Spring naar bijdragen

Donderdag 4 maart 2010


Alessie

Aanbevolen berichten

Ben blij voor je. Nu komt er missschien wat schot in de zaak. Goed van de arts om hem er op te wijzen dat hij meer moet gaan doen, en ook goed voor jou! Daarnaast wordt er nu aktie ondernomen verder met door onderzoeken en blijft niet alles bij hoe het was. Dat was niet goed he? Fijn voor jullie.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen deze morgen
Rapilos, sterkte met de scheiding, het is eng want je weet niet waar het heen gaat en hoe je leven er over een jaar uitziet
maar loslaten geeft ook weer ruimte voor nieuwe dingen, houd dat voor ogen.
Carolien gefeliciteerd!
Marja, sterkte met je schoonmoeder, wat moeilijk is dat, het klinkt alsof ze het niet gaat redden.. in gedachten bij haar zijn is mooi

Isa, natuurlijk is het confronterend om zo'n ruzie te horen maar dat is dus wat alcoholisme met mensen doet
je voelt de machteloosheid die alcoholisme met zich meebrengt
Het lastige is dat een van beiden dat patroon zal moeten doorbreken
Je hebt het zelf meegemaakt dus weet hoe het is, zowel het gevoel van de man als van de vrouw.
Laat het bezinken en geef het een plek.

De verkiezingen hier zijn goed uitgepakt, alleen TON deed als nieuwkomer mee en heeft wat gewonnen maar niet veel
we blijven dus een linkse raad die iets meer naar het midden zal gaan met Groenlinks en D66 als grote winnaars

en nu snel douchen want om 11 uur moet ik op mijn werk zijn!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb moeite met het gedoe van die hoofdoekjes en burka's. Ze vragen ook niet aan mij of ik in m'n nakie op straat wil gaan lopen. Ik weet best wel waarom die vraag er is maar als je al zo lang met een burka of hooddoekje loopt, is het moeilijk om dat zo maar af te schaffen. Daar draait het niet om volgens mij.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik Dees, maar het gaat mij er om wat het persoonlijk met vrouwen doet. Natuurlijk gaat het om de veiligheid, maar als men wil, en de burka zou niet meer gedragen worden, vind men altijd wel iets waardoor die veiligheid, geschaad kan worden. Als de extremisten willen, kunnen ze altijd wel iets verkeerds doen.
Nee de Imaams die prediken dat alles wat niet moslim is, gedood moet worden omdat het verkeerd is, die moeten ze aan pakken. Maar als ze dat doen krijgen ze weer veel komentaar. Het blijft moeilijk.
Ik denk dat ook moslimvrouwen, niet anders zijn dan de meeste andere vrouwen. Minder agressief en meer gericht op het leven van de mens. Niet op een ander vernietigen, minder machtsbelust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Bol, in je blootje op straat lopen is strafbaar hoor. Dat valt onder onzedelijke handelingen.
Verder vind ik het prettig om iemand met wie je praat, in het gezicht te kunnen zien.
Maar als zo'n vrouw daar echt zelf voor kiest om zich helemaal in te pakken en het geen kwestie van dwang of onderdrukking is, nou ja, moet ze toch lekker zelf weten dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, Goeie morgen meis. Ja ik bedoel meer dat, als mensen hun leven lang, gelopen hebben en ze in eens zonder burka moeten lopen, ze zich naakt voelen.
Ik heb hier een een hele fijne familie. Uit Afrika. 13 kinderen waarvan de oudsten veel rotzooi uit halen. Nou kan ik zeggen, wat een rotafrikanen maar de ned. jeugd is niet veel beter. Sommigen dan hé. Ben er mee eens dat de criminaliteit aangepakt moet worden maar dan ook allemaal, niet alleen de buitenlanders. En zich richten op de z.g. (rot) markokanen. Maar wel dat als je hier komt je je zult moeten aanpassen aan elkaar.
Niet hier komen en dan maar gaan eisen. Daar heb ik erg veel moeite mee, er zijn sommigen die dat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Isa, goed dat je dat vb noemt van die ruzie en het is denk ik belangrijk om er voor
je zelf naar te kijken. Schuldgevoel kan diep zitten en lang aanhouden en maken dat je
verkeerde keuzes maakt is mijn ervaring. Als jij je schuldig voelt aan bv een verbroken relatie
is die relatie niet gelijkwaardig. Als jij denkt dat je boete moet blijven doen omdat je een alci was
dan blijf je je schuldig voelen. Voordat je het weet denk je dat je aan iedereen verantwoording
schuldig bent en denk je dat je altijd minder bent dan een ander. Verder ontstaat en een gevoel van:
als ik nu maar heel braaf ben dan komt het allemaal wel weer goed. Maar wat als dat braaf zijn
niet bij je past; op een dag barst de bom; je grijpt weer naar de fles of je wordt depri of wat dan ook.
Vanuit een schuldgevoel ga je automatisch proberen om je continue aan te passen
aan wat je omgeving wilt of wat jij denkt dat de omgeving wilt. Toch is de kans klein dat je
daarvoor een beloning krijgt of dat jij je prettig voelt.

Je hebt misschien teveel gedronken een periode maar ben je verder zo'n onmogelijk mens,
dat geloof ik niet. Probeer te kijken naar daad en jouw aandeel. Als ik teveel zoop dan is dat
mijn daad maar hoe mijn man daar op reageert, is zijn daad. De ene keer vond hij het echt
niet leuk maar een andere keer schonk hij me graag nog eens bij. Een mens is wel
verantwoordelijk voor wat hij doet maar niet verantwoordelijk voor hoe een ander daar mee
om gaat (volwassen mensen dan, tov kinderen heb ik een andere mening).

