Spring naar bijdragen

Ik moet vanavond een belangrijke keuze maken: graag jullie hulp!

Druifje

Aanbevolen berichten

Lieve mensen, ik ben hier net nieuw.

In een notendop: ik drink teveel, echt schrikbarend teveel. Als het 1 fles wijn op een avond zou zijn, dan zou dat een prestatie zijn.

Als ik wakker word nadat ik in slaap ben gevallen op de bank, door de wijn, en er zit nog wat in de fles, drink ik dat op. Zelfs voordat ik naar mijn werk ga. Ik kan dat gewoon dan niet laten staan.

Daarnaast eet ik heel slecht en ik merk nu dat mijn lichaam het langzamerhand niet meer aankan. Ik vermoed dat ik door het niet goed eten en wel drinken een vitamine B12 tekort heb opgelopen. Ik zit te trillen, ik heb moeite met evenwicht, ben duizelig en mijn ledematen voelen een soort van verlamdachtig aan. Vandaag eerder naar huis gegaan en gehoopt dat ik mijn huis zou halen zonder flauw te vallen.

Dit kan zo niet meer. Ik moet en wil stoppen. Maar nu hoop ik dat iemand me even advies kan geven, of me kan verwijzen naar de info die er wellicht al is.

Moet ik in 1x stoppen, of denken jullie dat dit te gevaarlijk is? Ik lees namelijk op internet verschillende dingen en ik weet even niet wat het beste is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoop op een reactie, ik heb nu nog niets gedronken vandaag en eigenlijk wil ik dat ook niet...want gaat die fles open dan gaat ie ook leeg.

Alvast hartstikke bedankt voor een reactie,

Druifje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Druifje,

Goed dat je hier gekomen bent.

Ik lees dat je je nu heel slecht voelt op dit moment. Probeer toch

maar wat te eten als dat je lukt, dat is echt belangrijk!

Ik ben natuurlijk geen dokter, maar in één keer stoppen kan idd gevaarlijk zijn.

Kun je niet proberen om vanavond de schade te beperken tot een paar glazen

en dan morgen naar de dokter gaan??

Hij/zij is de aangewezen persoon om met hulp en advies te komen,

en te kijken hoe je er lichamelijk voor staat.

Doen hoor! Je bent het waard! En voor zo'n arts ben je echt de eerste niet

die met dit probleem komt.

Hier zitten wij allen met hetzelfde probleem. We proberen elkaar te steunen

en naar elkaar te luisteren, dat helpt. Maar als je met lichamelijke

klachten rondloopt, moet je dat echt serieus nemen en hulp daarvoor

zoeken.

Blijf hier komen en we proberen je te helpen.

De eerste stap heb je zelf al gezet, goed zo!!

Ik wens je veel succes en sterkte!

Liefs, Nance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy,

Dank voor je reactie, echt fijn, ik had hier eerder moeten komen.

Ik snap wat je zegt, misschien is de cold turkey gevaarlijk. Maar weet je, ik woon alleen, en ik heb al de hele dag een licht gevoel in mijn hoofd en het gevoel dat ik flauw zou kunnen vallen.

Is het dan goed om toch te drinken (al is het 1 glas, ik weet het niet). Ik heb dit tot nu toe nooit zo heftig gehad, en is best een beetje eng. Bovendien, als ik drink, dan eet ik niks, en das ook niet goed....

Zucht zeg...

Druifje

Oja..ik heb laatst wel een hele dag en avond niet gedronken. Toen op zich...geen oog dicht gedaan...wat een onrust..maar lichamelijk ging dat op zich redelijk..

Voor voorlopig hou ik het nog maar even op thee

Thanx!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Druifje,

Allereerst van harte welkom op ons forum.

Ik schrok van de opmerking "mijn benen voelen verlamd aan". Ik ken dat gevoel, het voelt aan of je benen en voeten heel zwaar zijn en je bijna niet meer kunt lopen. Althans bij mij was dat zo. Ik kon op een gegeven moment echt niet meer lopen omdat ik de kracht niet meer had.

Wat ik nu zou doen als ik jou was, is een goed gesprek hebben met m'n h.a. Weet die van jouw drankprobleem?

Hij zal je dan misschien ook kunnen adviseren of je ineens kan stoppen of moet gaan minderen.

