Spring naar bijdragen

Donderdag 13 mei


Moby

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 568
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie,
om alsnog antwoord te geven op je vraag over de voordelen.....
Het grootste voordeel van het stoppen is het feit dat ik nog leef, er verdrinken nu eenmaal meer mensen in een glas dan in de zee.
Verder geen blackouts meer, geen katers, waardering van de omgeving, zelfrespect.
Natuurlijk ook niet meer al de spanningen om aan drank te komen, alleen al van die spanningen zou ik gaan drinken destijds.
Eigenlijk genoeg redenen om niet meer te drinken. Ik heb achteraf gezien nooit een reden kunnen bedenken om dat wel te doen.
Het waren in feite nooit meer dan dwaze uitvluchten om mezelf een vrijbrief te geven om toch maar wel te drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil, je kunt niet verslaafd raken aan de Refu. hoor. Als je die in neemt krijg je geen effect net zo als bij een kalmeringsmiddel. Je wordt alleen heel ziek als je drinkt. Dat is het. Sommigen krijgen wat last van hoofdpijn of misselijkheid maar ikzelf heb nergens geen last van. Het is een hulpmiddel om niet te kunnen drinken. Het helpt je om niet aan de drank te kunnen gaan.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, wat leuk Soothe, ik heb me vandaag ook ingegraven.
Nou Wilrijk, wat mij het meest van jou imponeerde, is dat je een vrouw, een vrouw kan laten voelen, en dat dat je bedoeling is. Dat gaat niet samen met drinken.
Ik zou dus zeggen, wees een man :present:

Dank je Niwi. ja, die voordelen ervaar ik ook. Heb je nou nooit een moment gedacht.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor heel even terug..

Dadelijk even naar de mutualiteit..iets in de bus gooien. De dag duurt me te lang, wou dat het al avond was.
Niets te doen alleen maar vervelen en moe zijn.
Pff ik klink zo down..jakkes.

Voel me heel down. Net nog per ongeluk foto's van mijn ex tegengekomen. Goh heb het daar nog zo moeilijk mee. Drank lag niet alleen aan de oorsprong van de breuk, daar ben ik wel zeker van maar het had een grote invloed. Niet op de manier zoals ik het bij jullie lees.
Het maakte me een ander iemand. Wou meer op mezelf zijn..meer ik en de drank.
Pff doet pijn.

Gaat vandaag een heuse jankdag worden. Nee zonder drank..maar wel veel jank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, zo erg bedankt voor je woorden. Ik ben er idd dagdagelijks mee bezig sinds die fatale 28/4. Elke dag loop ik te piekeren en voel ik me ongelukkig door te beseffen dat ik een alcoholist ben. Zelfkennis is het begin van wijsheid zegt men, en dat is zo, maar die wijsheid gebruiken is nog een heel ander verhaal. Wat zou ik zo graag een gezelschapsdrinker willen zijn, drinken zonder verder te hoeven, zonder uiteindelijk pokkevoos in bed te kruipen, zonder 's ochtends dat smerige gevoel te hebben. Maar het gaat niet, zo werkt het niet, niet bij mij (ons).
Vandaag hou ik het droog, morgen wordt vandaag, we zien wel. Ik ga dit volharden, eerst Venetië, droog (moet kunnen, geen vrienden daar), dan Corfu, alle positieve energie op mijn vrouw projecteren, drinken met mate en op tijd stoppen. Terug uit Corfu, finaal eindigen, dag na dag opnieuw. Dit forum is mijn leidende draad, waarvoor mijn eeuwige dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
heb ik gedacht wat ??
om maar weer eens wat te drinken ???....als ik weet waar ik vandaan kom, wil ik het niet eens proberen.
Waarom zou ik nu toch iets wat waar ik van weet dat het leidt tot zelfvernietiging ??? (eigenlijk een ongestelde vraag he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé lieve Dees. Is het voor jou erg moeilijk om aan je man te vragen of hij je controleerd om de Antabus in te nemen? Dan werken jullie er samen aan. Hij kan dan ook zien dat je echt slikt. Dat is voor hem ook erg belangrijk en geeft hem ook rust. Voor jou is het een stuk regelmaat en weten dat er iemand achter je staat die controleerd dat je ook daadwerkelijk die pil in neemt.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, bedankt voor de info, mijn dokter heeft daar ook al van gesproken en ik ga dat maar eens doen na Corfu. Alle middeltjes zijn broodnodig nu.
Vie, dat is zo en ik ga daar heel veel werk van maken. Ik wil mijn vrouwtje terug winnen en zet alles op alles. De invloed dit forum op me heeft kent geen grenzen.
Eerst nu weer een schip gaan vastmaken, kom strakjes terug, kan niet genoeg dankjewel zeggen :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even terug!

