niwi Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 jawel, bolletje....eigenlijk al in 1986, maar heb nog eens een flinke schuiver gemaakt in 1988.De valse illusie van het 1e glas.Anderhalf jaar niet gedronken en toen ineens weer een dag, alsof ik die anderhalf in moest halen....nog nooit zo ziek geweest van die rotte drank...eigenlijk gelukkig....bij iedere terugval groeide het besef dat ik niet kon drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Yvonne, het was inderdaad ongeveer hetzelfde met niet roken. Alleen daarvan merkte ik veel sneller de prettige dingen. Je weet wel, een frisse mond, wittere tanden, meer adem.We zijn misschien niet alleen ongeduldig, gevoelig en warmtezoekend, maar ook zeer resultaatgericht?Roken en drinken geeft vrijwel direct resultaat.Niwi, ik mag mezelf de trotse bezitster noemen van bijna twee jaar geheel alcoholloos. Maar je hebt gelijk, het gaat om de kwaliteit. Leuke opmerking om over na te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Tsja Vie,als ik nog met drankjank zou zitten of me niet gelukkig zou voelen met het nuchter zijnhad ik onderweg iets verkeerd gedaan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Ook leukOnderweg naar de winkel om rotan gordijnen te halen Strak plan als de winkels dicht zijn......Fleur, het is de kunst om de trek vóór te zijn. Zoals je nu hebt ervaren is de trek allemachies heftig. Ga er maar eens mee dealen. Je kunt leren om te weten wat bij jou de trek veroorzaakt. En vaak sluimert het al een poosje. Duw je het zo'n beetje weg. Als je dat in de gaten hebt kun je de sluimerende trek bij kop en staart pakken en het raam uit gooien. Voordat ie in alle hevigheid toeslaat. x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Owja Vie en ik zijn weer vriendjes. Via Pebee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Wist ik wel!Mooi!Twee sterke mensenin een storm belandKan niet anders:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Woman:heart:VieWass sich liebt dass neckt sich Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Ja door de drank worden je gevoelens en emoties door elkaar gehutseld, en je hebt er geen grip meer op. Alles komt ongefilterd naar boven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 YES MEIDEN. GEWELDIG. Dat is het positieve aan een woordenwisseling. Je kunt het goed maken. Daar is moed voor nodig en die hebben jullie allebei. Wat is er toch weer met die slingers aan de hand zeg:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 ok Bol,nog een keertje:je tikt een paar emoricon een voor eendan Shift en met pijltje naar rechts blauw makendaarna ctrl met c tegeleijken dan ctrl met v en die laatste een paar keernet zo lang als je de slinger wiltals je een paar korte wilt dan doe je die v 2 x bijv.en dan enter en nog meer keren.ff oefenen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Ik ga ff kijken of hier ook de appie open is, zoon heeft alle melk opgenmaakttot laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Woman, dat vind ik nou echt tof van je, dat je dat even meldt. Ben ik blij mee.Nou weer over tot de dingen van de dag Niwi, wat waren voor jou de kwalitative voordelen? Daar ben ik heel benieuwd naar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Jullie kunnen niet geloven hoe blij ik ben als ik al die voorbijgaande berichtjes lees. Ook ik moet het knopje nog vinden. Ook ik kom nog steeds te gemakkelijk in de verleiding en ook ik kan soms moeilijk nee zeggen. Heb net een hartverscheurende mail gekregen van mijn vrouwtje. Het ziet er al langer hoe meer naar uit dat Corfu ons laatste gevecht gaat worden. Er op of erover. Het laatste bastion Ik dreig alles te verliezen wat ik de laatste 15j heb opgebouwd, en dat is heel wat. Het sterkt me jullie gevecht te lezen, jullie overwinningen. Wat is er toch aan de hand met me, waarom kan ik het niet ?Fleurtje, dikke pluim om je doorzettingsvermogen, geef je een beetje aan mij ? Yvonne, alle begrip dus voor je.Woman, Vie van laagtes naar hoogtes, hoe mooi. Bekvechten is echt voor niets goed.De warmte die ik zoek is thuis even niet