Ook kun je hier die vraag stellen aan Tactive. dit zijn mensen die er heel veel van af weten, maar daar kan Jane (een medeforummer) je zeker meer over vertellen. Ze zal je zeker hier ook nog antwoorden, denk ik.

Hoe voel je je nu, nu je nog niet gedronken hebt?

En heb je ook al gekeken bij ons op de dagdraad? Dat is bij ditjes en datjes. Probeer in ieder gaval het vanavond vol te houden met niet drinken en bij ons bij ditjes en datjes te komen. Vertel als je je niet lekker voelt en dan zullen er zeker wel mensen zijn die je van goed advies kunnen voorzien. Verder proberen om toch wat te eten, en veel water of thee drinken dat is alleen maar erg goed.

Ik wens je heel veel suc6 en blijf vol houden hé?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druifje,

Als het zó heftig is en zó eng en je bent duizelig,

je woont alleen.... Kun je iemand bellen? Een vriend of zo

die met je mee kan naar een huisartsenpost of iets dergelijks?

Of eerste hulp??

Ik maak me eerlijk gezegd wel zorgen om je. En sla dat advies van

mij van neem er een paar maar in de wind, lijkt me niet zo'n goed plan.

Maar ga zo niet de nacht in, heb je buren, ouders of wie dan ook?

Bel ze en zeg dat je je niet goed voelt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties zeg, hartverwarmend!

Mijn huisarts is niet zo'n goede, moet sowieso op zoek naar een nieuw.

Hij heeft me een doorverwijzing gegeven voor de Brijder. Daar heb ik op 9/2 een afspraak, maar echt, als ik tot die tijd zo doorga (lees de afspraak daar maakt dat ik dus echt een probleem heb dus kan ik net zo goed doordrinken) dan ben ik voor die tijd echt ingestort.

Hoe ik me voel tot nu toe zonder drank? Ik voel me alsof ik vandaag de waarschuwing van mijn lichaam heb gekregen dat dit echt niet meer kan en dat ik beter voor mezelf moet gaan zorgen. Vanmiddag dacht ik nog een gluhwijntje te nemen op het terras. Een vriendin zag me en schrok zich dood, werd boos,heeft gezegd dat ik het echt niet moest opdrinken en wilde me naar huis brengen.

Wat een keuze zeg.

Poeh.

Ik kom naar de Ditjes en Datjes. Dankjulliewel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Nancy, tgaat wel hoor, dank voor je bezorgdheid, maar ik merkte vandaag dat ik ervan opknapte door iets te eten. Dus dat moet ik gewoon gaan doen. En aan de thee en niet de kast met de rosé en de wodka en de baileys opendoen. Kijken hoe ik me dan voel en als ik dan nog twijfel vanavond, dan kan ik altijd die vriendin waar ik net over schreef bellen, die moest ik ook mn adres nog smsen.

Gaat goedkomen,

Ik ga thee zetten...

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He gelukkig, goed zo Druifje!

Lekker potje thee en idd die eerste alc. vesnapering NIET nemen!

Eet maar met kleine beetjes, dat valt beter. Veel water drinken,

dat helpt ook.

Sterkte vanavond en ik hoop morgen te lezen hoe het met je gaat!

Het gaat je lukken, maar neem stap voor stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Druifje Welkom

als ik je zo lees wordt het inderdaad tijd om te gaan stoppen

voor vanavond zou ik inderdaad aan de thee en het water gaan

en probeer die drankenkast dicht te houden

heb je al gegeten? ook erg belangrijk...

ik wens je alle succes bij je strijd tegen de alcohol

en hoop dat je zo snel mogelijk de juiste hulp krijgt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Druifje

en goed dat je schrijft hier. In contact blijven is

erg belangrijk. Ik kan je niet adviseren, zeker niet virtueel.

Ik ken je omstandigheden en jou niet goed genoeg om zo'n

risico te dureven nemen. Wat ik wel zou aanraden is de B-rijder te bellen morgenochten en te vragen met spoed een afspraak te krijgen. Ze hebben crisisdiensten en er moet

altijd iemand zijn voor je lijkt me zo. Als je hier iets vraagt krijg je waarschijnlijk teveel tegenstrijdige of verschillende adviezen; we zijn wel ervaringsdeskundig, maar erg subjectief zoals je wel zult snappen en iedereen is verschillend he.

