Spring naar bijdragen

Hoe zou jij jezelf in 1 woord omschrijven?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik voel me verplicht om op dit draadje te reageren, al is het eigenlijk de bedoeling dat het zijn eigen leven gaat lijden. :)

Ik voel me nog steeds een jojo. :D
Vind het leuk te horen dat jullie het dus ook leuk vinden, zou zomaar niet kunnen toch. :)

En ik vind het ook heel erg leuk te zien, dat er op een andere manier feedback gegeven wordt dan op het draadje. Op 1 of andere manier moet dit draadje blijkbaar positief blijven. :D Maar hé je mag ook nega woorden gebruiken. Kijk gewoon naar jezelf, wat doet dat met jezelf als je jezelf in 1 woord neerzet. En terugleest.

En Alf klopt, ik ben in een psychologisch roman bezig, puur fictie allemaal, maar deze vond ik wel leuk. Ook als je depressief bent, kan die interessant zijn. Nu een deprie samenvatting, desteleuker die samenvatting te veranderen in iets leuks. Bij het schrijven voel je dan iets, ik teminste wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een typische psychologenvraag, zoals mijn vriend Alphus al zei.

De vraag doet tekort aan de polymorfologie van de anatomie, fysiologie en pathofysiologie van het menselijke primaten-prefrontale-cortex-BREIN ! :D
Conclusie : deze vraag is niet te beantwoorden met een goed antwoord. Elk antwoord is "goed ". De sensitiviteit is 100% en specificiteit is 0 % ... technisch gesproken.

Conclusie : de psycholoog die deze vraag stelt moet een "ban "krijgen !!
een ketting is zo sterk als de zwakste schakel

De waarde van het antwoord is niet meer dan een kreupele indicator voor zaken als stemming, helderheid, het moment van de dag en de plaats, agressie nivo, ineerlijke conflicten, schuldgevoel, verborgen fantasiën, driftinpulsen, projectie en alle andere psychische afweermechanismes .... ( zie ook "Neurosenleer" van Prof. Dr. P.C.Kuiper , hoogleraar psychiatrie te Amsterdam; een basisboek voor psychologen, artsen, maatschappelijkwerkers en "zielzorgers" in het algemeen ..

Mijn antwoord zou kunnen zijn

een :light:

Nick .... in een zeldzaam moment van rust en analyse ; ook roeier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Extremist

en dat wil ik graag uitleggen; als ik mij ergens in vastbijt dan laat ik niet meer los. Als ik ergens de bevlieging over krijg dan ga ik er helemaal in op of het nu sporten is, verzorgend werk, niet meer drinken. Ja echt alles eigenlijk, zo heb ik periodes dat ik 6k per week sport en doorga tot ik er bij neer val en periodes dat ik me volvreet met eten en als ik drink dan is het extreem veel. Gematigd meerdere dingen tegelijkertijd onderhouden en belangrijk vinden is lastig, altijd is er wel iets waar ik extreem in kan doorslaan en daardoor andere zaken laat versloffen.

@Bolletje
Je bedoelt seroxat of zoloft? Dergelijke stoffen zijn niet om aan te prijzen als "is dat niks voor jou?" Het zijn echte medicijnen met veel bijwerkingen die je niet zomaar moet nemen. Aangezien dit toch een psychologen topic is vandaag. Behandeling is meer dan alleen een pil. Depressie en piekeren is vooral te behandelen ook een goed gesprek waarmee ik de werkzaamheid van die pillen niet wil ontkennen overigens. (net als dat stoppen met drinken meer is dan een refusal) Als mensen toch wat willen slikken, blijf dan bij tryptofaan, sint jans kruid en/of extra vitamine D3 tegen de winterdepressie. Overigens als je werkelijk zoloft/seroxat bedoelt, weet de kabouter dat je daar niet of hoogstens 3-4 glazen per week bij mag drinken? (lees over dit soort stoffen ook mijn stuk in de dagenraad)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik
Bol heeft gelijk,zou iets voor mij kunnen zijn, heb al een
recept van de HA hier liggen, Sertraline(=Zoloft)
maar neem het niet, denk dat de depressie ergens anders
mee te maken heeft en idd ook te behandelen is met gesprekken(heb ik) en
andere minder zware middelen.
Neem het ook niet gezien de vele bijwerkingen en
de ontregeling die je eigenlijk veroorzaakt in je
hersens. Je kunt er ook zomaar niet vanaf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...