Spring naar bijdragen

Maandag, 1 maart


BamBam

Aanbevolen berichten

Ik ben overigens momenteel even bezig met ayurveda. Dat is een (be)leving van voeding, meditatie enzovoort, die best interessant is. Deze leer gaat uit van je eigen gevoel en wezen. Wat je kan doen qua voeding en zelfs kleding om je zo goed mogelijk te voelen.
Ik zeg niet dat het zaligmakend is, maar het is wel interessant, omdat het uitgaat van jezelf en wat je nodig hebt.

Bol, trouwens, ik heb je vandaag echt wel gelezen. Maar ik moet je eerlijk zeggen, jouw hondentrouw aan je vriend ergert mij.
Dat ligt aan mij. Namelijk omdat ik echt niet uit kan staan dat een vrouw die zichzelf respecteert, zo slaafs kan zijn aan een luie drol. Sorry dat ik het zeg, maar als mijn man de hele dag op bed zou rondcommanderen terwijl hij best iets kan, dan zou ik zeggen: doewie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

Jahoe! het is 1 maart en ik ben blij dat ik jullie kan melden dat niet alleen de maand januari perfect verlopen is met mijn 9 glazen per week, maar ook de maand februari helemaal droog staan heb ik volbracht!!!!

Toen ik thuis kwam van mijn werk stond er een enorme bos rozen op de tafel met: Gefeliciteerd (namens mijn man.)

Ik ga stug door met ADB en ben blij dat de eerste twee maanden goed verlopen zijn. Én ik wil ieder die me met raad en daad heeft bijgestaan deze afgelopen tijd bedanken. Ik zal nog wel weer eens aan de bel trekken maar toch nog even bij deze.......... :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh wat, film, avonturenfilm ?
Vertel vertel !

quote:


Originally posted by:
bolletje

WWWOOOOEEEEAAAAA Hebben jullie die lummel van een E. Krol gehoord met het weerbericht? Heb die vent nooit gemogen, en het is nog wel een hagenees:devil:


Het geluid van alle r.t.l.'s doen het niet. Gelukkig komt de avonturen film op sbs.6:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie meis, dat is allemaal heel anders als je er voor staat. Als ik iemand zo zou zien die zo'n relatie heeft, zou ik ook zeggen, laat hem de bout haggelen maar het is veel moeilijker als je er in staat.
Dan komen er een hoop gevoelens om de hoek kijken waar je dan mee om moet dealen. Maar ik zal wel minder schrijven over Jos. Misschien wel zo verstandig.:heart:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik 3.5 maand met vier schroeven in mn hoofd liep was ik erg onverdraagzaam. Mensen kregen het flink om hun oren.
Dus kan me wel iets voorstellen als je me een stoma loopt dat je daar niet echt prettig humeur van krijgt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Bolletje, van te voren denk je te weten waar je grenzen liggen.
Maar als je in zo'n situatie belandt kan het best zijn dat je veel meer doet en pikt dan je zelf voor mogelijk had gehouden.
Is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de aard van het beestje (jouw aard dus), maar dan nog.....
Als je zielsveel van iemand houdt..... ik begrijp je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heb ik eruit gehaald Vie. Ik ben sterker geworden, ben meer afstand aan het nemen, krijg een beetje meer eelt op m'n ziel, en ben volwassener geworden. Wat ik er nog meer uit moet halen weet ik niet. Misschien de mens achter Jos leren zien ik weet het niet, maar ikben al veel harder naar hem toe en wordt veel minder gauw geraakt. Dat voel ik heel duidelijk. Dat is een lang proces geweest maar dat lukt me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar weggaan doet Bolletje dus niet....

Misschien moet je iets beter uitleggen wat Jos allemaal voor jou betekend heeft Bol.
Ik heb nl het kleine vermoeden dat je hem niet voor niets liever niet alleen laat.
Misschien zit ik daar fout mee, maar door je verhalen over je slechte periodes heb ik het idee
dat hij, toen hij nog in zn goeie doen was, misschien wel heel veel voor jou heeft gedaan.

Ik realiseer me dat ik dit alles zelf bedacht heb bij jou verhalen.
Dus misschien zit ik helemaal fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, dat is nou zo grappig. Vie vraagt je iets over je relatie met Jos en jij reageert door te zeggen dat je wellicht minder moet schrijven.
Misschien is dat iets; jij past je meteen aan. Ik weet niet hoor, ja ik weet wel. En ja, het is anders als je erin zit.
Maar ja, jij haalt er ook iets uit zo gaat het altijd. Aktie, reaktie. Misschien denken dat je niet beter kunt krijgen, niet beter verdient, loyaal zijn om redenen die al lang vervlogen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey goeie avond Witte. Ik ben bij Jos in behandeling geweest ongev. 37 jaar geleden, en ben 3 en een half jaar zijn patient geweest. Toen wij 14 jaar daarna een relatie kregen wilde ik hem graag zo blijven zien. Dit is een heel proces geweest om onze relatie gelijkwaardig te krijgen.
Eerst was hij een vaderfiguur, toen mijn partner en nu sinds 10 jaar mijn kind zeg maar.
Jos is wel veranderd maar de sombere man, die overal tegenaan schopt, die is erger geworden.
Maar ik wil en kan hem niet laten vallen. Maar wil wel mijn houding naar hem, zo veranderen dat ik me prettig voel. En dat is, meer aan mijzelf denken en me niet laten overrompelen door schuldgevoelens.
Je hebt een band met iemand. Is dat houden van? Ik weet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammie niet beter kunt krijgen? Ik wil niet beter meer. Ik wil dadelijk niets meer. Gewoon rust en een lekker leven leiden, helemaal voor mezelf, zonder vaak naar Jos te moeten en toch veel geklaag aan horen, en veel te moeten doen voor hem. Nee ik heb m'n zakken vol van een relatie.:(
Wat ik wel zou willen, is een goeie vriendin in huis hebben, lekker op de koffie bij elkaar, boodschappen doen enz. Das pas leuk. Ieder op zichzelf maar toch niet alleen. Dat heb ik ooit gehad en dat was geweldig fijn.
Of eens lekker op vankantie, das ook eeuwen geleden, gewoon lekker gaan leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is in ieder geval jou band
misschien wel gegroeid door hoe je leven gelopen is.

De irritaties voor zover die er soms zijn bij andere frummers komen denk ik voort uit het
niet willen dat je jezelf zo kwelt.
maar ik vraag me werkelijk af of jou beleving met jullie achtergrond hierdoor wel gezien moet worden als kwellen (in de ruimste zin vh woord dan)

Je schrijft al maanden over hem en mensen willen denk ik vooruitgang zien ofzo in jou relatie met hem
omdat wij (ja ja ik denk het ook wel is) het onzelf misschien op die manier niet zouden aandoen.
Daarnaast ben je iemand die altijd wel de zonnige kant vh leven ziet.
En dan denk ik direct gelukkig dat je die nu ziet!!!. Want echt makkelijk heb je t niet gehad, blijkt nu dus.

En als jij voor je gevoel nu verder komt wie zijn wij dan om te oordelen...

Feit is dat je niet drinkt!!!

Voor jou:heart:

Sorry maar ik moet nu echt rennen.......

Ik lees later wel bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Wat heb ik eruit gehaald Vie. Ik ben sterker geworden, ben meer afstand aan het nemen, krijg een beetje meer eelt op m'n ziel, en ben volwassener geworden. Wat ik er nog meer uit moet halen weet ik niet. Misschien de mens achter Jos leren zien ik weet het niet, maar ikben al veel harder naar hem toe en wordt veel minder gauw geraakt. Dat voel ik heel duidelijk. Dat is een lang proces geweest maar dat lukt me goed.



Woww, wat een herkenning Bolletje.
en even nog een stukje uit een later berichtje erbij pakken: ja, ik denk dat dat inderdaad een vorm van liefde is. :heart:
Geen makkelijke weg, maar weggaan zou niets oplossen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Witte Nog ff en dan moeten we er maar mee op houden. Ik ben al zo veel veranderd. Voorheen was ik een goeierd die over zich heen liet lopen, Jos hoefde niet te wijzen, ik vloog al, maakte z'n koffie klaar als hij uit bed kwam, haalde z'n wijn en schonk die in. Was het plaspaaltje, z'n slaaf.
Dit is nu echt wel aan het veranderen, maar het gaat niet vlug. De rede is dat de andere partij niet mee groeit dus lijkt het of het niet veranderd maar dat doet het wel.
Maar goed, over tot de orde van de dag.:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke: sterkte! Wat vanmorgen begon met een niet gewassen spijkerbroek heeft zo nog een akelig staartje:( Hoop dat het meevalt (qua strafmaat) en dat het opening geeft om met je dochter te praten...Je weet nu in ieder geval dat ze gebruikt, nu kun je erover praten.
Probeer om jezelf niet de schuld te geven, al snap ik dat dat moeilijk is. Dat is een valkuil van alle moeders en zeker van moeders met een alcoholverleden en/of heden....

Heel veel moed en hou jezelf taai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...