Je reageert goed op eten en die dag en nacht zonder is ook goed gegaan, laat dat je vertrouwen geven. Met goede begeleiding en jouw motivatie moet het goed komen.

Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor alle reacties, echt fijn zeg.

Ik ben inmiddels aan het eten, en ik zal nog 1 van mijn verslavingen met jullie delen en dan begrijpen jullie het probleem ook meteen beter:

naast dat ik veel te veel drink heb ik ook een eetstoornis. Een combinatie die tegenwoordig ook wel populair aangeduid wordt als "drunkorexia".

Niet eten en wel drinken. In mijn geval: drinken om het hongergevoel te verdrijven en drinken om niet te hoeven voelen.

Je hebt gelijk Jane, ik heb eerder hulp nodig, ik ga ze morgen bellen.

En Spike, dank voor je tip, ik zoek hulp, maar ik weet dat er bij mij dus ook een heel stuk van deze lichamelijke reactie zit in chronisch zo min mogelijk eten.

Zoow. Bestwel moeilijk om dit zo op te schrijven, maar ook goed. Nogmaals: wat fijn dat jullie er zijn!

@JJ: dankjewel, en lekker slapen voor zometeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Spike, ik ga dat morgen meteen doen, contact zoeken met huisarts/Brijder.

Ik wil ook echt stoppen, echt. Zoals ik me vandaag voelde, echt, dat was de spreekwoordelijke druppel.

Ben het zat. Mijn doel: niet meer drinken en leren boodschappen doen en voor mezelf koken.

Maar, als ik dit vragen mag, waar ik een beetje bang voor ben, en misschien heb jij daar ervaring mee, zit er geen gevaar in dat stoppen met de ene verslaving de andere juist versterkt, omdat dat verslaafde er nu eenmaal inzit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Druifje,

Welkom op het forum, ik hoop dat je er veel aan gaat hebben. Mijn ervaring is positief in ieder geval.

Eigenlijk kan ik niet veel toevoegen aan wat de anderen al geschreven hebben maar ik hoop dat het je lukt om wat te blijven eten. Al zijn het maar wat crackertjes met smeerkaas ofzo. Je hebt ook een zouttekort door de drank en smeerkaas is dan goed, ook een sportdrankje doet dan wonderen of cup a soup.

Je zult zien dat je je dan snel beter voelt. Blijf ook goed thee en water drinken, het hoeven geen liters te zijn hoor.

Ik hoop van je dat je morgen gehoor krijgt bij de huisarts en ondertussen een dikke knuffel van mij.

Emma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druifje, als je stopt met een verslaving

kan de ander meer opspelen, daarom is het belangrijk hulp

te zoeken, zodat je achter oorzaken komt en daar mee kunt werken.

Onder een drankverslaving zit vaak iets met eten,

we vullen een soort van gat, een gemis. maar met iets troostends, dempend

dat niets te maken heeft met de reden waarom. En juist met die redenen

moeten we leren omgaan.

Ikzelf heb snoep/eetbuien. Na de drank werd de behoefte aan suiker erger

(drank is omgezette loze suiker he) en daar geef ik soms aan toe, beter dan

drinken. Maar ik zorg dat het geen gewoonte word. Dan neem ik een paar keer chroom

en dan zit ik weer op mijn natuurlijke behoefte aan hartig of gezonde rauwkost.

helemaal perfekt zal het niet worden, hoeft ook niet, maar excessief dat wil ik niet meer.

En ik ga de sores minder uit de weg, want ik heb weer energie en levenskracht.

Het kan dus, als ik het kan dan jij ook:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Jane!

Vanochtend naar de dokter geweest.

Die werd boos op me, en zei dat ik gister de huisartsenpost had moeten bellen.

Vreselijke nacht gehad, ik heb wel 10x het nieuws in herhaling gezien, maar..tis gelukt...

En oja, ik heb idd die verlammingsachtige verschijnselen opgelopen door (waarschijnlijk) vitaminebgebrek in combi met die alcohol.

En dat heet neuropathie: ontstoken uiteinden van zenuwen, in handen en benen. Vreselijk.

Nu dus aan de vitamine B en ik heb oxazepam gekregen.

En ja, ik ga ok zeker verdere hulp zoeken hoor.

Maar stap 1 is gezet!

Groetjes,

Druifje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...