Spring naar bijdragen

vrijdag 5 maart


Mai

Aanbevolen berichten

Suus, ook jij sterkte,
en fijn dat je er weer bent.
Detoxen kan goed zijn om ff met de medicijnen
duidelijk te krijgen wat nu het beste is, want je schrijft er nogal wat op.
En voor je lijf kan het geen kwaad lijkt me.

Tina, wees maar blij dat jij gewoon griep hebt:D. Niet leuk natuurlijk, maar is ook een soort van reiniging en gedwongen rustkuur. Lekker uitzieken en jezelf verwennen, met thee, boekjes, bouillon en rust:present:

Vanaag zelf lekker druk, volley, Mindfulnesstraining en vanavond weer volleyen een wedstrijd, lekker hoor.

De zon schijnt hier, we gaan die kou maar gewoon doorsturen naar de wintersportgebieden, afgesproken? Ik heb erg behoefte aan de lente en de zon,
fijne dag mensen en tot laters,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja erg he tina, ze ging wel naar school, met proefwerken ens,
net genoeg om geen argwaan te wekken, ook waardoor haar moeder er veel te laat achter kwam.
Mijn dochter is erg aards en stevig, maar ook kwetsbaar, en ging ook veel te ver. Ik schrok erg dat ik mijn eigen kind niet meer kende, gelukkig geen drugs, die vriendin wel. Maar alco, uitgaan, slechte cijfersm schelden, ruzie, vreselijk. Maar nu gaat het stukken beter, cijfers omhoof, met plezier weer sporten en fijne vriendinnen.
moet nu gaan, doei doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gojemurge frummers,

Tass, veel sterkte met je dochter. Ik hoop voor jou dat de peut jullie verder kan helpen en ja, BJZ zou ook een heel goede hulpverlener kunnen zijn. Ik heb tijdens mijn opname en livestyle programma bij CAD veel verhalen gehoord (door de jeugd zelf) hoe vindingrijk ze kunnen zijn om hun omgeving om de tuin te leiden.
Zij waren er gelukkig wel om er nu vanaf te komen. Bij het CAD werden ook avonden gehouden waar ze de ouders mee konden nemen. Dat was voor velen moeilijk maar achteraf waren alle partijen gelukkig met de duidelijkheid. t was soms heel hard om aan te horen maar het doorbrak wel de cirkel waar ze in zaten. Er zijn vele mogelijkheden om erachter te komen. Ik hoop voor jou dat dat niet te lang duurt.

Hou de vinger aan de pols zou ik zo zeggen en zoek hulp. Alleen lukt dat echt niet.


@Bolletje: Ik droom de tijd na het stoppen zo hevig. Dat schijnt normaal te zijn ivm het inhalen van je REM slaap. Maar ik droom zeer vaak dat ik niet meer kan lopen en heb dan altijd pijn in mijn benen.Ik kan dan niemand bijhouden Raar he. Daarnaas gebruik ik een hoge dosis AD wat nu eindelijk goed werkt. Maar het dromen is gebleven soms op het echte af. Zou dat ook met psychose te maken kunnen hebben?Weet jij dat?

(Voor de rest gaat het goed met mij)
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Goeie morgen lieve Dees.
Nee hoor Dromen en een drankspychose zijn twee heel verschillende dingen. Wees gerust. Dromen gebeurd tijdens de slaap. Een drankspychose gebeurd tijdens het wakker zijn. Je zit in een hele andere wereld die je veel bewuster mee maakt. De wereld om je heen wordt door jou beleving heel anders. Er gebeurden dingen, zoals bij mij, stemmen horen uit de muur, of waanideeƫn dat ik de schuld zou zijn van de oorlogen en natuurrampen. Ik zou een kind baren van de duivel omdat ik zelf een kind van de duivel zou zijn. Het was prachtig weer maar ik vervoer dat het zwaar regende en stormde. Liep in m'n nakie over de afdeling. Iets wat in normaal nooit zou doen.
Nee lieverd ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken. Ik sliep bijna niet, weken aan een stuk en dat is funest geweest.
Maar dat de wereld voor jou wat vervormt, ja dat kan. Maar als je al een tijdje droog bent, krijg je geen drankpsychose. die treed vaak op, vlak na het stoppen.
Maar heb je meer vragen mag je die altijd stellen hoor. Als dat je wat rustiger maakt.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus, sterkte meid. Bij de detox kicken ze je normaal gesproken ook af van de benzo's (oxazepam, temazepam en alles met een -pam) Dit zijn nl ook verslavende middelen en op een heel korte termijn ( ong. 2 weken achtereenvolgens) Als je verslaafd bent ben je heel erg verslavingsgevoelig voor andere middelen en ga je zo ook vaker ongemerkt als vervanging gebruiken. Als je gaat detoxen moet je van alle middelen verslavingvrij worden. Waarschijnlijk daarom nog die detox. De AD kan geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen! :)

