Spring naar bijdragen

Donderdag 14 januari


sjaak

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal! Ik ga er met de hond uit en dan aan het werk.
Het is niet zeker dat ik vanavond nog kom. Ik moet na het eten gaan kijken naar een brommer voor mijn zoon. Ik weet niet precies hoe laat ik daar van terug ben.
Groetjes en een fijne dag. Sjakie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote - ( over de blanke boeren in Zimbabwe )
Terwyl die gewelddadige besetting van Suid-Afrikaanse boere se plase ( plaats = boerderij) in Zimbabwe voortduur, het die menseregte-organisasie AfriForum gistermiddag in die Noord-Gautengse hooggeregshof hier die groen lig gekry om voort te gaan met regsoptrede teen die Zimbabwiese regering.
Die organisasie, wat hom namens drie Suid-Afrikaanse boere in Zimbabwe tot dié hof gewend het ( het = heeft ) , hoop om met sy dringende aansoek 'n bevinding van die Suider-Afrikaanse Ontwikkelingsgemeenskap (SAOG) se tribunaal in Suid-Afrika te laat registreer en af te dwing.
Die tribunaal het in November 2008 in Windhoek beslis die grondhervormingsproses van die Zimbabwiese regering is onwettig en rassisties.
Die tribunaal het gelas dat die boere wat hul plase op dié manier verloor het, daarvoor vergoed moet word, terwyl diegene wat ( wat = die of dat ) nog op hul plase is, toegelaat moet word om daar te bly.
Zimbabwe het hom tot dusver nie hieraan gesteur nie. ( altijd een dubbele ontkening in 't Afrikaans )
Indien AfriForum se aansoek - wat voorlopig vir 23 Februarie op die hofrol geplaas is - suksesvol is, kan dit daartoe lei dat hy beslag kan lê op Zimbabwiese eiendom in Suid-Afrika om dié boere te vergoed vir hul regskostes, het mnr. Willie Spies gesê ( familie van onze Willie ? )
Spies het buite die hof gesê waarnemende regter Neil Tuchten se uitspraak is die eerste tree in die erkenning van Suid-Afrikaanse burgers in die SAOG se regte, berig Sapa. ( berig = bericht; hardop lezen helpt het begrip vaak )
Tuchten het in sy uitspraak gesê die registrasie van die tribunaal se uitspraak het morele waarde vir dié mense wat deur Zimbabwe se grondhervormingsprogram benadeel is. Meer as 300 Suid-Afrikaners het boerderybelange in Zimbabwe ! - unquote

tot zover mijn dagbijdrage ... zomaar omdat ik dat wil delen met mensen op dit plain

Nick 8 -2 voor nik ..... kan 22 - 2 worden ..... lijkt wel een korfbaluitslag

( en sommige maar denken en zeggen dat ik niet serieus ben )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis maar net wat je wat je hier wil delen...

Ik wil wel ff hier delen dat ik voor adb nooit 's morgens voor ik naar mn werk ging
op de pc zat, gewoonweg omdat ik elke minuut slaap nodig had op de vroege ochtend.
Zit nu lekker wakker te worden en begin zo fit aan mn dag.
Heerlijk!!
Mis alleen wel een lekker bakkie thee met een croissantje;)

(hoe gaat het toch met de dames die hier s morgens voor het ontbijt zorgde???)

Ga nu te werk
Fijne dag allemaal
Laterzzzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve kanjers,

Sjaak knuttel se aan het racemonster van je zoon.;)

Moghu Jane , Akelei, Caro, Nik, en Witte. Hebben jullie vandaag nog iets leuks?

Nik zijn de leinkinderen bij jullie op vakantie? Omdat je ze naar school moet brengen?

Tina jij mag mij best een ontbijtje brengen hoor. Weet niet of ik het op kan, maar een gezellige babbel op de vroege morgen kan ook geen kwaad.:)

goeie morgen Jane. Ga je vandaag iets leuks doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha isa, zou zo maar kunnen
met sigaretten idem, geen ervaring,
maar klinkt logisch!

