Spring naar bijdragen

Dinsdag 2 maart


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
BamBam

Alfje, palfje pepernoot, ik vin jou toch zo'n kl...flonkie


En schiet je straks maar dood, zal es kijken of dat in mn schema past:devil:
:angry::o
:huh:
:P
;)
:D



Tralalalala, lala. De zon schijnt, de wereld is fijn. Mijn lijf zei; krak en ik gooi Alf in een gat..tralalala


en ik ben maf en Alfje staat paf:huh:




Tomdomtomdomtrilalalaliiiiiii



Wat de zon bij sommigen teweeg kan brengen hé? Heerlijk die vrolijke :moon:
Ik doe mee pompiedompiedom.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou er dan zo anders zijn Bolletje?

Toen we moeder aarde nog niet uitputten en al die "rotzooi" niet aten gingen de mensen ook, en meestal veel eerder, dood aan de meest afgrijselijke ziekten en dan vaak ook nog masaal.

En dat mensen elkaar afslachten en als, ik wil de dieren niet beledigen maar ik weet geen andere term, beesten behandelen is ook van alle tijden, voorheen volgens mij nog veel erger als nu.

Nee, geef mij de huidige verlichte tijd maar, volgens mij meten we ons ook veel meer macht aan dan we hebben, dat wij de natuur zodanig zouden kunnen beïnvloeden dat de aarde opwarmt of dat er nieuwe ijstijden ontstaan...

Ik zeg niet dat de natuur niet veranderd maar de inschatting van ons aandeel daarin getuigt volgens mij van grootheidswaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J a BamBam: het was af entoe wel hilarisch en het viel me wel nog op welke mensen heel vlug een nieuw drankje gingen halen of met 2 alc. versnaperingen in de handen stonden. Maar het leukste is dat je mensen steeds sneller hoort lallen terwijl je ze ook nuchter kent. Mij niet meer gezien, ben toch al niet iemand die graag opvalt.:)

Na de Antabus zal ik nooit meer drinken thuis alleen en misschien een enkel drankje voor de gezelligheid als we op stap zijn alhoewel ik daar steeds harder en vaker aan ga twijfelen als ik de verhalen hier hoor hoe dat uit de hand kan lopen. Tegen die tijd wil ik dat waarschijnlijk al niet meer :o

Op het moment zit ik de ZW maar ben bezig met een intregatiebureau om voor een nieuwe beroepskeuze en begeleiding naar werk. Ik heb 30 jaar bij een bank gewerkt. Heb zelf afscheid genomen toen ik door alle troubles en de alcohol vond dat het tijd werd op op te stappen. Het werk gaf geen voldoening meer. Wil de rest van mijn tijd graag iets gaan doen met mensen of dieren.
Ik wilde nu met vrijwilligerswerk beginnen maar ik ga nu zoveel mogelijk naar mijn zusje die kanker heeft met erg weinig hoop op genezing. Zij heeft me nu nodig. Ik probeer haar wat af te leiden en te helpen.
Daarnaast ben ik moeder(2 dochters) en huisvrouw. tja en mijn partner natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teveel, uit ervaring weet ik dat de koran, alcohol (en tabak) afwijst, maar dat de gemiddelde moslim net zo gevoelig is voor verslavingen als jij of ik.

Alf ik denk ook wel dat een hechte structuur veel eenzaamheid met alle gevolgen, kan voorkomen.
Zoals nu een mens drie maanden dood in een flatje kan liggen, zoiets zou in een hechte gemeenschap nooit voorkomen.
En het is ook wel zo, dat nu het vaak lossere verband tussen mensen, een uitdaging van onze tijd is.
Het blijft altijd schipperen tussen je eigen gang gaan en de veiligheid van een groepsverband.
Ben je nog boos op me trouwens? Want een paar dagen geleden schreef je dat ik jou op een beetje stiekeme manier zat aan te vallen.
Maar ik had het echt niet over jou.
Sport jij trouwens wel? Ja dat is mijn hobbyhorse en daar kan ik wel eens in doordrammen. Maar ik heb gemerkt dat lichamelijke inspanning de geest op allerlei vlakken veel goed doet. En dat het ook bepaalde gammelheden voorkomt.

Bol ik geloof niet zo in dat uitputten van de aarde. Schreef jij dat gisteren niet, dat het milieu nu eenmaal. zelfs sinds de prehistorie, op en neer gaat? En in de prehistorie waren er nog niet eens fabrieken en auto's.
ik denk dat wij hier zelf niet zoveel invloed op hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Teveel

Wat zou er dan zo anders zijn Bolletje?




Toen we moeder aarde nog niet uitputten en al die "rotzooi" niet aten gingen de mensen ook, en meestal veel eerder, dood aan de meest afgrijselijke ziekten en dan vaak ook nog masaal.




En dat mensen elkaar afslachten en als, ik wil de dieren niet beledigen maar ik weet geen andere term, beesten behandelen is ook van alle tijden, voorheen volgens mij nog veel erger als nu.




Nee, geef mij de huidige verlichte tijd maar, volgens mij meten we ons ook veel meer macht aan dan we hebben, dat wij de natuur zodanig zouden kunnen beïnvloeden dat de aarde opwarmt of dat er nieuwe ijstijden ontstaan...




Ik zeg niet dat de natuur niet veranderd maar de inschatting van ons aandeel daarin getuigt volgens mij van grootheidswaan...



Ben het gedeeltelijk met je eens T.v. maar wij moeten nu eigenlijk toch beter weten. Vroeger slachtte mensen elkaar ook af maar in geringe mate. Tegenwoordig gooit men ergens een bom, en knal, er worden een hoop mensen om zeep geholpen, het is allemaal zo paradoxaal. We doden mensen, zijn in oorlog, en als er dan weer een ramp gebeurd, gaan ze dat zelfde land helpen.
En inderdaad, een keer in de zo veel tijd, is er een opwarming van de aarde. (ook opgemerkt door de broer van Jos, Bioloog) die hetzelfde zei. Wij hebben daar geen invloed op.
En natuurlijk meten we ons zelf teveel macht aan. We zijn niet op gewassen tegen natuurgeweld, we kunnen alleen maar zorgen dat we moeder aarde, ook met respect behandelen, we zijn te gast bij haar.;)
Ow en dat de mens nu ouder wordt heeft grotendeels te maken met de kennis die we hebben over het ontstaan van bepaalde ziekten en daar medicatie voor hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

Uitgaande van mezelf zit het in elk mens dat je kan doden.
Ik heb eens meegedaan in zo 'n lasergame, zit je in een soort stikdonkere doolhof en wordt je van alle kanten aangevallen met die laserguns en je hebt er zelf ook een.
Ik schrok toen van mezelf zo fanatiek als ik werd, nu had ik een speelgoedwapen in mijn hand maar als het een echte was geweest...

Vroeger kon je maar 1 tegenstander tegelijk vellen en nu door een druk op de knop een hele stad wegvagen en dan ook nog op afstand, je weet wel wat je doet maar je ziet het niet.
Bovendien moest je voorheen even doorgaan om je opponent naar de andere werled te helpen en kon je je nog bedenken, je zag wat je aan het doen was.
Nu is de druk op de knop in een fractie van een seconde gedaan en absoluut onherroepelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

T.V. in elk mens zit het gevoel om bij bedreiging, te doden. Dat komt voort denk ik uit de overlevingsdrang. Dan komt het geweten, wat als ik zou moeten kiezen, of 1000 mensen doden, of kiezen voor mijzelf. Als je geen tijd hebt om na te denken, of te kiezen, kies je altijd voor jezelf. Tenminste ik denk dat ik dat zou doen.
De mensen die maar raak doden, zijn de psychopaten onder ons. De mensen waar dat geweten ontbreekt, voor de andere mensen heel moeilijk te bevatten. Maar de drang om te overleven, heeft ons zo gemaakt zoals we nu met z'n allen in het leven staan. Ook het besef, goed of fout.
Doordat wij inderdaad met een druk, een heel volk naar de filestijnen kunnen helpen, voelen we ons meer en meer bedreigd en minder machtig. Gevolg, ons gaan wapenen tegen die bedreiging. We houden dus, met z'n allen dat gevoel in stand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie
Ben niet boos op je
We hebben er over gesproken toch?
En het was duidelijk dat ik me had vergist
Dan is het vooor mij ook klaar hoor
Kan gebeuren, moet het bij mezelf zoeken
No hard feelings

En sporten..
Ik heb jarenlang hardgelopen
halve en hele marathons gedaan
maar een gescheurde meniscus
maakte daar een einde aan
operatie gehad, is verbeterd
maar nooit helemaal goed gekomen
kraakbeen is aan één kant verdwenen
Te jong voor een kunstknie
Dus nu probeer ik wat te fitnessen
fietsen kan ook nog,
maar merk echt dat het lijf niet alles
meer wil en kan hoeveel ik ook train
Om nog maar te zwijgen van de cognitieve functies...
Nieuwe tv enzo, duizenden knopjes en mogelijkheden
het komt niet zo makkelijk meer binnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Vraag me ineens af, zou bedreiging en alcohol iets met elkaar te maken kunnen hebben.


Wat als wij in een liefdevolle wereld zouden leven. Zou er dan ook nog alcoholisme bestaan?



Bol, je stelt weer een interessante vraag
maar heb je al nagedacht over mijn vraag
ik las dat je ermee bezig was,maar er niet uitkwam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o bedoel je die cognitieve dingen Alf.
Nou aan de andere kant weten wij waarschijnlijk dingen die de jongeren weer niet weten of kunnen.

Zeg het was fijn met jullie te praten en ik zou bijna nog uren willen blijven zitten maar het is tijd voor actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, hoihoi!

Volgens mij ging het over een liefdevolle wereld waarin mogelijk geen alcoholisme zou bestaan.....

Alf weer aan het werk.
Teveel is ook in actie gekomen.
Dan ga ik nu maar es naar de sportschool!

Fijne dag allemaal.
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi !

Bolletje ik kreeg toevallig een brief van de NS dat ik een dag eerste klas mag reizen voor de prijs van tweede klas. :)
Misschien is het leuk als ik een nachtje overblijf ? Eerlijk zeggen hoor, ik kan me erg goed voorstellen als je daar geen zin in hebt.

Hier schijnt de zon, dus snel naar buiten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens R. (ex) hoefden we geen voorgesprek met de notaris te hebben, om de hypotheek op zijn naam over te zetten. Dat klopt wel, maar we hebben ook een samenlevingscontract en om die ook te beeindigen moet dat wel! :o

Ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor vrijdagmiddag. Haal mijn werk-uren morgenochtend in. Straks R. bellen dat zijn vrije vrijdagmiddag een uurtje korter wordt :)

Heel soms voel ik me een zielig hoopje mens, maar nu begint toch écht de zon te schijnen in mijn hoofd :rose:

Yajala, is er soms een meeting binnenkort?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dadelijk komt een zeer oude vriendin van mij koffiedrinken. We wonen al 2 jaar dicht bij elkaar en hadden ons toevallig met boodschappen doen weer eens ontmoet. Gaan lekker bijkletsen.
Nu ik niet meer drink wordt mijn sociaal netwerk gigantisch groter. Het is net alsof iedereen stond te wachten tot ik gestopt was. Zaaaaalig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...