Spring naar bijdragen

woensdag 3 maart


tapas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hihi Carolien, krijg wel een schermpje om tekste te typen jou kant op... maar kan de knop verzendenniet vinden......

Tapas, ben het helemaal met je eens, gelukkig hebben wij niet van dat soort partijen hier, maar toch, wat niet is kan komen, zal het in de gaten gaan houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, Carolien zou je die mij ook willen toesturen? Ik was vroeger ook goed in tekenen en handvaardigheid en heb mijn examen hierin gedaan. Dit is me altijd blijven boeien en niks mee gedaan. Schilderen leren komt nu ook vaker in mij op als hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pastoors delen hosties uit aan Homo's. Wat een gedoe allemaal. Ofdat homo's en lesbiënes nu blij moeten zijn.:devil: Net of ze nu ineens mensen zijn. Dat zijn ze altijd geweest. Ik heb daar zo'n moeite mee hé. De helft van mijn vriendenkring is lesbisch. Heerlijke vriendinnen. Het zijn gewoon mensen, net zo als iedereen.
Regeltjes van het geloof. Want Homo's kunnen geen kinderen krijgen. Minder zieltjes voor de kerk.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Homo, lesbisch, hebben we het weer gewoon over mensen.
En ieder mens die zich thuis wil voelen in welke kerk dan ook zou daar gewoon als mens naar toe mogen gaan en in geval van RK , een hosti moeten krijgen.
Wat nou: in zonde leven? Sorry, maar volgens mij is geen mens vrij van zonden (als je dan al zo'n groot woord wilt gebruiken) . homo liefde is geen zonde, is liefde van mens tot mens , en als die mensen de hosti willen krijgen en zich daar fijn bij voelen moet dat geen probleem zijn.
Ik heb het idee dat in veel RK kerken dat ook helemaal geen punt meer is hoor.

Probleempje: ik ga geen pb'tje sturen.... zit geen verzendknop op.
wat nu???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, berichtje is aangekomen.... en heb berichtje naar jou gestuurd.

Nee Desi, er zit helemaal niets onderaan.
Ik moet wel bij ieder bericht dat ik hier aanmaak de "ctrl" knop indrukken als ik op antwoord druk, of op pb druk, anders gebeurt er niets.
Heeft dus misschien iets met mijn instellingen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Dees. Ze moeten met hun fikken van kinderen af blijven. Als ik zo iets hoor, gaan me de haren recht overeind staan.
Het zou niet verkeerd zijn als priesters gewoon zouden mogen trouwen.
Maar blijf met je poten van kinderen af. Zij zijn hun haggie kwijt maar een kind is z'n hele leven belast.
Kan me ook zo moeilijk voorstellen dat ouders met hun poten aan hun kinderen zitten. Of wie dan ook.
Dan heb ik zoiets van, ze moeten die gasten zo straffen dat ze het hun leven niet meer kunnen doen.:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ook dat ze niet celibatair hoeven te zijn en mogen trouwen. Het zijn ook mensen, maar dit mag niet en dan moeten ze ook dat zijn.H oeveel priesters blijken trouwens niet zelf homo te zijn. Wat een schijnheiligheid:devil::huh: Moet je dan nog in de kerk geloven? Voor mij hoeft dat niet meer:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,
Ik ga er even vandoor.
Hoop dat Tasseke in gesprek komt met haar dochter en
dat ze toch weer wat lichtpuntjes kan gaan zien in de verte.
Yaja, elke dag is een nieuwe dag hoor, je kunt altijd opnieuw beginnen,
Niet vergeten.
En verder wil even kwijt dat ik nog steeds blij ben dat ik dit forum heb gevonden
Ben inmiddels met de behandeling gestart.
Lange vragenlijst gedaan
Mail met veel vragen van begeleidster beantwoord.
Ben dus gewoon voor het eerst echt bezig met te kijken wat en hoe ik het verder wil.
En ik geniet van de warme manier waarop iedereen hier met elkaar omgaat.
:present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net wezen stemmen, je kunt het maar gehad hebben;) De afgelopen jaren heb ik niet gestemd. Ik hield me er niet mee bezig en wil niet zo maar een willekeurig vakje roodmaken.

Maar TAPAS in die zin herken ik mezelf ook wel in jou verhaal over je angst voor de rechtse partijen. Ik heb dat ook en vandaar dus mijn gang naar de stembus. Ik twijffelde tussen 2 partijen en heb uiteindelijk diegene gekozen die voor behoud is van een bepaald natuurgebied hier in de buurt.

