Spring naar bijdragen

vrijdag 15 mei


Vie

Aanbevolen berichten

Hallo en een goedemorgen,

Het songfestival vond ik leuk in de tijd van Teach-Inn (weten jullie nog: Tikketak al die nachten, hoe lang moet ik wachten...) en dan de puntentelling: 'Olande... deu pwèns.
En trouwens niets ten nadele van onze Toppers, al hou ik er zelf niet van, maar iedereen weet toch dat een mooie meid beter scoort dan drie ouwe nichten?

Van een ter zake kundige vriendin hoorde ik dat je alleen maar als bedvulling dient als je in het weekend in een ziekenhuis blijft. Dus straks ga ik even een keel opzetten dat ik weer naar huis wil.

En verder hoop ik dat Houtje de streepwas weer heeft schoongekregen. Een oplossing van bakingsoda en wat citroensap doet vaak wonderen, Houtje.

Over niet-drinken (ja ik ben zo'n die-hard). Ik merk dat ik langzaamaan meer tot mezelf kom, vrolijker ben, geen depressies meer heb en mijn leven veel beter aan kan. Dit is niet op stel en sprong gegaan maar een proces van minstens een jaar, en nog steeds groeiende.
Dat wens ik iedereen toe.

Een heel goede dag voor allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een hele goeie morgen



quote:


Originally posted by:
Vie


Over niet-drinken (ja ik ben zo'n die-hard). Ik merk dat ik langzaamaan meer tot mezelf kom, vrolijker ben, geen depressies meer heb en mijn leven veel beter aan kan. Dit is niet op stel en sprong gegaan maar een proces van minstens een jaar, en nog steeds groeiende.


Dat wens ik iedereen toe.




Een heel goede dag voor allen!



Dat lees Ik graag en dat wens ik mezelf ook toe als aankomende die-hard :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen Carolien, ja ik heb er ook weer zin in, vandaag en morgen nog werken, dat morgen is even minder maar goed, dat is maar 1 keer per jaar dus wel te overzien, vanmorgen kan ik even rustiger aan doen omdat ik straks naar de tandarts moet, dit schreef ik al naar mezelf vanmorgen

Hoe deed ik dat als ik dronk, dronk ik alles weg, dat kan ik nog allemaal niet ontrafelen, t is logisch dat t wel een verstopplek was en een deken kon zijn ook natuurlijk, t was zeker een "t is nu allemaal klaar voor vandaag ding" Dat is ook niet allemaal voor nu, de tijd zal dat wel duidelijk maken, hoe is t in t nu.
Eergister werd ik zo somber wakker, dat was zo eng, ik gleed nou zeg maar gerust roetste zo uit mijn normale doen naar de slachtofferrol, helemaal depri, bereid iedereen weg te duwen, geen idee waarom maar dan wil je alleen zijn, ik dacht echt dat ik zo in een heuse depressie zou glijden, en liet me dan ook helemaal gaan, helemaal fout, t was maar voor even, t hield geen dag stand, om 4 uur gleed de depressie net zo als t kwam, vanzelf weer weg, goed gepraat met een vriendin van me en de volgende dag zat Ik goed in t zadel, als ik angst voel, angst is niet helemaal t goeie woord, t is lichamelijk, niet in me hoofd, hoe moet je dat noemen, stress? Spanning? Geen idee, t is een gevoel in de borst alsof er wat heel spannends staat te gebeuren. Maar goed, als ik dat nu voel dan drink ik water, dan help ik mijn lijf te ontgiften, er is nog veel ontgiften te doen en veel nieuwe paden te maken. Maar wat voor nu wel voldoende is, als er een mindere dag is moet ik gewoon accepteren dat er een mindere dag is, dat is helemaal niet erg, morgen is er weer een betere dag en er komen ook weer blije dagen en ik moet me niet toestaan zo te glijden, in t zadel blijven zitten, sturen, ook als t naar voelt en niet paniekeren op niets af, er is veel moois onderweg voor Mij als wel sporter, niet roker en niet drinker, een hele nieuwe henk, lees dit maar als je een somber dagje hebt.

ik ben er wel mee bezig, Henk maakt van niet drinker zijn een hobby "lacht"

goeiemorgen albertina en werkse en hou t droog vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Zo ik weet niet wat er hier vanacht is gebeurd maar we zijn geloof ik in een nacht van seizoen veranderd.
Donker en erg nat. Ach, zo'n dag kan best gezellig zijn.

Vie, je was er vroeg bij vanmorgen. Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.

Albertina, freudiaanse verspreking; "in de benen". heb je enig zicht op hoe lang je herstel nog gaat duren?

Carolien, heb je zin in morgen? Ik vind het echt heel eng. Maar verstand op nul en gaan.

Ik had gisteren ook het EFS aan, wel in de kamer er naast maar dit is echt de eerste keer in jaren.
Ik keek het als kind bij mijn grootouders. in mijn herinnering voelt het of het elk weekeinde was maar dat is natuurlijk niet zo. Leuke herinneringen. Ik had hele lieve grootouders.
Feit is dat ondanks het misschien niet mijn eerste keuze zou zijn, de Toppers, ik had het wel aan.
Ik ben het wel met de media eens dat ze er werkelijk alles aan gedaan hebben om het in ieder geval weer wat tot leven te brengen in Nederland. Ik denk wel dat ze de antigay gevoelens in het buitenland wat onderschat hebben. Daar kan je natuurlijk over denken zoals je wilt en persoonlijk vind ik het fijn dat wij zijn zoals wij zijn maar helaas is dat nog niet overal het geval.

Goed even bij lezen en dan begint de dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net als Henk ( top Henk!!!!) ook een verhaal aan mezelf geschreven, ook even knippen en plakken:

Even een update over mijn proces tot op heden....

Gistermiddag ben ik voor de derde keer naar de psychiater geweest.
Mijn huisarts heeft op mijn verzoek een verwijsbrief geschreven waarop ik zelf een psychiater heb uitgezocht: een vrouwelijke zelfstandig gevestigde psychiater, zij is 59 jaar, 2 jaar ouder dan ik.
De klik is er helemaal en ik vind het heerlijk om naar haar toe te gaan.
Gistermiddag een zeer uitgebreide test gedaan en haar verdenking vanaf het begin kwam helemaal uit: ik heb ADHD.
(Net als Corinne.) Dit was het laatste waar ik zelf aan gedacht heb...maar het is wel een opluchting in die zin dat er eindelijk zaken op zijn plaats vallen waardoor ik mezelf nu beter begrijp.
Vandaag medicatie ophalen, ik ben heel benieuwd.
Ik ben zo verschrikkelijk moe van mezelf, moe van alles dat in mijn hoofd bijna 24 uur per dag blijft rondspoken.
Dat is ook de reden dat ik al langer dan 7 jaar geen teevee meer kijk, tè veel indrukken waar ik niets mee kan.

De psychiater had geen goed woord over voor huisartsen, die tegenwoordig iedereen met een vermeende depressie maar aan de anti-depressiva zetten terwijl er niet gekeken wordt naar de onderliggende oorzaak, mede omdat hun kennis hierover te beperkt is. (En hun tijd ook....)

Verder begin ik ook (einnnnndelijk) trots te worden op het feit dat ik de alcohol heb laten staan zonder medicatie.

Nogmaals, ik reageer niet op iedereen en alles (ben ik geestelijk vaak te moe voor) maar ik lees wel elke dag alles.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

henk,

Je bent inderdaad heel goed bezig. Ik herken dat gevoel waar je het over hebt. Een vage angst, wellicht
een gebrek aan vertrouwen dat je het kan. Tenminste dat had ik.
Maar je kunt het wel. niet te ver vooruitkijken, dag per dag. Het wordt echt gemakkelijker met de tijd.
Succes bij de tandarts.Brrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: goedemorgen allemaal :moon:

ik heb mijn eerste vijf kilometer er alweer opzitten, gewassen, aangekleed en al een pot koffie in mijn mik!

zit hier met een volle buik en ik weet eigelijk niet goed wat mij overkomt! ik voel me dartelig, speels en heb zin om de boel op stelten te zetten vandaag!

ik gooi alle ellende voor vandaag van me af en besluit bij deze om er een vrolijke en feestelijke tassekedag van te maken!!

wie doet er mee?????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi anjo, t is me nog niet duidelijk wat dat gevoel is of waar t op duidt maar dat komt vanzelf wel, . hoi geesje, jij bent goed bezig ook, lekker he, als je dingen gaat snappen. Ik ga even mijn dingen doen en kijk nog wel even voor ik ga als ik nog tijd heb, zo niet iedereen een fijne en droge dag toegewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga nu ook, heb net op de buienradar gezien dat het hier na 9 uur droog wordt dus ik ga dan maar met mijn 5 honden wandelen. eerst boodschappen doen.

o ja, van schrik over het verhaal over de vetluis (gisteren) draait mijn wasmachine ook al op 95 graden, met azijn.....:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geesje,

Fijn dat je een peut hebt waar het goed mee klikt. Hoe denk je over je diagnose? Lucht het op dat je weet wat het is? En ja je hebt alle recht om ontzettend trots te zijn op jezelf.

Pip,
Vind je dat niet een beetje vreemd zo'n krantenbericht?Ach, misschien ligt dat aan mij. Ik moet dan gelijk aan aapjes kijken denken.

Tas,

Fijn voor je. maak er wat van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik denk niet dat er mensen gaan zoeken waar we zitten en dan apies gaan kijken, of het moeten mensen zijn die zelf een alcoholprobleem hebben en die benieuwd zijn hoe anderen met dat zelfde probleem er uit zien.
Maar ik ben dan ook erg goed van vertrouwen... en als iemand echt de moeite neemt om hier op het forum te gaan kijken en langs te komen zal diegene er wel een reden voor hebben.

Voor AdB is het denk ik een aangrijppunt om meer bekendheid te krijgen en zo meer mensen binnen te halen.. PR dus.

Gees, diegene met die ADHD-diagnose was ik, niet Corinne. ;)
Ik ben heel benieuwd wat je van de medicatie gaat vinden en of het voor je gaat werken. Ik vermoed zelf dat ik toch een te hoge dosis gehad heb de afgelopen weken, vergeten dat als je afvalt je ook minder nodig hebt ;) Ik ben als een razende tekeer gegaan voor mijn gevoel, heb bergen verzet, maar verloor mezelf ook wel uit het oog.

Vandaag eindelijk weer eens relaxed opgestaan, ik hoef nu niet zoveel meer en dat voelt lekker, ik bekijk de chaos om me heen in huis, daar moet ik nog wel wat mee.
Alle spanningen van de afgelopen weken en dagen beginnen weg te vloeien gelukkig

Gisteren bij Ikea lijsten gekocht en vandaag foto's uitzoeken die ik in die lijsten wil doen om mijn expositie compleet te maken. Het worden allemaal zoveel mogelijk abstracte foto's die ik in de bloedbank ga ophangen, hebben mensen iets om naar te kijken en over na te denken als ze verplicht moeten liggen om bloed af te geven ;).

Betekent ook dat ik nog het een en ander moet regelen, visitekaartjes heb ik nog, gastenboek ook, maar onderschriften van de foto's moet ik weer opnieuw uitprinten en prijzen bepalen en oef en help... moet echt eindelijk mijn eigen website gaan updaten en er een foto-gedeelte aan gaan hangen en.. onee, ik ben vrij..

hulp vragen dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...