Spring naar bijdragen

Woensdag 20 Januari 2010


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal,
Isa meid, goed bezig!!!
Ik zit hier nog bij te komen van een van de weinig
helemaal doorgeslapen nachten: 9 uur non stop!
Een nieuw persoonlijk record in jaren.
Heeft dat dagje sauna wel mee te maken, maar toch:rose:
van kleine dingen weer genieten is erg belangrijk.

Koh mooi gezegd, ik houd me maar ook zoiets voor ogen,
al voelt het voor mij iets somberder, maar dat heeft met de problemen in het hier en nu
te maken, die worden niet gemakkelijker nuchter en ik ben mijn kop in t zand mentaliteit
aan het kwijtraken en er is nog niet veel daadkracht voor in de plaats gekomen.

Dus Niknok, ik denk dat ik niet degene ben die jou echt kan helpen. ben zelf ook van alles if niks
en heb gekozen voor niks op alco-gebied. Dat betekent voor mij dat ik daar erg serieus mee bezig ben en ook al begrijp ik dat jij heel anders in je leven staat, ik weet daar geen raad mee. gelukkig dat Bol en VM daar weer goed mee om kunnen gaan, zo past er ook op elk alco-potje weer een dekseltje. dat vind ik ook het mooie van dit forum, er is altijd wel iemand die je meer aanspreekt dan de rest en daar leer je dan ook het meeste van. Ook van hen die niet aanspreken leer ik, gelukkig, maar anders toch.
Ik kan wel verlangen naar dat luchtige hoor, heb daar nu veel te weinig van, maar kan het ook niet afdwingen. Gisteren tijdens de stilte rituelen erger ik me aan de mensen die gewoon vrolijk doorbabbelen, maar ben er ook een beetje jaloers op. Nu hoor ik dus bij die (zeurpieten) die pssst doen.
Mijn stressniveau is hoop en geluiden liggen soms heel gevoelig, zeker in een stilte-sauna, daar wil ik dus stilte want daar kom ik voor. En mensen snappen er niks van, dat merk ik dan ook wel weer. Nou ja
als ik weer wat lekkerder in mijn vel zit, en dat gebeurt smidaags al daar, dan heb ik er weer minder moeite mee en ontspan ik tegen wil endank. Heel wat keertjes gewoon in slaap gevallen, heerlijk.

Bolletje, ik denk dat je taktiek van niet elke dag meer gaan al vruchten afwerpt. J heeft meer tijd om na te denken en niks is meer vanzelfsprekend, je wordt weer gewaardeerd. Nu heel goed gaan voelen of je
uit kompensatie weer vaker gaat of gewoon omdat je wil. je eigen grenzen blijven belangrijk. En soep/eten ja is erg belangrijk hoor, mijn zoon haat het eten in zijn instelling ook, en dat bezorgt me elke keer weer een steek van schuldgevoel, want hij wil graag vaker hier eten. Maar hij zit daar niet voor niets en dat is bij J ook zo natuurlijk. Maar het blijft lastig he:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morgen allemaal,

Ik heb me dagen niet gemeld want ik voelde mij een beetje schuldig. Dit weekeinde is het helaas niet droog gebleven. Maar gelukkig ook niet uit de hand gelopen.
Vandaag lekker de stad in met dochter en kleindochter.

Bol, het eten is in dat soort instellingen inderdaad niet lekker. Neem je zelf iets lekkers mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve Jane,

Ik snap dat niet want ze kunnen de soep toch een beetje op smaak brengen in zo'n instelling? Dat is niet zo moeilijk hoor. Soms wordt er gezegd dat, als je hele grote hoeveelheden maak, het niet zo lekker is. Dat betwijfel ik, maar als ze tien liter soep maken met 2 mergpijpjes en 2 kg. vlees, ja dan is het niet te pruimen. Ze moeter er zoveel mogelijk aan verdienen.
Ik zou wat dat betreft nooit geen geld over houden als ik een cateringsbedrijf zou hebben.:)
Maar ik zou dan wel een goeie naam hebben en de mensen zouden wel tevreden zijn.

Moghu Sjaak. Kun (wil) je iets vertellen over het niet lekker in je vel zitten.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bol, heel herkenbaar hier. Heb een B&B en bak meestal zelf brood.
Ik vind dat verwendeel zo leuk en het zijn echt de kosten niet hoor.
Doe er ook altijd een pl. zakje en sluiter bij zodat ze van de resten een lunchpakketje kunnen
maken en dat wordt super gewaardeerd, flesje water, wat fruit en klaat zijn ze.
Sommigen noemen dat niet zakelijk, want voor lunch kun je extra rekenen, ik noem het service.
Ik heb een zus met een catering en die vindt het prima zo, doet het zelf ook. Je bent ten slotte ook een beetje gastvrouw en gasten verwen je, toch?
En ja, voor eigen, is dat niet veel anders, dus zo'n instelling is op meerdere fronten, konfronterend.