Ander vb: hier zijn vaak bosbranden en ze proberen de schuldigen dan te vinden.
Nou gooit iemand een brandende peuk uit zijn autoraam en er ontstaat brand.
Is die persoon verantwoordelijk voor de brandende peuk uit het raam gooien of voor de bosbrand?
En is iemand die een brandende peuk uit het raam gooit en er ontstaat geen bosbrand dan niet schuldig?
Het gaat toch om de daad? : je mag geen brandende peuk uit het raam gooien.

Isoleer je "daden" neem daar verantwoording voor, niet voor de gevolgen, die je niet kan overzien
als je je daad verricht. Net zo goed als jouw vriend de verantwoording moet nemen voor wat
zijn "daden" zijn. Probeer je schuldgevoel zo veel mogelijk los te laten en te leven in je bewustzijn
van nu en vanuit jouw gevoel; vind jij jezelf nu verkeerd, voel jij je vandaag schuldig om wat je
nu doet, zit je niet lekker in je vel? Kijk naar jezelf; probeer te veranderen waar jij je niet lekker
bij voelt maar niet omdat je denkt dat doe ik voor hem of haar. Uiteindelijk kan je alleen maar
vanuit jezelf leven, van de mens die jij bent; een appel kan volgens mij geen peer zijn
al doet hij nog zo z'n best.

Als die hele zooi wat niet bij je past maar diep genoeg zit kan het een lange weg zijn om er
van af te komen, er zijn zat mensen die het hun hele leven niet lukt, helaas. Maar weet je,
elk eikeltje heeft de potentie in zich om een mooie boom te kunnen worden. Zoek die kern in jezelf,
wat heb ik in mij, wat kan ik; blijf ik een eikel of word ik een boom.

Ik moet echt nog vaak op de rem; hee dat is "peer" gedrag; aangepast, past niet bij mij.
En; ah ja dit is goed; "appel" gedrag; past wel bij mij. Sinds ik meer in mijn appelgedrag zit
ben ik stukken vrolijker geworden, weet ik beter wat ik wel en niet wil en wat ik kan
en vinden mensen mij een prettiger mens geworden om mee om te gaan. Maar elke keer
als ik in de verdediging schiet of me schuldig voel of me slachtoffer voel of zit te wachten
op beloning voor goed gedrag dan zit ik weer in peergedrag. Dan moet ik me echt bewust los
maken van dat gedrag en terug naar "appel". Dit vreet nog regelmatig energie maar het
is fantastisch om te voelen dat ik wel bij mij pas en dat geeft weer energie.
In mijn appelgevoel heb ik levenslust in mijn peergevoel een loodzware levenslast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, ik denk niet dat vrouwen van nature onderdanig zijn, maar meer de neiging hebben om zich aan te passen en naar harmonie te zoeken.
En aanpassing is helemaal geen vies woord! Het is bijvoorbeeld onderzocht, dat diersoorten die zich aan veranderende omstandigheden aanpassen (flexibel zijn) al miljoenen jaren voortbestaan, terwijl dieren die dat niet gekund hebben, uitgestorven zijn. Daarom worden vrouwen natuurlijk ook gemiddeld ouder dan mannen, hihi. Waarbij ik vrouwen niet met dieren wil vergelijken ;)
Hoewel, als ik een dier was, was ik een kat. Knuffelig, behaagziek maar ook met scherpe nagels.

Bol, ik snap wel wat je bedoelt.
Weet je, wij leven hier in een nogal zwaar-gereformeerd dorp, en dan zie je al die pubermeiden op zondag met hoedjes op en lange rokken naar de kerk gaan. (Waarom mogen jongens wel blootshoofds en met gewoon hun spijkerbroek aan?) Ze mogen ook niet hier gewoon naar de middelbare school, maar moeten elke dag naar Rotterdam waar een gereformeerd college zit, want hier zouden ze wel eens bedorven kunnen worden.
En als je dan die meiden zelf er over hoort, hoe ze zich beknot voelen, dan denk ik ook wel eens: wat zitten wij hier te tutten over hoofddoekjes, in onze eigen cultuur hebben we het zelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, prachtig omschreven, precies zo is het.
Je bent zelf verantwoordelijk en je hebt zelf keuzes hoe om te gaan met gevoelens
als je een keuze maakt draag je daar ook de consequenties van
zo houd je de regie over je eigen leven
je kan niet de regie over andermans leven hebben

en nu moet ik weg, dagdag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie vergelijking, Dhendro! Je als een peer gedragen omdat je denkt dat dat van je verwacht wordt of om vervelende toestanden te vermijden, terwijl je eigenlijk een appel bent en de appel in jezelf op die manier dus onderdrukt. :) Soms is het nog wel even zoeken wat het appel-zijn echt inhoudt. Meestal voel je het wel ergens in je lijf als je peergedrag vertoont. Dan wringt er iets. Tegelijk probeer ik me ook af te vragen wat ik echt wil of waarom ik iets niet wil. Achter iets niet willen zit soms angst bij mij, en als ik het dan toch doe, ben ik soms blij dat ik het gedaan heb. Andere keren krijg ik de bevestiging dat het inderdaad iets was of is dat niet bij me past. Weer iets geleerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Dees,

Ja heb het er met heeel veel moeite uitgekregen,
z,n reactie was eigenlijk precies wat ik verwacht had,
hij had het wel in de gaten,maar niet dat het zo erg was.

G
Hebben vanmorgen een afspraak bij de huisarts gemaakt of ik misschien refusal of iets kan krijgen.

Hij was geweldig,hebben veel gehuild,gepraat en zelfs gelachen.
Hij is er 100% voor me!
Wat een opluchting dit zeg,er valt een hele last van m,n schouders af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...