Spring naar bijdragen

Weer en droge dag !!! Al doet het weer buiten anders vermoeden !!! Blijf positief... ;_)


Aanbevolen berichten

Dag lieve Hermie.

Coco ik ben mooi van binnen en daar houd het mee op vandaar dat ik dit rolletje erg toepasselijk vind. Had het liever anders gezien maar op een openbaar forum moet je wat. Wilde ook liever onder mijn eigen naam maar dat gaat niet dus. Uiterlijk veranderen werkt erg verwarrend dus doe ik maar niet. Maja verraad mezelf altijd toch wel want openbaar is dat ik in A'dam woon en mijn hondje Banjo heet. Roep die maar een keer hier en ze komt er aan (mits met iets te eten tuurlijk) en dan verschijnt druppeltje vanzelf hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 236
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb wel moeite met douchen
Dat komt omdat ik 3.5 maand in een korset heb gelopen met 4 schroeven in mn hoofd. Douchen was een hel.
Daarvoor vond ik douchen altijd heerlijk, en dat probeer ik weer terug te krijgen, maar dat valt me zo tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net het liedje opzij gezet van de uitvaart van mijn moeder. Ja 31 maart haar sterfdag want het is al zo'n rot maand voor me en zij moest het tot op de laatste dag van de maand nog ff vol maken. Zeer sentinemteel liedje maar het was haar lied. Broer erg boos dat ik deze wilde maar gelukkig had ze dit zelf al aangegeven. Ik verzorgde haar en besprak alles wat ze wilde maar was zo cleaver wel op papier te zetten wat uitvaart en euthanasie betreft. Verdorie komt opeens weer zo naar boven want de dag komt nader en heb het wel gedaan. Heb alles gedaan voor mijn moeder tijdens haar korte ziekbed en kreeg alle medewerking maar ik was wel degene die euthanasie pleegde op mijn moeder. Mijn hart gilt weer. Mijn broer zei simpel dat hij niets anders van me verwachtte en de huisarts gaf me de middelen met de woorden ik mag het niet als arts en daar stond drupje dan. Alweer het gegil van de pijn in mijn hoofd en de machteloosheid als volproppen met pijnstilling. Je eigen moeder maar had soms de neiging een kussen op haar hoofd te drukken om het gegil op te laten houden. Ja heb haar volgestopt met morfine maar wie ving me op? Die huisarts is nog een keer geweest en vond dat ik het heel goed had gedaan maar vergat zeker even dat het wel mijn moeder was waar ik zo'n band mee had. Houden van is ook loslaten maar wat een pijn het geeft en vooral een nawerking wordt vergeten. Sorry, weet niet warom ik hier opeens over begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drupje, lekker toch
Af en toe kwak ik er ook wat gal uit hier. Juist prettig dat dat kan :)

Met dat douchen, ik heb echt al vanalles geprobeert maar ik blijf een gevoel van walging krijgen als ik denk: ik moet zo douchen
Ik heb de heerlijkste olietjes en douchschuimpjes staan, maar nee hoor, ik blijf het afschuwelijk vinden.
Ik doe het nu direct na het ontwaken, eerst wel even een kop koffie, mn koppie zit dan toch nog vol met slaapwolkjes dus als ik dan snel ben heb ik het niet zo in de gaten..
Zoiets ofzo....
Zou eigenlijk een bad moeten hebben, maar dat is dan weer zo'n 5 jaren plan.
Misschien een lichtgewicht zitbadje ofzo, of een enorm teil. Weet ik veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon omdat je het ff hoog zit misschien Drup?:heart:
is nogal niet niks hoor.
Ik heb ook heftige herinneringen aan het overlkijden van mijn moeder,
en die heeft geen ziekbed gehad gelukkig voor haar.
Af en toe komt dat ook terug, want wat goed is voor de moeder
kan wel heel erg heftig zijn voor de dochter/zoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was 'n goede dag, kransgenoten.

De jongste zus van m'n vader ten grave gedragen, 90 was ze, schalks en oprecht tot het einde, en de laatste van die generatie. Nu zijn ze allemaal niet meer. Zette ons, neven en nichten uit de verre omtrek, wel even recht. Nu is het onze beurt. De jongst gestorvene was mijn eigen vader, hij werd slechts 79, overleed na 'n ongeluk, nek gebroken. voor de rest allemaal ruim in de 80.

Mijn nieuwe lief en ik gaan nu dik 2 jaar goed. Dit was onze vierde gezamenlijke begrafenis/crematie. Makes you feel old.

