Spring naar bijdragen

Donderdag 9 juli 2009


PEM

Aanbevolen berichten

Tas, bedankt voor de koffie.

Verjaardag was gezellig . Een paar vrienden, eten drinken en lachen. Ik ben nuchter geweest. Iedereen was wel aan de drank.

Maar daar heb ik geen moeite mee. Ik ben meer iemand die graag in haar eentje drink dus gister was geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sandra,
Dat verdiend in ieder geval een :present:


Zo,
ik ga even snel poedelen!
om 11.00 uur komt voor het eerst de SPV-er en er is een bom ontploft in huize tas en om 13.00 uur moet ik be de dokter zijn, de laatste kronkel wordt uit mijn koppie verwijderd (stukkie emmer)

tot zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke: dat verzuchtte ik gisteren ook 'wanneer begint MIJN leven'.
Toch maar genieten van de dag.
Vorig jaar was ik een of twee weken HELEMAAL alleen hier thuis.
Dat heeft me zo goed gedaan.
Geen drank in huis en ik voelde me compleet op mijn gemak.
Dat zegt dus alles over de situatie hier :huh:
Zo even werken en dan flink boodschappen doen.
Er komen vakantie gangers gezellig bij ons barbecuen komende dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra: dank je. Nee hier thuis valt er niks te veranderen.
Alleen ikzelf kan nog veranderen.
Heb mijn eigen slaapkamer nu echt in gebruik en dat geeft een stuk rust.
Gestopt met mijn dagelijkse slaap en kalmeringsmiddelen en dat bevalt prima.
Twee nachten beetje niet kunnen slapen, maar dat is een kwestie van accepteren en je
er even op instellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra: ja, sporten is ook goed, ik fiets meestal, maar niet als het regent.

Hannah: ik had laatst ook steeds terugkerende ontstekingen in oksel.
Kan zeer pijnlijk worden. Ik had gewoon veel eerder naar de dokter moeten gaan.
Ik kreeg (ff opgezocht) clindamycine.
Twee keer per dag aanbrengen en ik heb het niet meer terug gekregen.
Ideaal. Spannend allemaal voor je, toch maar proberen rustig te blijven zou ik zeggen.

Ik ga ns afsluiten, tot later maar weer.

Oh ja, vandaag ga ik dus NIET drinken.
Vastbesloten.
Er zal van alles in huis zijn, maar schopperdeschopperdeschop.... wie geeft me een schop?
Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke: valt enorm mee. De eerste nacht lijkt het of je niet slaapt, een soort waken slapen.
De tweede nacht moeilijk in slaap komen en dan is de verleiding groot om toch maar een slaappil te pakken. Nu slaap ik als een roos en bijkomend voordeel, wat ik nu al voel dat ik veel minder somber ben!!!!! Wat me dus weer zal helpen niet te drinken.
Het is zo'n cirkel waar ik in kom. Als ik met het een begin, sluiten de andere verslavingen vanzelf aan en zo hobbel ik de verslavingscirkel rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

ik ben een maand of twee geleden gevallen en had toen een gat in mijn hoofd. maar goed het bloeden stopte en ik ben dus niet naar de HA geweest.

nu heb ik een rare en zere bult (bultje) op mijn achterhoofd en het blijkt dat er nog een stukje emmer in zit, de dokter zag een mooi helderroze puntje :D

maar goed, die moet er uitgesneden worden, voordat het helemaal gaat onsteken
(hoeveel bacterieen zouden er op zo een emmer zitten? )

peneauts dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AN,

schopperdeschopschopschopperdeschopenhoppanogmaalsschopperdeschopenschop :heart:

gelukkig maar dat het meevalt, je zal straks ook merken dat je meer energie krijgt.
mooie reden om af en toe een stuk te wandelen of inderdaad te sporten. het helpt echt!!

normaliter wandel ik elke ochtend maar de laatste vier weken verslaap ik continue maar ik merk het echt, des te minder ik doe des te negatiever ik wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet waar het begint, maar bij mij werkt het ongeveer zo.

Ik ga drinken en vervolgens overmatig eten.
Op een gegeven moment slaap ik slecht door het drinken en neem een slaapmiddel.
Na een tijd van die middelen raak je somber en ik wil roken en eten en drinken.
Ik ga drinken omdat ik me zo'n stommerd voel en zo hobbel ik dan verder.

Mijn terug val destijds begon met somberheid, neerslachtigheid.
Het is de tijd dat ik de kalmeringsmiddelen kreeg en niet dronk.
Het begon er dus mee dat ik ongelukkig was.

Conclusie: als ik me ongelukkig voel heeft het geen zin om iets te gaan 'gebruiken', want het wordt alleen maar erger allemaal.

Beter door de zure ellendige appel heenbijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@@##$$$%%

dit gaan jullie niet geloven!!!!

afgelopen weekend is er een boot aangemeerd voor mijn deur "het drijvend café"!
nu krijg ik een brief van de gemeente met de mededeling dat deze boot voor de maanden augustus tot oktober een vergunning heeft!

nu mag ik zeker elke dag tegen een drijvend café aankijken:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen deze morgen
helaas ben ik hier weer terug van mijn halve seresta naar een hele... maar dat is altijd nog beter dan dat ik er 2 slikte voor het slapen gaan, en nu is het even nodig
Ook de ver afgebouwde AD ben ik weer ietsje aan het opbouwen, nog steeds zowat de helft minder dus dat is ook een vooruitgang
maar momenteel wil het allemaal niet zo en heb ik het gevoel overal de controle over te verliezen en het gevoel dat alles mis gaat

leuke gedachte om uit te dagen, overal? alles?
welnee ik ben gewoon te veel aangegaan in te korte tijd en nu overzie ik het even niet meer, maar ondertussen loopt alles redelijk door en gebeuren er geen rare dingen

Ik weet wel wat me dwars zit, die opgezegde vriendschap vorige week, mijn enige vriendin die ik nog over heb van vroeger (25 jaar geleden) die via de mail de vriendschap opgezegd heeft omdat ze niet meer de behoefte voelde om me aan te spreken en het doodgebloed is. Dat doet meer pijn dan ik verwacht had terwijl we elkaar verder maar weinig zagen. Ik heb haar een vrij open mail teruggestuurd maar daar is nooit een antwoord op gekomen.
Ik ben gewoon boos en verdrietig. Zoiets als ontslagen worden maar niet weten waarom, en een stuk verleden wat weer boven komt want we hebben samen vroeger veel meegemaakt... en dan de manier waarop! gewoon een sec en zakelijk mailtje sturen.

okee, daar zit dus de pijn en dat heeft tijd nodig en het mag pijn doen.

Verder lijkt 'alles' mis te lopen, telefoonnummer naar andere provider, nieuwe telefoon en dan een maand moeten wachten voor het werkt, spartamet laten maken, gisteren een proefrit gemaakt en hij doet het niet meer
het geld wat het kost en komt het wel goed? tuurlijk komt het goed! maar niet meteen en wachten is niet mijn grootste hobby.

2 fotografie klussen gedaan en 2 zeer tevreden klanten en ik in paniek, doe ik het wel goed? ja ik doe het goed, maar als ik daar al zo van in paniek raak kan ik dan wel ooit voor mezelf beginnen? dus dat maak ik ook alweer groter dan het is
werk wat niet lekker loopt en waar ik nu vrij van genomen heb, maar waar ik me schuldig over voel.. waarom? ik heb me te barsten gewerkt daar de afgelopen tijd en kreeg daar van iemand ook stank voor dank
zo rommelt alles door mijn hoofd en dat is niet bevorderlijk voor de rust

Het is the story of my life, het gaat goed, ik ben blij, ik pak van alles aan en dan van de ene op de andere dag werkt het niet meer en overzie ik het niet meer
maar ik drink niet, ik vreet me niet vol en voel dus des te meer en dat gaat ook weer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas,

hoe gaat het met je coach??

het klinkt heel herkenbaar, je bent druk bezig met van alles, er gebeurt ook heel veel, weliswaar het meeste positief maar toch kan ik me goed voorstellen dat er af en toe paniek uitbreekt.
ook de vriendschap die opgezegd is, tja dat komt bikkelhard binnen en nu moet je maar zien hoe je dat voor jezelf relativeert.

maar ondertussen doe je het WEL allemaal!!!!!!

als je weer eens vastloopt in je paniekgevoelens...... bedenk dan maar wat je allemaal hebt gepresteerd en waar je bijzonder trots op kan en mag zijn :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom even ongegeneerd en ongelezen binnenvallen.
Als ik in de spiegel kijk schrik ik van mezelf.
Ik lijk wel een michelinpoppetje, zo opgeblazen van de prednisolon.
Echt, ik huil niet snel, maar nu lopen de tranen over mijn wangen.
Wat zie ik er vreselijk uit.
:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

kom op, ik sla mijn armen om je heen, we kijken samen in de spiegel!

kijk eens naar je ogen, wat zijn ze mooi
kom op, recht op staan, zie wat voor mooie en trotse je houding hebt
kijk nog eens goed.......
er staat een vrouw in de spiegel naar je te kijken, een hele sterke vrouw, een moedige vrouw, een vechtende vrouw en dat ben JIJ

natuurlijk hebben de medicijnen deze uitwerking maar het is tijdelijk
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...