Hier vooral koud:( Net terug van de kinderen naar school fietsen, blij dat ik weer binnen ben! Hier bewolkt, ik vrees dat ik niet veel zon ga zien vandaag...

Tasseke: fijn om te horen dat het ondanks alle stress na omstandigheden goed met je gaat. Ondanks al je zorgen om je dochter klinkt het of je er goed mee om gaat. Op zich is het natuurlijk heel erg dat je dochter met dat spul op zak is betrapt, maar nu geeft dat in ieder geval een opening voor jullie beide en misschien de hulpverlening om er iets mee te doen. Ter voorkoming van erger moet je maar denken!

Suusje: heel veel sterkte met de behandeling. Hoop dat je je snel weer wat opgewekter gaat voelen. In je huis (met al die bloemen) de lente: nu in je hoofd nog! Superlief van je man al die bloemen! :)

Yalaja: werk zĆØ! Wat een luxe om op je werk nog even te kunnen frummen:P;) En hou je taai met je hoofdpijn en zo!

Albertina: heel veel beterschap en lekker uitzieken. Volgens mij heerst het weer, hoor er veel over van anderen. Mijn dochter klaagde ook al....


Fijne dag iedereen maar weer!:)Maak er wat van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal. Kom ik net even kijken, gaat iedereen weg.
Overigens was ik allang ingelogd, maar de kaasboer kwam langs met zijn vrachtwagentje en nu heb ik alle nieuwe roddels uit de buurt weer vernomen.

Vroeger, in mijn wilde jaren, heb ik weleens speed gebruikt. Aan mij moet het wel goed te merken zijn geweest, want normaal gesproken zeg ik nooit zo veel, maar dan was mijn babbelen niet te stuiten.
Ik kon ook niet stilzitten en de overmoedige lach was niet van mijn gezicht te branden. En dat ging minstens 24 uur zo door.
Bovendien geeft het een bepaalde aspirine-achtige geur af in je zweet.
Maar Tas, dat gebruik is bij mij vanzelf en zonder moeite overgegaan hoor. Er is nog hoop.
En als je het zelf nooit hebt gebruikt, herken je het waarschijnlijk ook niet in een ander.
Het is net zoiets als dat wij alkies een heel fijne neus hebben voor andere alkies. Maar van een morfinegebruiker bijvoorbeeld zou ik het waarschijnlijk niet herkennen.

Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@Tasseke

Tas, wij hebben op het thuisfront helaas wel ervaring met drugs. Mijn oudste zoon heeft wel een heel traject doorlopen van een eerste jointje op 15 jarige leeftijd, via de hele verslavingsproblematiek en alles waat daaraan verbonden zit, t/m gestopt en begeleid wonen nu op zijn 24e jaar. Wij hebben daarin heel wat meegemaakt een belangrijke les voor ons (en hopenlijk ook voor anderen vandaar dit bericht) is dat je zo dicht mogelijk bij je kind moet blijven. Natuurlijk ben je boos verdrietig verontwaardigd en al die dingen, maar probeer vooral je dochter met je eigen emoties en frustraties niet af te stoten. Een kind in die leeftijd overziet geheel niet de gevolgen van zijn/haar daden en leeft veel meer bij de dag. Blijf vooral in gesprek en veroordeel je kind niet, dan heb je de beste kans om te kunnen bijsturen.
Verder deel ik ook de zorg van Jane (zie 8:21).
Ik wens je heel veel kracht, geduld en wijsheid hierbij :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk zulke pakketjes.zat vorige week op mijn krabpaal te wachten voor de katten. Ik was nog blijer als de katten:D

