Kore Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Ik word helemaal warrig....zat op vier draadjes tegelijk,was aan het antwoorden op jouw nieuwe draadje,maar dacht toen, beter terug naar hier,om hannah te beantwoorden,zijn we hier natuurlijk ook al weer een stuk verder.Ik kan eigenlijk niet anders zeggen, Bolletje en hannah ook,lees eerst pag.1 van het filosofiedraadje nog eens door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Hannah:Misschien is het contact vanuit eerste instantie vanuit medelijden geboren, maar heeft hij je nu beter leren kennen en weten te waarderen? Soms leer je iemand vanuit een andere insteek kennen en veranderd dat doordat je elkaar als persoon leert waarderen. Spreek het anders naar hem uit!En...misschien bij een vervelend antwoord? Alsnog met de braadpan zwaaien:DIgor:je bent al werken denk ik, maar misschien lees je het later nog. Heb je alle drank al uit huis geknikkerd? Het maakt het echt gemakkelijker wanneer er niks in huis is. Ook het drankpad bij de supermarkten maar even mijden. Dat hielp mij in ieder geval! Succes meis, je kunt het echt! Je zult verstelt staan van de kracht in jezelf, al is het soms diep graven;)Bolletje:Succes met metselen! Stoer hoor! Je bent volgens mij een vrouw met 6 rechterhandjes;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 goeiemorgen mensener is gisteravond ook nog op Bolvoortgeborduurd, maar ja breng alles maar eens samen.Voor mij zit mededogen dicht bij compassie en liefdemaar niet de liefde die we gewend zijn zo te noemenmaar meer iets groters, moeilijk uit te leggen.En bij mededogen voel ik iets van meevoelen, de anderswaarheid gunnen ongeacht welke, en de kracht die te leven.Het klinkt zijiger dan ik het bedoel.Via google stond er iets van de ander lijden willen besparen,maar dat voel ik niet zo, want lijden hoort bij het leven en kan heelverrijkend en helend zijn zoals Wing zo mooi schreef:onderschat niet de kracht van het lijdenals het uiteindelijk in al zijn facettenwordt geaccepteerd.Daarin zit ook mededogen, naar het leven, naar onszelf en de ander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Hannah, jij kent je vrienden weet of hij misschien mededogen bedoelt, maarhet woord niet gebruikt?In elk geval is het moedig dat hij het benoemt, wantdaar zit een eerlijkheid in, die hem siert.Nu natuurlijk zien wat hij en jij daar mee doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Zo, en nu blijf ik hier!Hannah, ik vind medelijden ook een rot woord,nog erger is het als we meelij zeggen,we zeggen het vanuit de hoogte op iemand neerkijkendwij die meelij hebben vinden dat we het toch welheel wat beter met het leven en / of met onszelfgetroffen hebben dan die arme sloeber,Ik overdrijf het nu een beetje om het duidelijker te maken.Medelijden krijgen of geven is idd ongelijkwaardig.Mededogen is daarentegen een prachtige kwaliteit:als de ander lijdt,lijd ik ook.Ik kan niet gelukkig zijn als de ander dat niet is,en omgekeerd.Mededogen komt dus voort uit verbondenheid.Is gelijkwaardig.Dus kunnen mensen die uit medelijden iets voor je doen,eigenlijk nooit echte vrienden worden.Meteen een antwoord op de vraag van Bolletje:Kun je mededogen hebben terwijl je er zelf aan onderdoor gaat?Nee, daat is onmogelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Teveel,Wat jammer dat het nu even niet lukt....Houdt je vrouw het nog wel vol zo? Moet voor haar ook moeilijk zijn om je weer zo te zien...Is de cursus ADB hier niks voor je? Ik ben het met Vie eens dat je altijd een goede reden vindt om iets te drinken. Dat geldt voor ons allemaal helaas..Dat is de verslaving die trekt....Hoe ga je het nu aanpakken Teveel? Probeer een plan op papier te zetten met wat je gaat doen bij hevige trek. Misschien moet je nu ook de straat/plein met de terrasjes maar even mijden? Weet dat het moeilijk is, maar je zult er doorheen moeten. Blijven drinken lijkt me geen optie toch? Nu genoeg gezeurd...Vandaag dag 1 en vele volgen?Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Zo, weer terug van de boodschap doen... Mooier witte rok gekocht, mocht mezelf wel weer een keer verwennen...En een stoer bed gekocht voor de doggies, nu alleen nog een ander kleurtje verf geven... Is nu gebroken wit/cremekleurig, maar wil hem in een zwart of donker antraciet grijs gaan verven...Zal later nogh wel even een foto plaatsen van mn aanwinstenNu op naar de sixarP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 En de kapitalen die je op die terrasjes verbruikTEmaar eens opsparen voor een prachtkado voor je vrouw Harry!Wat zijn nou terrasjes vergeleken bij jouw kwaliteit van leven en je relatie:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Jane je zegt precies wat ik vaak heb. Ik wil een ander, het lijden besparen. Dat heb ik met Jos al zo'n 10 jaar gedaan. Dat is het juiste woord.Het metselen gaat niet door voor vandaag. Het dreigt hier te gaan regenen. Maar morgen weer een dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Misschien dat daar dan je angel zit Bol, je valkuilwant een ander lijden besparen betekent ook ergensdat je die ander dan de kracht van de groei niet gunt,die je zonder lijden niet kunt verwerven.aanp. het woordje niet stond NIET goed:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 GoedemorgenIk lees van medelijdenen mededogenVoor mij heeft het éénte maken met een niet accepterenEn de ander met een volledig accepterenOppervlakte en diepteHoofd en gevoelHet is er beideMaarja.. Look who's talking De sleperExcuus voor het terugkomen op hetkroeggebeuren, dat sloegnergens opHannah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Jammer Hannah...Dan toch maar de braadpan....Wanneer even slapen helpt dan idd maar een dutje;)Thake care:present:Ga weer wat doen hiero! Toedeledoki! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 altijd tricky dat invullen Hannahwaarom niet er nog een gesprek aan wagenje hebt recht op eerlijkheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 quote: Originally posted by: jane4Misschien dat daar dan je angel zit Bol, je valkuil want een ander lijden besparen betekent ook ergens dat je die ander dan niet de kracht van de groei niet gunt, die je zonder lijden kunt verwerven. Ja Jane dat is het moeilijkst. Maar ik denk dat ik er een beetje uit ben. Zal moeten respecteren dat die ander lijdt, en niet meer van alles moeten doen om het leven voor hem gemakkelijker te maken door het over te nemen, incl. het lijden.Ik zal moeten leren om te denken dat ik wel wil luisteren, maar dat het zijn groeiproces is waar hij nu in zit. Heb dit soms ook wel gedaan hoor, maar dan voel ik me schuldig. Weer zo'n moeilijk gevoel. Pfffftt.Maar goed, ik heb voldoende stof om over na te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Jane dat vind ik heel mooi gezegd, dat je een ander de kans op groei ontneemt door het lijden te willen besparen.Niets ten nadele van jouw denkwijze hoor Bol!Ekstertje heb jij ook zo'n fijne zware braadpan? Multifunctioneel, zeg maar Marjo je zat gisteravond een beetje eenzaam op je barkruk op het laatst. Heb me er verder niet aan gestoord, vond het eerder vervelend voor jou.Maar wat ik je vragen wilde, je schreef over je slaap-angst, en met een mes in je nabijheid slapen. Ben je bang voor iemand die je kwaad wil doen, of heb je weleens zoiets meegemaakt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 We willen niet teleurstellenNiet teleurgesteld wordenUiteindelijk bestaat het nietMaar voor je het weet hou jeweer een verhaal in standAnyways, ik match niet zo met woorden, mis de vertaalslagDat kan ik beter over-laten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 misschien juist wat minder nadenken Bolje hoeft niet perfect te zijn en hebt van natureeen giga intuitie en groot hart.als je twijfelt even stoppen met denken en proberenen voelen; hoe zou ik in zijn plaats benaderd willen worden?ik denk dat jij dat zonder ego kunt, snappie:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 ontnemen is mooier dan niet gunnenthnx Vie, alle beetje helpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 6 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Zo de cadeaus zijn