Spring naar bijdragen

weer een dag

suusje777

Aanbevolen berichten

Lieve Isa,

Ik lees niet veel mee op het forum omdat ik daar te weinig tijd voor heb. Laatst zag ik echter wel jouw schrijven en dat je je zo verloren voelde. Ik kan me tegenwoordig ook zo voelen als ik een vrije dag heb en dochter is niet bij me. :(

De enige manier om me over dit gevoel heen te zetten is iets doen wat zinnig voelt voor mezelf. Waardoor ik het gevoel heb dat die dag er toe doet.

Jij houd zo van hardlopen. Kun je daar niets mee doen? Jeugd die tegenwoordig te zwaar is, kun je hun niet het plezier van sporten bijbrengen? Of een hardloopgroepje opzetten? Of ander vrijwilligerswerk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Isa, ben je er een beetje achtergekomen wat de reden is van je onrustgevoelens.
Ik vind het goed van je dat niet bent gaan lopen dempen met pammetjes, het ene dempen (alco)
of het andere dempen maakt niet veel uit; het blijft weglopen voor wat er is. Niet handig
want anders blijft het leven zeuren en trekken terwijl je het ook kan toejuichen als je
de onrust weet te plaatsen en er wat mee kan doen.

Woman hetzelfde; ik vind het mooi dat je stopt met St. Jans omdat je jezelf wil laten zien
aan je contactpersoon. En lekker relaxt om te lezen hoe je elke keer het leven instapt.
Die sjaal voor zowie is mooier dan een gouden ring , toch ?

Hier loopt alles lekker, ik huppel nog steeds ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen!

Wat een zware verhalen en lastige situaties weer op de vroege ochtend!

Ik heb een beetje erg zwaar gesport vannochtend, dus ik heb wat moeite om mijn armen op te tillen, maar verder voel ik me toppie.

Helaas geen zonnetje vandaag, maar je kunt niet alles hebben.

Nu weer hard aan het werk.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa,

Ik werk al jaren wel in mijn droombaan, maar ook dat wordt een sleur.

Ik ben nu aan het leren dat het niet gaat om: "het doel", maar dat het gaat om "de weg er naar toe".

Ik heb zelfs laatst een film gezien. De film zelf was niet de moeite waard, maar die man wilde zijn leven steeds doorspoelen naar zijn volgende doel. Wat ze ook lieten zien was dat die man alle mooie (en ook: verdrietige) dingen in het leven oversloeg waardoor zijn leven geen inhoud meer kreeg en hij alles verloor wat hem dierbaar was.

Nu ook, als dochter in het weekend bij me is dan wil ik het zo gezellig mogelijk maken. En als ik het nu niet kan, dan kan ik het straks ook niet. Waar ik woon is daarbij veel minder van belang.

Kun jij - met je hardlopen - niet veel meer gaan betekenen voor mensen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Caro we schijnen elkaar te ruiken lijkt het wel hahaha. Zal dit zeker gaan doen want voel me er behoorlijk rot onder. Heb geen zin om telkens weer de verdediging in te duiken. en zeker niet een wel/niet discussie. Voel me dan beschaamd als een arts zoiets ruikt terwijl bewezen is dat ik al maanden niet heb gedronken. Ik rijd wel auto en als ik voor controle aangehouden wordt zullen ze het weer ruiken. Niet erg want heb niet gedronken maar wordt dan wel weer geconfronteerd met de sores er achteraan. Word hier gewoon zo moe van. Sta al meer als 2 jaar op heftige controle en zeg dat ik soms nog wel eens wat drink. In al die tijd is medisch bewezen dat ik niet of nauwelijks nog drink maar toch ruiken ze telkens drank. Word of ben hier erg verdrietig van want snap het niet.