Het gaat goed met mijzelf wat de alc. betreft.Alleen mijn energie is ver te zoeken . Erg moe en alles uitstellen. Dat wijt ik aan medicijnen die ik slik in combinatie met de Antabus. Erg lastig want ik wil vanalles.
Zodadelijk ga ik naar mijn zus in het ziekenhuis misschien dat ik haar wat kan afleiden. Dat doe ik als het kan iedere dag. Ik ben benieuwd of ze nog wat gehoord heeft over de uitslagen. Ik hou mijn hart weer vast.:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, dat ontbreken van energie ken ik wel. Soms moet ik mezelf vooruit trappen. En ik doe dat alleen omdat ik weet dat ik me dan achteraf toch blijer met mezelf voel.
Bij mij ligt het niet aan medicijnen want die heb ik niet. Ik denk meer aan een innerlijk gevoel van: waar doe ik het voor.
Maar dat klinkt erg depressief.
Zelf vergelijk ik dat gevoel wel eens met verdiepingen in een flat. In de kelder gaat het helemaal niet goed, maar op de eerste verdieping waar ik contacten onderhoud, gaat het prima.
Nou ja, om die kelder en de eerste verdieping met elkaar te verbinden, ga ik in therapie.

Heel veel sterkte met het bezoek aan je zus. Hoe is ze zelf? Heeft ze hoop, en interesse in haar omgeving? Put een bezoek aan haar, jou uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een vergelijking waarin ik mezelf ook wel herken Vie,
mooi verwoord. Ik sta op een wachtlijst bij de GGZ voor
lichaamsgerichte ther. en om de tijd te overbruggen doe ik de mindfulnesstraining.
Maar daar kom ik dus niet mee in de kelder, blijf op de begane vloer steken:D
en op zolder mag er ook wel geruimd worden.

Desi, kracht en moed voor jou meis straks bij je zus,
fijn dat je er voor haatr bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, het is leuk dat je dat over die zolder schrijft, want vaak droom ik dat ik een oude krakende trap op ga en dan allerlei stoffige kamers vol antiquiteiten zie. En met het openen van elke deur zijn er weer meer oude kastjes en uithoekjes. Dat geeft mij geen prettig gevoel.
Hoe ga jij in het dagelijkse leven om met dit dubbele gevoel? Als je dat kunt uitleggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet er nu niet zo goed raad mee Vie
heb in het hier en nu zo veel voor mijn kiezen
dat de mindfulness me ook helpt om er op die manier mee om te gaan.
Maar dat valt meer on het hoofdstuk overleven.
En soms denk ik dat ik nog een keer die kelder moet uitspitten
om straks de zolder op te kunnen, en dat ik dan pas echt kan gaan leven.
Maar ik ben al zoveel in die kelder aan het werk geweest, dat ik niet goed
weet of ik daar nog wat te zoeken heb. Maar wil er niet voor weglopen,
vandaar op de wachtlijst. En mnisschien komt er wel iets heels anders uit?
Maar net als wat jij schrijft ik word er ook niet vrolijker van.
Zou wel eens willen gaan oogsten he.
Maar zonder drank is het al zoveel beter en wie weet brengt de ther. me nu ook heel andere dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@#$@#$%^$, bericht verkeerd geplaatst.
Had dus geschreven dat we een kat bij iemand weg gehaald hebben. We moesten over bergen rotzooi heen stappen om in een hele vieze rommelige keuken te komen. God wat stonk het daar. Vreselijk. Het was iemand die alles verzamelde en overal lag een hoop viezigheid.
Vreselijk triest dat mensen zo moeten leven en niet in staat zijn, hun leven op orde te houden.
De kat was erg goed verzorgd, en dat zie je vaak bij deze mensen.
Ik hoop dat de eigenaar gauw weer in een geordend huis terug komt en de kat weer gauw in z'n eigen omgeving terug kan.
Verder is het hier erg stil dus ga ik dadelijk maar een beetje aan de poets. Ja je moet toch wat hƩ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jane, jij zit er veel meer middenin dan ik, want eigenlijk gebeurt me nu niets naars.
Misschien daarom juist dat ik tijd heb om de zolder en de kelder op te ruimen.
Dankjewel in ieder geval voor je antwoord.

Dag Bako, hoe gaat het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...