Spring naar bijdragen

Donderdag 13 mei


Moby

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 568
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie morgen Allemaal.

Hannah weer eng gedroomd? Vervelend hé? Ik word altijd wakker als het heel erg is. Het lijkt me akelig als dat niet gebeurd zeg. Ja maar denken dat je dingen aan het verwerken bent.;)
Zo eerst ff kof. en het draadje van gisterenavond nog ff bekijken.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Hannah1!
haha, dat had je snel gezien.
ik logde in om een pb te sturen , maar ik lees ook nog weleens mee hoor!
het gaat goed, dank je!
ik drink zelden meer, zo om de maand krijg ik ineens zin om wat te drinken
( wel vaker, maar die weersta ik met gemak)
dan varieert het van 3 glazen, maar ook soms gewoon een fles wijn.
meestal tijdens een etentje oid.
okee, dat is veel, maar ik ken mezelf en ik had als het gezellig is ook vaak het idee van: nog 1 flesje open maken. dat doe ik dus al niet meer.
positieve is dat ik altijd de volgende dag denk: hmm was dat het nou?
ik bedoel: als ik drink het ik 'lol' van 18.00 tot 22.00
als ik niet drink heb ik de hele volgende dag plezier van het feit dat ik niet gedronken heb.
dus het is een slechte investering!
hoe is het met jou dan?
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze maar niet weggespoeld zijn voordat we er aankomen...

Ik heb het in NL nog nooit gezien dus ben benieuwd, ze hebben zelfs een speciale site dus het zal wel iets bijzonders zijn.. Heb een paar jaar geleden wel ijssculpturen in Groningen gezien, was ook apart, je kreeg een bodywarmer en handschoenen uitgereikt voordat je naar binnen ging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee, Hannah, wat leuk.
Ik altijd maar denken dat jij een stadsmeisje was.
Die jongens ja, dat was maar wat spannend.
Gingen ze kransjes voor je vlechten van madeliefjes.
En ondertussen een beetje stoer doen, met hun grote monden, en overal tegen aan trappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Wilrijk,
Zit je nachtdienst er weer op.

Hoi Isa,
Lekker vrij vandaag?
Nou ik ook.
Moet nog een magnetron hebben en een kast voor m,n slaapkamer.
Mooie dag voor vandaag.
Al dit soort winkels zijn vandaag open.
Vrees wel dat het een gekkenhuis zal zijn vandaag.
Slecht weer, en dan met hemelvaart.
Iedereen verveelt zich, dus gaan ze voor de lol een meubelboulevaartje pakken.
kijken,kijken en niet kopen he:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Hannah1

Deden ze dat nou nog maar hé kransjes vlechten voor je van bloemen.


Misschien een tip voor de mannendraad.


Kan Alf mooi doen als hij met zijn vrouw naar Venice gaat.


Zal die wel een klapper mee maken..




Ha,ha, Ja dat is zeker de moeite waard om te proberen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, wat leuk, ik kreeg net per pb een tip om bikram yoga te gaan doen. En laat dat nou net een straat verder zitten dan waar mijn psychotherapeute praktijk houdt. Ik vind het speciaal leuk omdat ik na die gesprekken zo daas ben, dat ik de neiging heb om flessen wijn te gaan halen en me te bezatten. Kan je beter een uur gaan zweten, rekken en strekken.
Overigens, wat drinken betreft, ik ben er bang voor. Ik lees hier wel eens over gecontroleerd drinken, gewoon af en toe eens. Maar ik weet dat er een vreselijk beest in me losbreekt als ik daaraan begin.
Trouwens ik wil hiermee niet zeggen dat iemand niet moet of mag drinken, alleen zoals ik het zelf voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa,
Ja, de meeste spullen heb ik nu wel.
Wordt bijna allemaal op 18 juni bezorgd.
Als alles goed is, krijg ik 10 juni de sleutel.
Lampen en gordijnen heb ik nog niet.
Wacht eerst tot ik erin zit, dan heb ik er beter zicht op.

Vie,
Misschien een goed idee voor je dat yogagedoe.
Beter dan flessen wijn.
We moeten toch alternatieven gaan zoeken he.
Gecontoleerd drinken?
Ja, is al genoeg over gezegd denk ik
Ik durf het in elk geval niet meer, alhoewel me wel eens een lichtelijk gevoel van jaloezie bekruipt als ik lees dat sommige mensen dat klaarblijkelijk wel kunnen.
Maar ach, dat is allemaal ook maar betrekkelijk he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Alf, met mij alles wel Er zijn wat positieve ontwikkelingen gaande, meer hierover als het zeker is. Verder ben ik beetje aan het schilderen, laatste dingen in mn huis afmaken, tuinhuisje is daarna aan de beurt. En zo blijf ik van de straat.

Em, ik las gister de draad, heb niet alles gelezen maar pikte dit eruit.
Je schreef dat je dochter boos op je is en nog gekwetst door je drankverleden.

Ik heb geen kinderen dus daar kan ik niet over delen. Wel ben ik de dochter van een alcoholist en daar wil ik je graag iets over vertellen. Bij mij heeft het lang, heel lang geduurd voordat ik het vertrouwen terug had in mn vader. En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat zelfs nadat hij al jaaaaren droog stond ik me toch nog vaagjes ongerust voelde als hij wat langer wegbleef.

Vertrouwen is geen gevoel wat men kan eisen. Vertrouwen moet je verdienen. En niet te snel willen. Hoelang sta je nou droog? Dat is toch nog niet zo heel erg lang. Voor jou is het misschien lang en je bent goed bezig maar laat eerst maar es een aantal jaren zien dat je het volhoudt. Dat is nu eenmaal de prijs die je betaald voor het jarenlange drinken. Voor het verbreken van beloftes. Ik zeg dit niet om je te kwetsen, en misschien heb ik het mis doordat ik niet alles gelezen heb gisteren.

Binnen de AA zeggen ze; attraction rather then promotion. Daar bedoelt men mee dat door je veranderde gedrag, positiever dan, mensen een verandering zien. En daardoor groeit vertrouwen. Voel je niet afgewezen Em, je kind heeft weinig tot geen vertrouwen. Dat mag. En je hebt haar ook beschadigd door je drinken. Dat is hard maar waar. Zo is het nu eenmaal. Dat hoeft niet te betekenen dat men je dat tot in eeuwigheid moet blijven verwijten. Soms gebeurd dat wel, dat is ook hard maar ook daar kan jij niets aan doen.
Maar jij hebt GEEN invloed op ANDEREN. JIj hebt alleen invloed op JEZELF. Blijf deze weg bewandelen, laat dag na dag die eerste staan. Blijf werken aan jezelf en verwijt anderen niets.

Huil als het je zeer doet maar verwijt je kind niets en verwacht ook niets. Bespreek de pijn met je man, hier op het forum, met een vriendin maar niet met je kind.

Tijd heelt veel, wellicht niet alles maar wel heel veel. Ik begrijp dat het niet gemakkelijk voor je is en ik voel met je mee. Maar mijn ervaring is dat alkies vaak te snel willen. Ik dan toch. Het liefst twee x mediteren en Zen voor de rest van mn leven, zoiets:$:o

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. En geduld. Take care meid. Als je die eerste kunt laten staan en blijft werken zullen er mooie dingen volgen. En nuchter wakker worden elke dag is al heeeel mooi.


Een fijne dag allen. Bammetje gaat vijf minuutjes mediteren:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...