De scooter van de 16 jarige gaat echter als de brandweer, en hij rookt ook niet meer. Gaat vast straks ook nog over! What more could you wish?

De tevreden roker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kweenie Jane kan maar niet onder het gevoel uit dat ik mijn eigen moeder heb vermoord. Dit is helemaal uitgesproken maar toch, ik heb het haar toch gegeven. De laatste avond gilde ze zo van de pijn dat ik haar alle morfine heb gegeven en de pleisters op haar uitgemergelde lijf had geplakt. Ik gaf haar nog de woorden slaap zacht lief moedertje en ik ben blij je dochter te mogen zijn. Ze heeft die hele nacht rustig doorgeslapen en is niet meer wakker geworden. Maar daar was lef voor nodig hoor en vooral een dosis liefde want wilde haar niet kwijt. Doet me gewoon pijn dat er niemand was die me opving na zo'n daad. Nee heb haar niet vermoord want ze ging toch dood maar ik heb het proberen te verzachten uit liefde alleen kon een ander dat niet doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, for what it's worth: mijn moeder leeft nog, de andere tak van de familie. Ze was er vandaag niet bij, kan niet meer. Zus uit 't buitenland wel thuis, en met Ma besloten: alleen nog pijnmedicatie, geen ontstekingsremmers e.d. meer.
Ma is 86 en heeft al sinds Pa's dood weinig zin meer. Da's al bijna 14 jaar geleden. Het is goed zo. En als ze mij alleen met haar ogen vraagt om 'n kussen op haar immer troostende mondje zal ik de laatste zijn dat te weigeren.
Je hebt het goed gedaan, jij was er, zij wou 't. Heeft niets met moraal van doen, of juist wel: de goeie!

Der peinzame

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Broer vond het beter zo en huisarts was al lang blij dat hij het niet hoefde te doen. Maar geen zak die omkeek naar drup die het wel gedaan had meid en dat doe je zomaar niet hoor. Het was toch mijn moeder. Ze vroeg er al 2 dagen om en toen heb ik het gedaan. God vegeef me. Schijn niets verkeerds te hebben gedaan en dit was al uitgesproken en onschuldig maar het was wel mijn moeder die ik ff naar de andere kant hielp maar ze ging dood dus wat moest ik dan? Nog langer lijden want ze ging al snel dood. Kon het alleen maar verzachten met de morfine, zeggen hoeveel ik van haar hield en wat voorlezen over de vlinders (drinken ging ook al niet meer). Nog wat haar verfrist maar hoefde niet meer, ze kon niet meer maar wilde wel mijn hand. Ze gilde van de pijn en toen was het over voor me. Ging douchen want wist dat ik en lange nacht zou hebben. Vantevoren gaf ik haar nog wat thee maar ook dat ging niet meer. Mama en ik waren er klaar voor maar de rest van de wereld wist dat denk ik niet. Tja toe die daad na mij liefde voor haar. Ze sliep dus rustig en ik heb de hele nacht aan haar bed gezeten waar ze niet mee uit wakker werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt het enige juiste gedaan Drup
Ik vind je een moedige en lieve vrouw

Juist de nahulp lijkt me erg belangrijk
Heb je contact met lotgenoten hierover?
Zodat je misschien wat minder alleen staat?

Ik kan me voorstellen dat dat vreselijk eenzaam voelt
Ik bedoel dat je erover kunt praten met anderen die dat
ook hebben mee gemaakt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als een dag vol leven Haddock
Het is hier de laatste tijd ook een steeds
terug kerend onderwerp..

Mijn ouders zijn erg bezig met de laatste
levensfase van mijn oma en haar vriend

Straks mag ik..
Dan gaan er dooien vallen

Geheid.
Better be prepared!

Onthechten dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga afsluiten lieve mensen, zit hier nog met een ander probleem maar kan er hier niet over praten, waarom niet zal later duidelijk worden.
Maar het geeft veel spanning en ik maak me ernstige zorgen.
Not good.
Zo nou heb ik het toch een beetje van me afgeschreven :)
x
Slaap lekker iedereen en tot morgen !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien zijn er nog late lezers?
Ik kom nog even welterusten zeggen. Heb gewerkt dus ben moe en ga zo ook mijn nestje opzoeken.

Bedankt dat ik jullie verhalen mocht meelezen.
Ik kan en ga er niet op reageren hoor!


... soms ineens zo'n losse gedachte: hoe zou het met onze Willie zijn?
en waar is Niknok gebleven?
Grappig en lief wel maar ik ga ze toch missen allemaal, die
onbekende-bekende medefrommers.

Doegggg

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...