in huis mooi!!! Zomaar halen ze even de blokker weg,gemene mensen haha maar ik ben toch geslaagd. Taart is in huis,slingers hangen en ik heb 2 kaarten een van de kids en een hele lieve met gedicht van mij. Nu zo de kids even halen voor de lunchpauze,wat een gedoe zeg 8 keer op en neer naar school en dan even poetsen maar ja hij komt pas om half 4 thuis dus heb nog even de tijd gelukkig.pfff ik wordt moe van mezelf zeg.Ik lees zo in de pauze even terug hoor en dan reageer ik.Dikke kusSuus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Goedemorgen allemaal,Het afscheid van Tante was bijzonder mooi. Ook heel verdrietig omdat er opnieuw zo'n lief mens dood is. Het verdriet van anderen greep diep in en heb veel tranen gelaten. Ook de warmte van deze families is overweldigend. Na de condoleance zijn we nog met een flinke groep gaan eten. Daar heb ik 3 of 4 biertjes gedronken. Achteraf denk ik, ik had het eigenlijk niet nodig want de ontmoetingen gingen me goed af. Het is dus een idee-fixe en een laag zelfbeeld, niet de werkelijkheid. Na de lange, emotionele dag volgden 2 drukke, chaotische dagen met vrienden van zoon over de vloer. Wel gezellig hoor Het advies wat ik van mijn psychologe vroeg bevestigde wat mijn man en ik al hadden gedaan. Dat was fijn te horen. Zaterdag hadden we ons huis weer terug De 'kids' zijn nu 2 maanden met vakantie. Daarna weer 2 weken hier en dan vehuizen ze naar the U.K.Zaterdag hebben we heel veel geslapen, zondag ineens de geest en samen schoongemaakt en opgeruimd. Ik heb zelfs van alles uitgezocht en geordend. Had die dag voor het eerst sinds mensenheugenis echte koffie gedronken hahaha.Maandag bijna de hele dag geslapen. Bij mij komen de echte reacties meestal wat later.Alf, Hoe gaat het nu met slikken?Wilrijk, ik zag je datum in je onderschrift. Goed gevoel? Toen ik dat deed was het echt een overwinning en voelde dat goed!Wat ik raar vind is dat zoon en man weten dat ik niet wil drinken en toch bieden ze me af en toe bier aan. Zo dubbel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 6 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Niet erg tactvol van hun Tida, als jij aangeeft niet te willen drinken. Het voelt als de kat op het spek binden.Sorry ook niet tactvol van mij, gecondoleerd met je tante dus hierbij,sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Goedemorgen allemaal! Em,heb je en leuke vakantie gehad? Blondie Ik ga even nalezen,m,n computer was gecrashed dus een paar dagen niets gevolgd! Dikke kus voor jullie allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Ja Tida, de rol van partner en fam. is dubieus somsals jij verandert verandert het evenwicht in de relatiesen soms is lijkt vertrouwde je weet wat je hebt en jeweet niet wat je krijgt, veiliger.Maar uiteindelijk is het jouw verantwoordelijkheid, je kunt nee zeggen enje kunt hen ook vragen je te steunen door niets meer aan te bieden, zelf nietin jouw nabijheid of thuis te drinken, net wat jij nodig hebt. Uiteindelijk is datin ieders belang. Alleen al het open over praten is winst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Goedemorge fummers.pffff heb me mega verslapen.Was om 6.30 uur opgestaan samen met P. en om 7.00 uur teruggegaan.Voor effe.......Wordt me om 10.45 wakker. Moest om 11.00 bij de tandarts zijn wat ik dus af heb moeten zeggen want dat haalde ik echt niet meer. Gelijk mar nieuwe afspraak gemaakt. Verslapen gebeurd me nooit:devil:Suusje proficiat met je man. Maak er een mooi feest van!Bor sterkte meid, laat niet over je lopen!Teveel ik ben gisteren ook weer beginnen te tellen. Vandaag dag 2.Bolletje: Ik had het al eens verteld over de Antabus maar het schijjnt dat ik na 3 dagen nog weinig merk van de Antabus. ligt aan de dosering schijnbaar. Kan het verder ook niet verklaren. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling. Voel me de dag erna niet fit dat wel. Terwijl ik zelden een kater had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2010 Dees dan moeten ze misschien toch de dosis verhogen ja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden