Spring naar bijdragen

Donderdag 9 juli 2009


PEM

Aanbevolen berichten

Hé Marieke, zou het zo kunnen zijn dat je op dit moment zo naar binnen gekeerd bent dat je het misschien niet eens zou merken dat er mensen nog steeds bij je betrokken zijn? Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

huuhhh Asperger?????

dat is een rare move!
Asperger is gerelateerd aan autisme, ok nu zijn we allemaal wel een beetje contact gestoord anders hangen we hier niet zoveel rond.
toch voor mijn gevoel een hemelsbreed verschil

ach een labeltje meer of minder
pffffff daar maken wij moeilijke maar zéér leuke mensen toch geen probleem van????

hahaha,
daar zeg je zowat over het overschot!
de troep heb ik netjes de schuur in gebonsjoerd dus zie ik het niet dagelijks :D maar een goed idee, dat stukje tussen wal en schip even dempen!!
stel je voor.........
al die bezoekers dronken over de loopplank
ik heb ook al twee keer een poolse dame uit de Zaan moeten vissen met bontjas en al

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goh, Tas, ik ben nooit verder gekomen dan een geit uit het water vissen bij een kinderboerderij
dan is een poolse dame met bontjas wel een stuk spannender, maar 2x, in het algemeen stoot een ezel....

Carolien, blijf je nou afscheid nemen en moeten we nou weer zeggen dat we graag willen dat je terug komt?
mij niet gezien, de keuze is aan jou.

Marieke, heb je al eens gecheckt of de overgang een rol speelt? kan zeker als je ook al heftige menstruatie en pms hebt echt heel pittig zijn emotioneel.
een soort overdoen van de pubertijd.

goh Spud, Asperger? al die dingen liggen zo fijn dicht bij elkaar he, borderline, persoonlijkheidsstoornissen, autisme, ADHD
ik geloof dat de gezondheidszorg eindelijk begonnen is om iedereen die in de grote vergaarbak met persoonlijkheidsstoornissen zit een ander etiketje te geven ;)

nou, jullie allemaal even heeeeel hard voor me duimen, ik ga met spartamet naar de monteur! kijken of er nog wat te redden valt!!
tot later!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach tja die polen kunnen ook meeschrijven hoor over alcoholisme!!

ik heb hier een tijdje een schip aan de wal gehad met poolse werknemers, erg veel overlast van gehad maar zeker weten ook lol.
ik ben wel eens express op gebleven om te kijken hoe dat zooitje thuis kwam, heerlijk dronken met naaldhakken over een loopplank van 30cm breed.

ok ok, leedvermaak maar het is echt lol!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Tas, ik zie allemaal wel! :D Misschien in het verleden verkeerd gediagnostiseerd of nu... Heb er i.i.g. wel profeit van gehad doordat ik me emotioneel beter kon leren ontwikkelen. Nu het gedeelte naar de buitenwereld in balans krijgen en ik zal een perfecte robot zijn die op de maatschappelijke en sociale regeltjes kan meedraaien, zonder dat ik ze hoef te begrijpen en m'n zekeringen niet steeds doorslaan of m'n batterij lamslaat. (Die 2 laatste vind ik wel een prettig vooruitzicht) ;)

Hmmm... horen zeehonden niet gewoon in het water thuis? Ook Poolse? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok
jij wint!!!


in het kader van de betegeling (die oooooiiiiiit) gaat plaatsvinden heb ik het tuintje opgemeten, 26 meter en 7 breed.
ik dacht altijd 28 maar heb het toch overdreven :D

heb trouwens een top plant ontdekt!

zevenblad :huh:

prima grondbedekker! en heeft totaal geen onderhoud nodig en zeker géén pokon :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment lopen er allemaal cartoons door m'n hoofd van Poolse werknemers op naaldhakken, met bondjassen die leven, die zich in de bouw begeven. Raar plaatje maar wel grappig. :D
Kortom, ik zit weer op een brainwave die niet helpend of opbouwend is.
Ik denk dat ik maar eens boodschappen ga doen en jullie niet verder vermoeien. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he marieke sorry,

zat even vast in polen en met zeehonden ed
niet belangrijk!

maar sta je ook op het punt om dan te hyperventileren?
dat gevoel komt meestal erna ( bij mij dan)
maar je lichaam en geest vertellen je nu dat er IETS mankeert en dat IET5 heeft aandacht nodig!
tuurlijk, lekker makkelijk gezegd maar nu nog doen, pffff

neem jezelf en je gevoel serieus en blijf ondertussen van jezelf houden en positief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, tuinen.. praat me er niet van. We hebben zes jaar lang een huis gehad met een tuin van 8 meter breed en 40 meter lang. Dat ie 8 meter breed was konden we zien toen we het huis bezichtigden. Maar dat ie 40 meter lang/diep was daar kwamen we pas veel later achter.

Eén groot oerwoud van grote struiken, manshoog en veelal met venijnige stekels. Ik begon op een gegeven moment maar met de takkenschaar en snoeischaar eens wat weg te werken. Er kwam geen eind aan. Veelal deed ik dit werk met een flinke slok achter de kiezen, dan leek het allemaal niet zo erg en voelde ik de stekels niet zo.

Twee zomers lang ben ik zo aan het kappen geweest, kwam ook nog een klimwerktuig en een zandbak tegen onderweg.. Na drie jaar lag de tuin er redelijk netjes bij maar bijhouden was voor ons een ondoenlijke klus. Mijn vrouw en ik hebben beiden niet zo van die groene vingers. Zoetjes aan begon van achteruit die hele tuin weer wat dicht te groeien. Gek werden we ervan.