meer aanwezig, en ben blij ze hier te krijgen Ik drink niet, vandaag niet, tot in Corfu niet (zei ik dat gisteren ook niet ?) Iedereen hier in de huiskamer, goedemiddag, wat gaat de dag weer vlug voorruit ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Lieve Jane, ik ken het wel maar soms weigerd ie gewoon. Nee ik weet eindelijk hoe het moet hoor. Maar toch bedankt dat je het nog een keer uit hebt willen leggen. :sun:v:heart::sun:v:heart::sun:vv:heart::sun:v:heart: Yes gelukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Hoi Desi, hoe is het met je ?? Gaat het een beetje ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Lieve Wil. Ik heb al heel vaak geschreven dat ik Refu. slik. Is dat niet iets voor jou? Ik weet dat het niet allemaal aan de drank ligt hoor. Misschien is minder werken voor jou (als dat kan) ook eens iets om over na te denken. Verslaafd aan werken kan net zo destructief werken voor je huwelijk, als een verslaving aan drank. Je groeit uit elkaar, je ziet elkaar te weinig. Hoeveel uur per week?Maar het is nog niet te laat vriend. Wie weet komen jullie juist tijdens de vakantie weer wat tot elkaar. Maar drank en het oplossen van problemen gaat nu eenmaal niet met elkaar. Het zijn elkaars grootste vijanden.Wat wil je allemaal gaan doen met de vakantie? Hebben julie ook leuke plannen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Hey bolletje, ik slik eigenlijk niets van medicatie, ik merk ook dat er hier heel veel wordt over geschreven, maar ik ken er niets van. Alleen na de nacht durf ik al eens een temesta nemen, of enige tijd geleden als ik goed over mijn theewater was ook. Misschien moet ik dat wel doen, ik weet het niet. Wil nu ook daar weer niet verslaafd aan geraken. Het lijkt wel of ik van de éne verslaving in de andere rol :$We komen er al 14j zo om de 2 jaar ongeveer. Wij kennen er best wel wat volk, huren regelmatig een speedboot en schuimen zo de kust af. Ik ken er de heerlijkste plaatsjes en restaurantjes, om nog maar te zwijgen van de knapste winkeltjes en bezienswaardigheden. Heel dikwijls blijven we plakken tot diep in de nacht op het strand, bij de mensen waar we de boot van huren. Ongelooflijk tof koppel, en de ouzo vloeit dan rijkelijk, ondanks dat het niet zo erg graag mag !!We moeten ons herschikken thuis, tijd maken voor elkaar, bezinnen hoe het verder moet. Als het na Corfu niet meer lukt, dan lukt er niets meer. Nog 8 dagen tot d-day Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Wil,er moet me even iets van het hart.Je moet blijkbaar naar Rockbottom met je partner.Jammer, want je kunt het voorkomen.Schrijft zelfs nu dat je tot aan Corfu droogblijft.Beetje slap vind je niet als je relatie op het spel staat.Wat betekent die relatie dan eigenlijk voor je?En om het dan maar serieus te zeggen; ook je werk gaat eraan als ik je goed lees.Misschien dat dat dan wel de knop omzet?Ik gun je echt dat je de knop nu op kunt zetten hoor.Maar ik vond het pijnlijk om te lezen hoe gemakkelijk je over je drinken schreef gisterenen ook de sussende reakties van sommige frummers.Heb er niets mee gedaan, want ja ieder heeft zijn eigen tijd en redenen.Maar nu je tegelijkertijd een noodkreet en een achterdeur in één zin zet,schiet het bij mij verkeerd.Bij mij heeft drank mede mijn relatie en mijn werk gekost,dus dan weet je meteen mijn redenen.Ik ga daar nog dagelijks aan kapot Wil,en echt, kon ik de tijd maar terugdraaien.Ik kan jou niet behoeden, maar jij jezelf wel.Wat heb je nodig om per nu te zeggenik neem die eerste niet meer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Hoi allemaal,Muzikant kan me nog niet vergeven wat ik gedaan heb. Schaam me ook kapot en weet niet hoe ik dit goed kan maken.Ben vandaag opnieuw met de Antabus begonnen. Heb de eerste stap dus weer gezet naar een alcohol vrij leven.Voel me wel nog niet fit en heb een blauw oog wat behoorlijk gevoelig is. Eigenlijk alleen een klein sneetje onder de wenkbrouw maar het blauwe en dikke zakt altijd naar beneden. Maar dat gaat wel over, het vertrouwen wat ik geschaadt heb is blijvend.Waarom was ik zo zwak? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Mooi Caro, vooral die duivelse elfjes spreken mij aan.Wil, als je nou eens met je partner de mogelijkheid bespreektom een keer niet naar Coruf te gaan en de kat niet op het spek bindt.Als jij dat voor haar/jullie over hebt, dan kan zij daar vast wel mee leven.En Refusal kan misschien een nieuwe geestelijke verslavind zijn, voorlopig, net als dit forum,maar als je in kunt zien dat die veel gezonder voor je is en tijdelijk een doel dient,wat is er dan op tegen?Ik heb mezlef een jaar gegeven voor gezondere verslavingen en al word ik 100 kgdan wil ik dat nog niet gebruiken om weer te gaan drinken. na dat jaar verwacht ik sterk genoeg te zijn, de volgende ongezonde verslaving aan te pakken. En in juni ga ik in therapie, als de wachtlijst me laat, omecht aan de slag te gaan met mijn compensatiegedrag, emo-eten, uitstelgedrag enz.We krijgen niks echt kado in dit leven,maar alles wat ik met hard werken bereik geeft me wel de kracht om door te gaan.Drank is zelfvernietiging, ik wil daar vanaf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Hoi Desi,hoe is het met je?Er is misschien geen antwoord op het waarom,maar wel een nieuw besluit om te nemen.Waarom vragen zijn vragen van slachtoffers, en erg bedrieglijk, zolang we geen antwoord vindenkunnen we doorgaan met het oude gedrag.Ik heb zelf veel aan mindfulness, in het hier en nu blijven: nu drink ik niet!nu voel ik ............ snap je.En wens muzikant het beste namens mij alsjeblieft, wat die man voor jou doet is geweldig, en het klinkt misschien gek,maar ook het je nog niet kunnen vergeven, valt daaronder:heart:Een gezegde hier is: vertyrouwen komt te voet en gaat te paard.Je hebt dus nog weer een lange voettocht voor de boeg, een soort van Santiage de Compastelloals ik het goed schrijf, soms denk ik die tocht in echt te willen gaan maken, een soort van pelmgrims-tocht, het werkt louterend in inzichtgevend, en in elk geval geen drankverleidingen midden in de natuur! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 en nu ga ik echt naar appieik lijk jou wel Soothe;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Jane plakkert.Actie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Lieve Jane en Caro. Was het maar zo makkelijk, maar alles ligt vast en is helemaal betaald. Trouwens, mijn vrouw zou gek worden moesten we niet gaan. Ze heeft het zelf ook broodnodig, de ontspanning, het nietsdoen, de vrienden daar. Ik besef met elke vezel van mijn lijf hoe gelijk je hebt Jane, ik zal het zelf moeten doen, uiteindelijk, voor het te laat is. Ik ga ze direct even bellen, wil met ze praten, die mail, nie te doen !Wat is refusal en waarvoor dient het ?Caro, is dat ook een werkje van jou ?? Prachtig in elk geval en die tekst stuur ik even door naar mijn ega. Ze weet hoeveel steun en begrip ik hier krijg. Vanavond gaat ze weer naar Al-anon. Desi, komaan meisje, zwakte is des mensheid. Herpakken ook. Nu gaat het echt beteren (hoor mij, ik kan het zelf amper). Toch raar dat je een medemens precies altijd veel beter wil/kan helpen dan jezelf, niet ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2010 Beste Wilrijk,Wat ik en velen andere hier kunnen, kan jij ook.Ik weet het zeker.Dat je er mee bezig bent en het forum bezoekt,geeft aan dat je anders wil.Ik lees Corfu- D Day etc etc.Ik zal zeggen wat ik deed. 'Niet vooruit denken.'Je zit in de toekomst te denken.Houd het vandaag droog, daar heb je de handen vol aan.Drink vandaag niet. Wat je wel kan doen vandaag, is nadenken.Nadenken, dat dit een doodlopend traject wordt, en hoe het tij te keren.Zo loopt het fout!!Dus vandaag geen drank en als je morgen (nuchter) wakker wordt, is het weer vandaag. etc etc.Dan kijk je in de spiegel en belooft jezelf het weer droog te houden.Zo rijg je de dagen aan elkaar, als paarlen aan een ketting.Dan ontdek je dat de trek minder wordt. De flitsen nemen af.Zo deed ik het. Een mens moet toch wat.Zie maar wat je ermee doet.Tips en adviezen te over, maar jij moet het doen.Allez, maak een duidelijke keuze.Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden