Spring naar bijdragen

Woensdag 23 December, met vandaag in het nieuws...


Suffertje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allen,
EmmaRoos ik wil je niet ontmoedigen ;) maar ik ben nu ruim twee jaar geleden gestopt met roken en nog steeds heb ik wel eens dat ik denk: en NU een sigaret! Vooral 's morgens bij de eerste kop koffie. Nou, vorig jaar zomer heb ik een trekje genomen van de sigaret van iemand. Dat smaakte alsof het mijn allereerste was. Voelde alsof ik groen in mijn gezicht werd en moest onmiddellijk naar de wc. Het zit dus echt allemaal tussen de oortjes, die sigaret is helemaal niet lekker. Hou vol!
(Complimenten trouwens dat je het al zo lang volhoudt.)

Mijn vijf logé 's zijn vandaag naar familie her en der in het land, wel lekker rustig. Dus ik kan weer eens even meekakelen hier op het forum. En kijken hoe het met iedereen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vie,

"Je kan alleen bestaan als je denkt " ... dat is mijn meest voorlopige conclusie .... hahaha .... was ALF er maar ... die zou er mooi Latijn van kunnen maken ... misschien komt hij nog .... ik ga straks m'n straatje schoon bikken van de verijsde sneeuw ... krijg vanavond een rolstoelgast op bezoek ... mijn moeder van bijna 91 jaar ... ze moet niet uit haar karretje vallen


Nik

PS m'n Sudoku zit muurvast .... uit ervaring weet ik --> wachten-op-een-lucide-moment helpt altijd of meestal ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EmmaRoos, het is misschien een wat al te direkte vraag, maar hoe ben jij er achter gekomen dat je er mag zijn? Ik bedoel, uiteraard mag iedereen er zijn, alleen al omdat je op de wereld gezet bent, maar hoe is dat proces bij jou gegaan? Als je dit te persoonlijk vindt hoef je niet te antwoorden, uiteraard.
Het interesseert mij vooral omdat ik wegens a.s. therapie aan het opschrijven ben gegaan wat mij nu eigenlijk nog zo (ver)hindert om voluit te leven. Vandaar dat ik jouw ervaring graag wil weten.
(En eveneens vooral omdat het me gewoon interesseert hoe jij dat gedaan hebt, interesse in jouw persoon dus. Ik drukte me niet volledig uit.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Vie, geeft niet hoor, ik wil er wel op antwoorden.
Ik had natuurlijk een mega minderwaardigheidscomplex want ik hoorde vroeger niets anders dan je bent niks en je kunt niks en het zal nooit wat met je worden enz.
Dat kwam van mijn pleegmoeder en bij mijn biologische moeder moest ik altijd liegen wie ik was omdat zij zich schaamde voor de manier waarop ik verwekt was (incest) en dat was toen nog een taboe.
Ik werd dus totaal ontkent.
Bij de verslavingszorg, ik ben daar opgenomen geweest, heb ik geleerd dat ik er best mocht zijn.
Dat begon dat ik voor een spiegel moest staan en zeggen, ER je bent er en je bent goed.
Nou dat heeft weken geduurd voordat ik het ook echt meende want eerst vond ik het belachelijk.
En nu enkele jaren later heb ik geen minderwaardigheidscomplex meer, ik zie er goed uit, heb mijn opleiding pas afgerond dus het werd toch wat met mij en ben zeer gelukkig getrouwd en heb lieve kinderen en kleinkinderen.
We hebben heel veel zorgen en verdriet gehad en ons huwelijksbootje heeft alleen maar stormen gekend en kabbelt nu op rustig water.
En dat na 32 jaar. Ik denk dat we ons gaan vervelen want dit zijn we niet gewend, hahahaha
Vie, heb je hier wat aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, hier nog eentje die lekker heeft gelapen en helder is wakker geworden: alleen niet zo helder dat ik er nu pas achter kom dat ik de verwarming nog niet aan had gezet, ik vond het al zo koud ....
Emmaroos, knap dat je ook gestopt bent met roken! Bij mij is de uiterste stopdatum 1 januari, ik krijg het nu al benauwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Em ik weet het. Mensen hebben me al zo vaak gewaarschuwd, denk aan je zelf maar als ik iemand kan helpen, zeker om te laten zien dat leven zonder alco. veel beter is, zeker met kindjes, moet ik dat doen.
Ik heb de mogelijkheid om, Nina met haar kindjes te ontvangen en zou me schuldig voelen als ik dit niet aan zou bieden.
Bovendien, wat is er nu fijner dan een ukkie van drie, hier in m'n huisje rond te hebben lopen. Heerlijk toch? Daarin ben ik wat egoistisch. Dus doe het ook een beetje voor mijzelf hoor. Maar bedankt voor de waaschuwing. Ik vergeet mezelf niet hoor.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Vie dat is al een antwoord op je vraag, mag ik er zijn. Al is het alleen al voor de schuwe katten. Je zult zien dat je veel leifde terug krijgt als je ze eenmaal zo ver hebt om ze te kunnen knuffelen. Ook dat geeft je zelfwaardering. Jij helpt de katten over een bepaalde drempel heen, en onbewust krijg je daar ook jouw deel van mee. Ze geven zich aan jou, krijgen vertrouwen in je en dit helpt jou ook weer.;):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahhhhh, ik heb weer ff een stukje gelezen en zie allemaal interessante berichtjes over roken.

Ik wil graag al een tijdje stoppen en ben druk met geestelijke voorbereiding. Los daarvan roept mijn zoontje (5) dat ook regelmatig (weet niet eens dat ik dat zelf ook wil) en is voor mij een flinke stimulans. daarnaast inmiddels ook het financiele aspect.
Wilde een week of twee geleden al niet meer kopen en de voorraad opmaken en inmiddels ben ik alweer 66 euro verder.

Jacc en Emmaroos, Jullie doen dit ook? Nog meer mensen?
Er zijn diverse "pacs" gaande geloof ik momenteel, maar misschien handig voor ons om zijdelings naast dit forum ook een pact / slee / draadje / miniforumpje ter motivatie en ondersteuning voor ons op te richten uitsluitend bedoeld aangaande dit onderwerp?

Waarbij iedereen natuurlijk (dus ook de niet rokers) welkom is om mee te lezen en te schrijven, maar het kan helpen omdat je toch wel vaak hoort / leest (en ik geloof daar wel in) dat collectief stoppen wel extra motiverend werkt.

Ideetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Ik vind dat pavlov, conditionerings verhaal wel grappig. Ik ga me ook maar eens zo'n klikker of fluitje aanschaffen denk! Alhoewel, horen mensenoren dat wel, zo'n fluitje?
Bol, de kids waren heel enthousiast!! Ik laat later nog weten wanneer precies! Moet nu eerst de feestdagen door met grootouders, peters, nieuwjaarsbrieven enz. Gelukkig niet echt drinkers bij. Broers en zussen heb ik niet dus niet echt een groot feest maar wel vaak gezellig!
Liefs, Nina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc,

Nee, puur geestelijk, maar wel met veel snoep. Terwijl ik van mezelf geen snoeperd ben. wel sinds ik niet meer drink. dat moet later natuurlijk ook minderen, maar stoppen met drinken en roken vond ik de eerste belangrijke zaken. Daar mag snoepen van mij best voor in de plaats.

medio mei was ik helemaal klaar met mijn voorbereiding, maar toen knalde mijn relatie en 1 van de oorzaken was mijn te regelmatige en overdadige drankgebruik. Ik besloot toen om nog maar even door te gaan met roken en eerst te stoppen met drinken. Die volgorde leek me veiliger dan andersom, omdat onder invloed je tolerantie in dit geval omhoog gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen lieve mensen,
ik zal blij zijn als ik snacht mijn raam weer open kan hebben en de verwaring uit, want ik word nu elke
dag met een lichte hoofdpijn wakker, en dat zonder de daar vroeger bijbehorende drank.
Maar ik vind het zo lekker s avonds nog even in bed te lezen en dan is het fijn om de kou er een beetje
uit te hebben. Deed dat nooit en die luxe gun ik me nu voor het eerst in de 15 jaar dat ik hier nu woon.
Maar hoofdpijn is ook niet leuk, dus maar eens een tussenoplossong zoeken.