Ja Bolleke ik had gisteren weer geschreven want schaamde me eigenlijk ook hier te komen. Stom want ben altijd eerlijk geweest over mijn drankgebruik. Vond het niet kloppen dat als je naar drank ruikt hier te komen maar dat ...........ach laat maar meis. Wilde er ff zijn voor Jacc. Ja dieren he en dit vond en vind ik zo erg voor haar dat ik toch weer even wilde reageren. Banjo is oke en verheugd zich op de bruiloft zaterdag want is dan eregast. Heb een mooie bloemenslinger besteld voor om haar halsje en een prachtige strik voor op de benche. Mijn hemel een bruiloft met een hond als eregast, gekker moet het niet worden want word hier zelf nerveus van als baasje zijnde. Katje is lief en zo gek als een deur. Zal niet lang meer duren maar ze schijnt niet te lijden dus vandaar dat ik er was voor Jacc. Het niet laten lijden al doet afscheid nemen erg zeer. Nu nog een klein muisje in de opvang maar die ben ik telkens kwijt hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, goed plan en heel veel succes!

Tatum, blijkbaar straal ik dan uit dat ik geholpen moet worden. Ik hoef alleen maar even hulpeloos om me heen te kijken en mannen (en ja ook vrouwen) komen aansnellen om me te redden.
En het is heel raar, want ik ben echt geen schattig, popperig vrouwtje ofzo.
En uiteraard heb ik daar in het verleden vaak gebruik van gemaakt. Een mens doet van nature denk ik, wat het gemakkelijkst lijkt op dat moment. Maar ik voelde me er helemaal niet goed bij. Alsof ik mijn eigen richting niet meer bepaalde en maar een beetje mee dreef.
Mijn man trapt er gelukkig niet in. Ik denk dat zijn houding me ook veel geholpen heeft om van de alcohol af te komen. Immers, ik bereikte er bij hem niets mee.
Maar het is ook weer niet zo dat hij me in mijn eentje laat tobben hoor. Hij neemt alleen niets van me over, ik moet het zelf oplossen. En voor mij werkt dat.

Maar goed, ik wens iedereen een zo fijn mogelijke dag, hier roept de plicht weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
Suus meisje sterkte met alles.
ik hoop dat je kunt stoppen met drinken joh,
er moet nu zoveel gaan gebeuren en je man
en kinderen hebben jou ook nodig, straks wordt er
voor jou gezorgd en na de detox ziet alles er hopelijk weer beter uiut voor jullie!
En ontslag op deze gronden is belachelijk, er bestaat zorgverlof en anders moet hij de kans
krijgen iets te regelen, maar dit is een trap onder de gordel, niet pikken dus, gebruik het maar om je eens goed kwaad te maken, zijn ze niou helemaal!

Bol, Jos is zo te horen echt niet aan een hospice toe hoor, die hebben vast wel mensen op de lijst,
die er erger aan toe zijn. laat hem maar even lekker in het ziekenhuis de boel op stelten zetten!

Caro, prachtig geschreven. Mischien een idee om het bij thema's te plaatsen, zonder de naam van suus erbij, want het is zo belangrijk ook voor anderen om te lezen, het verdient een meer prominente plek.
Toppie hoor, blij dat je bleef/blijft:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup wat onzettend leuk dat Banjo eregast is. Je maakt er zeker foto's van an als je kans ziet om ze te plaatsen zou ik er heel benieuwd naar zijn.
En ach geniet nog maar lekker van die ouwe taart die zo gek als een deur is. Ze heeft nog veel plezier in het leven en dat is belangrijk meid.
Katten kunnen, ondanks ze iets mankeren, heel oud worden. Het hoofd van de D.A. heeft een kat van 27 jaar. Die was jaaaaren geleden al op gegeven omdat ze kanker heeft. Ze leeft nog steeds hoor, en als dieren niet lijden is het, volgens Jos, het beste, ze op een natuurlijke manier te laten sterven. In hun eigen omgeving.
Ik weet trouwens niet hoe het nu verder met de kat van Jacc afgelopen is maar misschien hoor ik dat vandaag nog wel.
:heart:
O kun je niet een hele sterke parfum gebruiken voor die alco. lucht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een prachtig stuk Caro!!!
En ja ben het er mee eens, dat het zonde is als dit op de dagdraad
verloren gaat.

