Spring naar bijdragen

Daar gaat ie dan...


Ans

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

De laatste paar dagen heb ik de berichten op dit forum gelezen en waag nu de, voor mij, grote sprong door me op te geven. Afgelopen vrijdagavond was voor mij het keerpunt. Genante situatie nummero zoveel meegemaakt door te veel drank en ik ben die manier van leven nu zo vreselijk zat. Eén ding realiseer ik me wel, en dat is dat het me niet lukt om alleen te stoppen. Vandaar de eerste stap op dit forum. Het lijkt me fijn om contact te hebben met lotgenoten.

Ik ben een vrouw van 37, heb op zich een heel fijn leven met een leuke man, baan, vrienden etc. Ik kom echter wel uit een alcoholistisch nest en ben de afgelopen 10 jaar, tot mijn eigen verbijstering en walging, het gedrag van mijn familie gaan kopieeren. Ik ben toen ik een jaar of 18 was wel eens gewaarschuwd 'Kijk uit, drinken zit in je genen en het sluipt erin'. Toen dronk ik nog geen druppel en mij zou dat ook nooit overkomen. En toch begon vanaf mijn 25e ook mijn haat/liefde verhouding met drank.

Het gaat moeilijk worden om te stoppen en gestopt te blijven, helemaal omdat ik omringd ben met Bourgondiers en de drank vloeit rijkelijk om me heen. Maar ik wil er nu echt he-le-maal van af.

Ik drink niet dagelijks maar ben wat ze, geloof ik, een binger noemen. In een paar avonden haal ik in wat ik in twee weken niet drink. En die fles, krat of desnoods brouwerij:$ MOET leeg, tot ik out ga...

Ik ben van plan om me voor het online programma op te geven. Als iemand tips heeft dan houd ik me van harte aanbevolen.

Groeten,

Ans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Ans.

Ik hoop dat je veel aan dit forum zult hebben.

De meeste mensen posten veel op de dagdraad: die vind je onder 'ditjes, datjes & dagdraad' en dan onder de datum van de dag.

Het is misschien even wennen, maar we zijn hier allemaal ooit als nieuwelingen binnengekomen... dus... voel je welkom :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ans, welkom hier!

Je verhaal komt me bekend voor, ook ik kom uit een alcoholistisch nest. De hele familie dronk en drinkt nog steeds. Trouwens, iedereen om me heen. Vroeger nam ik me ook voor nooit zo te worden en dat is helaas jammerlijk mislukt. Net als bij jou dus. Je eerste stap is gezet en dat is echt hartstikke goed. Top!

Veel succes en tot schrijfs op de dagdraad.

Groetjes,

Jeannet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ans, welkom hier.

De belangrijkste tip die ik ken is wees eerlijk.

Geen gesjoemel of excuses meer.

Handelen naar je inzichten hoort daar ook bij.

Bingedrinken is vreselijk om aan te zien en de machteloosheid

te voelen, dat je niets kunt doen voor degene die het doet/nodig heeft.

Als je alles inhaalt wat je een poosje niet gedronken hebt betekent dat dat je in die

droge dagen dus droogdronk; je was er (on)bewust dus wel dagelijks mee bezig.

Gevaarlijk denk ik, voor lichaam en geest.

Fijn dat je de online therapie gaat doen, ik heb er erg veel aan gehad.

Daar volgt meteen nog een tip uit; probeer hier dagelijks te komen.

Virtuele sociale controle is natuurlijk lastiger dan in RL, maar weet dat je

jezelf verraadt als je gaat sjoemelen en niet het forum. Dus nu jij!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dave en en Jeannet: Bedankt voor jullie welkom. Bij mij is de knop nu om. Ik wil 'm ook aan de 'stopkant' houden en ga door ook mijn uiterste best voor doen.

@Jane, ook bedankt voor het welkom, en de tips. Het heeft lang geduurd voor ik de staap durfde te zetten om op dit forum te gaan. Heb het maanden geleden ook wel eens bekeken. Qua eerlijkheid etc. ik ben er klaar mee om mezelf in de maling te nemen.

Ik heb me einde middag opgegeven voor de online behandeling, dus die stap is ook gezet.

Ik hou zeker contact met het forum. Wat ik hier teruglees qua steun en herkenning lijkt me heel noodzakelijk. A.s. dinsdag heb ik een soort van vuurdoop, een concert wat al maanden geleden besproken was. Maar dat komt wel goed.

'Bekijk het per dag' is het credo, toch?

Nogmaals dank voor het welkom en de aardige woorden.

Groeten,

Ans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ans,

Een duidelijk, bergijpelijk verhaal heb je.

Voorde rest kan ik me sowieso helemaal aansluiten bij de anderen

Je vroeg naar de online behandeling en tips daarover.

Je kunt twee wegen daarin kiezen:

1. Jouw gegevens doorgeven aan Tactive. Zij regelen dat een verwijzing van je huisarts voor goedkeuring door de zorgverzekeraar. Dat komt altijd goed.

2. Het hele traject zelf betalen.

Beide opties kun je bekijken onder "behandeling" als je de website "alcoholdebaas" opent. Het is allemaal vrij makkelijk te vinden.

Ikzelf ben voor 1 gegaan. het duurde even voordat ik respons kreeg en de vraag om nadere gegevens van huisarts, zorgverzekeraar etc. Toen was het even wachten totdat ik een begeleidster kreeg. maar uiteindelijk heeft het vanaf de dag van aanmelding bij elkaar nog geen 3 weken geduurd en kon ik online aan de slag.

Op het forum kun je gelijk komen, maar dat heb je zelf al gezien.

Sterkte met alles!

Als je vragen hebt, gewoon stellen. Ik kom niet vaak op wie is wie, nu naar aanleiding van je postings vandaag even wel. Als je me wat vragen kun je me een PB sturen. Rechts boven mijn bericht staat een poppetje met een "spreekballon". Als je daarop klikt dan kom je in de PB box.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hee Ans,

Wat "leuk", ook een nieuweling zoals ik! Lees mijn verhaal maar als je wilt, we hebben best wat overeenkomsten: leeftijd, laat begonnen, familiaire aanleg en vooral: bodemdrift, zoals ik het noem. Bingedrinken dus.

Ik hoop dat we elkaar kunnen aanmoedigen om ons leven niet te laten verpesten door drank. Ik moet zeggen, het mijne is al een stuk verbeterd nu het allerextreemste randje er al een dik jaar vanaf is, maar minder is meer en dus beter in dit geval.

Lastig ook als je omgeving drinkt. Ik heb vandaag en gisteren niet gedronken en wil het eigenlijk morgen ook niet, maar vrijdagavond is de gezellige "hoera het is weekend"-avond van mij en mijn partner. Als ik op zo'n avond de drank laat staan, dan ga ik de zaterdag he-le-maal los. Misschien kunnen we, om maar iets te noemen, afspreken dat wij dit weekend niet zullen drinken? Een heel weekend vind ik al vrij lang hoor, maar wetende dat jij het misschien ook zult doen?

Laat maar weten wat je ervan vindt, zo niet, ook goede vrienden en ik wens je alvast heel veel succes en leesplezier! Tja het klinkt raar, maar het is plezierig om alle herkenningsverhalen te lezen.

Liefs Bella

EDIT: ik zie net dat jouw aanmelding al van 6 weken geleden dateert haha, ik ben nog niet zo handig met het forum. Desalniettemin geldt de rest van mijn bericht gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...