Gast Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Marjo Kun je ook niet effe bij mij langs komen met die stofzuigeren lollies lust ik ook wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Coco, het irriteert me niet, het valt me op. Was net aan het stofzuigen en voer dan een gesprek met mezelf. Wat valt me er aan op en waarom. Ik ben van mening dat jij je vier maanden niet weggooit als je je datum zou veranderen. Je bent bewust bezig met je drankgebruik, je bent meteen weer gestopt, klasse.Ik bedacht me dat het, voor mij, te maken heeft met eerlijkheid. Als ik niet eerlijk ben naar mezelf is dat gevaarlijk voor me. Neem mijn afgelopen week. Ik beklaag me over de wereld, ik beklaag me over mn vermoeidheid, mn sollicitaties enzovoort, kortom, ik kroop ff in mn slachtofferrol.Als ik eerlijk ben; ik wil eigenlijk nog niet aan het werk. Waarom. Angst. Ik ben bang dat ik het niet volhou, het niet aan kan etc. Dus schrijf ik een flonkbrief en mopper vervolgens dat ik niet eens uitgenodigd wordt! Tevens zoek ik naar een balans en vind die nog niet zo. Maar doe ik er ook alles aan? Neuh, ik doe het best goed maar ben, nog, niet bereid tot het uiterste te gaan. Zo eerlijk mag en kan en moet ik zijn.Verder ben ik van mening dat een alcoholist bij uitstek z'n gedachten de kant opstuurt die hem/haar het beste uitkomt. Ik denk dat wij meesters zijn in het bedenken van uitvluchten, smoesen. En dat leidt uiteindelijk vaak weer naar drinken. Dus als je niet eerlijk bent over wanneer je voor het laatst gedronken hebt zou dat link kunnen zijn. En nogmaals; ik ben van mening dat het NIETS afdoet aan het werk wat iemand voorafgaand aan de laatste x drinken allemaal heeft gedaan. Wat je hebt geleerd zit in de tas en kan niemand je meer afnemen.Mn naam komt van mn ex-vrouw, die heeft em bedacht. Ik kon als ik dronken was, nog veel duidelijker uit de hoek komen:$ En dan moest zij idd altijd denken aan dat jongetje uit de Flinstones met z'n knuppel. Het is ook een koosnaampje. Ik ben vaak BAMBAM maar ook heeeeel lief, haha. Duurt soms even voordat men dat ziet. Maar ja, het si wel duidelijk en ik kies stelling. Dat is waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 BB ik heb al zoveel stopdata genoemd voor mezelf dat ik dat maar niet meer doe.Ik moet van mezelf altijd opnieuw gaan tellen. Maar ik sta vandaag precies een maand droog.Krijg ik nu wel een slingertje van je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 En Co, ik weet dat je het hebt gezegd hier. Dat was voor mij ook niet de reden om erover te beginnen. Ik stel het ter discussie.Jane, het is niet iets waar ik me in vastbijt. Ik vraag me zaken af. Zo gezellig, ik ga ook stofzuigen, regent me net iets te hard voor de tuin.Mar, wel ff 2 bakstenen in je zakken doen he voordat je verdwijnt in de stofzuiger:o Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Lieve BamBammetje Ik begrijp je verhaal hélemáál! En ja eerlijkheid staat bij mij ook hoog in het vaandel.Ik heb er dan ook heel goed over nagedacht eerst hoe ik dit zou doen.Mijn stopdatum veranderen voelt niet goed, waarom 4 maanden droogstaan weggooien? Ik ben niet opnieuw helemaal gaan drinken. Ik kan ook de hele datum weglaten en er dagen neerzetten... Ik vond dit de "eerlijkste" manier.Daarom mijn vermelding van de uitglijder. Ik verzwijg niets. Dat is voor mij belangrijk. Mijn datum gestopt maar ook wat er is gebeurd staat vermeld. Ik zal daar nog even de datum uitglijder aan toevoegen, dat was nl op 6 feruari jl., dan is er helemaal niets meer weggelaten.Een ieder kan dan voor zich invullen wat ie er van vindt. Als jij vindt dat ik opnieuw moet tellen, is mijn stopdatum VOOR JOU dus 7 februari. Blijf vooral je mening ventileren!Diegene waar iemand de meeste moeite mee heeft, kan ie meestal het meeste van leren (die opmerking is in het algemeen bedoeld hoor, niet tegen jou BB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 BB is uitvluchten verzinnen alcoholistengedrag of is uitvluchten verzinnen en vluchten in alcoholisme onderdeel van egogedrag? Ik zie het meer als een groter geheel. Alcoholisme is dan onderdeel van.En dan bedoel ik met egogedrag gedrag vanuit angst. Vanuit het sterke onbewuste geloof dat je het tegen een grote wereld vol bedreigingen op moet nemen.Daar past ook dat piekeren en zorgen maken in. Oordelen ook.Daartegenover staat het een zijn met al, en het leven in het nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Kate lieve schat, especially for U:musicnote::musicnote::light:YIHAAAAAAAAAAAAAAAAA Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Joepie!!! Thnx! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Hoi KateAls ik meerdere uitglijders zou hebben dan gaat mijn stopdatum weg. Maar, dat ben ik geenszins van plan.Hoewel ik deze aktie ook niet van plan was:wacko:Het heeft me alleen maar meer overtuiging gebracht dat het stoppen een goede zet is geweest.Ik weet niet hoe het voelt met meerdere uitglijders, dat lijken me dan toch steeds stapjes om toch uiteindelijk te komen tot het uiteindelijke doel om geheel te stoppen...Kate? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Moggû allemaal,Waauw, wat een discussie hier.Toevallig kwam ik gisteren aantekeningen tegen waarin ik mijn drankjes telde (2 jr. terug).Dat was nog es schrikken! 5-7-8-..-6-8-4-7. En tegenwoordig is het zo: 2-2-..-..-1-4-1-2-..-..-..-2 etc.Voor mij betekent dát al heel veel.Ik ben alleen naar mezelf toe verantwoording verschuldigd.Ik ben het met Witte eens dat een uitglijer iets anders is dan een terugval.We doen allemaal stikkies ons best!Jammer dat het zo regent hè?Ik ga zo douchen... ff aanvoelen hoe nat....fijne dag allemaal!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Tja Kate, dat is een mooie vraag. Ik dacht eerst dat het drinken de oorzaak was van al mijn problemen maar ben tot de ondervinding gekomen dat het niet zo is. Vele angsten en problemen waren er al en leiden tot de drank en alcoholisme.Misschien is het idd mn ego wat alles veroorzaakt. Dat zou kunnen, ik weet het echt niet zo goed. Wat ik wel weet is dat ik eelijk moet blijven in alles. En dat vind ik vaak lastig. Maar is tegelijkertijd ook de uitdaging. Best leuk dus eigenlijk toch. Coco, bedankt voor je verhaal. Mooi he, die uitwisseling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Hoi CathyIk schrijf het op, omdat dat de denkwijze is van Tactus.Ik heb m niet zelf bedacht hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Coco, ik heb een paar jaar zeer matig gedronken, met ook langere perioden droog ertussen.Maar dat lukte alleen omdat ik meestal eigenlijk helemaal wilde stoppen.Dat klinkt tegenstrijdig en dat is het ook.Toch is mijn overtuiging dusdanig dat ik nu niet meer eraan wil beginnen.Dan kun je denken: ja dat heeft ze al 100x gezegd maar 1x moet toch ook de laatste keer zijn.Het belangrijkste is het inzicht naar mijn mening. En zo te lezen zit dat bij jou wel goed.Je kunt beter tot het uiteindelijk inzicht komen dat drank je echt niets oplevert dan dat je de rest van je leven moet tandhakken. Tenminste, dat zal het niet drinken een stuk makkelijker maken.Maar om tot dat inzicht te komen zal iedereen zijn eigen pad hebben.Het maakt niemand beter of slechter. Ik zie het als een groot geschenk dat ik nu niet meer hoef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Weet je, uitglijder, terugval, het maakt mij niet uit. Ik ben blij dat bv Coco meteen weer heeft kunnen stoppen. Het is zo gevaarlijk jongens, die eerste weer nemen. Er zijn zoveel voorbeelden van mensen die niet van plan waren te drinken, er eentje nemen én de weg terug niet meer kunnen vinden. Of er heel lang over doen. En het klinkt zo dramatisch maar velen gaan dood door de drank of aanverwante ziektes. Alleen denkt volgens mij bijna iedereen; 'dat gaat mij niet overkomen'.En ik weet dat iedereen z'n best doet. Ik weet ook dat het geen zin heeft iedereen vreselijk op z'n kop te geven bij een uitglijder of terugval. Liefdevol weer opnemen, dankbaar zijn dat iemand terugkomt en zo nu en dan een schop uitdelen. Lijkt me best goed.Kate, jij bent toch ook echt wel een eigenwijze flapdrol. Je weet dat het niets toevoegt en toch, en toch zo nu en dan weer drinken. Gek toch eigenlijk he. Blij dat je niet zo ver terugvalt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 BB eerlijk zijn naar jezelf is heel belangrijk. Al kan ik nog zo vinden dat ik iets zus of zo zou moeten, mijn gevoel kan niet liegen. Daar tegenin gaan is heel moeilijk. Je kunt het vervolgens wel onderzoeken of het de uiteindelijke waarheid is. Maar het begint bij het toegeven aan jezelf wat voor jou op dat moment waar is. En dat kan een ander weer heel anders ervaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 BBdat is nou het mooie van deze site, en met dit soort discussies weet ik weer helemaal waarom ik hier schreef en weer schrijf.Als iedereen hier alleen maar met elkaar eens zou zijn, leren we daar niet zoveel van, behalve dat we er een warm gevoel aan overhoudenKeep on going!!! Veel van wat je schreef over eerlijkheid was herkenbaar en ik moest zeker lachen om je analyse over je sollicitaties, misschien moet ik dat ook bij mij eens zoeken en toegeven dat ik net zo bezig ben...Ik lijk wel een beetje op jou wat dat analyseren betreft, sla ik soms wat in door, en dan zet ik alles even op OFF. Lekker hoor, moet je ook eens doen: EFFE NIXMoeilijk, ik weet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Het is de onzekerheidTelkens als ik een prima dag heb gehadMooie mensen ontmoetVol overgave leefKom ik 's avonds langsom mezelf weer even lekkerin mekaar te timmeren..Want klein zal ik blijvenDáár ben ik aan verslaafdEn nu ben ik boos! Heel erg boos!Zo boos dat ik erom moet lachen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Bam bamJe hebt helemaal gelijk.Graag juist deze stellingen van je!De radarren draaien hier weer volop.Hou ons maar goed scherp. ben echt blij met je heldere uitleg.Zo en nu ga ik weer wat doen. (toch hieruit blijkt dat frummen, ook iets doen is, anders zou ik er nu niet over aan het nadenken zijn)Allemaal een fijne zaterdag!Laterzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 quote: Originally posted by: CocoBB Ik lijk wel een beetje op jou wat dat analyseren betreft, sla ik soms wat in door, en dan zet ik alles even op OFF. Lekker hoor, moet je ook eens doen: EFFE NIX Moeilijk, ik weet! Hoor mij nou........... tsssss...."Lekker hoor, moet je ook een doen: EFFE NIX" dat DENK ik dat het zo is, maar ik KAN het niet hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Nee BB, jij bent eigenwijs Jij wilt anderen opleggen dat ze niet meer moeten drinken! Haha. Het is de eeuwige omslag van de menselijke geest. We komen steeds verder. Evolutie of God of schildpad haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Hey Wittetot laterrrrrrr, was weer gezellig als vanouds!Fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 coco:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 En als het inzicht dan daar is is het ook wel zo handig om Coco's onderschrift nog effe toe te passen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 KateSoms zijn tegenstrijdigheden juist wat ons wakker houdtScherp houdtAls je maar bereikt wat jouw doel is, daar gaat het toch immers ommet of zonder hulpen volgens mij weet jij heel goed wat jouw doel is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Babble Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Over uitglijders en tellen:wanneer je de eerste niet telt, dan hoef je een tweede ook niet te tellen,maar wanneer je de eerste niet neemt...................Ach het is alleen mijn frustratie, dat ik hier toch vind te moeten reagerenWeliswaar is de ene uitglijder de andere niet. Sommige zijn vast het tellen niet waard.toch even over mijn uitglijders simpelweg omdat die voor mij wel tellen:de laatste kostte bijna mijn huwelijkde een na laatste kostte mij mijn eigenwaarde en wat dies meer zijde eerste kostte mij bijna het leven!Daarom tel ik mijn uitglijders zoals ik ook mijn droge dagen tel.Mijn uitglijders zijn beperkt tot 3 (meer kan ik er ook echt niet bij hebben), maar veel gelukkiger ben ik met de teller van mijn droge dagen sindsdien. Uitglijders tel ik niet meer, simpelweg omdat die er niet meer komen, de andere teller loopt door tot het moment dat ik niet meer in dagen tel, maar in jaren, dan begin ik weer met 1Dit was mijn bijdrage, maar die hoeft niemand mee te tellen (mag overigens wel).Aanp: taalfoutjes (kostte kostte mij wat moeite) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden