral ook omdat ik zag hoeveel begrip, waardering en herkenning er was!

Intussen had ik het reuze naar m'n zin met m'n spaatjes!

Frappant was ook dat de zwaardere drinkers bij elkaar zaten (ja dat valt nu zo op he, nu ik er zelf niet meer tussen zit), en na mijn verhaal nogal uit de buurt bleven. Totdat ik wegging en eentje van hen mij achterna liep. Hij vertelde mij dat hij steeds moest denken aan wat ik zei, en dat hij het zo knap vindt wat ik doe en dat hij weet dat hij dat zelf ook moet gaan doen. Zo zie je maar... we zijn echt niet zo anders als we soms denken.

Ik vertel jullie dit omdat ik trots op mij en jullie en dit forum ben. Wij zijn hier niet omdat we alcoholisten zijn, we zijn hier omdat we het allemaal graag anders/beter willen doen juist! Heel veel mensen die hier niet komen, zitten nog in een stadium waar wij al lang voorbij zijn, vergeet dat niet.

Waarom kom ik graag naar een meeting met jullie? Omdat ik het heerlijk vind om -een beetje verder dan met getypte lettertjes waarin we elkaar zo anders kunnen begrijpen- in een veilige omgeving van gedachten en gevoelens te kunnen wisselen over van alles wat er komt kijken bij zo'n grote verandering in je leven! Allemaal totaal verschillende mensen met 1 heel belangrijk ding hetzelfde... mooi!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roos :present: super dat je niks gedronken hebt gisteren! Dat voelt een stuk beter zo he, je dag.

Hoe ga je het dit weekend verder aanpakken? Eens lekker gek doen en die flessen wijn gewoon NU ritueel de gootsteen in? Jezelf belonen met wat lekkere dingetjes voor vanavond?

Als je het erop aan laat komen, zullen jouw hersenen weer op de automatische piloot gaan vanavond, morgenavond... dat is heel eenvoudig te voorspellen, op het saaie af eigenlijk... maar als je nu eens werkelijk die andere koers bepaalt (en dat begint NU al), kom je nog eens ergens anders... ga je jezelf verrassen met een helder, goed en trots gevoel of verval je in de roes? aan jou de keus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het andere draadje, van de meeting, kunnen jullie lezen dat Tactive heeft aangegeven dat er sprake is van een misverstand, dat het besloten is, dat er STRENG gecontroleerd wordt wie zich heeft opgegeven om binnen te komen, zie aldaar.

----------------- Ik citeer Carolien:


Wel, ik heb keurig antwoord gekregen van Tactive.

Zij hebben heel goeie reden voor deze publicatie, het was een vergissing (over het hoofd gezien) dat het adres hier terug te vinden was.

Het is streng besloten en uitsluitend toegankelijk voor wie zich vooraf heeft aangemeld, en dat zal ook gedurende de meeting door medewerkers van Tactive worden bewaakt.

Nou, netjes toch dan?

Ik heb de route uitgeprint, reis via Rotterdam en Utrecht.
Tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 7 voor mij.
Maar goed dat ik refusal heb ingenomen, anders had ik gisteren gedronken.

Naar de advocaat geweest en dat geeft weer zoveel emoties.
Ik dacht gisteravond echt, morgenvroeg neem ik geen refusal.
Ja hoor ik heb de pil trouw genomen, want ik was zo blij vanmorgen,omdat ik fris en fruitig opstond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ene goedesmiddags allemaal,

hier nog steeds een dartelende tasseke met een feestgevoel!!!!

pfffff, alleen het huppelen wil even niet meer lukken, het was namelijk een gigagroot paard:D
ik heb nooit geweten dat je doos zo pijn kan doen en ik was even vergeten dat ik niet zo lenig meer ben.

al met al mag ik toch niet klagen, had een beetje moeite met de draf maar verder ging het als een speer!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

boodschappen zijn binnen, lekkere dingetjes gekocht. ook een nieuw t-shirt en wat andere troepjes bij de kringloopwinkel.
pfoe t is nog zo vroeg en heb me een trek! ben zo goed als klaar met opruimen en alles. denk dat ik maar effe bij de buren ga zitten kletsen. dan is er weer een uurtje om en heb ik wat afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach roos!!!!

je hebt helemaal géén trek!
ja, dat weet ik zeker.........:D

gelijk heb je, zoek afleiding of ga alvast je eten klaarmaken!

ik ga ook weer aan de gang, overheerlijke hamburgers... zelfgemaaktB)
ennuuu witte bonen in tomatensaus, blehhhhh maar tja dochterlief moet werken dus die mocht kiezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...