Spring naar bijdragen

Woensdag 10 februari 2010


suusje777

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Mijn ervaring is dat God, of mijn Hogere Macht zoals ik hem begrijp, niet straft maar me alleen laat voelen dat ik met mijn rug naar Hem toe sta en dat ik niet toelaat dat ik het niet alleen hoef te doen. Zolang ik leef volgens de principes van de 12 stappen heb ik niets te vrezen.

Ik heb mijn Hogere Macht wel eens vergeleken met een TomTom.. Dit navigatiesysteem leidt me over 's heren wegen en ik heb de vrijheid van de aanwijzingen af te dwalen. Het risico bestaat dat ik verdwaal maar TomTom laat me niet in de steek en straft me niet af. Hij zal me aanwijzingen geven om terug te komen op de goede weg en blijft dat doen tot het moment dat ik deze aanwijzingen weer opvolg. Na een dwaling word ik niet gestraft maar geholpen.

TomTom zegt me nu dat ik weer aan het werk moet. Dat ga ik doen, ik heb geen zin in (ver)dwalen. Ik vertrouw dat het goed is.

Fijne dag allemaal.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolleke volgens mij was ik in mijn vorige leven een douane-hond. Speurde alles op en wat ik vond hield ik zelf hahaha.

Jacc ik weet niet hoe verschraalde alcohollucht ruikt want dronk altijd mijn glas (en fles) helemaal leeg. Klinkt braaf maar was niet zo want dronk eens zoveel dat ik dacht dat ik klapte zo vol ik zat. Heb het laatste restje toen maar over mijn hoofd gegooid met de intentie dat het er dan vanzelf wel in zou trekken. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje Zelfs de regels van God moet geupload worden;) Ik bedoel je kunt het niet alleen aan Hem over laten. Je zult je iedere keer weer moeten realiseren wat de regels zijn. We hebben zelf onze verantwoordelijkheden. En de regels zijn er voor om te weten wat goed of fout is. En dan nog, wat voor de een goed is, is voor de andere fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik zei ook dat het MIJN ervaring is. Wat voor mij werkt werkt voor mij. Hoe het voor een ander werkt is voor mij niet van belang. En wat dat up-loaden betreft.. de principes van mijn Hogere Macht hoeven niet ge-upload te worden. Deze principes gelden al miljoenen jaren. Ik moet mezelf regelmatig up-loaden. Daarvoor ga ik naar meetings, deel mijn ervaringen met anderen. Daarvoor lees ik dagelijks in de literatuur van de 12 stappen. Daarvoor heb ik regelmatig contact met mijn sponsor.. Daarvoor doe ik dagelijks aan meditatie. Ik moet er wel wat voor doen om mijn leven te leiden zonder te hoeven vluchten in middelengebruik. Maar ik hoef het niet alleen te doen. Er zijn vele verslaafden met mij die volgens deze principes leven en nuchter en clean zijn. En velen daarvan zijn nog gelukkig ook, alleen al daarom.

Ik word nooit gestraft voor mijn daden zolang ik de gevolgen maar aanvaard, zolang ik mezelf geen slachtoffer maak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beestjes zijn kee hoor Bolleke. Behalve dan het meerkoetje dat gestorven is. :(

Goed idee Patatteke een bubbelbad van jenever. :P En dan nog zeggen ik drink niet maar absorbeer als een spons hahaha.

Goed van je Kohtje dat je het zo kan ervaren. Alles wat je kan leiden het juiste pad in te gaan en er (met welke hulp dan ook) op te blijven kan nooit verkeerd zijn. :)

Ik ga ff op morfine-controle en in die snotterige wachtkamer loop ik altijd meer op als waar ik voor kom. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, ik denk dat het vooral de bij ADB gekweekte afkeer is die zegt 'gatver'.

Ik ben er van doordrongen dat drank mijn vijand is, een duivel; en niet mijn maatje zoals-ie me deed geloven.

Maar op dit moment zou ik wel degelijk over mijn nek gaan van een likeurtje; het lukt nog niet eens om te eten. Alleen thee en slechts 1 kopje koffie gingen net.
Wel goed voor de lijn.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ze je manuscript nou ook nog de moeite waard vinden om uit te geven, heb je helemaal een levenswerk voltooid.
Vooral als je met jouw verhaal ook anderen kunt sterken om uit het dal te klimmen.

Ik ben beniewd! Wel alvast geweldig dat het KLAAAAAR is.

Overigens kun je tegenwoordig ook met een zakje met geld je boek laten drukken (Bruna?), mocht de uitgever er toch vanaf zien.
Kun je ze hier op het forum aanbieden. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

bedankt voor jullie lieve woorden en steun.
Ga vandaag die eerste NIET nemen,
ben erg down van het hele gebeuren,
ben er best van geschrokken.

Stom om te denken dat 1 geen kwaad kan zeg.

Wilde me al ziek melden met m,n kater maar heb mezelf een schop onder m,n reet gegeven en toch met veel moeite m,n lessen gegeven vanmorgen en nu voel ik me gelukkig wat beter!

Heb mezelf goed af kunnen reageren dus de klanten waren blij met me! haha!

Was een pittig lesje kan je wel zeggen!
Blij dat ik niet alleen ben vanmiddag,ga lekker wat leuks met de kinderen doen.
Voel me vooral zo schuldig tegenover hun!
Maar ga er gewoon weer voor,
de drank is weer weggekieperd!

Jane, hoe was je kleine 3 uur spinnen gegaan?
Ben even weg geweest dus ben wel benieuwd!

Blondie heel veel succes vandaag en Suus sterkte!

Meiske heel veel plezier in Thailand!

Wat een ervaring zal dat zijn zeg!

Kit wat goed zeg dat je dat geschreven hebt,zal moeilijk geweest zijn zeg.
Ook een manier van verwerken natuurlijk he!
Hoop voor je dat het lukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Ya,
de spinning ging uitstekend,
ik heb dus ook goede hoop voor die van 6 uur.
Wel duidelijk dat mijn lijf wat meer hersteltijd nodig heeft als vroeger
maar dat is ok, voor een oudje van 56 doe ik het nog prima.

En jij gelukkig de zooi weggedaan,
soms moet je een grens over
om met terugwerkende kracht in te zien dat je dat niet meer zal gebeuren
vallen en opstaan Yajala
zo hebben we ook leren lopen
en dat zijn we ook niet verleerd, toch?

Kit, hoi, fijn dat je er weer bent
en hard gewerkt!
Hoop dat je mag gaan oogsten:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Vandaag naar mn begeleider en ik heb de woensdag gebombadeerd tot buikspieroefeningendag, want dat begint weer behoorlijk muffinbolletje te worden.
Gister laat nog iets spannends gezien over Intelligent Design. Dat je er nooit iets over hoort omdat het verboden is in Amerika om het uberhaupt maar te noemen in een column of onderwijs. Gevolg ontslag en op de zwarte lijst zodat je nooit meer een baan krijgt.
De subsidies die gegeven worden voor wetenschap zijn alleen voor Darwinisten. Dat mag dan ook niet tijdens een wetenschappelijk onderzoek onderzocht worden of dat nog wel klopt.
Ze zijn bang voor Creanisten, maar dat is iets heel anders.
Intelligent Design vraagt zich af hoe het leven is ontstaan en Darwin hoe het leven evolueert. Met doorvragen, zagen en zeuren kwamen toch ook Darwinisten tot de conlusie dat een cel wel héél erg gecompliceerd in elkaar steekt en dat dat niet "toevallig" kan zijn ontstaan. Dus die zou dan meegelift moeten hebben op een kristal of iets dergelijks.

Ik smul dit soort prsgramma's. Heerlijk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alaine, ya, Jane en de rest,

Net terug van het carnaval feest van de jongens.

Buiten op de speelplaats, voor hen heel leuk, voor mij heel koud!! -5 alweer en de sneeuw komt er ook al weer aan!
Ik hoopte op lente maar helaas!

Ps. Woman heb het ook gezien! Geweldig! Maar ze hebben het tegenwoordig ook terug veel over behaviorisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DRUPPELTJE !!!!!
:D:D:D

quote:


Originally posted by:
druppeltje


Jacc ik weet niet hoe verschraalde alcohollucht ruikt want dronk altijd mijn glas (en fles) helemaal leeg. Klinkt braaf maar was niet zo want dronk eens zoveel dat ik dacht dat ik klapte zo vol ik zat. Heb het laatste restje toen maar over mijn hoofd gegooid met de intentie dat het er dan vanzelf wel in zou trekken.
:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman Ik heb te weinig verstand van de theorie van Darwin. Denk altijd dat hij niet in een hogere macht geloofde maar dat alles ontstaan is uit toeval. Misschien klopt het niet hoor maar, als je kijkt naar hoe het menselijk lichaam in elkaar zit, moet je geloven in een hoger macht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...