Spring naar bijdragen

woendag 12 mei


witte

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 493
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja hoor Zon, wil ik best doen.
Ik drink dus 'gecontroleerd' tegenwoordig, haal een klein flesje wijn in huis, op is op dan dus.
Soms een grote fles, dan neemt kees gewoon een paar glazen mee als hij door zijn bier heen is.
gisteren had ik een grote fles gehaald, kees had ook boodschappen gedaan (doet hij normaal nooit) en had een fles sherry meegenomen.....tsja... toen was het hek van de dam: eerst de fles sherry op en daarna nog een paar glazen wijn. Wat de trigger was? Geen idee, gewoon het gevoel van: we gaan gezellig zitten.
Was ook gezellig... hoewel ik niet veel meer van het laatste pak weg kwartier weet , ben misschien wel heel onaardig tegen kees geworden op het laatst.
en ja, dan word je de volgende morgen wakker en dan weet je weer waarom je hier bent terecht gekomen.

En trouwens bedankt voor je complimenten, halen niet mijn hoofdpijn weg ( die ik overigens uiteraard volledig verdiend heb) , maar doen me wel goed.

aanpassing betreft een zpelvout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff op de valreep nog, want moet echt aan de slag nu: hartstikke goed Fleur.
Moest aan je denken vanmorgen toen ik me zo beroerd voelde, kweenie waarom , maar dacht opeen: jemig, die Fleur doet het zo verschrikkelijk goed.
Naja, maakt niet uit hoe het kwam, je verdient het compliment hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Yvonne,
soms is er gewoon geen trigger nodig hoor
anderzijds weet ik uit mijn ervaring
en ik heb ook zeer lang gecontroleerd gedronken
wanneer er in huis meer alcohol stond of werd meegebracht dan mijn opgestelde limiet (mijn protocol in dokterstermen:D)
dan ging ik over de schreef
ook al was de avond zo gezellig
bij mij, zoals ik al eerder heb vermeld, ik ken mijn grenzen niet
pas als het telaat is besef ik weer dat ik erover ben gegaan
het blijft een leerproces (voor ons allen)
maar we vallen en staan terug op, we leren iedere dag van onszelf en van anderen
that's life, nothing more
en tip voor je hoofdpijn omdat alcohol beroep doet op onze waterhuishouding en onze hersenen daar het meeste van onder lijden (hoogstwaarschijnlijk geen nieuw weetje)
drink vandaag veeeel water en eet veel fruit
:heart:zon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Em:present:je. Wat vervelend dat je slecht geslapen hebt zeg. Veel liggen piekeren? Ja als je eenmaal gaat liggen malen, kun je het heel moeilijk stop zetten. Ik hoop dat je het vandaag een beetje rustig aan kunt doen, mischien kun je ff een tukkie op de bank doen?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Back :)

Vergadering afgelast. Te weinig genodigden..hallelluria! Had er toch geen zin in. Wel net een fijn cadeautje gekregen van de baas voor secretaressendag! Is al een tijdje geleden gepasseerd die dag maar toch vandaag een sixpack cola, drie repen chocolade en een groot pak chips!

Wat een schatje toch! En ik wou afvallen?? Ach ja :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff...

Lange tijd niks van me laten horen, maar nu de moed weer bijeengeraapt om me hier te melden...
Wel meegelezen, maar was te beschaamd om mee te schrijven...
:wacko:
Ruim een week dus gedronken en als ik zo doorga beland ik weer op mijn oude niveau van dagelijks meer dan een fles...

Afijn, mezelf weer bijeengeraapt en start weer opnieuw met tellen...:(

blondie6173

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruim een week dus gedronken en als ik zo doorga beland ik weer op mijn oude niveau van dagelijks meer dan een fles...
------------------------------------------
Blondie, goed dat je eerlijk bent.
Anders beduvel je jezelf en dat wil je niet.

Knietjes afkuisen en de draad weer oppakken,
en... een beetje denken, hoe je verder wil.

Actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga er weer voor !!!
Weet dat ik een probleem heb met de rem om te stoppen met drinken,als ik begin met drinken !!!
Hou dat mezelf iedere keer weer voor.....

Gaat dan weer een tijd goed en voel me dan steeds beter, maar op de een of andere manier trap ik toch weer in die valkuil : ach,eentje ??? Kan toch geen kwaad ???:(
Bij mij dus wel, dus vanaf vandaag neem ik de eerste niet !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve Co en Blondie.:present:

Wat goed van je Blondy dat je jezelf toch weer bij elkaar geraapt hebt. Ik moet in een keer denken aan de nare ervaringen die ik met drank en Refu. gehad heb. Dit heeft jaren geduurd. Nu, als ik ook de behoefte krijg, krijg ik die herinnering weer en dan komt er bij mij zoveel afkeer. Ik wil dat niet meer voelen. Bij mij heeft dat heel lang geduurd hoor. Ik hoop dat het bij anderen ook zo gaat. Als je vaak op je bek bent gegaan, laat dat toch z'n sporen na, en eens komt de tijd dan, dat je zo sterk bent geworden dat je echt gaat kiezen voor jezelf en een gelukkig leven.:heart::sun::):rose: Deze slinger is voor iedereen die dit nodig heeft.
Als het sommigen lukt, kan het bij iedereen lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal in dit verregende en koude landje...

Lieve Bol. je bedoelt Blondie??

Niet dat alles hiero even vlekkeloos verloopt hoor....
Want samen met Wil, Yvon en anderen vind ik minderen ook nog steeds erg lastig.
Het lijf kan er maar 2 aan, en beter voelt het om niet te drinken, maar het is o zo lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Co dat ik het adres niet krijg, het zou alleem maar zijn om jou te helpen hoor:P Maar dat begrijp je wel hé?

Ja verder heb ik net mijn manneke aan de tel. gehad. Hij vroeg hoe het met mij ging. Wat heerlijk hé? Ik houd weer van hem hoor. Verder zit de kans er in dat hij vrijdag naar huis komt. Ik heb gezegd dat ik er dan ook zou zijn. Afhankelijk hoe hij dan is, bepaal ik dan hoelang ik blijf.:)

Lieve Dees. Ook ik zie dat je ingelogd bent. Ben je een beetje bang om te schrijven hoe het nu met je is? Hoe is het nu met je hoofd? Gaat het weer een beetje?
Kom op lieverd, probeer wat van je af te schrijven. Hier is er niemand die je kan veroordelen hoor. En dat zal ook niemand doen. Ik denk dat we allemaal heel benieuwd zijn hoe het nu met je is en of we je kunnen helpen om je er weer een beetje bovenop te krijgen.:present::heart::sun:

Hé toch wat een fout. Ga het gelijk veranderen. Goeie morgen Cathy. Sorrie meis.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat Dees nog even komt vertellen hoe het nu met haar is.

Het is me opgevallen dat jouw man enorm veel van je houdt.
Ik hoop niet dat alles straks telaat is voor jullie!!: :brokenheart:

Blijf een beetje lief voor elkaar, en trek je conclusies!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen
Flink geslapen en lekker suf nog. Dat is goed want ik moet nog even geduld hebben een paar uurtjes.
Eens kijken of iemand mn hondje uit wil laten en anders ga ik met haar in de tuin ztten tot ze alles heeft gedaan. Het is even niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, die Co. Begrijp ik dat er iets spannends in de lucht hangt??
Tegenwoordig moet je eerst andere draadjes lezen wil het te snappen zijn, het hele verband der dingen....

Ja, 2 glaasjes....pff....
Ik sta ook weer op de 2sprong!

Kom, ik moet naar de kapper en ook nog werrekken vandaag...
Moet, moet, moet... I don't like that!

(het is weer om met een boek onder de dekens te kruipen!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal.

Ik ben er weer. Met een snee boven mijn oog en een blauw oog. Ik was de laatste trap vergeten. Mijn eigen schuld dus. Had ik me maar de gremlims van mijn schouders afgeschud.
Ik heb teruggelezen wat mijn muzikant vertelde.
Ik wist het maar dat het zo erg is voor een partner, nee heb ik nooit geweten.
Ik ga me beteren dat is zeker. Ben erg verdrietig nu en zou zo graag in de plaats van mijn zus zijn nu.
Sorry dat ik jullie hier mee belast heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...