Spring naar bijdragen

Woensdag 21 april 2010


albertina

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, hard gewerkt vanmiddag even langs mijn moeder geweest en alles even doorgelezen

- veel plezier Woman vanavond
- Vie mijn ooglid heeft ook zo'n zenuwtrek, balen !! misschien wat voor je therapie !
- Jannige vind het vervelend voor je een scheiding is lijden
- een goudvis met een hazelip nog nooit van gehoord, erg bijzonder Bolletje !!
- Igor vervelend voor je hond je zult hem zeker missen, de mijne is nu 13jr en moet er niet aan denken.
- Yvonne jammergenoeg kan je je collega niet helpen zij zal het zelf moeten doen

Fil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 360
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heb ook een soort gelijk verhaal als Yvonne, is vandaag waar gebeurd

Ga na mijn werk vanmiddag naar mijn moeder (is alcoholist), zij heeft in 2008 een viervoudige bypass gehad aan haar hart en gelukkig is alles goed gegaan. Nu drinkt ze dan wel dan niet maar vanaf vorige week al weer een week niet.
Sta ik voor haar deur en bel aan doet ze niet open, zie dat de achterdeur open staat dus ik denk die staat in de schuur, dus nog een keer bellen zie ik door het raam haar schoenen lopen en in 1 keer valt ze plat achterover op de grond in de achtertuin.
Misschien kun je je voorstellen dat ik me een hoedje schrok, dacht ik ga achterom de tuin in ze heeft een hartaanval of zo, helaas heeft ze achter een ijzeren hek zodat de boeven de tuinen niet in kunnen dus kon ook niet achterom buren waren niet thuis dus ik nog drie keer bellen en ineens staat ze weer op, doet de deur open en zegt ik moet zo gaan werken hoor was in slaap gevallen buiten in de stoel.
Ben van mijn leven geloof ik nog nooit zo boos (lees bezorgd) geweest, ze was gewoon in de gloria van de drank, ze heeft ook veel medicatie dus die combinatie is geen goede.
Nu ik het schrijf zit ik weer te trillen.... een preek van jewelste gegeven en gezegd dat ik me enorme zorgen maak, waarom nu weer ...... maar daar kon ze me ook geen antwoord op geven, ze zegt door de eenzaamheid, en zeker ik moet me daar wat bij voor kunnen stellen, dat is natuurlijk ook wel zo maar zo zonde.......
alleen ik kan haar niet helpen..... ze zal het zelf (weer) moeten doen

filippa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil natuurlijk het allerbeste voor mijn moeder maar weet dat ik haar niet kan helpen, net zo min als mijn ouders mij hebben kunnen helpen, hierin sta je voornamelijk alleen!

Als we dan toch openhartig zijn, kan ik misschien zo eerlijk zijn en zeggen dat mijn vader ook alcolist was en in 2006 aan de gevolgen hiervan is overleden (hart, lever en nieren waren allemaal kapot pas 62 jaar).

Voor degene die dus nog steeds in dubio staan...... misschien een eye-opener !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een emotioneel drukke dag gehad vandaag.
Om 12 uur had ik een afspraak bij het CWI samen met mijn reintegratiecoach om een intake gesprek te voeren voor een WSW indicatie. Als je deze hebt, dan kun je op een sociale werkplaats terecht waar het meer draait om de persoon zelf, diens mogelijkheden en het wederopbouwen van een dagritme en verantwoordelijkheid.
Ik realiseerde me niet hoezeer ik hier onbewust mee bezig was tot ik opgehaald werd en de zenuwen begonnen. Tijdens zo'n gesprek wordt er ook gevraagd naar de reden van die indicatie en of je er wat meer over wilde vertellen.
Voor ik het wist zat ik te huilen!
De rest van het gesprek verliep heel prettig en deze man leek me ook heel vriendelijk.
Erna nog de stad in geweest met een goede vriendin en nog wat zomer kleding gekocht.
Samen nog wat boodschappen gedaan en bij thuiskomst heb ik gestofzuigd en afgewassen terwijl mijn vriendin hier achter de pc kroop. Dat doet ze nou altijd als ze bij mij is. Niet gezellig samen kletsen, nee zij zit achter MIJN pc facebook spellen te spelen en ik moet me in mijn eigen huis maar zien te vermaken.
Ik heb geen idee waarom ik er niets van zeg, misschien wel omdat ze toch niet zoveel boeiends heeft te melden. Qua persoonlijke ontwikkeling loop ik haar ver vooruit.
Maar het zet je wel aan het denken over de relaties die je met mensen hebt, hoe die je kunnen aanvullen, ondersteunen, of in dit geval: terug houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is jammer Vic dat je niet meer met haar kunt delen en dat zij achter jouw pc zit, balen kan me voorstellen na zo'n intensive dag dat je wat meer had verwacht.
Wel fijn dat het gesprek goed en prettig verlopen is dat is ook fijn.
Kan me voorstellen dat je er de bibbers van had ergens tegenopzien is nooit fijn, geeft vaak een hoop onrust, maar dit heb je ook weer achter de rug, top !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Filippa, wat erg van je moeder en net als bij P en yvonne
zie je dus dat je hen met ontzien niet helpt, juist niet eigenlijk.
En voor jou dus eigenlijk belangrijk dubbel alert te zijn naar je eigen
ADB worden, want het van twee ouders meekrijgen is ook niet niks!

Nina, doe je Yaja van mij ook de groeten en veel sterkte wensen,
ook zware tijden dus, gelijk op met die van haar dochtertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Vicky,
Qua persoonlijke ontwikkeling loop jij voor
en zij op assertiviteitsontwikkeling blijkbaar:D
ze was er wel voor je dus ergens moet er nog evenwicht zijn in jullie vriendschap
en anders wordt het tijd de balans op te maken,
want ja in jouw huis ben jij de baas natuurlijk
en het is wel leuk als zij zich ook erg thuis voelt, maar niet als jij net achter je PC wilt.
En het gesprek was goed dus, en die emoties, ach die breken het ijs ook, want dan gaat het meteen waar het om gaat, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Filippa, wat moeilijk voor je! Zeker als het je eigen moeder is.
Een vriend van me zei ooit: "iedereen heeft het recht zijn/haar eigen fouten te maken". Maar het is zo moeilijk om te zien als iemand die je dierbaar is zichzelf de vernieling in werkt.
Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...