Spring naar bijdragen

Donderdag 9 juli 2009


PEM

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hermie, mij lukt het nog elke keer om fout te rijden op zo'n ding. ;) Tip, neem niet alles te letterlijk wat ze zeggen. ;) Dus zeggen ze volgende afslag nemen, dan ook ècht wachten totdat dat ding zegt hier moet je eraf. Kan je zo een heleboel afslagen schelen. ;)
Geniet van je goody's :D Ben er nu echt vantussen, want in deze staat hier te blijven... Lijkt wel openbare dronkenschap op H2O, heeft niemand iets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke ik krijg bij jou het gevoel dat je (eindelijk) eens wat knopen moet doorhakken en keuzes moet maken. Wil je zo nog 20 jaar door voor het te laat is om nog opnieuw te beginnen? Is OK maar als dat niet zo is dan moet je NU iets gaan doen. Dat is hartstikke eng want dat betekent dat je (tijdelijk) de controle los moet laten maar ja no pain no gain. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ben benieuwd Spud. Hoop alleen dat het niet zo'n irritante stem is want dan word ik bij voorbaat al opstandig. Maar ja misschien kan ze uit worden gezet. Trouwens eigenlijk wel raar dat het altijd vrouwenstemmen zijn terwijl de mannen altijd vinden dat vrouwen niet kunnen rijden.. nu luisteren ze ineens wel:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke daar is zeker moed voor nodig maar als je niet sterk was geweest had je dit nooit zo lang volgehouden! Ik heb de sprong in het diepe nu zo'n 1½ jaar geleden gemaakt en het was niet gemakkelijk en dat is het nog steeds niet maar ik ben zo blij dat ik het heb gedaan, zowel voor mezelf als voor mijn dochter. Wees niet bang, in wezen zijn we net katten.. spring het diepe in en je zult op je pootjes landen hoe dan ook want je bent een survivor, je zult er sterker als ooit tevoren uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke als je nou maar even vandaag niet drinkt dan is er morgen weer een heldere dag.

En verder ben ik niet zo van de moppen enzo, maar dat geeft niets.

Ik ben thuis vandaag vrijgesteld van directe verantwoordelijkheden omdat ik wegens maandelijkse perikelen erg veel pijn in mijn buik heb, maar wil me toch wel even bemoeien met het avondeten.
Wie zou het immers net zo lekker kunnen als ik?
;)

Ik lees jullie vanavond nog hoop ik, als ik nog uit mijn ogen kan kijken, en dat heeft dan niets te maken met drank maar wel met ongesteldpijn.

Maar ik drink niks, jullie toch ook niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, je houd het langer vol dan ik, zou graag eens ruggespraak met je hebben hoe zo'n hyper ervaring er bij jou aantoe gaat.

Enfin, de speaker staat open met madonna, maar word ik er rustiger van.. Ja een heel klein beetje. Nu het snelle denken nog. :huh:

Kirky, gewoon die teller uitzetten bij verkeersopstopping en je motor natuurlijk ook. Te simpel gedacht? :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!


Saf!! Hoooooiiiiiii!!!!!!

Vannacht had ik een droom
Die droom liet me wat zien
Ik geloof dat ik het snap

Hij was doordrenkt met haat
Een zwart staand beeld uit een ver
en minder ver verleden

Ik begrijp uit die droom waaruit ik badend in
het zweet ontwaakte, dat ik me niet schuldig
hoef te voelen of me hoef te schamen om wie
ik was geworden.
Ik zag dat het niet anders had gekund.
Maar ook dat dat nu niet meer is.

Het is voorbij. Het bestond eens.
Ik hoef het niet te ontkennen of weg te stoppen.

Dat kon ik heel duidelijk zien.
Ik riep om wijn
Zat op de toiletemmer kon niet plassen
Je hebt het niet nodig meisje
dan duw je weer weg
Toen mocht ik huilen

Ik heb nog een uur op bed gezeten
Ik kon de droom duiden

Aan het eind stond ik op om weg te gaan
Voor de deur draaide ik me om
En zag een vaag beeld opdoemen van mijn zoon
Hij scheen verdrietig, vervaagde weer

Ik werd wakker met de deur in mijn hand

Ik zag niet wie die man was
Ja, Klaas. Maar ook mijn vader.
Ze hadden zich in die droom vervormd tot één

Ik zag wat ik deed
en dat ik niet anders kon

Maar nu wel
Nu mag het

Leven

Ik trek me terug
het was een belangrijke boodschap

Het deed veel met me
Toen was ik niet meer bang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik eindelijk aan opruimen ben toe gekomen
Als ik blijf ontkennen. Komen ze gewoon 's nachts.

Ik drink niet. Dat hoeft geloof ik niet meer.
Ik zou wel willen. Soms. Maar dan kan ik niet door.

Ik zou het nooit durven zeggen hardop.
Wat er met me is gebeurd nadat ik de haat had gezien.
Ik raakte verkrampt. Dat heb ik heel lang volgehouden.
Maar iedereen is veranderd. Ze zijn lief.

Ik ben lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, mooie droom. :D
Vraag ik me toch een beetje af...
Wanneer ga jij je ritueel opvoeren?
Lekker duiken in de plas en je ontdoen van alle schuldgevoel?
Niet t.o.v. drank,
Maar ik denk dat er meer is,
dat je aan de oever houdt. ;):heart:

Kirky, waarom nu al druk maken? Straks als je in die taxi zit wijst het zich vanzelf, hoop ik. Kunnen wij taxi gebruikers van ouds klagen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Wing, het was mooi dat ik dat kon zien
Ik keek naar mezelf in die droom.
Voelde alles zo duidelijk.

Nu moet het maar even bezinken allemaal...
Ik ga eten, socializen met ouders (5 minutes)

Dan ga ik weer rusten
Muziekje luisteren
Wandelen
Slapen

Misschien bel ik nog met mijn lief
dat is wel fijn

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo wat nou 'ik drink niet. Dat hoeft geloof ik niet meer'. Gisteren of eergisteren heb je nog een klein flesje gekocht???

Lieve Marjo schrijf nu eens een keer in normaal ABN, zodat stervelingen zoals ik begrijpen wat je bezighoudt en wat je precies bedoelt. Tenzij dat je niet je bedoeling is en je alleen maar schrijft om te ventileren dan is het ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve Marjo, die radslagen kan maken die niemand anders kan. ;) Zelfs langs de vijver. :D Dat vergeet ik niet meer, en dat heb ik je ook gezegd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie hoi! Ik zie wat ik doe.
Wat ik deed. Ik dronk. Ik stopte.
Het ging niet. Nu begin ik te snappen hoe het zit.

Vroeger zou ik zeggen: Sorry.
Pfff.. ik doe het niet. Het is mijn manier.
Ik heb gewoon een beetje tijd nodig.

Een klein beetje maar. Misschien lijkt het veel hier.
Maar het is maar zo weinig. Ik had altijd haast.
Dat gaat niet. Het gaat domweg niet.

Dus stel ik me nu open voor de tijd en de ruimte.
En het komt vanzelf. Ik zie wat ik mezelf kwalijk nam.
Hoe verstokt ik door het leven ging. Nu leer ik door.

Ik zou het niet anders kunnen zeggen Hermie.
Het spijt me dat het niet in jouw straatje past.

Doe je ding. Ik doe het mijne.
Dag lieve Hermie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap er wrs helemaal niks van Kirky, ken alleen taxirijders die de particulier vervoerd. Weet niet hoe het in het gehandicapte vervoer zit. Maar wat voor consequenties heeft het voor jou dan? Behalve klantvriendelijkheid, want dat proef ik eruit.

Marjo, vooralsnog, houdt ik het op de patata, potato, etc. die ik ben. :D Als het allemaal waar is wat ze zeggen, dan heb ik m'n nick niet voor niks in de "groenten" gezocht. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

Het asperger syndroom is een ernstige stoornis een pervasieve ontwikkelingsstoornis, wat wil zeggen dat het door alle geledingen doordrongen is.
Spud als dat je diagnose is dan zou ik proberen een goede begeleider te vinden, een soort vertaler, een tolk.

Ik heb eens een hersenschudding gehad en toen voor het eerst kon ik me een beetje voorstellen als je een aan autisme verwante stoornis hebt. Alles komt even hard binnen.
Elk geluid, alles zien en horen en dan de hele dag door.
Ik werd er zo moe van, doodmoe.
Veel rust heb je nodig, structuur.

Als NT'er (neural typical, 'normaal doorsnee mens') worden we overvoerd met prikkels in deze tijd.
We 'moeten' alles kunnen, alles weten en overal aan meedoen.
Zo raar vinden veel mensen het dat er zoveel mensen tegenwoordig een diagnose krijgen.
Sommigen noemen het een hype. Een miskenning voor al die mensen.


SAFI: vertel eens over je vakantie!!!!!!! ??????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky ik reis eigenlijk sinds ik niet meer drink nooit meer met een taxi dus ik zou het niet weten.
Maar ik kan me wel voorstellen dat in het uitgaande leven, taxi's altijd nodig zullen zijn, en ook in het kinderen-ouderen-gehandicaptenvervoer.

An, Asperger is niet zonder meer een ernstige aandoening. Zoals ik eerder aangaf, mijn stiefzoon is als dusdanig gediagnosticeerd en kan zijn leven heel goed aan. Hij is alleen een beetje "anders" maar verder zo intelligent dat ik hem amper kan volgen, en hij verdient als ingenieur heel goed zijn brood.

Autistische aandoeningen zijn niet onder een noemer te vatten, en Kirky zei eerder op de dag al: plak er maar een label op.
Verder hebben we erg lekker gegeten, wel erg ordi: frietje stoofvlees met salade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asperger, zegt ook dat die mensen zich staande weten te houden in de maatschappij. Lijkt makkelijk voor anderen, maar voor die personen is het een full-time job. Lijkt wel een beetje op mijn verhaal, maar hé men zei maar iets. En ik moest kijken wat ik ervan vond op google. Hallo! Als je zoekende bent kun je wel in elke ziekte een kenmerk vinden. :huh:
Het zou me alleen heel goed uitkomen als het zo was, kan ik m'n neefje tenminste helpen die het heeft. Zijn ouders willen niet weten. Maar als zusje, toch al gewend aan borderline ook Asperger heeft, zou heel veel openheid in gesprek geven. En dan hoeft die vent niet zoveel onbegrip te ervaren als ik, want hij is gewoon gaaf! Met z'n nukken. :heart:

Kirky, is het niet zo dat die tarieven toch altijd wijzigen en doordat je in het werk zit het z'n vorm wel krijgt? Goeie hoofdrekenaar zal je inmiddels wel zijn. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...