Suffertje gaat ie lekker? Die trek ken ik niet, maar toevallig(?) lag ik vannacht te denken aan de zomervakantie. En voor het eerst leek het me te doen om naar Turkije te gaan zonder alcohol te gebruiken. Ik stelde me zo een dagje voor, zonder laptop en zonder Raki water ijs en toen leek het even of ik het rook. Dus ik denk dat ik nu ook eindelijk een fysieke trekervaring heb. Heb altijd gezegd dat ik meer psychisch verslaafd ben dan fysiek, dus het klopt wel. En ik ben er van overtuigd dat alles met alles is verbonden dus logisch dat beiden optreden. Dus ook al lijkt het alsof ik gemakkelijk ben gestopt. Psychisch is dat beslist niet zo. Fysiek wel hoor, daar mag ik niet over mopperen.
Oh ja, wil je onder de datum van vandaag iets zetten s.v.p., ik vind het zo kaal:present:

Strakjes ga ik voor de 3e dag kijken of ik eindelijk eens kan spinnen in de sportschool, 1e keer maandag was ik de enige die de sneeuw had getrotseerd, gisteren was de stroom uitgevallen kon ik weer terug rodeorijden en vandaag is de laatste kans deze week, dus die moet lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ben ik weer eens. Nogal druk nl. met van alles en nog wat.

Over het roken: ik ben gestopt toen ik in verwachting was van dat gepukkelde monster van 1.85 meter. Ging goed want je wist waarvóór. Af en toe één sigaretje, laat het er 6 geweest zijn in 9 maanden. Bij een baby rook ik niet, dus kláár.

Wurm is van 1995 dus geen probleem tot 2001, toen huwelijk in crisis. Zomer 2001 weer gaan roken (en drinken natuurlijk zó stom.

In 2002 knoop doorgehakt, man vertrokken. In 2003 verhuisd naar waar ik nu woon, ik kwam binnen, en dacht NU STOP IK ERMEE.
Kreeg ook commentaar van de kinderen dat ze het vies vonden hoor en afkeurden.
Bovendien hoe zeg je tegen je kids dat ze niet moeten gaan roken, als je zelf staat te paffen?

Sorry, maar ik vond het een ei-tje. Echt waar. En ik mis het nooit.

Maar stoppen met drinken.......wat een crisis. Na drie pogingen in 2002, 2003 en 2004 is tot nu toe deze move het meest succesvol. Maar ik geef geen garanties voor morgen, dag voor dag en soms uur voor uur.

Daarom doe ik ook niet mee met het 2010 pact. Dat is me te GROOT, en ik kan maar kleine beetjes aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie , Je zegt het goed KAKELEN. Ik ervaar het niet zondermeer als nuttig.
Lees het wel en denk dan ja ja maar vaak wat moet ik hier nu mee en dan haak ik af.
Niet omdat ik me beter of wijzer voel NEE DUS !
Ik wil alleen hoofdzakelijk over ons drank probleem praten.
In een redelijke verhouding. Zoals nu 70 % social talk 30 % inhoudelijk.
Ik zou het graag omgedraaid zien. Maar let wel wie ben ik? Wanneer het jullie helpt ga er lekker mee door. Ik heb het alleen maar over mij zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik net bezig was op dit forum ben ik er 4 dagen vanaf geweest en ik voelde me toch trots! Afkickverschijnselen vielen best wel mee, ik had de eerste 2 dagen een pleister op. Bij mij is het met roken net zoals met drank: plots heb ik zo iets van: nu MOET ik: Ik moet er echt vanaf, niet alleen financieel maar ook door benauwdheid, ik heb gisteren van de huisarts zo'n groot inhaalleer apparaat meegekregen (die niet in een handtas past!!) en ventolin... zo erg is het al met me..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...