Hoi Sjaak, je bent uitgegleden, en je bent er weer. Kop op jongen, ik heb je postings teruggelezen en maakte me vorige week al zorgen om je. Ik herkende de wilskracht en je overmoed?/euforie? en hoopte dat je het erop zou redden, maar ben niet verbaasd dat je het niet in een keer gered hebt. laat het een les zijn, zei de preacher, ik heb dit proces precies zo gehad, maar voor ik hier aangemeld was. We hebben allemaal ons eigen tempo, manier en proces. je komt er wel , die kracht gaat ook weer vóór je werken hoor. Dat het niet gelijk lukt, houdt je ook een beetje nederig, in de goeie zin van het woord.
Als het zo gemakkelijk was , dan waren we hier helemaal niet.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook ruzie met mezelf en kom er niet uit. Heb maandag weer gedronken (Niet veel maar voor mij teveel). Heb contact gehad met mijn dochters en ze zijn vreselijk kwaad op mij. Ik probeer ze dan duidelijk te maken dat ik mijn best doe en heb besloten om met Antabus te beginnen. Ze geloven mij niet meer en willen nergens meer van horen. Ze zijn gewoon in de veronderstelling dat je GEWOON niet moet DRINKEN. Knop om en het is over. En ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ik baal dan van mezelf en vraag me weer eens af, Waarom doe ik ook zo stom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, het is interessant om te onderzoeken waardoor je begon met drinken. Het gaat om dat eerste glas. Die kun je laten staan of uitstellen. Je hebt aangegeven dat je alle reden hebt om te stoppen. De antabus en je partner zijn hulpmiddelen. Wat maakt dan dat je toch de grens opzoekt.
Ja, ben daar erg benieuwd naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het ook wel. Natuurlijk. Er zijn altijd uitlokkende factoren die je moet leren te bezweren (met helpende gedachten). Mij helpt het om te denken aan het rijtje voordelen wat niet-drinken betekent
Misschien een briefje ergens voorhanden hebben, zodat je dat kunt pakken bij aandrang?
- mijn gezondheid
- frisser kunnen denken en functioneren
- geen ruzie willen met mijn partner
- geen schuld- en schaamtegevoelens meer
- A is niet eens lekker; het fijne effect is maar zeer kort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hebben het aan me gemerkt.Ik heb hulpverleners maar kan heel moeilijk zelf hulp vragen. Antabus zal mij dwingen niet mer te drinken daar de gevolgen voor mij heel erg zullen zijn ivm een hartprobleem. Doordat ik dat een hele tijd zal gebruiken probeer ik mijn gewoontes te doorbreken en het daarna zelf aan te kunnen. Het zal tevens de angst dat ik drink bij anderen afnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sjaak; de eerste 3 maanden moest ik echt elke situatie met drank vermijden;
dus geen drank in huis, niet naar feestjes etc. Daarna voorzichtig proberen en zo neutraal
mogelijk toekijken; wat doet het met me. Maar weglopen uit de situatie als het te moeilijk werd.
In het begin kon ik een uur naar een feestje nu wel zolang als ik wil. De gewenning om zonder
drank een situatie aan te gaan wordt steeds beter en makkelijker naarmate je langer gestopt bent.

Desi; je bent niet stom; je bent verslaafd zoals de meesten hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2 jaar lang elke avond 3 flessen wijn gedronken. Nu is het moment om te stoppen. Als ik ermee doorga dan raak ik echt verslaafd. Vandaag 16 dagen zonder. De knop is omgezet, nu komt het voor mij op wilskracht aan.

Voor iederen een mooie dag gewenst, hier schijnt inmiddels de zon....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook al meerdere malen geprobeert. Maar dan antwoorden ze gewoon...jamaar, alcohol is veeeeeeel erger. Word zo moe van het verdedigen. De bemoeienissen van mensen die niet weten waar ze het over hebben ben ik zooooo moe. Het lukt me, zeker weten als het vandaag dan niet is dan maar morgen. Het MOET lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp me goed: ik vind dat voornemen om niet te drinken ook een echte HOBBEL, elke dag.

Akelei, als je veel op je bordje hebt, dan werkt de A toch juist tegen je?
Heb je de ervaring al dat je je beter gaat voelen zonder?
(ik weet nog niet zoveel van jou)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei, dat het leven je aanstaart..... dat betekent dan toch eigenlijk dat het niet uit jezelf komt?
Dat kan een fase zijn geweest, maar nu! Nu kun je het anders gaan doen! Zorg dat het weer uit jezelf gaat komen!!!

(ondertussen zit ik hier als een gek te roken en dingen voor me uit te schuiven en dus gaat het ook over mezelf. Ik moet zo in de actie. Dingen doen waar ik tegen opzie, Stom pensioengedoe gaan uitzoeken en meer van dat soort fraais... blehhh. Het leven uit jezelf halen. Jaja...)

Ik ben het eens met Isa en ontdekte het zelf ook al: niet doorschuiven naar de dag van morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...