Ha die Bol,
Ja ik ga vanmiddag naar een 55+ cursus:
als botten en spieren protesteren.
Als je dat leuk kunt noemen dus.
Maar heb arthrose en wil toch eens weten hoe
dat zit en wat ik er nog aan/tegen kan doen.
Met dit koude weer best veel pijn en sporten kost
me ook mewer nu. ben erg bang dat kwijt te raken.
En een tandje lager vind ik al lastig te accepteren.
Maar merk dat ik langer moet herstellen van een intensieve
training of wedstrijd.
En via de bied. wilde ik ook naar een lezing over conflicthantering,
maar die begint al om 10 uur, dus ik weet nog niet zeker...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een nieuw idee voor gesteld door iemand voor een kado voor Marjo. n.l. om met z'n alleen een virueel boek te maken met gedichten, verhalen illustraties enz. Dit i.p.v. of in combinatie van een levenspakket.
Misschien is geld voor sommigen van ons ook moeilijk te geven.
Zal dit ook voorstellen bij het kado van Marjo. In principe een heel leuk idee omdat ze dat altijd door kan lezen en zo misschien wat houvast heeft wanneer ze het wat moeilijk heeft.
Ik hoor het wel op de draad van Marjo.
Mensen laat jullie menig horen. Is belangrijk dat we iets voor haar doen. Hoe het er uit komt te zien is aan jullie.;):present:
Als we die gedichten enz. binnen 14 dagen kunnen maken, heb ik iemand die een boek in elkaar kan zetten. Zou geweldig zijn dus mensen geeff jullie mening op het draadje van Marjo.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
Albertientje, ik was er een paar maanden geleden ook eentje van de vaste ochtendploeg. Samen met jou, Dar, Tas (hoe zou het toch met haar gaan) en nog een paar.
Maar dingen veranderen nou eenmaal, en dat is goed.
Ik ben er niet mee gestopt vanwege enig commentaar - je kan het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken - maar omdat ik tegenwoordig 's morgens vroeg ga sporten.

En wat dat betreft Jane kunnen we elkaar een hand geven. Of het nou de kou is of spanningen of de leeftijd, ik word een beetje gestoord van die rug- en nekpijn.
Toch doet beweging er wel goed aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal!

Bollie, ik weet dat je heel lief bent en het heel goed bedoelt!!!:heart:

Maar ik deel toch de mening van wat iemand hier zei, en al die andere "oudere" die het waarschijnlijk ook heel moeilijk hebben gehad dan!
Jij bv. verdienen toch allemaal gedichten en bloemen!

LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal!

Bollie, ik weet dat je heel lief bent en het heel goed bedoelt!!!:heart:

Maar ik deel toch de mening van wat iemand hier zei, en al die andere "oudere" die het waarschijnlijk ook heel moeilijk hebben gehad dan!
Jij bv. verdienen toch allemaal gedichten en bloemen!

LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar VM, als je dat nou weet dat je met ongeduld steeds twee berichten plaatst, waarom doe je het dan nog? Dan is het toch veel handiger om eventjes te wachten? Dan krijg je zelf ook nog een nuttig lesje in geduld.
Dit lijkt mij zoiets als: de ezel stoot zich in het algemeen.....

Mijn huisarts heeft mij een paar jaar geleden gezegd: "Als jij zo doorgaat met drinken en roken, zit je binnen een paar jaar in een rolstoel of erger".
Voor mij is dat nog niet eens de hoofdreden geweest om te stoppen met deze gewoontes. IJdelheid was toen belangrijker.
Nu denk ik wel dat ik een heleboel lichamelijk ongemak te wijten heb aan mijn verslavingen.
Ik wil dus maar even zeggen dat drinken en roken, vooral voor vrouwen boven de veertig, niet alleen slecht voor hart- en bloedvaten is, maar ook voor de botten en gewrichten.
En nee, ik wil geen griezelverhalen ophangen want daar zou ik zelf alleen maar recalcitrant van worden, maar wel de voordelen benadrukken van het tijdig stoppen met ongezonde gewoontes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ezeltjes zijn heel slimme beesten VM, ik heb er twee. En die stoten zich in het algemeen juist NIET tweemaal.
Het maakt me ook niet uit, al druk je drie keer op Antwoorden, maar steeds dubbele berichten voegen voor jou zelf ook weinig toe, dunkt me.

Overigens heeft mijn vader nooit gerookt en zeer sporadisch gedronken, maar toch al op zijn 64ste zijn eerste CVA. En zo kennen we ook allemaal die verhalen van mensen die hun hele leven alles hebben gedaan dat ongezond was, en er negentig mee zijn geworden.
Ik kwam er alleen op door het bericht van Jane, dat ze last heeft van arthrose (dat hoeft ook nog helemaal niet door drank te zijn veroorzaakt) en dat ik zelf spier- en gewrichtsklachten heb waarvan ik wel denk dat het te maken heeft met mijn excessieve drinken en roken tot nog niet eens zo lang geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kabouter z'n moeder is gestorven aan leverkanker. Het menske had nog nooit gerookt of veel alcohol gedronken. Hooguit een glaasje advocaat s'zondags. Leefde en at verder erg gezond.
Z'n vader heeft ook nooit gedronken, maar alletwee de broers van de kabouter + de kabouter zelf zijn zwaar verslaafd.:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...