Suusje heel veel sterkte, we denken aan je, dat weet je he...

Desi, jij ook weer veel sterkte, daar kun je in dit soort situaties niet genoeg van krijgen.

Ben je al opgeschoten Isa?
Lekker he dat ze weer thuis komen,
Lekker weer alles zn gangetje.

Iedereen die meeleest ook natuurlijk het allerbeste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelijk lieve Vie, hij is er nog lang niet aan toe, maar in z'n bol werkt het heel anders.
Heb gisteren een heel vervelend gesprek met z'n dochter gehad over de tijd dat de kinderen nog jong waren. Wat was het toen al een moeilijke man voor de kids. Niets was goed, ze deden alles verkeerd, kreunde en steunde, heeft de kinderen geestelijk toch wel heel veel pijn gedaan. Ze hebben nooit het gevoel gehad dat Jos nu echt van z'n kinderen hield. Dat deed me ontzettend veel pijn, maar goed, mij zijn de kinderen en kleinkinderen heel dierbaar.
Verder ga ik voorlopig niet naar het ziekenhuis en misschien gaan de kinderen het weekend wel, dus heeft hij toch bezoek. Voor het zelfde geld geeft hij de kinderen het gevoel dat ze niet welkom zijn en dat zou erg vervelend zijn.
Nou ik ga wat doen.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup:

Ik ken nog iemand die dat heeft..
Hij is ook broodmager , drinkt geen druppel (meer)
en ruikt ook altijd naar alcohol, maar ik denk dat het idd de aceton is.
Eet jij genoeg koolhydraten?
Bij de tuinen hebben ze hele goede shakes: weightgainer, die kan je nemen als aanvulling op je voeding
dat sterkt enorm aan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lekker als het, als ze weggaan,
zo lekker is t ook weer als ze thuiskomen
lijkt mij Isa,
Nu kun je je gaan verheugen op hun vakantie in mei.

Ben jij trouwens ook van de gebakjes halen,
als iemand thuis komt van vakantie???
Dacht ik opeens aan, hoe gewoon ik dat altijd vind
weer zoiets waar dr Frank niet blij mee zal zijn:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggûh!

Ook hier weer het doorprikken
van zeer oude patronen als gevangen
in een luchtballon..

Oefening baart kunst
Gewoon stug volhouden
Hier en nu! Wat is er mis
met dit moment?

Lekker bezig
dan huppelt het als vanzelf!

Vond een foto van mij als
ik denk 4-jarige..
In de kast gezet
Steeds als ik er langs loop
zie ik die stralende ogen vol levenslust
Aan de andere kant van de kamer staat een spiegel
Verrek! Ik zie hetzelfde..

Nieuwe dingen blijven oefenen
Alles met aandacht doen
Het lijkt soms een militairistische oefening
Maar het is fijn om hier te zijn dus moet ik
soms wel even streng zijn. Blijven opletten!

Doe de doe

Het wordt tijd voor een nieuw expiriment..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lieve allemaal,

Ik ben er ook weer even,
eventjes een paar lesjes gegeven,snel naar de peuterspeelzaal geraced,kindje opgehaald,
door naar school de anderen opgehaald,
nu zitten ze heerlijk van een bammetje met pindakaas te genieten!

En ik.......????
Ik geniet weer van hun!

Soms kan je genieten van de simple things in life!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Yajala! genieten!!

Marjo: wat een mooi beeld: dat kleine meisje met die stralende ogen!
Ze is er nog hè?!!

En Caro, bedankt voor je laatste tekst mbt het roken.
Hier een aankomend stopper die er ook van overtuigd is dat het
vooral tussen de oren zit.
En ja, het klopt: even terugdenken aan vroeger..... toen we nog geen gif
binnen kregen. Het is allemaal behoorlijk tegennatuurlijk!

Ik moet nodig wat gaan doen!

Oja, voor Vie nog dit: omarmd worden en elkaar op zielsnivo kunnen raken, dat is wel
een belangrijk element uit de liefde voor mij. Toch raakt het ook het afhankelijk voelen
versus onafhankelijk willen zijn. Dat is nog best ingewikkeld....

Ik wil Suusje heel veel sterkte wensen. Toch ook dit: van al die medicatie wordje toch ook
niet echt frisser?? Meid waak er voor je slachtoffer te (laten) maken!! Ik hoor anderen ook i.d. zeggen...
Beter is het je flink boos te maken en de kop recht te houden en te weten waar je voor vecht!!
Toi toi toi

xxx
Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net het ziekenhuis gebeld en ben erg emotioneel. Huil de hele tijd. Voel me niet zo prettig.
Als het goed is komt Jos morgen weer naar huis. Ze gaan morgen nog ff wat foto's maken maar zo het er nu naar uit ziet mankeert Jos niets.
Hij is vanochtend, onder hevig protest, onder de douche geweest en lekker verzorgd.
Bij de vraag of ik morgen, als hij naar huis terug gaat, aanwezig kan zijn, heb ik gezegd dat ik niet kom,
ik trek het gewoon ff niet. Niet dat ik geen engergie heb maar zou zo graag een tijd rust willen hebben.
Even helemaal geen Jos en al het geklooi er om heen. Ik heb ff geen positieve energie, maar dat komt zeker wel weer terug hoor. Bol is Bol.
Verder is er een psychiater geweest en heeft hij nieuwe medicatie gehad. Ik hoop zo dat dit eindelijk eens gaat helpen en hij wat anders gaat worden.
Goed mensen ik ga de familie weer ff op de hoogte brengen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach God Lieve Bol,

het blijft een ellende zeg,
begrijp zo goed dat je even rust wil,tijd voor jezelf!

En dat je het even niet meer trekt is zo goed te begrijpen!
Maar Bol is Bol het,die gooit de handdoek niet in de ring!

Hoop dat de nieuwe medicatie idd aanslaat en hij wat rustiger wordt!

Dikke kus,
ik denk aan je vandaag Lieve Bol!

Enne........huil maar lekker hoor!

Lucht op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolleke het is niet de parfum of wat dan ook. Ik ruik uit mijn mond naar de alco. Het is ook niet de douchegel of shampoo. Weet het gewoon niet. Ik eet wel eens iets waar alcohol in zit maar dan mag je niet zo sterk uit je mond ruiken. Ja super he die Banjo als eregast op een bruiloft. Ze zal spic en span zijn en ikke ook maar foto's maak ik niet. Zie wel of anderen dat doen maar ik wacht af omdat het een Joodse bruiloft is en ik verder niet weet wat er van me verwacht word. Enfin Banjo zal zaterdag het mooiste hondje zijn van de hele wereld.

Ga de tip van Caro zeker nu eens proberen want dit is echt rot voor me.

Heej Lianne dankjewel voor je advies. Ben idd erg mager maar eet gezond en zeker denk ik aan de voedingswaarde. Goed dat je me even wakker schud want eet wel erg gezond maar denk niet voldoende. Koolhydraten eet ik ook veel maar dan denk ik weer aan niet voldoende. Aanvullende voeding zal zeker niet verkeerd zijn maar die gebruik ik al. Het lijkt wel hoe meer ik eet hoe meer mijn lichaam me opvreet. Nee geen lintworm hahaha maar dat telkens naar alcohol blijven ruiken maakt dat ik me echt niet goed voel. Je idee vind ik helemaal niet verkeerd want ga nu ook eens proberen wat andere aanvullende voeding te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...