Spring naar bijdragen

Woensdag 23 December, met vandaag in het nieuws...


Suffertje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,
ben het met Willie eens, koetjes en kalfjes zijn okee, toch graag ook inhoudelijk verder met ons gezamelijke probleem. Ik snap wel dat het voor de langere stoppers anders is....

Dag 2 niet gedronken en zeer duf wakker geworden; komt misschien ook wel door het opschonen in de sauna. Hoop maar dat het bijtrekt dan. Want juist dat fris voelen heb ik nodig als beloning.

Over roken heb ik het nog maar even niet. Ja, ik zit ook aan de pufjes... ben er niet trots op, maar het moet nog even zo. Ik kan niet alles tegelijk!

Mensen, heb een fijne dag! Zijn jullie ook zo druk met de voorbereidingen voor kerst? Pff ik moet nog schoonmaken, boodschappen doen, strijken. Veel te veel, maar even doorzetten vandaag...


doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nin je bent van harte welkom meid;)

Willie maar delen. dus ook interesse voor anderen kan je ook helpen hoor, en voelt voor mij fijner aan, dan wanneer je zo maar met een berichtje van jou, tussen een gesprek van anderen komt. Komt wat egoistisch over.
Alleen praten over je eigen probleem komt bij mij niet zo prettig over ik krijg dan niet echt contact met je. Maar als het jou helpt moet je dat zeker blijven doen. Belangrijk is, dat jij van de alco. af blijft. Daar gaat het tensoltte om.
Bovendien als er iemand echt in de problemen zit, duiken we er toch met z'n allen op? En de hele dag praten over alcohol moet niet persé. Het leven draait toch ook om gewone dingen?
Mensen ik ga wat gewoons doen. Naar mijn kabouter. Later allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EmmaRoos ik reageer wat laat want er belde een heel lief iemand op. Ja, hier heb ik wat aan. Dankjewel.
Het lijkt mij ook zo gek om voor de spiegel te staan en te zeggen: ik hou van mij. Of zoiets. Ik bedoel, dat heb ik wel geprobeerd, maar het bleef een gek gevoel.
Ga er verder nog een beetje over processen, maar nogmaals dank.

Bol, zo is het eigenlijk ook, uit je schulp. Katten geven meestal wel zelf aan wat ze willen, maar ik ben er wel goed in om ze met ritselende dingetjes en praten tegen ze, nieuwsgierig genoeg te maken om eens te komen snuffelen. Verheug me er al op.

Willie, je kunt de discussie een eigen draai geven. Als jij het over drank wil hebben stel je een duidelijke vraag daarover of een idee wat jij daar over hebt. Je kan maar niet verwachten dat iedereen het de hele tijd heeft over waar jij het die dag over wil hebben, dat zal je echt zelf moeten aangeven. En een ander een beetje lucht geven voor haar/zijn dingen die op die dag belangrijk voor die persoon zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, Bolletje, die kant zit er ook wel aan, ik snap het wel. Maar het duurt volgens mij heel lang voordat je mensen hier ECHT gaat kennen. Ik haal nog steeds mensen door elkaar heen. Pas door pbtjes van sommigen kan ik hun eigen situatie beter onthouden/plaatsen.

Ik lees best veel, maar alles... is teveel.
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie, ik vind het juist fijn om af en toe over ditjes en datjes te praten, ik wil niet dat mijn hele leven wordt beheerst door alcolhol, ik nog altijd de baas over mijn eigen denken en steeds alcoholgerelateerde gesprekken doen mij alleen maar meer aan mijn probleem denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jacc

Willie, ik vind het juist fijn om af en toe over ditjes en datjes te praten, ik wil niet dat mijn hele leven wordt beheerst door alcolhol, ik nog altijd de baas over mijn eigen denken en steeds alcoholgerelateerde gesprekken doen mij alleen maar meer aan mijn probleem denken



Jacc;) 100% mee eens. En heu knap hoor dat je begonnen bent met Refu. Heel benieuwd hoe je het gaat ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik zit nu gewoon lekker aan de koffie haha, ik merk er nog niets van en voor mij is het ook geen wondermiddel, het zit natuurlijk tussen mijn oren maar het is in ieder geval een stok achter de deur dat het niet meer kan, nu moet ik het probleem gaan oplossen
Trouwens: VIE PB gestuurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie, ik begrijp je helemaal hoor, maar ik merk gewoon dat je in het begin heel erg gefocust bent op de drank en dat dat daarna slijt. Ik ben daar ook erg blij mee, want ben nu nauwelijks nog met drank bezig. En dat was nou juist mijn grootste probleem. Het zat gewoon teveel in mijn systeem.

