Spring naar bijdragen

Woensdag 6 januari 2010


alaine

Aanbevolen berichten

Isa, sportief als je bent, een verstuikte enkel moet je daarmee naaar de dokter?
Vannacht echt stekende pijn, gezwollen, ik zit hier nu met mijn voet in een bak sneeuw, wat wel wat helpt. Maar wat kan je me aanraden, juist wel bewegen of beter niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 378
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo iedereen,

Ik schrijf ook niet zoveel, maar lees wel dagelijks. Ik "pik" er dus ook de dingen uit die mij steunen. En tja, het is hier gewoon net het dagelijkse leven ;)

@ Isa, niet teveel op de tijd letten. Ik vind het al knap dat jij durft te gaan hardlopen met dit weer. Ik ben deze week nog niet gegaan. Misschien morgenochtend...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, nog even over je berichtje van 11.10.
Ik herinner me dat ik vlak na het stoppen een wat jeukerige, droge huid kreeg.
Douchen met een heel milde was-gel en je daarna insmeren met een rijke bodylotion of zelfs baby-olie kan goed werken. Maar vergeet vooral geen virtamineB-complex te slikken. Dat is niet alleen goed voor je lever om zich te herstellen na drinken, maar ook goed voor je huid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa, knap dat je het hebt gedaan meis
en je konditie en herstellende spier
verbeteren snel hoor, niet opgeven.
Je kunt smeren met arnicazalf (10 of 15%,liefst) en van legoV kun je ook arnicadruppels voor inwendig kopen en extra nemen, werkt echt goed en versterkend ook. Kan zonder recept en niet al te duur:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tintelende verdoofde
Linkerarm, vingers
Been, tenen

Geen gevoel

Lichaam sputtert tegen

Even kundaleren, te lang laten liggen
Lekker schudden!
Wellicht

Wil niet weer stoppen vanuit angst
Minderen lukt ook niet
Doorzuipen is ook geen optie

Wat nu?

Ik lees passie hier
passie voor het leven

Aangaan

Ik weet wat het is
Voel het ook steeds
op de achtergrond

Zie het nog in mijn ogen

Het is niet nodig allemaal
Langzaam laat ik los...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, lijkt me een heel goed plan om wat hulp in te schakelen. Sterkte.

Anjo mooi mens :heart:

Fran, ik weet nog wel iets van je worsteling toen je hier pas was. Fijn dat het zo goed met je gaat :present:
Twee jaar al weer, geweldig.

Soothe heel veel sterkte met stoppen met roken!
Het moet voor je gezondheid, dat weet je. Eindig niet aan de zuurstoffles!
En het is echt echt te doen, ik taal er nooit meer naar.
En eigenwijze man, heb je nu dat boek van Allen Carr al?
Er schijnt ook een boek van Jan Geurtz te zijn, de opluchting of zo iets.
:present:

Hannah ook sterkte.

Dit is een kleine greep uit mijn mogelijke reacties. Ik laat het hier even bij.

Oh ja Jane, heb ik al ooit gezegd dat ik je graag lees?

En Dar: zo zie je maar bij wat Alaine schreef: mensen hebben soms meer aandacht voor je dan je denkt.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haal je dat gewoon bij de apotheek?
De stekende pijn is nu wel minder dan vannacht! Ook wel met die koude sneeuw, maar nu begint het ook blauw te worden dus misschien is er wel een ligament gescheurd of iets gebroken???

Ik heb nl. nog nooit iets gebroken of verstuikt op die manier. Maar misschien doet dat nog wel veel zeerder, ik kan erop steunen met moeite, dus eerder strompelen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate hoi,

Dank voor het medeleven.:present:
Ik had Allen al helemaal stukgelezen en heb er en ander een plezier meegedaan.
Inmiddels kan ik het voordragen.
Jan Geurtz staat in de kast. Ook gelezen.
Materiaal in overvloed.


Kate, het komt goed.

Groet.:heart:

P.S Liever geen zuurstof uit de fles!!!!:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo again,

Bedankt voor alle welkoms hier op de site.
Omdat er zoveel geschreven word is het moeilijk er tussen te komen (geen klacht hoor). Maar ik kan niet zoveel op dit forum zitten als sommige kunnen. Meestal kijk ik s'ochtends en's'avonds even.

Dus ik besluit maar om nog niet in discussies mee te doen op dit forum en een eerst even kennis te maken door steeds per dag een keer te vertellen hoe het gaat.

Ik heb gisteren avond toch weer een fles gedronken. Niet omdat ik me verdrietig voelde maar waarom dan wel vind ik moeilijk achter te komen. Misschien is het ook verveling. Baal er gruwelijk van.

Ik werk niet en ben niet gemotiveerd om mijn hobbies op te pakken. Dit komt vooral omdat mijn huis een chaos is. Ik maak wel schoon maar sinds vertrek partner moet er een hoop geruimd worden. Vriendinnen hebben wel aangeboden om mee te helpen maar op de een of andere manier schaam ik me. Ik moet ergens doorheen, moet een soort van kracht vinden om dingen aan te pakken.

Vandaag boodschappen doen, thee en gember halen tip van dit forum,
dus niet drinken. En een boek kopen voor afleiding voor de avond.

Succes allemaal hier en tot laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, forummers
ik ga er maar weer eens vandoor. Het was wel leuk om onder het werken alles te lezen.
Nu ben ik klaar: en hier heb ik 6 weken tegenop gekeken. Ik lijk wel gek. Maar als ik jullie
"ruis"op de achtergrond hoor/lees voel ik motivatie om iets aan mezelf te doen. :rose:


Ik denk dat ik maar eens naar mijn dochter en kleinkind ga, het weer is hier zo mooi.

Lieve forummers, tot misschien van avond en anders morgen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blackpearl,
je komt alleen op gang door in de actie te gaan
ik zit in hetzelfde parket
in dezelfde troep en chaos
dus heb geen recht van spreken of advies,
maar kan wel zeggen
dat stoppen met drinken helpt en een noddzakelijke
stap is. ik hoop dat je begeleiding hebt om een keus te maken
want niets doen is achteruitgang, sterkte meis:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM,

Meestal verstuik je je enkel doordat-ie naar binnen klapt; dan beschadig je (deels) je enkelbanden en krijg je een inwendige blauwe plek/zwelling VOOR de bot-bobbel aan de buitenenkel.
Als je nog op je been kan staan en als druk aan de ACHTERKANT van die buitenste bot-bobbel nauwelijks pijnlijk is, hoef je niet perse naar de huisarts.
Dan is een paar dagen relatieve rust (weinig lopen, voet omhoog, eventueel krukken lenen bij thuiszorg) meestal voldoende. Na zo'n 6 dagen moet de pijn minder worden (je kunt in totaal wel 3mnd last hebben van de enkel, dus stevige (hoge) schoenen dragen!). Als de pijn na 6 dagen niet MINDER is, of als je nu flink drukpijn hebt aan de achterste helft van de buitenste harde (=bot) bobbel: wel laten beoordelen door de huisarts!
Volgens de huidige richtlijnen wordt paracetamol geadviseerd tegen de pijn (max. 4 x daags 1000 mg), 2e keus evt. ibuprofen (tot 3 x daags 600 mg); PCT en ibuprofen mogen evt. samen.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...