Spring naar bijdragen

Woensdag 20 Januari 2010


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Woensdag middag dus spelen met de boys!

Akelei, gisteren is er ook over gepraat dempen hoofd stoppen!! Dat zijn mijn triggers begin ik meer en meer inzicht in te krijgen!

Dus andere manieren zoeken om hoofd te stoppen, Yoga, tai -chi....

LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fijn Isa!
Lukt het afvallen een beetje? Je bent hartstikke goed bezig, dat lees ik al veel langer.
Ik beloon mezelf met geld in een potje, telkens als ik niet of nauwelijks drink. Een fles van 3.50 euro mag ik rekenen want dat kostte me het voorheen minstens. Of een deel ervan gaat in het potje. In 5 weken tijd toch al 40 euro. Sparen voor een sauna thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook al meerdere malen geprobeert. Maar dan antwoorden ze gewoon...jamaar, alcohol is veeeeeeel erger. Word zo moe van het verdedigen. De bemoeienissen van mensen die niet weten waar ze het over hebben ben ik zooooo moe. Het lukt me, zeker weten als het vandaag dan niet is dan maar morgen. Het MOET lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, waar ik tegenaan loop?

Momenten waarop ik zin heb in drinken, dat is meestal rond de tijd dat ik begon dus een uur of 4 a 5 in de middag. Tot nu toe weet ik die gedachten te beantwoorden met een resoluut "nee!". Ik wil het gewoon niet meer. Ook zie ik het als een uitdaging van mijn doorzettingsvermogen. Ik ben begonnen met drinken in de wetenschap dat ik er ook weer mee zou stoppen, 2 jaar is genoeg geweest. Ik heb dit in het verleden al eens zo gedaan en doe het dus nu opnieuw voor misschien een paar jaar.

Ow ja, ik heb nu weer de andere verslaving opgepakt en dat is wielrennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee niet echt.Zal me niet bezatten natuurlijk maar heb vandag weer wat voor mijn kiezen gekregen. Zowel kids als zus gaan niet goed. Kan het nog niet alleen. Volgende week Antabus dan heb ik een hulpmiddel waar ik me ook op richt. Moet mijn problemen op een andere manier zien op te lossen. Met Antabus word ik gedwongen en hoop van mijn gewoontes af te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me afschuwelijk om gedwongen te moeten... echt waar!
Dan maar uit mezelf de kracht zien te vinden...pfff.
Dwang werkt niet bij mij maar misschien is het wel het uiterste om zoiets nodig te hebben?
oeff!

Ondertussen heb ik nog niet gebeld met de pensioenmeneer...... maar wel zinnige andere dingen gedaan!
Nu weer verder..!
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor mij een manier om te laten zien dat ik het wel wil maar nog niet alleen kan. Mijn omgeving weet dat als ik dan de fout in zou gaan dat ik met mijn gezondheid hele grote problemen krijg. Dit is misschien DE stap om van die slechte gewoonte af te komen. Mijn partner wil dit niet. Hier heb ik zelf voor gekozen.(Na enkele maanden beraad). En ik ga ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...