Spring naar bijdragen

Weer en droge dag !!! Al doet het weer buiten anders vermoeden !!! Blijf positief... ;_)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 236
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja we hebben hier nertsenfokkerijen in overvloed hiero. En meuren dat dat doet. Wat kunnen die beesten stinken zeg.
Ja of je ze nu los laat of ze worden af geslacht. Das lood om oud ijzer. De dieren gaan dood. En ik vind het vreselijk. Als je de vacht nu echt nodig zou hebben dan wordt het heel anders maar om er sjiek uit te zien door je met dierenhuid te kleden, dat heb ik nooit begrepen. En dat moet dan mooi zijn.:(
Als de dieren nou nog een dierwaardig bestaan hebben en na verloop van tijd dood gemaakt zouden worden nou ja dan kan ik er nog een beetje mee leven maar als je ziet hoe klein die dieren zitten, en dat ze vergast worden, sommigen zijn nog niet dood en worden dan al ontdaan van hun huid?
Ik heb hier twee dagen gewerkt op zo'n boerderij omdat ik geld moest verdienen maar had het daar gauw bekeken. Heb eens een keer een portomonee gevonden met heeeeeel erg veel geld van zo'n knoepert die zo'n bedrijf had. Als ik dat geweten had, had ik het geld naar de dierenactivisten gestuurd i.p..v. terug gegeven.:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf
lateeeeerrrrrrrrr

hoi Ies, TOP hè je baan!!!! :musicnote:

Bol
Heb een beetje teruggelezen. Wat een toestand met Jos zeg. Wat moeilijk allemaal. Te hopen dat hij snel ergens terecht kan waar hij goed wordt geholpen. Jij weet in elk geval nu op zeker waar zijn moeilijke gedrag vandaan komt, maar maakt het niet minder zwaar. Ik leef met je mee hoor! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Alf

Haha Co


zie je nieuwe onderschrift


eén uitglijder telt niet mee hè


Even de statuten van AdB


erop naslaan of dat in het reglement


staat:D




In mijn statuten mag dat

B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta niet zo mooi met jurken Alf,
Is t net of ik te carnavallen ga...
Weg mooie zoveel jaar terug in de tijd illusie...
Ik lees wel hoe je het gehad hebt..
Hup en nu in de benen jij
voordat we straks streng toegesproken worden
door M. dat we jou van het werk afhouden haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco, drinken is drinken. Je bent gestopt, hebt gedronken en bent weer gestopt. Prima. Zou het veranderen van je datum de tijd voor je terugval teniet doen? Heb je dat gevoel wellicht. Het is een heikel punt hier bij velen. 1 uitglijder, zoals het dan genoemd wordt, is vlgs de meesten niet meer echt ofzo. Of sommigen hebben het bij meerdere uitglijders. Het maakt ook niet zoveel uit maar voor mij is drinken, drinken. Punt. Daar kun je niet omheen.

Nou ja, het maakt mij wel wat uit anders zou ik er niet over schrijven. Het valt me altijd op en ik vraag me dan af wat maakt dat velen het moeilijk vinden hun stopdatum aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Co meisie wat toppie dat je er weer bent joh. Heb je echt gemist. Moet je maar weer vaker doen hoor of heb je het erg druk.
Ja het zijn toestanden met mijn manneke. afé ga zo ff wat Bol-jon brengen en maar kijken of ie het wil eten. Maar ga zeker straks terug lezen hoor. WELKOM terug Tralidalieda. krijg weer goeie zin jongens.:present::musicnote::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB
Omdat ik geen 4 maanden droogstaan de drain in wil gooien. Ik heb het duidelijk vermeld. Ik verzwijg niets. Ik ben gestopt op die datum en die datum blijft voor mij mijn stopdatum. Ik ben in mijn gevoel niet weer begonnen, ik had een misser, en dan ook nog een minimale in mijn ogen.