Wilrijk, mijn hemel nog aan toe.
Wat is op tijd stoppen, als de ervaring leert, dat het keer op keer misgaat.

Wilrijk, we kunnen de hele wereld be(duvel)en, maar toch niet ons zelf.

Ik geloof je goede intentie, maar bespeur een zeker "draaikonterigheid" in deze.

Nu graaf ik me echt in Vie, geen goesting meer.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil nog ff een uitvoerige beschrijving over het effect van alcohol na het slikken van een Refu. Ikzelf kwam dan, na twee of drie glazen alco. onder de rode plekken te zitten. Mijn hart ging heel snel slaan. misschien wel 180 slagen per min. M'n hoofd ging als een gek te keer met bonzen, ik kreeg het heel warm, en dan weer koud, ik werd heel misselijk. Al met al vreselijk ziek. De Refu. blijft ongeveer 14 dagen in het bloed. Ik kon, als ik het geslikt had, 5-6 dagen niet drinken. Wat die pil doet is de alcohol, die normaal gesproken, afgebroken wordt in de lever, niet af breken, en het lichaam ziet dus de alcohol als vergift en reageerd daar op door hevig te gaan protesteren.
Antabus is een zelfde middel als Refusal.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil, ik ben ook bang dat Corfu met die instelling wel eens jouw Waterloo kan worden.
Thuis drinken tot de boel op is is één ding... maar op vakantie naar een plek waar de ouzo rijkelijk vloeit en kan worden bijbesteld????
Als je je dan toch al kan inhouden tot je daar bent.... wat let je om ook dan die eerste te laten staan?
Ik denk dat je dan echt respect oogst bij mevrouw Wil.
Als de boel nu aan een zijden draadje hangt, dan knapt het absoluut als je je niet kunt gedragen tijdens de vakantie waar ZIJ zoveel behoefte aan heeft.
Helaas, maar ik zie het niet anders:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Refusal zorgt ervoor dat je hersenen leren: alcohol maakt ons ziek
Het handige is dat het dankzij de refusal al na een glas is, zonder refusal realiseren we ons de volgende ochtend pas hoe ziek we worden van alcohol. (kater)
Als ik weet dat ik over twee weken een feestje heb waar het wel eens lastig zou kunnen worden, neem ik ruim van te voren zo'n groene pil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vonneke. Bij mijzelf zorgt het er inderdaad voor dat ik geen trek meer heb. Het klopt Wat Woman zegt.
Ik heb al zo veel nare ervaringen gehad met Refu. in combinatie met drank dat, als ik trek krijg, ik meteen weer de rare smaak, en de andere effecten van het drinken met Refu voel. De herinneringen er aan geeft mij zo'n gevoel van ellende, dat ik het wel laat om toch te gaan drinken. Wat dat betrefd is het geheugen een prima mechanisme.;) En dan komt ook die zalige rust. Gelukkig ik kan niet drinken. En dan verdwijnt de trek meteen.
Net had ik het nog. Dat duurt dan zo'n 10 sec. en hup, weg is het weer.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh Woman, je bedoelt dat van odnetniN????
Nou daar is Kees behoorlijk aan verslaafd, en die zal never nooit om een glaasje gewone prik vragen hoor.
Kan er een krat bij op en heeft na anderhalf uur braintrainen nog steeds geen trek in een sinasje.
Meldt me wel vaak heel trots: nou wat vind je ervan...... hersenleeftijd van 22 jaar ..... hmpf:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...