Daarnaast leer je de mensen op het forum kennen alsof je ze echt kent, terwijl je niet eens weet hoe ze er uit zien. Je wordt persoonlijker en gaat het over andere onderwerpen hebben. Ik heb er op diverse fronten baat bij gehad en hoop daar met het roken nu ook baat bij te hebben.
Met diverse mensen heb ik inmiddels ook MSN en zelfs telefonisch contact gehad.
Dat ging over en weer en ging bv over drnk, roken, relatie, opvoed en alledaagse problemen.

Dat verwacht je van te voren ook niet als je je bij een stoppen met drank site aanmeld, maar ik ben er hardstikke blij mee en ben iedereen die mij geholpen heeft dankbaar voor de aandacht en de tips.

Mooi meegenomen denk ik dan en het is hardstikke gezellig ook nog eens, maar nogmaals....

Ik begrijp je helemaal en je hebt wel gelijk, maar dagelijks alleen maar over drank praten......
Na een paar dagen is alles wel gezegd denk ik dan terwijl de meeste mensen na een paar dagen ook al aardig ontwend zijn en de behoefte snel afneemt. Veel mensen zouden dan na enklele weken dan al afscheid nemen van het forum denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is toeval he suf:D
via aanpassen kun je er iets bijschrijven

Jacc een kruik is niet genoeg hoor, ik zit rechtop als ik lees, maar ik ga de raam op een kier doen
en laat de verwarming op 1 die slaat savonds toch af.

Cathy, je hebt dubbel de afvalstoffen ontgift en in de sauna gaat het megahard, dus logisch ff duffer, later nog maar eens naar de sauna, of een goeddkope infrarood aanschaffen (is de beste investering in mijn leven geweestm en nu helemaal, werkt ook meditatief)

Een wissledouche Isa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Willie,

Ik begrijp je wel, ik wil hier ook vaak dingen vragen waarop de langere stoppers al duizend keer hebben geantwoord.
Maar ik heb toch ook ondervonden dat als je dan een vraag stelt ze allemaal klaar staan om voor de 1001 ste keer te antwoorden.
Maar het kan anderzijds ook leuk zijn om es gewoon over andere dingen te praten!
Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was nog niet weg, ja Jacc infrarood gaat veel diepen met de warmte.
Je moet er een 1/2 uur in i.p.v. 15 min. gewone sauna. De temp. is lager maar de warmte gaat letterlijk tot op het bot. Het duurt ook langer om het eruit te krijgen, dus je moet als je eruit komt niet koud af-
douchen maar ff uitzweten en dan lauw douchen. Dus je hebt geen dompelbad nodig en je hoeft niet naar buiten, heel praktisch voor thuis dus. Bij mij staat ie in de badkamer en ik heb er een waar 4 mensen in kunnen, gezellig met vriendinnen en vroeger de kinderen ook. Nu pubers dus niet meer helaas. Maar ik ga eerlijk gezegd ook het liefst alleen = mijn kwaliteitstijd voor mezelf. Gezichtsmasker, of
haren in de henna trekt allemaal ook beter erin omdat schubben en porieen goed open staan.
Bij bouwmarkten zijn ze als kant en klaar pakket voor 2 personen te koop rond de € 800,-
In Brabant is een grote zaak die voor rond de € 1000, de grote hoeksauna heeft die ik heb. beiden zijn van zachte houtsoorten.
De enige echte is van een soort redwoodhout in Amerika en stukken duurder, maar reflecteert ook beter.
Die in Brabant ik weet helaas niet hoe die heet, hier in de randstad krijg ik elke 2 weken er een folder van, ze hebben filialen in Brabant en Belgie, misschien weet Bol wie ik bedoel, die woont daar in de buurt. Anders googlen.
Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt Jacc, kan het je echt aanraden hoor, zeker als je van sauna houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar der zijn vast ook sauna's in de buurt waar ze zo'n infrarood hebben? Zelfs hier op het Vlaamse platteland zijn er! Ik hou zelf ook meer van infrarood dan een gewone (voor mij te hete) sauna.
En meestal als je tegen de avond gaat zijn de tarieven redelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffertje
Je hebt al een aantal keren gezegd ja om te gaan stoppen met roken. AR heeft het draadje
weer voor je om hoog gehaald ;)
Er staat een lang verhaal in over stoppen etc etc

Ik ben nu 30 december 3 maanden gestopt.
Is héél moeilijk. Moeilijker dan stoppen met drinken vind ik,
ben er méér mee bezig dan drinken, maar ja deed het dan ook
de hele dag ddor.

het is hetzelfde als met drinken verder
de 1ste niet nemen en per dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...