Spring naar bijdragen

woendag 12 mei


witte

Aanbevolen berichten

Goeie morgen aan de rest die later is ingelogd.
Wat een vreselijk verhaal gisteren van Muzikant zeg. Ik voelde zo duidelijk, de onmacht van hem. Ja dan zou ik zo graag willen helpen maar dat kan dan niet.
Ik hoop in ieder geval dat Dees zich vandaag weer bij haar kladden pakt en het weer gaat proberen. En dat ze aan de val toch niet al te veel over gehouden heeft. Bah ik voel me... ja hoe moet ik het zeggen, verdrietig, omdat ik de onmacht van Muzikant voel. Ik hoop dat we in ieder geval vandaag iets horen. Of van Dees zelf of van Muzikant.:(:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 493
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wel igor, moest ik dat kunnen doen, awhel, ik deed het direct.Hier even geen regen, maar koud man, hoorde gisteren op de radio nog dat het de koudste meidagen zijn sinds de telling !! Hoezo, opwarming van de aarde ??
Desi en muzikant, ik hoop uit het dieptst van mij hart dat jullie alles in een beter perspectief kunnen plaatsen vandaag.
Suusje, vrijdag zijn we weg hé, stap er niet van af hoor !!!
Zo, nu vlug even douchen (lekker warm) en mijn dag kan weer beginnen. Heb gisterenavond 1 porto en 1 wijntje gedronken. Moet ik nu weer van 0 beginnen tellen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wilrijk


Zo, nu vlug even douchen (lekker warm) en mijn dag kan weer beginnen. Heb gisterenavond 1 porto en 1 wijntje gedronken. Moet ik nu weer van 0 beginnen tellen ?



Dat ligt helemaal aan je zelf kerel. Dat beslist hier niemand. De een laat dat voor wat het is, de ander begint opnieuw met tellen. Ikzelf doe het niet hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoopte ik al. Ik ga er nu echt weer geen gewoonte van maken, maar als ik dan bij uitzondering eens een glaasje drink en het doe zoals gisteren, dan ben ik goed bezig. Alleen als de rem vertrekt en ik niet kan stoppen, tja.....ik zal dan wel zelf zien. In elk geval voor vandaag blijf ik droog. Zeker weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Zojuist voor het eerst mijn tienerzoon 10min. eerder dan nodig de deur uit gezet om naar school te gaan. Om erger te voorkomen: ik was zijn negatieve aandacht vragen zo zat...steeds maar weer tegen-argumenten... Van ruzie gaat de sfeer voor iedereen in huis omlaag.
Dit was wel even een verademing, voor ons beiden denk ik.

Nu eerst even de bedden verschonen (dan maak ik me ook minder zorgen over of hij goed is aangekomen op school; dubbel is dat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat dit juist de valkuil is Wil,
het voelt dat je ADB bent en het gaat
ook vaak een poosje goed. In de euforie denk je dan dat je er bent.
En na één of twee consumpties is je gevoel voor grenzen toch al verschoven
dus die grens verschuift dan mee . Klinkt negatief, dat voel ik ook nu ik het schrijf,
dus ik hoop dat jij bij de uitzonderingen hoort. Maar geef mij de rust maar die
de eerste niet nemen, geeft:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, mijn oudste zoon is 11.
Maar hij begint al aardig te puberen, bijna naar de middelbare school; en hij moet vrijheden bevechten voor zichzelf en zijn broertjes en zus straks.

Knap als jij zo ADB bent; sommigen kunnen dat. Ik heb het geprobeerd, maar het lukte niet. Het totaal stoppen geeft me veel meer rust: ik hoef niet meer te twijfelen over die eerste, tweede, derde...
Lijkt me wel plezant om wel te kunnen drinken en het dan bij twee te kunnen houden (er zijn hier op het forum een paar meer mensen die het zo doen), maar ik heb geen spijt van mijn huidige beslissing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja jane en alaine, ik maak me nog bijlange geen illusie's hoor. ADB ben ik nog lang niet, zal het wellicht nooit worden, maar ik moet dit stadium eerst proberen, doorworstelen. Wie weet slaag ik er in. Jullie weten vast al wel hoe positief ik tegenover alles sta en in de loop van de komende maanden ga ik zwemmen of verzuipen. Die eerste niet meer nemen zal dan mijn volgende stap worden. En stap voor stap zal ik geraken waar jullie nu al staan. I am a man with a mission :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgend iedereen,

al schijnt de zon niet (hier) toch een innerlijke zonnige dag toegewenst.
Dees hoop dat je de draad vandaag terug vindt, en aan muzikant sterkte gewenst, je verhaal is zeer herkenbaar. Volg het advies om steun te zoeken bij Al anon of elders.
Je kan met die gevoelens niet alleen blijven zitten!

Vie
In de korte tijd dat ik hier ben, heb ik je leren kennen als een vrouw die veel geeft, altijd klaar staat met advies, haar ervaringen deelt en zeer empathisch is.
Misschien de laatste tijd iets teveel gegeven, niet voldoende over je eigen grenzen gewaakt?
Wie ben ik, maar zorg voor jezelf!

Zo, ik ga nu weer achter mijn scripties,
nog een fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik vraag me altijd af, waarom alci's besluiten om toch een of twee glaasjes te drinken. Ik kan het niet hoor. Het doet me denken aan een voetbalwedstrijd. Jij kunt winnen maar de tegenpartij ook. Hoe harder jij dreigt te winnen, hoe meer schoppen de tegenpartij geeft. (vechten tegen de zucht). Als de tegenpartij wint, zit je met een kater, als jij wint, de euforie van de behaalde winst. Als je maar genoeg wint, word je sterker.
Maar waarom men toch probeerd het bij een of twee glaasjes te houden is me niet duidelijk. Er zijn zoveel lekkere alco. vrije drankjes. Veel meer dan alcoholhouden dranken.
Ik veroordeel niemand hoor, dat ligt niet in m'n aard, ik kan het alleen niet begrijpen, maar dat komt ook omdat ik het zelf niet kan.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alain, prachtig zeg 11 jaar ! Ik wil je moed geven en niet ontmoedigen, maar er gaan je nog zware tijden tegemoet. Ik ken mijn stiefzoon va,n z'n 3 jaar en is nu bijna 18. Sinds zijn 14 a 15 is hij heel erg hard verandert in de negatieve zin. Eigen willetje, opstandig en rebels, alleen de laatste tijd schijnt er iets terug te kunnen van het besef wat wij al allemaal hebben gedaan voor hem. En trouwens nog aan het doen zijn.

Speciaal voor Dees, muzikant en suus, en al de andere die er steun uit putten ! dit prachtige lied dat mij er al meermaals doorgetrokken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik op een verjaardag 3 drankjes gedronken. Gewoon uit verveling. Zat een beetje verveeld en geeuwend in te kakken en te bedenken hoe ik hier nog een paar uur doorheen moest komen... iedereen zat te drinken en lollig te doen en ik mijn tijd door te komen. Die drankjes hebben daar wel wat bij geholpen, maar eigenlijk is het belachelijk, had beter gewoon na een uurtje weg kunnen gaan en doen waar ik zelf zin in had. Je bent zo gewend aan iets en 't is niet alleen het niet meer drinken maar ook diep ingeslepen gewoontes herkennen, erkennen en bereid zijn die te gaan veranderen.

Nou ja, moet ik weer mijn ADB aanpassen, was net over de maand heen:angry:, wel 1 of 2 van mijn valkuilen geleerd te herkennen in ieder geval dus: verveling en iets tegen mijn zin doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Lin. Allereerst van harte welkom op dit forum. Normaal gesproken schrijven we altijd bij "wie is wie"even iets over onszelf, ik weet niet of je dat gezien hebt.
Ja, bij feestjes een beetje het gevoel krijgen dat je er voor Jan met z'n korte achternaam, bij zit, kennen velen van ons. We hebben niet geleerd om vrolijk te zijn zonder drank. als de anderen dan nog eens flink in de olie zijn, kunnen we daar niets mee, als alleen kijken hoe raar die mensen zijn als ze gedronken hebben. En dat is ook een heel belangrijk punt, je ziet wat alcohol kan doen, en dan heb ik het nog niet eens over wat alcohol kan aan richten aan je lichaam en geest.
Ik hoop dat je bij ons kan blijven komen om de alcohol uit je leven te bannen, en te leren om een gelukkig, onafhankelijk leven te gaan leiden. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Bol en allemaal natuurlijk.
ben al weer wat aan het opknappen Bol, maar zit me diep te schamen.
Vind het ook zo stom van mezelf: heb gewoon een hoop te doen, en dan ben je de eerste uren van de dag zo brak als wat.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Lin. Sorrie hoor, dat had ik niet gezien.

Zonnetje jij ook goeie morgen meis.
Ja ik ga vandaag weer bellen, maar iets later. Hij was gisteren wat boos omdat ik te vroeg belde. Ik weet verder niet hoe het nu gaat. Gisteren is voorgesteld om het stoma terug te leggen maar dat wil hij niet. Verder maar kijken wanneer hij naar huis komt. Ik ga in ieder geval niet met de bus naar het ziekenhuis. Trek dat niet zo goed met m'n rug. Als hij thuis komt, zal ik er wel voor hem zijn. Dus maar ff kijken hoe nu verder.:) Dank voor je vraag lieverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed, heb ook gisteren nog even teruggelezen.
Ik geloof dat de sterretjes voor meer mensen niet goed hebben gestaan gisteren.
Vie, als je dit leest: ik hoop dat je gewoon weer terugkomt hoor, ik vind je een lief oprecht mens :heart:, En als je inderdaad voor jezelf wat afstand nodig hebt: doen , we denken WEL aan je .
En Desi: ga weer knokken hoor, neem die pilletjes gewoon, doen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...