Ik heb jou altijd gezien als BAM BAM als het jochie met de knuppel uit de Flinstones...hihi Daar komt BB, en BAM en BAM, je zegt wat je denkt, duidelijk en to the point. Dat waardeer ik in jou. Ik respecteer jouw mening. Ik begrijp ook wat je zegt. Maar als ik mijn stopdatum wijzig voelt dat voor mezelf niet goed. Al die moeite van 4 maanden niet te drinken WEG. Waarom? Ik heb niets verzwegen.

Waar komt jouw naam eigenlijk vandaan BB?
Enne wat irriteert jou nu het meest aan mij dat ik mijn stopdatum niet weghaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bammie, das een mooie discussie eigenlijk.
Wat jij zegt staat eigenlijk haaks op wat wij geleerd hebben hier op ADB.
Hier op ADB noemen ze 1x doorschieten: een uitglijder
En een terugval: als je jezelf niet meer kunt herpakken.

Je uitglijder moet je voor zover mogelijk analyseren, zodat je er van kunt leren.
Ze denken daar bij Tactus dus anders over.

Ik snap jou ook wel hoor, maar de benadering van
Tactus is dus vele malen van een positievere insteek.
En wat is dan wijsheid, ivm datum veranderen.

Als je bijv in 1 jaar gestopt zijn 1 uitglijder gehad hebt, omdat dat inwendige stemmetje toch denkt dat je het wel kunt. En het daarbij is gebleven, ben je dan niet een jaar gestopt??
Dat vind ik echt discutabel.

Maar ja jij hebt ook wel weer de wijsheid in pacht met al je ervaring. Daar wil ik zeer zeker niet overheen stappen.
Aan de andere kant dacht ik, ik schrijf dit toch is een keer op. Kunnen we er samen over nadenken en hopelijk met nog meerdere erover nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa
gaat je zeker lukken donderdag, jij kunt ze best overtuigen dat je heel goed bent in wat je doet. Ook leuk dat je nu wat meer uitdaging hebt! En zo kun je van daaruit straks weer een stukje hogerop, stap voor stap komt Isa waar ze wil zijn ;)
Je hebt het verdient met je doorzettingsvermogen. Goed hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

Een schildpad brengt soms wat teweeg.
De ene keer wordt hij opgehemeld, de andere keer in de pan gehakt.
De schildpad blijft echter onverstoorbaar.
Hij heeft alles al eens gehoord. Hij volgt onbekommerd zijn eigen innerlijke weten en laat de gekte
in de wereld om hem heen voor wat die is.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er een stofzuiger aan komen waaien Marjo??
kom je hier ook ff dansen> gezellig en hard nodig ook.

Neeltje ik ben dat yerba-maatje
zou het graag iedereen kado willen doen
dus blijf er af en toe over schrijven,
lees zoveel over moe zijn en energie-tekort
logisch al die roofbouw die we hebben gepleegd
en de yerba kan veel geven
misschien is dat voor mij een nieuwe weg?
yerba-dealer:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even niet als excuus maar als uitleg van het drinken:
De reden van het drinken was een carnavalsavond in Duitsland. Iédereen dronk (= geen reden) maar ik kon echt NIET in de stemming komen en stond er als een buitenbeen bij en kon niet weg. Waren daar met een bus met z'n allen (ook geen reden, is nooit een reden om te drinken) !
Heb dus toch het besluit genomen om dan één avond, dáár dus, te gaan drinken en verder nergens. Een bewuste eenmalige keuze. Nadat we terug waren in onze eigen kroeg thuis, heb ik weer niets gedronken, alleen water en besloten voor niets en niemand ooit meer te drinken want dat sloeg echt nergens op.

Al met al ben ik tot de conclusie gekomen dat ik absoluut niet kan genieten van de carnaval zónder alcohol. Dus voor mij geen carnaval meer. Ik vind er namelijk helemaal NIETS aan zo. Wat een dom feest. Sorry voor anderen die er misschien zonder drank wel van genieten, maar ikke dus niet.
Einde verhaal.
Einde carnaval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...