Maar toen kregen we een geweldige ingeving, alsof er toen al een Hogere Macht voor me was die me de juiste weg influisterde: we hebben het huis verkocht en wonen nu in de binnenstad in een groot huis zonder tuin.. Probleem van de tuin opgelost!!

Hier alles ok, de buurman maakt ontzettende herrie in zijn tuin met bladblazer, strimmer en grasmaaier. Alles met benzinemotor, dus het klinkt alsof er een motorcross gereden wordt, hier buiten. In het begin werd ik een beetje gek van die man met z'n lawaaiapparaten. Nu luister ik er niet meer naar, concentreer me op m'n eigen bezigheden en heb er dus geen last meer van.

Ga goed, allen. Een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik duim voor je Tapas.

Overigens, over labeltjes gesproken, mijn stiefzoon is Asperger-gediagnostiseerd en inderdaad een wat vreemde kwast. ongelooflijk intelligent met cijfers (niet voor niets ingenieur) maar qua eq een tikje, hoe zullen we het zeggen, achtergebleven.
Ondertussen doet hij het in zijn leven heel goed, met zijn sociale beperkingen. Zijn uitlaatklep is muziek maken, wat hij dan ook fantastisch kan.
Ik denk dat het voor hem moeilijker is dan voor ons. Omdat hij overal om zich heen ziet hoe gemakkelijk iedereen met elkaar om lijkt te gaan.

Nou, ik denk dat het van een heleboel mensen alleen maar een vernisje is. Hoeveel ik er inmiddels al niet ken die echt niet zo gemakkelijk met anderen omgaan, en zichzelf daar gespannen bij voelen....
Wat hebben we toch eigenlijk vaak veel te hoge verwachtingen van onszelf. We moeten gezellig zijn, de sfeer er in houden, intelligente en interessante opmerkingen maken, noem maar op.
En dan te bedenken dat de meeste mensen om ons heen zich net zo druk maken en zo geconcentreerd op zichzelf en hoe ze overkomen op anderen.
Als je er over na gaat denken zijn we een behoorlijk self-important zooitje :D

Maar dit is momenteel tenminste de opdracht aan mezelf: niet concentreren op hoe ik overkom in gezelschap, maar oprechte belangstelling hebben voor anderen. Leerzaam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over het algemeen zitten de mannen in de bouw met tweedehands gereedschap te werken (tenminste dat wordt gesuggereerd)
en de dames?????

tja, taalbarierre

hoe vraag je uberhaupt in het pools of ze van lichte zeden is??????

heb nog op het punt gestaan om een taalcursus te doen, al was het alleen maar om te kunnen schreeuwen in het pools dat ze niet zoveel herrie moeten maken.
maar tja, de boot is vertrokken!!

en nu,
heb ik een drijvend café

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wuhaa kohtje,

heel herkenbaar!!!
ik heb wel groene vingers maar zonder bestrating is er niet tegenaan te werken!

alhoewel,
ik heb een buurman die in het asfalt zit :D
lijkt me ook wel wat, ipv de crossen op de openbare weg een racebaan achter!
wel specifiek voor rijbewijsloze mensen!
ik zal toch wel een driewieler of een rollator kunnen vinden op marktplaats.

he kirk, doe je mee!!!!!
rollator-formule 1 :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Carolien, hoe bedoel je dat je erboven staat? Ik zie in jouw bericht een ontzettend kwetsbare vrouw die zelfverzekerd over wil komen maar niet weet hoe met (harde) kritiek om te gaan. Ik vind je soms ook wel een beetje erg aanwezig maar ik vind je ook een heel bevlogen, lieve en goedbedoelende troel. Iedereen heeft plus- en minpunten, maar zolang de pluspunten in de meerderheid zijn ben je voor mij een positieve bijdrage aan mijn leven. Dus kom op, laat je door zo'n mening van iemand niet wegjagen.

PS. en je kunt ook goed tekenen en schilderen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach vie,

inderdaad een vernisje!

ik ben altijd uitgescholden voor moeilijk en lastig, onhandelbaar zelfs!
van van 8e tot 12e aan de ritolin gezeten maar ik werd steeds erger en erger.
altijd hetzelfde gezeur; je bent te druk, je bent aanwezig etc etc etc

en weet je............

ik vind mijzelf héél leuk!
moet alleen nog even accepteren dat ik ook aardig, lief en betrokken ben, dat is mij namelijk altijd ontnomen.
mensen vonden mij altijd te druk en druistig dus nooit de moeite genomen om mij te leren kennen

en weet je nog meer..............

ze hebben hun hele leven IETS gemist ( mij namelijk :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja nog even............

ik trek een blauwe jurk aan, vul flesjes met ingestraald kraanwater en begin met zevenbladcompressen!

alhoewellllll
als je het inkookt en je drenkt kaartjes in het papje............
dan kan ik het verkopen.
leuk een kaartje in je schoen :D

ach nee,
ik zie mijzelf niet als "tassie de spiritueel begeleidster"
spiritueel oplichtster misschien maar ook daar ben ik te eerlijk voor

wat bent u van beroep?
oplichtster :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahahaha,

ik heb net weer de printer geinstalleerd.....................

tja, de hele tuin wil ik niet zeggen maar.........................
het groeit niet op mijn terras :D

nah,
het valt wel mee maar het blijft een berewerk om het netjes te houden.
als die bende eenmaal hebt is het moeilijk om er vanaf te komen
gelukkig ben ik ook gezegend met héél veel andere planten, in ieder geval heb ik wekelijks een vers boeket op tafel staan.

waar gaat de voorkeur naar uit?? boeken bedoel ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...