YALA: Alle flessen de deur uit..dat helpt mij tenminste;) Niks voor jou?

CAROLIEN: Wat mooi dat je je geld kunt verdienen met je creatieve talent!:) Heb je ook een eigen ateliertje? Zelf doe ik aan keramiek (wat bekt dat stom:$) en krijg ik 1 keer in de week les van een kunstenares. Maar alleen voor de lol hoor, ik ben geen pro;)

YVONNE: Heel veel succes met de start van je behandeling, zal best spannend zijn! Maar vast ook een lekker gevoel dat je nu met jezelf aan de slag kunt (voor zover je dat hier al niet deed).

DESI, ISA en BOL: Ik kan me daar ook zo kwaad over maken: de kerk heeft een grote mond over hoe slecht anderen het wel niet doen, maar zitten ondertussen zelf te rotzooien:( Het zijn net mensen...
Het verbaast me niets dat de kerk steeds leger wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik nou ook mijn stemkaart nog ergens kon vinden....
En ik wil echt stemmen want die partij die ik uitgezocht heb ziet er erg goed uit. Ja en ik weet dat je ook alleen op vertoon van je paspoort kan stemmen, maar het adres van het stembureau staat op de kaart. Enfin, ik zoek nog even door.

Ik vind het wel een beetje van dik hout zaagt men planken hoor, dat afgeven op de kerk. Alsof ineens alle priesters sodomieten en kinderverkrachters zijn.
Overigens heb ik het idee dat de katholieke kerk er stukken beter uit zou gaan zien als ook vrouwen priester konden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie ik heb in twee kloosters gewerkt. Heerlijke mensen en nooit geen last gehad van handtastelijkheden. Inderdaad we moeten op letten dat we niet iedereen over een kam gaan scheren. Je hebt gelijk;)
Maar het is zo'n gevoelig onderwerp, dat mijn gezond verstand soms op de loop gaat.
Overigens een hele goeie morgen meis.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Vie natuurlijk zijn niet alle priesters verkeerd. Nog lang niet. Mijn lievelingsoom was priester en een schat van een mens voor iedereen. Een levensgenieter en een kindervriend. (40 jarig missionaris in Tanzania). Maar de verhalen die je nu hoort maakt de kerk echt niet aantrekkelijker. Ze vallen echt van hun voetstuk zo. Je wil toch vertrouwen in hen hebben. Zo lukt dat niet. Volgens de bijbel moeten de mensen elkaar liefhebben maar niet op deze manier.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is het hem juist Ekstertje, ik woon namelijk wel in een uithoek maar officieel ben ik nog steeds inwoner van Rotterdam, dus daar moet ik ook mijn stem uitbrengen.
Maar goed, ik kom er wel achter.

Er is eens onderzoek gedaan in hervormde gemeentes of er een verschil is tussen domina en dominee, in de beleving van de leden van de betreffende kerk.
Het blijkt dat mensen onder de 40 jaar, een domina als prettiger en invoelender ervaren.
En het kunnen trouwen van priesters zou ook geen gek idee zijn. Wat weet zo'n priester nou van de moeilijkheden die je kan ondervinden met een huwelijk en kinderen enzo. Zo iemand fungeert toch als zielenherder, of zou dat moeten doen.
Maar goed, het is niet voor niets dat zoveel priesters wel een glaasje lusten, hihi. En nu generaliseer ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro ook in de kelder? Waar schilder jij? Ik moet m'n hele atelier leeg halen, en weet niet waar ik alles op moet bergen. Ook niet waar ik in de toekomst moet gaan schilderen. Niet in de kelder want daar is het licht niet goed. Bovendien voel ik me dan zo opgesloten.
Toch maar in de huiskamer dan. Ik weet het nog niet.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, nog al meer crea bea's, pfff, ik was al blij dat ik voor de kinderen toen ze klein waren een denneboompje, huisje etc a la dick bruna kon maken.
En dat vonden zij dan al schitterend......
Gelukkig hebben ze de creativiteit en muzikaliteit van hun papa geerfd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Ekstertje, de dominante domina. En de dominee domineerde. Maar daar komt het woord immers ook vandaan, "hoofd van de gemeente".
Ja, een nogal patriarchaal stelsel, die kerk zoals ze is opgezet.
Merkwaardig is dan weer, dat de katholieken het over de Moederkerk hebben, en niet de Vaderkerk.
Enfin, van de ene verbazing in de andere.

Ik heb mijn stemkaart gevonden en ga mijn plicht doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...